K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Fleksjob - Førtidspension > Din historie

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Din historie Her kan du skrive din historie om det at være fleksjobber (feks hvordan det er at søge fleksjob erfaring med kommune osv)

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 12-11-2008, 10:58   #1
troldepuzz39
På vej til at lære K10
 
troldepuzz39s avatar
 
Tilmeldingsdato: 11-11 2008
Lokation: Favrskov
Indlæg: 5
Styrke: 0
troldepuzz39 er ny på vejen
Red face Min historie.

Er ny bruger herinde, men har med stort interesse læst om jeres sager , så jeg ved hva jeg har i vente.

Mine smerter begyndte i maj 05 i venstre skuldre og så gik tiden med skiftevis at være sygemeldt og på arbejde. Jeg fik så diagnosen: Rotator cuff syndrom, og blev opereret i januar 07, gik til genoptræning og var klar til at arbejde igen marts 07.
Men allerede i juni begyndte smerterne igen, så sygemeldt igen et stykke tid og stædig som jeg var, begyndte jeg at jobbe igen til august. Men smerterne kom igen, så søgte jeg andet job og fik det.
Men heller ikk det kunne jeg lave uden at få smerter igen, så endnu engang sygemeldt igen, jeg prøvede så at arbejde på halv tid i samarbejde med kommunen og lægen, og tilsidst var jeg nede på 4 timer om dagen, og nej det gik ikke..Så blev jeg fyret fordi jeg havde for mange sygedage. Nu har jeg så gået sygemeldt siden maj 08, kommunen sendte mig i motioncenter, hvor der var en fyss som skulle genoptræne min skuldre, men hans udtagelse var, at det kunne den ikke. Jeg flyttede så til en anden kommune ( favrskov) og blev kaldt til samtale for en måneds tid siden med en sagsbehandler. Hun sagde at jeg havde indtil marts til at finde et fuldtids job, ellers røg jeg på kontant hjælp. HMM tænkte jeg.... Hvordan skal jeg kunne arbejde, når jeg dårlig nok kan få hverdagen til at hænge sammen.???
Der skal lige siges at jeg nu har smerter i begge skuldre nu.
Jeg har så kontaktet fagforening og så længe jeg har en arbejdsskadesag kørede, så kan de ikke bare tage sygedagpenge fra mig og de ville hellere ikk sige at jeg bare skulle raskmeldes, for jeg kan jo ikke passe et fuldtids job. Dette meddelte jeg så kommunen og deres kommentar var bare, nåhh nej det kunne de så nok ikke, vorherre bevars tænker jeg bare..
Imorgen er jeg så indkaldt til samtale hos en jobkonsulent, hvor der skal snakkes om flexjob-skånejob, men jeg kan ikk rigtig finde ud af hva jeg skal og ikk skal. Fagforening siger at jeg skal huske at sige fra, når det gør ondt, men for pokker, når det gør ondt hele tiden, hva gør jeg så??
troldepuzz39 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 12-11-2008, 11:50   #2
Sommer
Hvor skulle jeg ellers være
 
Sommers avatar
 
Tilmeldingsdato: 24-02 2008
Indlæg: 195
Styrke: 17
Sommer er ny på vejen
Hej og velkommen.

Her på k10 kan du læse masser af historier(fra det virkelige liv) der minder meget om din. Det er helt uhyggeligt. Kommunen er ikke nem at samarbejde med. Det virker ofte som om de snyder hvor de kan. Går den så går den.

Jeg kan kun støtte din fagforening i deres utalelse.

"Fagforening siger at jeg skal huske at sige fra, når det gør ondt, men for pokker, når det gør ondt hele tiden, hva gør jeg så?? "

Du siger fra HELE TIDEN. Det er så vigtigt, at du passer på dig selv. Det er godt du har fagforeningen med, og gør flittigt brug af deres hjælp. Du vil få brug for den.

Pas godt på dig selv.

Mvh. Sommer.
Sommer er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 12-11-2008, 12:02   #3
Hyanna
Skal snart betale husleje på K10
 
Hyannas avatar
 
Tilmeldingsdato: 17-09 2008
Lokation: Odsherred
Indlæg: 885
Blog Indlæg: 2
Styrke: 17
Hyanna er ved at flytte ind på K10Hyanna er ved at flytte ind på K10
Smile Kære Troldepuzz39

Jamen, hjertelig velkommen til vores pragtfulde forum

Som svar på dit spørgsmål: Du bliver garanteret smidt ud i en eller anden arbejdsprøvning, før man mener man kan bedømme hvor mange timer du kan arbejde.

Du gør følgende: Du møder op med din dagbog, som du SKAL føre hver dag (dine beviser på, hvad du kan klare og ikke klare) og har du ondt, så "vender du i døren" og går hjem igen og fremdeles. Kan du ikke kravle ud af sengen og klare transporten til dit jobprøvningssted, ringer du til din læge og sygemelder dig! Husk at passe på dig selv og lad være med at lade dig presse til mere end du kan klare!!!!

Jeg er sten sikker på at du får flere gode råd af mennesker her inde som er smadder dygtige

Masser af Hyanna
__________________
Den der har magten og agten, får også retten på sin side. Martin Andersen Nexø

Når elefanter slås går det ud over græsset Afrikansk ordsprog.
Hyanna er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 12-11-2008, 12:06   #4
Odenseaneren
Slettet Bruger
 
Tilmeldingsdato: 26-03 2008
Indlæg: 525
Styrke: 17
Odenseaneren er rigtig godt på vej
Hej og velkommen

Har selv en mor med diagnosen rotator cuff.


Det jeg tænker når jeg læser dit indlæg er;
  • Du har ondt i begge skuldre nu - er det normalt for rotator cuff? Eller er det fordi at din diagnose rotator cuff dækker over en symptom, som måske har afsæt i en anden sygdom?
Jeg VED godt, at det kan være uoverskueligt lige nu at skulle forholde sig til en mulig anden diagnose ligenu. Synes alligevel du bør overveje, og du skal kontakte din læge og spørge om der skal yderligere undersøgelser til, med henblik på at afklare hvad der er galt i den anden skulder - og om rotator cuff er dit eneste fysiske problem?

Er du f.eks. hypermobil? Kan det tænkes at du har meget løse skuldre?

Husk på jeg er IKKE læge, men det er mine tanker.

Omkring min mor er hun førtidspension på grund af rotator cuff. MEN..... jeg har efterfølgende fået konstateret et medfødt arveligt handicap, hvor der er en øget risiko for rotatur cuff. Lur mig om min mors problemer ikke skyldes dette i stedet!

Jeg har tænkt meget over, om jeg skulle lægge dette indlæg, for det kan virke uoverskueligt at skulle forholde sig til evt. yderligere diagnoser.

Omvendt så skal du holde fast ved tanken, at uanset hvilke diagnoser du evt. måtte få, så ændrer de jo ikke på hvordan du har det i dag.

Håber du forstår hvad jeg mener

Odenseaneren er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 12-11-2008, 12:08   #5
Falco
Hvor skulle jeg ellers være
 
Falcos avatar
 
Tilmeldingsdato: 20-02 2007
Lokation: Hedensted
Alder: 52
Indlæg: 187
Styrke: 18
Falco er ny på vejen
Hejsa Troldepuzz

Velkommen til.

Er selv opereret for det samme og lidt andet i skulderen og kender de smerter du desværre også har vundet ved denne operation og de smerter du har fået i den anden skulder som sikkert er pga. overanstrengelse grundet den anden skulder.

Som Sommer siger er det vigtig du siger fra når det gør ondt(mere ondt) end normalt for ellers sparker du dig selv bag i og det giver bagslag lige pludselig.
Jeg er selv lige tilkendt fleks dels på grund af skulder og så min ryg så selv om det er en lang kamp mod systemet er der lys for enden af tunnelen.

Jeg vil råde dig til at skrive dagbog, et træls job men det kan være en stor hjælp fremover da du herved kan vise kommunen hvordan din hverdag forløber.
Med hensyn til det er en arbejdsskade sag vil denne dagbog også kunne bruges som dokument.

Citat:
Odenseaneren
Du har ondt i begge skuldre nu - er det normalt for rotator cuff? Eller er det fordi at din diagnose rotator cuff dækker over en symptom, som måske har afsæt i en anden sygdom?
Jeg VED godt, at det kan være uoverskueligt lige nu at skulle forholde sig til en mulig anden diagnose ligenu. Synes alligevel du bør overveje, og du skal kontakte din læge og spørge om der skal yderligere undersøgelser til, med henblik på at afklare hvad der er galt i den anden skulder - og om rotator cuff er dit eneste fysiske problem?
Du har ondt i begge skuldre nu - er det normalt for rotator cuff? Eller er det fordi at din diagnose rotator cuff dækker over en symptom, som måske har afsæt i en anden sygdom?
Kan sige at efter jeg er opereret har jeg også fået ondt i den anden skulder og fået at vide at dette ser man tit da du bruger den anden arm noget mere og derfor belaster den anden skulder mere, så tror nu ikke der er noget unaturligt i dette men selvfølig er det fornuftigt at få det undersøgt.
Der er mange typer af Rotator cuff syndrom og kan jo selvfølig ikke sige hvad der er sket dig, men jeg faldt ned og flåede det hele fra hinanden. Har siden hen fået endnu en operation uden effekt og har nu fået konstateret indeklemningssyndrom som desværre også tit ses efter en operation i skulderen.

Hvis du kan blive henvist til en ny undersøgelse vil jeg anbefale Horsens sygehus da de er meget dygtige på skulder området.
Falco

Sidst redigeret af Falco; 12-11-2008 kl. 12:24.
Falco er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 12-11-2008, 14:48   #6
Lynge
Føler sig hjemme på K10
 
Lynges avatar
 
Tilmeldingsdato: 22-09 2008
Lokation: Viborg
Alder: 58
Indlæg: 35
Styrke: 16
Lynge er ny på vejen
Hejsa.

Jeg føgler godt nok med dig, jeg har næsten samme sugdom og er i dag på Førtidspension efter 4 operationer bare i højre skulder, jeg går på tværfagligt smerte center i Aalborg hvor jeg vil tro de kunne komme med gode råd og få mine smerter væk, men jeg har ikke i de 2 år jeg har gået der fået det bedre, ikke andet end jeg syntes de har brugt mig til at prøve medicin af på jeg har været alt igennem og er nu på morfin hver dag.
Jeg skriver selv dagbog og det er en god ting, først fordi jeg ikke husker så godt pga medicinen og så fordi jeg har selv en arbejdsskad kørene, og jeg sender ca. 2 gange hver måned en kopi til arbejdsskadestyrrelsen, nok ikke nok jeg skal men lige som for at fortælle dem hvordag mit liv er blevet efter min skade.
Du skal finde dig en bandagist der hvor du bor, da jeg har fået meget glæde af min i Randers, jeg har fået et stativ som holder armen oppe og du skal ikke selv bruge kræfter på det, og kan slappe af 100% i din skulder min bandage hedder en DONJOY-SC01 og sådan en slider jeg 2 af op om året, jeg har så fået kommunen til at betale for dem, men alt det hjælper bandagisten dig med, jeg syntes du skal prøve at kontakte dem da du vil blive meget glad for den. Nu bor du jo lidt langt væk fra mig i viborg for så kunne du jo prøve min, da der ikke er ret mange som bruge sådan en tybe som jeg har her i danmark.
Min bandagist har kun kendskab til 2 i jylland og den første der fik en var mig, jeg har nu brugt min i 4½ år og jeg kan nu klare mig med halvdelen af den morfin jeg begyndte med at få så noget hjælper den altså. jeg har lagt et foto på hvor du kan se jeg har den på det ser voldsomt ud men det vender man sig til, du er meget velkommen til også at skrive til mig i en pb hvis der er noget du vil høre om med sådan en. Held og Lykke
__________________
KÆRLIG HILSEN
LYNGE
Lynge er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 12-11-2008, 16:47   #7
troldepuzz39
På vej til at lære K10
 
troldepuzz39s avatar
 
Tilmeldingsdato: 11-11 2008
Lokation: Favrskov
Indlæg: 5
Styrke: 0
troldepuzz39 er ny på vejen
Hejza alle samen.
Tak for alle jeres råd og meninger, skønt med sådan en forum.
Jeg har lige været ved lægen, for at finde ud af om det er det samme i højre skuldre osse, og hvorfor smerterne bliver ved i venstre skuldre.
Jeg skal så nu ha taget nye røgentbilleder af begge skuldre, de mener at jeg igen skal opereres i venstre..

Nej jeg har ikk slået skuldren eller noget, det kom pludselig og de mener at det er kommet af gentagende bevægelse i skuldrer af det arbejde jeg havde.

Jeg troede at rotator cuff syndrom var det samme som en indeklemnings sydrom, kan ikk lige huske hvem der skrev noget om det

Fra arbejdsmedicinsk klinik siger de rotator cuff syndrom og lægen siger indeklemnings sydrom
troldepuzz39 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 12-11-2008, 21:04   #8
Falco
Hvor skulle jeg ellers være
 
Falcos avatar
 
Tilmeldingsdato: 20-02 2007
Lokation: Hedensted
Alder: 52
Indlæg: 187
Styrke: 18
Falco er ny på vejen
"Rotator cuff" er en betegnelse for den stabiliserende "manchet" som senerne fra nogle af skuldermusklerne laver sammen med skulderens ledkapsel. Med alderen svækkes rotator cuff'en, således at der skal mindre til for at få en skade på rotator cuffen. Der kan ske skade ved, at man falder direkte ned på skulderen, eller ved at man tager fra med armen i faldet. Der kan også opstå skader ved overbelastning, især hvis man bruger armen meget over skulderniveau. Endelig kan der opstå småskader/smerter ved forskellige irritive tilstande i skulderen.

Skaderne kan være større eller mindre, lige fra en lille bitte rift til nærmest fuldstændig overrivning. Afhængig af hvad der er årsag til skaden, kan symptomerne komme langsomt eller pludseligt.
Operation for Rotator cuff syndrom er dog langt fra altid nogen mirakeloperation

Impingement

Der er en anden grund til problemer med skulderen, nemlig impingement syndrom. Her er senerne, der glider under acromion, når armen løftes, kommet i klemme og gnider hårdt mod slimsækken og hinanden. Aldersbetinget og arbejdsbetinget slidgigt med dannelse af kalkudvækster kan indskrænke den spalte, som senerne glider igennem og derved forværre problemet.

Der er oftest ved impingement syndromet ømhed i hele skulderen og smerter, når armen hæves ud til siden eller foran kroppen. De fleste har problemer med at sove, især når de ligger på den skadede skulder. De har oftest som et pålideligt tegn en skarp smerte, når de skal række bagud for at tage noget i deres baglomme.

Behandlingen er nogenlunde den samme i begyndelsen som ved rotator cuff problemer.
Falco er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 13-11-2008, 10:06   #9
troldepuzz39
På vej til at lære K10
 
troldepuzz39s avatar
 
Tilmeldingsdato: 11-11 2008
Lokation: Favrskov
Indlæg: 5
Styrke: 0
troldepuzz39 er ny på vejen
Okii så..
"Lynge" ja det ser lidt voldsomt ud på billedet, men hvaa bare den hjælper.
Hvor længe har du da haft den arbejdsskadesag kørende??
Jeg synes hele tiden at de skal ha nye oplysninger, nu er det anden gang jeg skal på arbejdsmedisinsk klinik.
Jeg synes efterhånden at man hører om mange der er opereret flere gange, men hva hjælper det ? NADA J
Jeg er selv lidt skeptis over at skal igennem det igen..
troldepuzz39 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 18-11-2008, 12:20   #10
Brogaard
Føler sig hjemme på K10
 
Brogaards avatar
 
Tilmeldingsdato: 12-09 2008
Lokation: sønderborg
Indlæg: 25
Styrke: 16
Brogaard er ny på vejen
Unhappy øv og atter øv

Er blevet operet d.25.08.08 i højre skulder, for afklemningssyndrom og irriteret bursa.Mit problem er opstået på baggrund af fejlbehandling af et brækket højre håndled tilbage i jan.06...Yderligere fik jeg desværre en side gevinst iform af tennisalbuer på begge sider,samt golfalbue på højre.
Min operation blev den at bursaen er skåret væk (den skulle angivelig vokse ud igen iflg min fyss, hun har forklaret mig at den er faktisk en god hjælp) samt har kirugen filet i skulderknoglen, så senerne skal glide lettere og dermed minske smerterne. Jeg startede d.12.09.08 på genoptræning og er stadig igang, dog har operationen ikke givet den ønskede effekt, smerterne er nøjagtig de samme som før indgrebet,trnnis/golfalbuen på højre side er osse den samme,dog er jeg befriet på venstre albue for tennis..det er jeg glad for,nu hvor jeg er i genoptræning, kan min fyss og jeg se at venstre skulder driller med lign symptomer,jeg har lært hvor vigtig det er at beholde muskelmassen intakt,for det er det der i sidste ende skal bære byrden og det er resten af livet,så træn og atter træn,både med fyss og derhjemme,dog lytter man til sin krop...Jeg skal lige påpege at højre hånd og håndled er stivgjort, så jeg har funktionsindskrænkning i hele armen,derfor fik jeg problemet,der skal ikke så meget til som Falco skriver..
Brogaard er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
Min historie nille60 Din historie 1 30-09-2009 18:19
Min historie Berit p Hvordan forløb det da du søgte fleks? 0 11-10-2007 11:34
min historie Antlia Din historie 1 30-06-2007 19:50
Min Historie TNK Din historie 2 05-06-2007 10:53
Min historie Louise Spørgsmål ang fleksjob 5 20-04-2007 10:59




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 00:23.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension