K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 Her kan du stille spørgsmål hvis du har spørgsmål ang førtidspension efter 2003 dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 20-01-2015, 11:54   #1
kiks
På vej til at lære K10
 
Tilmeldingsdato: 18-06 2014
Indlæg: 5
Blog Indlæg: 1
Styrke: 0
kiks er ny på vejen
Fp behandlings frister

Hej
Kunne noget sige mig hvad er behandlings frist for fp hvis man er blevet indstillet af reh. team (ved ikke hvad for en par. det er).

Har været på møde med reh. team sidst i okt. måned hvor de har indstillet mig til fp.
Fik brevet fra Job center omkring den 10. nov. at de vil forlænge min sygedagpenge 3 mån. frem eller indtil afgørelsen er truffet.
Til dags dato har jeg ikke fået noget svar!?
kiks er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 20-01-2015, 12:33   #2
phhmw
Moderator
 
Tilmeldingsdato: 08-12 2005
Lokation: Dragør Danmark
Indlæg: 11.754
Styrke: 33
phhmw er på berømmelsens vejphhmw er på berømmelsens vejphhmw er på berømmelsens vejphhmw er på berømmelsens vej
Velkommen til...

Kære kiks.

K10 arbejder med problemstillingen.

Bliv her på din tråd fremover, læs og følg disse råd til nye på k10:

http://www.k10.dk/showthread.php?t=28928

Sagsbehandlingsfrist til førtidspension:

http://www.k10.dk/showthread.php?t=31418

Fristen er normalt 3 måneder lovbunden frist, men som du kan læse i ovenstående er der dukket problemer op. Læs ovenstående, så dukker der flere spørgsmål op.

Hilsen Peter
phhmw er logget ind nu   Besvar med citat
Gammel 20-01-2015, 12:58   #3
gisne
Har ikke tid til andet end K10
 
gisnes avatar
 
Tilmeldingsdato: 25-10 2012
Lokation: Horsens Komune
Indlæg: 2.113
Styrke: 15
gisne er ved at flytte ind på K10gisne er ved at flytte ind på K10
Du skulle modtage et brev om opstart af pensionssag.

I brevet skal stå fra hvilken dato pensionssagen er opstartet og det er fra den dato og tre måneder frem som gælder.

Har du ikke modtaget et brev om opstart af pensionssag, ville jeg kontakte jobcenteret og høre om hvorfor du ikke har modtaget det endnu
__________________
Er på K10 pga fysisk arbejdsskade i ryg/skulder. Indstillet af rehabiliteringsteam til førtidspension uden ressourceforløb. Tilkendt førtidspension med virkning pr. 1. april 2014.
gisne er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 20-01-2015, 14:25   #4
kiks
På vej til at lære K10
 
Tilmeldingsdato: 18-06 2014
Indlæg: 5
Blog Indlæg: 1
Styrke: 0
kiks er ny på vejen
Det eneste jeg har fået fra Job center er det her om forlngelse af sygdagepenge og forkl. hvorfor.
Del af det:

Din sygedagpengeperiode er forlænget
Jobcenteret har afgjort, at din sygedagpengeperiode kan forlænges ud over 52 uger. Dine sygedagpenge
skulle ellers ophøre den xx xx xx, hvor du ville have modtaget sygedagpenge i 52 uger inden
for de seneste 18 måneder.
Årsagen er, at din sag har været forelagt rehabiliteringsteamet og det er blevet besluttet at der bør
indstilles til tilkendelse af førtidspension.
Da der kan gå op til 3 måneder før der bliver truffet afgørelse om tilkendelse af førtidspension, er
det d. d. truffet afgørelse om, at din ret til sygedagpenge forlænges jf sygedagpengelovens § 27 stk.
1, nr. 4.
Forlængelsen af dine sygedagpenge gælder, indtil der er truffet afgørelse i Pensionstemaet.
kiks er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 20-01-2015, 16:11   #5
Webmaster
Webmaster
 
Webmasters avatar
 
Tilmeldingsdato: 06-10 2005
Lokation: Køge
Indlæg: 9.806
Blog Indlæg: 3
Styrke: 67
Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10
Da din sag har været for rehabteamet og de har besluttet at indstille dig til førtidspension....ja så betyder det at sagen skal være overgået til behandling efter reglerne om førtidspension....og når den er det ja så gælder de 3 måneders frist...

Så fra det mødet og ca 3 måneder frem ja der bør du kunne regne med at kommunens pensionsteam har besluttet om du skal have pensionen...

Den dato hvor din sag er overgået til behandling efter reglerne om førtidspension den skal fremgå af din sag...så du kunne måske søge aktindsigt eller spørge direkte ind til hvornår den dato er...til din sagsbehandler..
__________________
Webmaster er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 20-01-2015, 16:27   #6
kiks
På vej til at lære K10
 
Tilmeldingsdato: 18-06 2014
Indlæg: 5
Blog Indlæg: 1
Styrke: 0
kiks er ny på vejen
Tak for svaret.
Det rehab møde var den 30.okt.
Selve brevet fra Job Center fik jeg omkring den 11. november, så det bliver snart 3 måneder siden .
Skulle man ikke have et brev fra kommunen 2 uger inder pens.team møde?
kiks er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 20-01-2015, 17:26   #7
Webmaster
Webmaster
 
Webmasters avatar
 
Tilmeldingsdato: 06-10 2005
Lokation: Køge
Indlæg: 9.806
Blog Indlæg: 3
Styrke: 67
Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10
Ikke nødvendigvis 2 uger før....men de skal tilbyde dig et møde med dem der skal afgøre sagen...det er lovpligtigt..

Jeg ville hvis jeg var dig kontakte min sagsbehandler for at høre om hvilken dato din sag er overgået til behandling efter reglerne om førtidspension...

Det er nemlig fra den dato at fristen løber...

De burde have skrevet det til dig da sagen overgik og fortalt dig hvilken dato sagen er overgået...men det sker desværre i mange kommuner at de "glemmer" at skrive det til folk...
__________________
Webmaster er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 20-01-2015, 17:27   #8
Akvamarin
Har ikke tid til andet end K10
 
Tilmeldingsdato: 04-08 2011
Lokation: København
Indlæg: 2.104
Styrke: 15
Akvamarin er ny på vejen
Du burde have fået et brev om at pensionsansøgning er overgået til behandling i pensionsteamet plus frist for at du kan komme med bemærkninger til rehab teamets indstilling og en dato for at give besked om du vil deltage i mødet med pensions teamet.

Da du ikke har modtaget noget er din sag endnu ikke nået pensionsteamet eller brevet er ikke nået frem til dig. Så du skal kontakte din sagsbehandler og høre om din sag er gået i pensionsteamet. Hvis den er skal du kontakte pensionsteamets kontor og bede om at få tilsendt informations om hvilken dato sags behandlingen er startet og hvornår du får svar.
Akvamarin er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 21-01-2015, 13:42   #9
kiks
På vej til at lære K10
 
Tilmeldingsdato: 18-06 2014
Indlæg: 5
Blog Indlæg: 1
Styrke: 0
kiks er ny på vejen
Hej
Mente du afgørelse om at rejse pension sag?
Det fik jeg idag hvor det står at jeg har været i okt. måned på kommunens rehab team som indstillede mig til fp og på bagrund af rehabteam's indstilling har de besluttet at rejse sag om fp efter §18.
Er det sådan at man skal vente 3 måneder igen?
vh
kiks er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 21-01-2015, 13:58   #10
Akvamarin
Har ikke tid til andet end K10
 
Tilmeldingsdato: 04-08 2011
Lokation: København
Indlæg: 2.104
Styrke: 15
Akvamarin er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af kiks Se meddelelser
Hej
Mente du afgørelse om at rejse pension sag?
Det fik jeg idag hvor det står at jeg har været i okt. måned på kommunens rehab team som indstillede mig til fp og på bagrund af rehabteam's indstilling har de besluttet at rejse sag om fp efter §18.
Er det sådan at man skal vente 3 måneder igen?
vh
Ja de tre måneder er fra den dato de skriver i brevet at sagen om fp efter paragraf 18 er rejst.
Akvamarin er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 06:06.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension