K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Alt det andet

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Alt det andet Her kan du stille de spørgsmål hvis du ikke lige mener at det høre til under fleks, førtidspension eller sygedagpenge dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 12-12-2015, 18:39   #1
yar
På vej til at lære K10
 
Tilmeldingsdato: 12-12 2015
Indlæg: 9
Styrke: 0
yar er ny på vejen
Smile Erhvervsevnetab

Hej venner ,
jeg er meget glad at være tilmeldt mig til K10 .
jeg har spørgsmål ang. erhvervssygdom og erstatning for erhvervsevnetab. hvordan kan jeg går videre med min sage til arbjderskdestylese ,er der nogle kan help mig?
jeg er pleje personal i psykiatrisk afd i ca. 16 år . I forbindelse med resultatet fra sidste MR scanning undersøgelse som viser at min diagnose (Cervikal diskusprolaps radikulopati) 7 diskusprolaps på nakken , ryg og lænden,sa.fra år 2002 til 2015
kom jeg til udsat og oplevet på forskellig voldsom situationer i forbindelse med mit job og jeg tror selv, at jeg fik den problem i forbindelse med min job. Nu vil jeg gerne dele med jer dem der har erfaring eller viden. jeg bliver glad får vejledning fra jer.
KH
Yar
yar er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 12-12-2015, 21:00   #2
Kisser1
Hjemmevant på K10
 
Tilmeldingsdato: 11-01 2010
Indlæg: 200
Styrke: 15
Kisser1 er ny på vejen
Fagforeningen

har eksperter, til at vejlede og til at føre arbejdsskadesager.
Kisser1 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 12-12-2015, 22:43   #3
phhmw
Moderator
 
Tilmeldingsdato: 08-12 2005
Lokation: Dragør Danmark
Indlæg: 11.747
Styrke: 33
phhmw er på berømmelsens vejphhmw er på berømmelsens vejphhmw er på berømmelsens vejphhmw er på berømmelsens vej
Velkommen til...

Kære yar

Bliv her på din tråd fremover, så vi andre ikke mister oplysninger.

Læs og følg disse råd til nye på k10:

http://www.k10.dk/showthread.php?t=28928

Hvad gør du?

Du tager en samtale med din praktiserende læge.

Du tager en samtale med din sikkerhedsrepræsentant, hvis du stadig er tilknyttet arbejdspladsen.

Du kontakter din fagforening og fremlægger problemet og din påstand

Er du sygemeldt nu og på sygedagpenge? S.U.

Men din påstand om, at dine skader kan være arbejdsrelateret, er der på noget tidspunkt skrevet en skadeanmeldelse?

Hvis du mener, at det er en arbejdsskade og ikke dine omgivelser, praktiserende læge eller sikkerhedsrepræsentanten mener det samme som du, kan du selv anmelde til ASK, Arbejdsskadestyrelsen:

http://www.ask.dk/da/Selvbetjening.aspx

http://www.ask.dk/da/Selvbetjening/A...kade-EASY.aspx

Når ASK har modtaget en anmeldelse på en arbejdsskade gennemgår de sagen og først når de har anerkendt din sag, som en arbejdsskade har du en sag ved Arbejdsskadestyrelsen.

Her vil du modtage en skriftlig afvisning eller en anerkendelse.

Hvis der tidligere er skrevet en arbejdsskade eller andet eksempelvis skadestuerapporter eller notater ved din praktiserende læge, skal du have dette via en aktindsigt.

Lad os høre hvordan det kommer til at gå.

Det var voldsomme skader i din ryg. Modtager du nogen form for behandling af disse skader, operation, fysioterapi etc?

Hvor i landet bor du ca? Jylland, Fyn eller Sjælland?

Hilsen Peter
phhmw er logget ind nu   Besvar med citat
Gammel 13-12-2015, 13:44   #4
yar
På vej til at lære K10
 
Tilmeldingsdato: 12-12 2015
Indlæg: 9
Styrke: 0
yar er ny på vejen
Tak venner, og tak til dig Peter,
1000 tak for rigtig dejligt vejledning og god link . jeg prøve at læse det .
kh
Yar

Helt sikker, jeg kommer tilbage med resultat.
yar er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 13-12-2015, 14:15   #5
Tristan .
Hvor skulle jeg ellers være
 
Tilmeldingsdato: 08-04 2015
Indlæg: 127
Styrke: 0
Tristan . er ny på vejen
Yar, du skal lige være opmærksom på at arbejdsgiver nok vil bruge det system der hedder Easy til at anmelde skaden.

Det duer ikke altid.

Din sag er først anmeldt når du får et fysisk brev i din postkasse.
Tristan . er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 13-12-2015, 14:42   #6
yar
På vej til at lære K10
 
Tilmeldingsdato: 12-12 2015
Indlæg: 9
Styrke: 0
yar er ny på vejen
Tak kære Tristn,
hvordan kommer jeg til den system(Easy)?
Men alligevel ,jeg har min skadestuerapporten fra 2010 og mange andre skade anmelde som har sendt til afd leder og ASK. Som Peter anbefalede .
Kh
Yar
yar er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 13-12-2015, 14:51   #7
Tristan .
Hvor skulle jeg ellers være
 
Tilmeldingsdato: 08-04 2015
Indlæg: 127
Styrke: 0
Tristan . er ny på vejen
Yar . Prøv at google Ask.dk så klik på :Se Sag . Der skal du så bruge dit nøglekort.

Er lidt i tvivl om du mener arbejdsskaden er anmeldt ? Er den det ?
Tristan . er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 13-12-2015, 14:52   #8
yar
På vej til at lære K10
 
Tilmeldingsdato: 12-12 2015
Indlæg: 9
Styrke: 0
yar er ny på vejen
Hej Peter ,
Det er ca. 5 måneder siden fik jeg den diagnose og indtil nu fik jeg ingen form af behandling,der fordi de (speciallægen) mener, ude af min diskopolaps kan være at jeg har en anden sygdom som give smerte .Men hospital bekreftet der er 7 steder af min ryghvirvel, nakke og ryg har disko . Samtidig bed jeg om af min praktiserende læge at henvise mig til smerteklinik .Jeg bor i Sjælland og stadig væk tilknyttet til min arbejdspladsen,
Tror du ikke min klager påvirke ikke min forhold til min arbejdspladsen?
Hilsen
yar er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 13-12-2015, 17:59   #9
phhmw
Moderator
 
Tilmeldingsdato: 08-12 2005
Lokation: Dragør Danmark
Indlæg: 11.747
Styrke: 33
phhmw er på berømmelsens vejphhmw er på berømmelsens vejphhmw er på berømmelsens vejphhmw er på berømmelsens vej
Vi tager det fra en ende af......

Kære yar

Det er ca. 5 måneder siden fik jeg den diagnose og indtil nu fik jeg ingen form af behandling,der fordi de (speciallægen) mener, ude af min diskopolaps kan være at jeg har en anden sygdom som give smerte .

Har du været igennem en MR-scanning?

Hvis JA, skal du søge aktindsigt, der hvor du har fået foretaget en MR-scanning, hvor røngten-overlægen har skrevet en beskrivelse af dine billeder.

Du skal IKKE lytte til hvad læger, overlæger og andre SIGER til dig, men udelukkende hvad de SKRIVER om dig i journalerne.

Din praktiserende læge har modtaget et kopi af denne MR-beskrivelse



Men hospital bekræftet der er 7 steder af min ryghvirvel, nakke og ryg har disko .

Det var voldsomt, men her skal du søge om aktindsigt og få bekræftet, hvad lægerne SKRIVER i din journal.

Samtidig bed jeg om af min praktiserende læge at henvise mig til smerteklinik .

Men personlige mening: Hvad vil du på en "Smerteklinik" som har nøjagtig de samme muligheder på hylderne som andre læger. Flinke og tværfaglige, men de løser ikke de grundliggende problemer.

Jeg bor i Sjælland og stadig væk tilknyttet til min arbejdspladsen,

Godt du stadig er tilknyttet arbejdspladsen, som du har været tilknyttet i 16 år. Du må selv vurderer om din fremtidige situation, hvad du selv tror, uanset arbejdsskade eller ej, mener du at du kommer tilbage, men på nedsat tid eller hvad har DU af ønsker?

Tror du ikke min klager påvirke ikke min forhold til min arbejdspladsen?

NEJ, fordi du har været ansat på samme arbejdsplads i 16 år, som du har fået løn for.

Alle arbejdsgivere har pligt til at forsikre dig imod arbejdsskader.

Det har været en del af din løn, som du har arbejdet for.

Din arbejdsgiver, nærmeste chef har ikke tilladelse til at have nogen mening om hvad der er en arbejdsskade.

Kun et sted kan de afgøres om en anmeldelse er en arbejdsskade og det er juristerne ved ASK, Arbejdsskadestyrelsen.

I dit første indlæg oplyser du:


"kom jeg til udsat og oplevet på forskellig voldsom situationer i forbindelse med mit job og jeg tror selv, at jeg fik den problem i forbindelse med min job"

Hvad findes der af dokumentation på disse hændelser, skadestue, hospitalsjournaler eller andre anmeldelser til ASK?

Hvis de findes er det vigtigt at du får dem i hænde.


Derfor søg aktindsigt ved alle 100%

http://www.k10.dk/index.php?pageid=aktindsigt

http://www.k10.dk/showthread.php?t=30401

Læger, speciallæger, hospitaler etc
http://www.k10.dk/media/skema/aktindsigt_ved_laege.pdf

Kommunen, ASK når det bliver aktuelt
http://www.k10.dk/media/skema/aktindsigt.pdf

Hvis du er medlem af en fagforening skal du også tage kontakt med dem.

Din praktiserende læge er en vigtig person i din sag.


Er du på sygedagpenge lige nu og siden hvornår?

Hvis JA, skal du kende regler om sygedagpengestop

Sygedagpengestop

http://www.k10.dk/index.php?pageid=sygedagpengestop

Er din vægt normal eller er du for kraftig?

Gennemgå din økonomi og forbered dig på en økonomisk deroute som ikke må komme bag på dig.


Hilsen Peter

Sidst redigeret af phhmw; 13-12-2015 kl. 18:13.
phhmw er logget ind nu   Besvar med citat
Gammel 13-12-2015, 23:36   #10
yar
På vej til at lære K10
 
Tilmeldingsdato: 12-12 2015
Indlæg: 9
Styrke: 0
yar er ny på vejen
Kære Peter,
din spørgsmål ang.
Har du været igennem en MR-scanning?


Jeg vil siger ,ja og jeg fik en kopi af MR dvd, samtidig tog jeg kopi af min sygehuse journal fra Sundhed.dk. tror do er det vigtigt at bed om aktindsigt direkt fro Hospital ? Jeg har også skrevet et brev til min praktiserende læge og forklar næsten det hele om min sygdom forløbe og bed om ham anmeldelse mig til ASK som arbejdsskade eller Erhvervsevnetab .
Tror du ,er det good idea at jeg sende også det same brev til kommune og min fagforening med all mine dokumenter ?

Hvad findes der af dokumentation på disse hændelser, skadestue, hospitalsjournaler eller andre anmeldelser til ASK?


Som jeg har sagt , jeg har skriftlig sygehuse journal fra speciallægen som give mig diagnose ,jeg har også dokumentation fra 2013 henvisning til Arbejdsmiljø Klinik på Bispebjerg hospital, og blevet skrevet ang. mine problem ,samtidig har jeg dokumention fra skadestue efter en voldsom situation i forbindels med mit job på arbejde helt tilbage fra 2010 hvor min fysiske problem start .Alle dokumenttioner fra sundhed.dk sygehusejournal .
Jeg kan også bed om hospital til send mig .

Er du på sygedagpenge lige nu og siden hvornår?

Nej, jeg arbejder stadigvæk fuld tid og passer min vagter,men det bliver svær og svær efterhånd , jeg her mange smerter og jeg er nød til at melde mig syg ,det blevet også svære at fungere med mange sygemeldinger .
Jeg har været syg kun i ca. 3 måneder og gik jeg tilbage til arbejde . hvis min tilstand bliver sådan ,jeg tror ,jeg er nød at melde mig syg igen.


Er din vægt normal eller er du for kraftig?


jeg tror ja, jeg er ikke overvægtig voldsom . H.172, V. 91

Gennemgå din økonomi og forbered dig på en økonomisk deroute som ikke må komme bag på dig.


Kære peter ,hvad mener du med det? kan du forklare mere ang. Økonomisk deroute som ikke må komme bag på mig?

Hilsen Yar
yar er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 01:18.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension