K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Fleksjob - Førtidspension > Din historie

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Din historie Her kan du skrive din historie om det at være fleksjobber (feks hvordan det er at søge fleksjob erfaring med kommune osv)

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 23-06-2011, 10:27   #91
Karo
Slettet Bruger
 
Tilmeldingsdato: 02-08 2010
Indlæg: 2.227
Styrke: 16
Karo er rigtig godt på vej
Karo er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 23-06-2011, 11:11   #92
Vibbe
Afhængigheds tegn af K10
 
Vibbes avatar
 
Tilmeldingsdato: 11-04 2011
Lokation: Sønderjylland
Alder: 58
Indlæg: 375
Styrke: 14
Vibbe er ny på vejen
TUSIND TAK FOR AL JERES OPBAKNING - og KARO : elsker det billede

MIRAKLET er sket ! Jeg er pr. 1.juli tilkendt ftp !!!!!

Dagen startede ellers med at den sidste måneds frygt for at tagrenden knak forsvandt med et brag !
En tagrende kan åbenbart kun holde ca. 4 uger når den er forsøgt repareret med gaffa-tape og et nød-kit beregnet til lydpotter ! - så ved I det ! Espresso-kandens gevind havde sat sig fast - så jeg måtte stå med en kop nescafé af ukendt oprindelse og inspicere om tagrenden da for pokker ikke havde taget naboens kat med i faldet så fugleungerne i haven kan vokse op i fred - men nej - så heldig er man alligevel ikke.

Bevæbnet med Lyrica og nescafé i mavesækken og en rygsæk med diverse dokumenter, samlingen af både tænder og skinner - troppede "shaky lady" op i god tid hos Pensionsnævnet.

Jeg synes selv jeg havde ret godt styr på hvad de 15 minutter skulle bruges til - og der var ingen tvivl om at der sad 7 berørte mennesker da jeg jeg takkede for min taletid.

Udenfor lokalet står en sofa - og der måtte jeg lige sætte mig ned og tage et par dybe indåndinger - og få hældt lidt vand på systemet da jeg godt kunne mærke varmen fra rampelyset kogte i kinderne. Døren går op indtil der hvor nævnet sad - en mand stikker hovedet ud og siger : Vi har ikke andre der har ønsket taletid i dag - så vi har besluttet at behandle din sag nu med det samme. Hvis du venter så kan du have et svar om senest en halv time"

Det kan godt være Lyrica giver rystelser og spasmer - men pludselig var det slet ikke det der kørte rundt indeni !

Der gik 17 minutter - så blev jeg inviteret indenfor !!!

" Vi har besluttet at tilkende dig ftp pr. 1. juli " var den første replik ! Damen der sagde havde en klump i halsen og tårer i øjnene !!!

Og så fortalt hun at de havde været meget berørte alle sammen over min historie - at de sjældent havde oplevet en så grotesk sagsbehandling eller for den sags skyld en kommunal nølen - trods det at jeg havde haft papir på min sygdom så længe. At de ikke før efter 6 år får kendskab til en sådan vanvittig sag havde også rystet dem - og at de godt kunne se hvorfor jeg havde kæmpet så frygtelig meget for at få tandlægekonsulenten til at tage stilling. De lovede at de ikke ville lade tandlægekonsulenten slippe for en uvildig undersøgelse - den interne kommunikation og den form den har - har i den grad chokeret dem - og de lovede mig at de ville tage fat i den del af sagen - for her var det sidste ord slet ikke sagt !

At jeg dukkede op uanset min tilstand ville de ønske at der var langt flere der gjorde - da det ikke er muligt at vurdere helheden / det menneskelige hensyn / se det hele menneske i en sag - der udelukkende er beskrevet med ord fra sagkyndige og eksperter - men at borgerens eget ord og tilstedeværelse i sidste ende var det allervigtigste !

Da samtalen er ved at slutte - og jeg takker for deres forståelse og villighed til bevilling - siger formanden for nævnet : " Det er sjældent jeg tuder når jeg er på arbejde - men du får i den grad mit hjerte til at briste. Jeg synes du har stået så gruelig meget igennem - og hvis der er nogen der fortjener en hjælpende hånd så er det dælme dig - vi er alle her omkring bordet indstillet på at du skal have al den hjælp vi overhovedet kan skaffe dig. Jeg ringer i morgen til kommunens feriefond - for i år skal du og din søn på ferie - og det kommer kommunen f..... til at betale. Jeg ringer til dig senest fredag middag - så har du en sommerferie som du og din søn mere end bare fortjener ! Og er der andet vi kan være behjælpelig med - så griber du bare telefonen og ringer til mig. "

For første gang i hele dette vanvidscirkus har jeg oplevet en flok engagerede og lyttende kommunale mennesker - der absolut ville mig det allerbedste - der har hjertet på rette sted og som har et menneskesyn og en fair tilgang til det at være sygdomsramt. Et bedre punktum kunne jeg ikke have ønsket mig !

Jeg er havnet et rigtig rart sted med mig selv i dag - trods alt !
Tusind tusind tak til alle jer herinde der dag og nat har været der for mig - I er mere end GULD værd ! I burde få en personlig hilsen alle sammen - men det rækker kræfterne nok ikke til mere i dag !

Så WEBMASTER : du har skabt et helt unikt forum - og jeg er lykkelig for det kom op at køre igen !
Fortsat rigtig god dag derude ... jeg tror jeg fortjener et hvil - den sidste bjergetape var hård .....

Fyr den af i aften - ........
til jer ALLE
Vibbe er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 23-06-2011, 11:17   #93
FrkNorden
Klart Afhængig af K10
 
FrkNordens avatar
 
Tilmeldingsdato: 30-09 2009
Indlæg: 408
Styrke: 15
FrkNorden er ny på vejen
Åhhh, sødeste Vibbe...

Hvor ER der bare fantastisk læsning. Hvor ER du bare sej. En fighter uden lige.

Og hvor skønt at der ibland sidder MENNESKER og afgør sagerne, som har hjertet på rette sted og TØR lade følelserne tage over.

Tillykke, tillykke, tillykke....

Nyd dagen og tillad dig selv at føle ALT det du har lyst til. Det tager sikkert tid at falde til ro, men nu HAR du tiden...

Håber vi hører fra dig herinde trods alt - engang når du er klar til det...

Kæmpe
__________________
Kæmper på som en i h...... - selv de biiiitte små skridt er et skridt nærmere afklaring...

K10 - tak for hjælpen og støtten
FrkNorden er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 23-06-2011, 11:18   #94
Pip
Jeg bor her på K10
 
Pips avatar
 
Tilmeldingsdato: 08-01 2011
Indlæg: 3.549
Styrke: 17
Pip er rigtig godt på vej
Har ventet spændt.... STORT VELFORTJENT TILLYKKE.......

Vidste du kunne tale for din sag.....
Pip er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 23-06-2011, 11:21   #95
onmyway
Elsker at være her på K10
 
Tilmeldingsdato: 12-11 2009
Lokation: Århus
Alder: 57
Indlæg: 80
Styrke: 15
onmyway er ny på vejen
1000 gange TILLYKKE med pensionen, Vibbe Du har om nogen fortjent den, med alt det du har været igennem
__________________
Tot
onmyway er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 23-06-2011, 11:23   #96
Marian
Elsker at være her på K10
 
Tilmeldingsdato: 15-02 2011
Lokation: Odense
Indlæg: 96
Styrke: 14
Marian er ny på vejen
Stort tillykke herfra..

Jeg har fulgt dig historie fra sidelinjen (har ikke så meget erfaring at jeg kan levere "guldkorn").

Jeg er dybt rørt og sidder med en stor klump i halsen, men hvor er det godt at du endelig blev afklaret og sikret fremover.

Held & lykke og kæmpetil dig!

Mvh
Mariann
Marian er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 23-06-2011, 11:25   #97
gunvor
Har ikke tid til andet end K10
 
gunvors avatar
 
Tilmeldingsdato: 13-07 2010
Indlæg: 2.092
Styrke: 17
gunvor er ved at flytte ind på K10gunvor er ved at flytte ind på K10
Hej Vibbe. :

Lige været inde og læse din tilbagemelding, hvor er det bare dejligt at læse, at du blev mødt på denne måde, og ikke mindst at denne kamp for FP er overstået. Super god kraftprætation af dig.

Og ikke mindst: at du og din søn kan få et tiltrængt pusterum m. en betalt ferie. Håber virkelig den går igennem i feriefonden.

Ikke mindst giver dit møde i dag en eftertanke til hvor vigtigt, det er at fremmøde ved Pensionsnævnet, du skriver flg.:

Citat:
At jeg dukkede op uanset min tilstand ville de ønske at der var langt flere der gjorde - da det ikke er muligt at vurdere helheden / det menneskelige hensyn / se det hele menneske i en sag - der udelukkende er beskrevet med ord fra sagkyndige og eksperter - men at borgerens eget ord og tilstedeværelse i sidste ende var det allervigtigste !
Masser af hilsner

Gunvor
__________________
It's not where you're going or where you've been
it's not your glory and it's not your sin
It's the difference that you make
When there's more than your pride at stake
gunvor er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 23-06-2011, 11:26   #98
Lunasdatter
Lever på K10
 
Lunasdatters avatar
 
Tilmeldingsdato: 04-04 2010
Alder: 72
Indlæg: 1.669
Styrke: 16
Lunasdatter er ny på vejen
Vibbe... stort tillykke med din nye titel som førtidspensionist ♥

Ih, hvor var det en skøn læsning om dit møde .. og hold da fast hvor var de bare menneskelige ... så nu kan du som pensionist se frem til nye bisser og oveni en ferie ... fuldt fortjent!!!
Knus Lone
__________________
♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥
Førtidspensionist pr 1-4-2011
Lunasdatter er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 23-06-2011, 11:30   #99
Solen
Hvor skulle jeg ellers være
 
Solens avatar
 
Tilmeldingsdato: 05-03 2010
Lokation: Jylland
Alder: 54
Indlæg: 164
Styrke: 15
Solen er ny på vejen
Hvor er det godt, at du fik din afklaring.

Tillykke.
Solen er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 23-06-2011, 11:42   #100
popiae
Jeg bor her på K10
 
popiaes avatar
 
Tilmeldingsdato: 18-09 2007
Lokation: Hillerød
Indlæg: 6.266
Styrke: 25
popiae er fast beboer på K10popiae er fast beboer på K10popiae er fast beboer på K10
super, super tillykke med pesionen

vh popiae
popiae er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
Min historie nille60 Din historie 1 30-09-2009 18:19
Min historie. troldepuzz39 Din historie 10 18-11-2008 12:23
Min historie Berit p Hvordan forløb det da du søgte fleks? 0 11-10-2007 11:34
Min Historie TNK Din historie 2 05-06-2007 10:53
Min historie Louise Spørgsmål ang fleksjob 5 20-04-2007 10:59




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 14:36.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension