K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Alt det andet

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Alt det andet Her kan du stille de spørgsmål hvis du ikke lige mener at det høre til under fleks, førtidspension eller sygedagpenge dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 20-10-2015, 14:23   #1
Alan67
Ved at vænne sig til K10
 
Tilmeldingsdato: 14-10 2015
Indlæg: 14
Blog Indlæg: 1
Styrke: 9
Alan67 er ny på vejen
Rådgivning/privat socialrådgiver

Hej derude.
Mogen der kender nogen der kan hjælpe med råd og vejledning i min sag.
De skulle gerne være fra området omkring Sønderborg
Alan67 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 20-10-2015, 23:07   #2
Abdul
Slettet Bruger
 
Tilmeldingsdato: 27-02 2014
Indlæg: 383
Styrke: 11
Abdul er ny på vejen
Det koster mange penge og betale sig ikke.
Du må kontakte Dukh som giver mest professionel rådgivning.
Du kan også stille dine spørgsmål her. Her i K10 har nogle personer socialrådgiver ligende viden
Abdul er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 20-10-2015, 23:54   #3
Alan67
Ved at vænne sig til K10
 
Tilmeldingsdato: 14-10 2015
Indlæg: 14
Blog Indlæg: 1
Styrke: 9
Alan67 er ny på vejen
Tak for dit svar.
Er bare i total vildrede over hvad jeg skal gøre.
Alan67 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 21-10-2015, 00:19   #4
Abdul
Slettet Bruger
 
Tilmeldingsdato: 27-02 2014
Indlæg: 383
Styrke: 11
Abdul er ny på vejen
Hvis du er syg er det nemmere at hente gratis råd. Hvis du har gigt, kan du snakke gratis med gigtforeningens socialrådgiver. Hjerte patienter får også gratis rådgiver. Hvis du er helt rask kan du kontakte http://www.xn--socialrdgiverhjlpen-6wb3a.dk/kontakt . Der findes mange andre nær Odense og Århus helt gratis. Du kan snakke med demi telefon istedet for lang tur.
Det er bare spild af penge at betale 950 kr/time til privat rådgiver. De er heller ikke i Sønder jylland
Abdul er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 21-10-2015, 07:36   #5
gisne
Har ikke tid til andet end K10
 
gisnes avatar
 
Tilmeldingsdato: 25-10 2012
Lokation: Horsens Komune
Indlæg: 2.113
Styrke: 15
gisne er ved at flytte ind på K10gisne er ved at flytte ind på K10
Der er også privat hjælp at finde i Sønderjylland, de er noget fis og uvidenhed at sige at de ikke findes i sønderjylland. Fx. Socialnettet

Der er blandet erfaringer med privat rådgivning. For mit eget vedkommende havde jeg først en rigtig dårlig oplevelse, som nær havde ødelagt min sag. Så fandte jeg en som var god i mit tilfælde som som fik afsluttet min sag ved jobcenteret.

Det behøver ikke koste 950kr/time, jeg betalte 800kr om måneden og hun (jurist) deltog i møderne på jobcenteret

Men lige så mange mennesker der er her på sitet, lige så mange meninger, holdninger, gode/dårlige erfainger er der med privat rådgivning, så du er nød til at følge din egen mavefornemmelse, og evt. Tage en snak med et par steder for at se om de kan opfylde det du har brug for hjælp til
__________________
Er på K10 pga fysisk arbejdsskade i ryg/skulder. Indstillet af rehabiliteringsteam til førtidspension uden ressourceforløb. Tilkendt førtidspension med virkning pr. 1. april 2014.

Sidst redigeret af gisne; 21-10-2015 kl. 07:38.
gisne er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 21-10-2015, 08:43   #6
lgkh62
Mit andet hjem K10
 
Tilmeldingsdato: 08-02 2013
Lokation: Midtjylland
Indlæg: 602
Styrke: 12
lgkh62 er rigtig godt på vej
Hej Allan67
Vi her på K10 vil gøre vores yderste for at give dig gode råd, hvis vi kendte din historie lidt mere.

Jeg ved godt det er grænseoverskridende at skrive om sig selv, men du vil hurtigt erfare ,at det overvinder man

I min Kommune var "Det frivilliges hus" hvor man kunne medbringe sin sag for få et godt råd fra en socialrådgiver og en forhendværende sagsbehandler ved Kommunen. Det hjalp mig godt på vej.
Undersøg om der er noget lignende hos dig

Efterfølgende havde jeg privatrådgiver med mig til alle samtaler med sagsbehandlere og ved førsamtale ved arbejdsprøvningen.

Det som var for mig den største hjælp var sparringen - men det var mig selv, som skulle have overblikket på egen sag, da man jo selv er "eksperten" og kan holde styr på rigtigt og forkert.

Håber du finder en god løsning for dig
lgkh62 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 21-10-2015, 12:00   #7
Alan67
Ved at vænne sig til K10
 
Tilmeldingsdato: 14-10 2015
Indlæg: 14
Blog Indlæg: 1
Styrke: 9
Alan67 er ny på vejen
Tak til jer alle.
Lidt om min sag.
Kommer til skade med mit bækken og ryg ved en arbejdsulykke i 2012 men halter mig igennem min uddannelse på div. smertestillende medicin og nogle sygemeldinger.
Oktober 2013 bliver jeg udlært og derefter bliver jeg henvist til smerteklinik hvor de efter et forløb finder ud af at jeg har kroniske smerter og påbegynder medicineringer med forskellige former for medicin.
Maj 2014 bryder jeg sammen med kraftige smerter og kan ikke finde ro / sove. Bliver sygmeldt. Oktober 2014 bliver jeg frataget mine sygedagpenge på grundlag af en udtagelse fra kommunens rådgivende læge som siger at mine smerter snart vil forsvinde og at min medicin ikke er nødvendig og han vil råde at jeg skal trappes ud af det.
Har speciallæge erklæring at mine smerter er kroniske og at der ikke er nogen behandlingsform. samt en erklæring fra arbejdsmedicinsk afdeling at de smerter jeg har er kronisk og at de tvivler på at jeg ville kunne fastholde et arbejde på almenlige vilkår.
Har siden haltet mig igennem job men er nu igen brudt sammen er er blevet sygmeldt.

Er nu bange for mit næste møde med jobcenter

Hilsen Alan
Alan67 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 21-10-2015, 14:23   #8
Abdul
Slettet Bruger
 
Tilmeldingsdato: 27-02 2014
Indlæg: 383
Styrke: 11
Abdul er ny på vejen
Du skal til opfølgningsamtale hvis du få sygedagpenge næsten hver måned.
Så vidt jeg har forstået, at dit problem drejer sig om udtalelse af lægekonsulent. Det kan man ikke gøre nogen ved. Ej heller privat rådgivere.
Man kan ikke få privat rådgivere for 800 kr/måned.
Jeg synes, du skal kontakte dukh, https://www.dukh.dk/fa-radgivning/skriv-til-dukh
Abdul er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 21-10-2015, 14:48   #9
phhmw
Moderator
 
Tilmeldingsdato: 08-12 2005
Lokation: Dragør Danmark
Indlæg: 11.747
Styrke: 33
phhmw er på berømmelsens vejphhmw er på berømmelsens vejphhmw er på berømmelsens vejphhmw er på berømmelsens vej
Du taler om uddannelse....

Kære Alan67

...derfor fornemmer jeg du er under 40 år? S.U.

Læs og følg disse råd til nye på k10:

http://www.k10.dk/showthread.php?t=28928

Din skade var det under nogen form for arbejde, arbejdsskade? S.U.

Har du en specifik diagnose? S.U.

Har du været gennem en MR-scanning? S.U.

Mit råd.

Følg denne tråd og tag alle råd og henvise link seriøst alvorligt.

Læs og forstå samtlige link og stil spørgsmål efter dem.

Uden aktindsigt ved alle 100% kan du ikke opnå fuld indflydelse i din sociale sag. Du vil fortryde bitterligt hvis ikke du har aktindsigt i alt, hvad andre skriver om dig.

http://www.k10.dk/showthread.php?t=32801

Bliv her på din tråd fremover.

OBS! Ser nu du påstår det er en arbejdsskade. Bekræft at ASK, Arbejdsskadestyrelsen har tilsendt dig en skriftlig anerkendelse på, at de accepterer at din skade er en arbejdsskade. S.U.

Hvis ikke du har det har du ingen sag ved ASK.

Hvis du har denne anerkendelse kan du ikke få stoppet dine sygedagpenge, men sandsynligvis har du ikke anke over dette sygedagpengestop som var ulovligt hvis du har en verserende sag ved ASK

Sygedagpengestop:
http://www.k10.dk/index.php?pageid=sygedagpengestop

6) der er rejst sag om ret til erstatning efter lov om arbejdsskadesikring eller lov om sikring mod følger af arbejdsskade


Du oplyser: "Oktober 2014 bliver jeg frataget mine sygedagpenge på grundlag af en udtagelse fra kommunens rådgivende læge som siger at mine smerter snart vil forsvinde og at min medicin ikke er nødvendig og han vil råde at jeg skal trappes ud af det."

Hvis det er kommunens administrative lægekonsulent der har udtalt dette og du har det på skrift, skal du omgående tilsende din borgmester og formanden for socialudvalget en klage over dette lovbrud.

Ellers tage kontakt til DUKH sideløbende og omgående:

http://www.dukh.dk/fa-radgivning/inf...efonradgivning

Undersøg på din kommunes hjemmeside om de har ansat en "Borgerrådgiver" og hvis JA kontakter du også denne, også omgående.

Borgerrådgiver i den kommune du nævner:
http://sonderborgkommune.dk/soenderb...orgerraadgiver som du kontakter omgående!!!!

Du er nu på vej ind i et langt mørkt rør men alle mørke rør har en lys udgang.

Hilsen Peter

Sidst redigeret af phhmw; 21-10-2015 kl. 15:09.
phhmw er logget ind nu   Besvar med citat
Gammel 21-10-2015, 14:50   #10
sortepigen
Skal snart betale husleje på K10
 
Tilmeldingsdato: 19-02 2014
Lokation: Guldborgsund
Indlæg: 945
Styrke: 11
sortepigen er rigtig godt på vej
Alan67, man kan klage over en lægekonsulent, dog ikke til de sædvanlige klageinstanser, MEn se her hvad DUKH skriver om dette

http://www.dukh.dk/viden-selvhjaelp/...laegekonsulent

modtager du sygedagpenge nu?

og et råd til dig, ta en bisidder med til møderne i jobcentret.

vh sortepigen
sortepigen er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 03:13.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension