K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Alt det andet

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Alt det andet Her kan du stille de spørgsmål hvis du ikke lige mener at det høre til under fleks, førtidspension eller sygedagpenge dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 19-04-2016, 15:07   #1
Rillemuzzen40
På vej til at lære K10
 
Tilmeldingsdato: 31-01 2016
Indlæg: 2
Styrke: 0
Rillemuzzen40 er ny på vejen
Kørselsfradrag fra hjem til smerteklinik

Hej alle, er ny herinde og ved ikke om det er rigtig sted at stille dette spørgsmål men jeg er tilknyttet OUH smerteklinik og har 43,5 km hver vej derind, har spurgt efter kørselsgodtgørelse og sekretær meddeler mig at jeg skal have 50 km hver vej for at få godtgørelse, er det rigtigt? Har søgt på nettet og der står ganske rigtigt det med de 50 km men intet om det er pr vej eller bare samlet kørsel, har en veninde der bor tættere på end jeg gør og hun har fået ved henvendelse til sekretæren.. Nogle der kan hjælpe mig?
Mvh Rie
Rillemuzzen40 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 19-04-2016, 15:09   #2
MistyMiss
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 20-06 2015
Indlæg: 3.195
Styrke: 13
MistyMiss er ved at flytte ind på K10MistyMiss er ved at flytte ind på K10
" Siddende transport tilbydes, hvis sygehuset vurderer, at du af helbredsmæssige årsager ikke kan benytte offentlige transportmidler og hvis du samtidig opfylder en af følgende betingelser:

-hvis afstanden fra din folkeregisteradresse til sygehuset overstiger 50 km (afstanden beregnes på www.krak.dk)
-hvis du er pensionist (ikke efterlønsmodtager)
-hvis du på sygehusets foranledning midlertidigt hjemsendes på weekendophold, kortere ferie eller lignende
-eller hvis du i forbindelse med sygehusbehandling indkaldes til videre ambulant behandling"

Så hvis du opfylder en af de andre betingelser, bør du kunne få.
Så måske opfylder din veninde et af de andre punkter?

https://www.regionsyddanmark.dk/wm406205
MistyMiss er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 19-04-2016, 15:56   #3
Gana
Klart Afhængig af K10
 
Tilmeldingsdato: 27-01 2015
Indlæg: 408
Styrke: 10
Gana er ny på vejen
Hvis du er i ressourceforløb og det er en del af "planen" er du berettiget til godtgørelse fra kommunen.
Generelt - hvis det er et led i din "kommunale udredning" er der mulighed for kørselsgodtgørelse...
Men så er det kommunen du skal søge ved
Gana er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 20-04-2016, 11:25   #4
Rillemuzzen40
På vej til at lære K10
 
Tilmeldingsdato: 31-01 2016
Indlæg: 2
Styrke: 0
Rillemuzzen40 er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af Gana Se meddelelser
Hvis du er i ressourceforløb og det er en del af "planen" er du berettiget til godtgørelse fra kommunen.
Generelt - hvis det er et led i din "kommunale udredning" er der mulighed for kørselsgodtgørelse...
Men så er det kommunen du skal søge ved
Tak Gana, det var lige det svar jeg søgte, for jeg er nemlig i Ressourceforløb og videresendt fra kommune....
Rillemuzzen40 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 20-04-2016, 11:49   #5
MistyMiss
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 20-06 2015
Indlæg: 3.195
Styrke: 13
MistyMiss er ved at flytte ind på K10MistyMiss er ved at flytte ind på K10
Rillemuzzen: Så er det Lov om aktiv beskæftigelsesindsats §82 du skal prøve at søge

I den lov er du i målgruppen der hedder: §2 nr 11
Jeg har fremhævet de steder hvor din gruppe er nævnt i den paragraf

"§ 82. Personer, der er omfattet af § 2, nr. 1-5 og 11-14, og som deltager i tilbud efter kapitel 10-12, personer, der er omfattet af § 2, nr. 1, og som deltager i jobrettet erhvervsrettet voksen- og efteruddannelse efter kapitel 8 a, og personer, der er omfattet af § 2, nr. 7, og som deltager i tilbud efter kapitel 10 og 11, har ret til befordringsgodtgørelse, når den daglige transport mellem bopæl og stedet, hvor tilbuddet eller uddannelsen gennemføres, og retur er mere end 24 km. Godtgørelsen pr. dag kan alene udbetales for de kilometer, der ligger ud over de første 24 km. Personer, der er omfattet af § 2, nr. 1-3, 12 og 13, og som ansættes med løntilskud efter kapitel 12 hos en privat arbejdsgiver, har dog ikke ret til befordringsgodtgørelse.

Stk. 2. Ved deltagelse i tilbud og jobrettet erhvervsrettet voksen- og efteruddannelse, jf. stk. 1, godtgøres 1,00 kr. pr. kilometer (2011-niveau). Denne kilometersats følger den til enhver tid gældende kilometersats, som Skatterådet efter ligningslovens § 9 c fastsætter for fradrag for befordring mellem hjem og arbejdsplads over 120 km pr. arbejdsdag.

Stk. 3. Ved udbetaling afrundes den samlede godtgørelse til nærmeste hele kronebeløb.

Stk. 4. Personer, der er omfattet af § 2, nr. 1-4, 7 og 11-14, har ret til den faktiske udgift til befordring, hvis udgiften er en følge af en nedsat fysisk eller psykisk funktionsevne. Det samme gælder for personer, der er omfattet af § 2, nr. 5, og som deltager i tilbud som led i afklaringen af den enkeltes arbejdsevne, jf. kapitel 6 i lov om aktiv socialpolitik.

Stk. 5. Beskæftigelsesministeren fastsætter regler om muligheden for befordringsgodtgørelse."

Link til loven med ovenstående paragraf: http://www.socialjura.dk/content-sto...satslov/#c7205


Der er forresten en blanket til at søge denne §82 her: https://www.dlfa.dk/globalassets/bla...odtgorelse.pdf

Sidst redigeret af MistyMiss; 20-04-2016 kl. 13:23.
MistyMiss er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 20-04-2016, 15:48   #6
stribe
Har ikke tid til andet end K10
 
Tilmeldingsdato: 02-03 2012
Indlæg: 2.248
Styrke: 15
stribe er rigtig godt på vej
Ja det er rigtig

Jeg har også gået på smerteklinikken i Odense.

Der fik jeg kørsel hvergAng fordi jeg havde 140 km hver vej.

Men hun sagde at man skulle have over 50 km for at kunne få kørsel og ja det havde jeg så rigeligt .

Ja øv desværre . Ved ikke om der er andre muligheder

Stribe ftp.
stribe er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 20-04-2016, 16:23   #7
phhmw
Moderator
 
Tilmeldingsdato: 08-12 2005
Lokation: Dragør Danmark
Indlæg: 11.773
Styrke: 33
phhmw er på berømmelsens vejphhmw er på berømmelsens vejphhmw er på berømmelsens vejphhmw er på berømmelsens vej
DUKH Transport

http://www.dukh.dk/viden-selvhjaelp/.../bil-transport

http://www.dukh.dk/viden-selvhjaelp/...iste-transport

http://www.dukh.dk/viden-selvhjaelp/...l-og-transport

http://www.dukh.dk/viden-selvhjaelp/...smal-transport

Velkommen til Rillemuzzen40

Læs disse råd til nye på k10:

http://www.k10.dk/showthread.php?t=28928

Nu er du havnet på EU`s førende rådgivnings center besat af kloge almindelige mennesker. Det er jo ikke så ringe, når man bliver lidt syg.

Hilsen Peter
phhmw er logget ind nu   Besvar med citat
Gammel 21-04-2016, 10:38   #8
Michael Ng.
Føler sig hjemme på K10
 
Tilmeldingsdato: 27-01 2016
Indlæg: 30
Blog Indlæg: 1
Styrke: 9
Michael Ng. er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af Rillemuzzen40 Se meddelelser
Tak Gana, det var lige det svar jeg søgte, for jeg er nemlig i Ressourceforløb og videresendt fra kommune....
Selvom du er i ressourceforløb og henvist af kommunen til smerteklinik, så skal du lige være opmærksom på, at hvis det er sygehus, så er du berettiget til at få kørselsgodtgørelse fra kommunen, men hvis ventetiden er langt, dermed du har søgt et andet smertecenter som er hurtigere at komme på, så er du ikke berettiget noget som helst. Lige meget hvor langt der er. Har selv været udsat for det.
Michael Ng. er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 21-04-2016, 11:27   #9
Gana
Klart Afhængig af K10
 
Tilmeldingsdato: 27-01 2015
Indlæg: 408
Styrke: 10
Gana er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af Michael Ng. Se meddelelser
Selvom du er i ressourceforløb og henvist af kommunen til smerteklinik, så skal du lige være opmærksom på, at hvis det er sygehus, så er du berettiget til at få kørselsgodtgørelse fra kommunen, men hvis ventetiden er langt, dermed du har søgt et andet smertecenter som er hurtigere at komme på, så er du ikke berettiget noget som helst. Lige meget hvor langt der er. Har selv været udsat for det.
Har du fået det på skrift? - med henvisning til §? Det er nemlig ikke korrekt..
Gana er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 21:36.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension