K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Alt det andet

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Alt det andet Her kan du stille de spørgsmål hvis du ikke lige mener at det høre til under fleks, førtidspension eller sygedagpenge dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 09-04-2015, 11:21   #1
almanak
På vej til at lære K10
 
Tilmeldingsdato: 08-04 2015
Indlæg: 3
Styrke: 0
almanak er ny på vejen
Sagsbehandlingstid og modificeret sandhed

Hej med jer
Jeg er ny bruger herinde og vil meget kort skitsere min sag og håber, at der er nogle blandt jer, der har gode ideer til, hvad jeg som borger kan gøre for at fremme min sag.

I 2008 var jeg i et trafikuheld og udover de skader jeg fik ved uheldet så er min krop stille og roligt blevet slidt op i de følgende år.

Jeg har været i: Projekt Aktive, 3 arbejdsprøvninger, fået tilkendt fleksjob og har søgt 30 fleksjob uden resultat. Er på kontanthjælp på tredje år. Nu er jeg slidt op fysisk, sjæleligt og økonmisk og søger førtidspension for tredje gang.

Jeg er 61 år

Igennem årene har jeg protesteret hver gang kommunen fortolkede fakta, så de blev ukendelige dog oftest uden resultat. Jeg har betalt ca. 200.00,- for uddannelse af mine svie/smertepenge og min midlertidige erstatning for tabt erhvervsevne.

Jeg har hævet min efterløn, jeg har hævet min indefrosne dyrtidportion og er også blevet straffet for det af kommunen

Jeg har krævet økonomisk kompensation af kommunen, fordi jeg er af den overbevisning, at kommunen er ansvarlig for, at jeg er i en totalt fastlåst situation og kommunen er også ansvarlig for at min fremtid er noget mere dyster end den ville have været, hvis kommunen for flere år siden havde arbejdet for mig som borger og dermed generelt til samfundets bedste. Kommunen erkender ikke sit ansvar og jeg har fået afslag på kompensation.

Nu har jeg kontaktet et par folketingspolitikere og jeg har også en advokat, som ser min sag igennem. Desuden er jeg i kontakt med en journalist, som vil arbejde sobert med min sag.

Jeg er så naiv, at jeg fortsat tænker, at anno 2015 så kan det ikke passe, at borgere kan blive behandlet så uanstændigt, så uværdigt, så formyndende og så destruktivt af det samfund, som jeg i mange år gladeligt har betalt skat til.

Nu foreslår kommunen så et udviklingsforløb og jeg har meddelt, at jeg så er sygemeldt efter samråd med min læge.

Stopper det her vanvid nogensinde, så jeg kan få min frihed og værdighed tilbage?

Hvis nogle har gode erfaringer med tiltag, der har virket, så modtages de gerne.

Sidst redigeret af almanak; 09-04-2015 kl. 11:59.
almanak er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 09-04-2015, 12:14   #2
phhmw
Moderator
 
Tilmeldingsdato: 08-12 2005
Lokation: Dragør Danmark
Indlæg: 11.769
Styrke: 33
phhmw er på berømmelsens vejphhmw er på berømmelsens vejphhmw er på berømmelsens vejphhmw er på berømmelsens vej
Velkommen til...

Kære almanak

Fremover bliver du på denne din tråd, så vi andre kan fastholde overblikket i din sag.

Læs og følg disse råd til nye på k10:

http://www.k10.dk/showthread.php?t=28928

Hvis ikke du allerede har søgt aktindsigt ved alle 100% bliver det dit første skridt. Hold pinlig orden og adskil sagen med kommunen og forsikringsskaden.

Læger, speciallæger, hospitaler
http://www.k10.dk/media/skema/aktindsigt_ved_laege.pdf

Kommunen, Ankestyrelsen etc.
http://www.k10.dk/media/skema/aktindsigt.pdf

Du skal vide og forstå alt, hvad andre skriver om dig i dine journaler.

Aktindsigt har en lovbunden frist på 10 kalenderdage til din modtagelse.

Aktindsigt viden om:
http://www.k10.dk/index.php?pageid=aktindsigt

http://www.k10.dk/showthread.php?t=30401

Hvilken ydelse er du på pt?

Bekræft at du har søgt om førtidspension iht, §17, på det foreliggende grundlag adskillige gange og modtaget afslag alle gange?

Hvilken behandling modtager du pt?

Dine arbejdsprøvninger, hvad viste disse hvor mange timer/minutter du kunne arbejde om ugen?

Hvor i landet ca bor du?

Er din vægt normal?

Beskriv dine fysiske men efter ulykken.

Har du psykiske diagnoser?... og har kommunen på noget tidspunkt foreslået samtaler med psykiater eller psykolog?

De skavanker og diagnoser, har lægerne erklæret dig "stationær"?

Man taler ikke, men skriver sammen med sin kommune.

Din praktiserende læger er i dag en primær og vigtig medspiller i din sociale sag, i modsætning til før reformerne. Husk det.

Har du overblik over hvad kommunens administrative lægekonsulent har skrevet om dig og hvilke behandlingsforslag denne har foreslået kommunen?

Hvis du har været for et Rehabiliteringsteam, har du da udfyldt "den forberedende del" sammen med din SB?

Læs om fortidspension anno 2015
https://www.sundhed.dk/sundhedsfagli...ertidspension/

Du må have været for et Rehabiliteringsteam hvis din sidste §17 stk.2 er for nylig? Be- eller afkræft.

Sammensætning af samme:
http://www.k10.dk/showthread.php?t=28338

Når du har modtaget dine aktindsigter dukker der flere spørgsmål op.

Hilsen Peter

PS.... en social sag er som en retssag, hvor der ikke er plads til følelser men udelukkende beviser og dokumentation og atter dokumentation.

Kommunen er ikke interesseret i diagnoser men udelukkende din arbejdsevne.

Der er medborgere der imod deres vilje bliver bevilget fleksjob ned til 900 sekunder om ugen, hvilket du skal forholde dig til.

Indtil sommeren 2016 er al tvang i behandlingen forbudt. Bortset fra fysioterapi og besøg ved psykolog.

Sidst redigeret af phhmw; 09-04-2015 kl. 12:20.
phhmw er logget ind nu   Besvar med citat
Gammel 09-04-2015, 12:28   #3
almanak
På vej til at lære K10
 
Tilmeldingsdato: 08-04 2015
Indlæg: 3
Styrke: 0
almanak er ny på vejen
Tak for dit svar

Jo alt det faktuelle har jeg helt styr på. Bl.a. har jeg 19 sociallægeerklæringer, hvor der er faktuelle fejl i flere af dem. Min tilstand blev vurderet stationær i 2011!!!!

I min anden arbejdsprøvning standsede kommunen den fordi de mente, at jeg burde kunne arbejde mere, hvis jeg blev smertedækket! Var derfor over smerteklinik, som forventet ikke kunne hjælpe mig

Har haft anket over afslag på pension i 2012 og fik afslag bl.a. begrundet i, at behandlingsmulighederne ikke var udtømt. Jo det var de, det var 2 sagsbehandlere og en jobkonsulent, der mente, at hvis jeg kom på smerteklinik, så var alt løst.

Jo jeg kender cirkusarenaen og manegen alt for godt
almanak er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 10-04-2015, 01:27   #4
Webmaster
Webmaster
 
Webmasters avatar
 
Tilmeldingsdato: 06-10 2005
Lokation: Køge
Indlæg: 9.806
Blog Indlæg: 3
Styrke: 67
Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10
Det ville desværre nok tage modet helt fra dig hvis du vidste hvordan myndighederne kan finde på at behandle borgere...

Det her drejer sig ikke om værdighed, medmenneskelighed osv....

Kommuner tænker først og fremmest økonomisk.....hvad der kan gøre det billigst for dem....hvor de bedst kan slippe uden at betale...

For dit vedkomne ja der drejer det sig om at kunne dokumentere mest muligt....hvorfor man gør alt skriftligt når man har med kommunen at gøre...

Det er korrekt at hvis der stadig findes behandlingsmuligheder ja så vil man ikke kunne få førtidspension eller fleksjob....

Ord...betyder rigtig meget...for hvordan en kommune opfatter ting...så hvis en læge bare lader en lille lem stå åben ja så vil kommunen gribe denne...

Feks der hvor man måske stadig kan få noget behandling....men kun så det giver lidt bedre livskvalitet....ja der skal man få sagt til lægen at denne skal være meget tydelig om at det kun er pga livskvaliteten....og ikke for at forbedre funktionsniveauet....

Jeg er lidt i tvivl om noget du skriver....

Du skriver at du er godkendt til fleksjob....men du skriver så samtidig at du er på kontanthjælp....hvilket ikke kan passe....da alle ledige som er berettiget til fleksjob ja de får ledighedsydelse....

Ja det kan godt være at ledighedsydelsen er på kontanthjælpsniveau.....men det er stadig ledighedsydelse....hvilket betyder at ens ægtefælles indkomst og formue ikke vil give træk i din ydelse...

Du skriver at kommunen vil sende dig i et udviklingsforløb.....kan det tænkes at det er et ressourceforløb de vil sende dig i ?

Har du søgt aktindsigt så du ved hvad kommunen har af papirer på dig....
__________________
Webmaster er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 10-04-2015, 09:52   #5
almanak
På vej til at lære K10
 
Tilmeldingsdato: 08-04 2015
Indlæg: 3
Styrke: 0
almanak er ny på vejen
Tak for dine kommentarer

Og du har helt ret. Hvis man havde fortalt mig efter trafikuheldet i 2008, at nu skal du indstille dig på at udover daglige smerter og begrænsninger, så eksisterer du ikke længere som menneske men udelukkende som et cpr.nr, så havde jeg nok opgivet.

Der har igennem årene været så mange fejl i min sagsbehandling og som kommunen skrev i deres svar på min kompensationsskrivelse: "kan man måske godt i bagklogskabens klare lys se, at der er foregået nogle sagsskridt, som man med den aktuelle viden kunne have gjort anderledes"

Jeg har igennem årene gjort indsigelser hver gang, der var faktuelle fejl ligesom jeg har bedt om referater fra møder.

Min overbevisning er, at den enkelte sagsbehandler gør, hvad de kan udfra de værktøjer, som de må anvende. Der er flere værktøjer i deres værktøjskasse, men dem har de forbud imod at bruge.

Hvor ville det være fantastisk, hvis kommunen bare en gang havde spurgt: hvad kan vi gøre for dig?

Og jo det er rigtigt, at jeg er på ledighedsydelse, men den svarer til kontanthjælp, som jeg har været på nu i 3 år og da jeg er enlig, så har jeg ingen medforsørger.

Til møde forleden, hvor jeg troede at dagsordenen ville være at tale om førtidspension, der udtalte sagsbehandleren at jeg vil komme i et udviklingsforløb. Det kan godt være, at hun mente ressourceforløb men det hun sagde, det var udviklingsforløb. Og mit svar var: "Hvad vil du udvikle?"

Nu venter jeg på at min læge får tilsendt attest til udfyldelse, ny sociallægeudtalelse, dernæst vurdering, om det er nok til at det kan komme til forberedende team og dernæst til rehabiliteringsteammøde. Til mødet kundgjorde SB, at det vil komme til at tage lang tid! Kunne hun ikke ligeså godt have sagt: vi er klar over, at du har cyklet/blevet syltet rundt i 7 år, så nu gør jeg, hvad jeg kan for at det går lidt tjept.

Det er vigtigt at forstå, at når vi er udsat for så skamfuld en behandling, så er det ikke personligt. Det er som du skriver et spørgsmål om at spare penge.

I mit første indlæg skriver jeg om nogle har erfaring med tiltag i forhold til at kommunen bliver stillet til ansvar for sine fejl. Fejl som medfører nedbrydning af borgere og vel at mærke borgere, som har brug for hjælp.

Forslag modtages gerne

Sidst redigeret af almanak; 10-04-2015 kl. 11:50.
almanak er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 01:37.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension