K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Alt det andet

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Alt det andet Her kan du stille de spørgsmål hvis du ikke lige mener at det høre til under fleks, førtidspension eller sygedagpenge dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 11-11-2014, 19:20   #1
kenneth.E
På vej til at lære K10
 
Tilmeldingsdato: 11-11 2014
Indlæg: 6
Styrke: 0
kenneth.E er ny på vejen
Question spørgsmål om erhvervsevne tab

Hej jeg står i den situation at jeg har mistet synet 100% på mit venstre øje som følge af en arbejdsskade med en men grad på 20 %(det skal lige nævnes at jeg er venstre håndet) og jeg har en del problemer med min afstandsbedømmelse er der nogen der ved hvad det takseres til i erhvervsevne tab ? jeg står nu med en uddannelse som klejnsmed og et truck certifikat som jeg ikke længere kan bruge til det store,og mine fremtids udsigter er jo ikke for lyse, da det jo kræver et ordentlig syn at kunne varetage næsten et hvilket som helt job ,hvad er mine muligheder ? for mit jobcenter tager mig ikke særlig seriøs og forsøger at snakke det hen i bagatel afdelingen
kenneth.E er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 11-11-2014, 19:38   #2
gisne
Har ikke tid til andet end K10
 
gisnes avatar
 
Tilmeldingsdato: 25-10 2012
Lokation: Horsens Komune
Indlæg: 2.113
Styrke: 15
gisne er ved at flytte ind på K10gisne er ved at flytte ind på K10
Du kan selv se men tabellen for øjne og syn her: http://www.ask.dk/da/Selvbetjening/B...nberegner.aspx

Erhvervsevnetab takseres ud fra hvad du tjente da du kom til skade og hvad du tjener nu. Du skal have et tab på over 15% for at få erstatning.

Hvis du mener at at har mistet mere en 15% i indtægt pga din skade, skal du bede ASK.dk om at genoptage din sag.

De vil så undersøge dit løntab og muligvis også årsagssammenhæng, altså om det er pga skaden du har mistet indtægt
__________________
Er på K10 pga fysisk arbejdsskade i ryg/skulder. Indstillet af rehabiliteringsteam til førtidspension uden ressourceforløb. Tilkendt førtidspension med virkning pr. 1. april 2014.
gisne er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 11-11-2014, 19:53   #3
phhmw
Moderator
 
Tilmeldingsdato: 08-12 2005
Lokation: Dragør Danmark
Indlæg: 11.769
Styrke: 33
phhmw er på berømmelsens vejphhmw er på berømmelsens vejphhmw er på berømmelsens vejphhmw er på berømmelsens vej
Velkommen til..

Kære Kenneth.E.

Du nævner: "for mit jobcenter tager mig ikke særlig seriøs og forsøger at snakke det hen i bagatel afdelingen "

Derfor skal en borger/patient altid have søgt aktindsigt ved alle, som du har haft berøring med. Før du ved hvad der står i dine journaler ved du intet og kan ikke se om der nævnes noget som ikke er korrekt. Se under "Nyttige link"

Om du har brækket ryggen eller ramt af sclerose har systemet kun een opgave, nemlig at få dig tilbage til 37 timer/ugen. Det modtager alle skriftligt og de mener det. Så hvad de siger skal du ikke lytte til.

Hvilken tilknytning har du til Jobcenteret? Sygedagpenge, revalidering eller?

Hvad dine omgivelser siger til dig har ingen betydning overhovedet. Men hvad der skrives i dine journaler er dokumentation som kan bruges og vurderes om det er korrekt.

Information.
http://www.dinarbejdsskade.dk/

Råd til nye på k10.
http://www.k10.dk/showthread.php?t=28928

Husk altid at når du er utilfreds med en afgørelse skal du anke inden 28 dage præcis, ellers mister du retten til at anke.

Bliv her på din tråd fremover, der dukker mange spørgsmål op i fremtiden.

Hilsen Peter
phhmw er logget ind nu   Besvar med citat
Gammel 11-11-2014, 19:55   #4
kenneth.E
På vej til at lære K10
 
Tilmeldingsdato: 11-11 2014
Indlæg: 6
Styrke: 0
kenneth.E er ny på vejen
gisne nu tænkte jeg mere på i forhold til jobcenteret ,hvad har jeg af rettigheder? for jeg er på ingen måde blevet taget seriøs af min sagsbehandler på jobcenteret ,som efter at jeg havde fortalt hende om mit mistede syn første gang, nærmest på tvang mig at tage et kursus ,hvor kørsel med entreprenør maskiner var en del af forløbet, hvilket jo langtfra er hensigtsmæssigt når jeg jo har problemer med afstandsbedømmelsen
kenneth.E er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 11-11-2014, 19:56   #5
job
Slettet Bruger
 
Tilmeldingsdato: 20-06 2014
Indlæg: 209
Styrke: 10
job er rigtig godt på vej
Citat:
Oprindeligt indsendt af kenneth.E Se meddelelser
Hej jeg står i den situation at jeg har mistet synet 100% på mit venstre øje som følge af en arbejdsskade med en men grad på 20 %(det skal lige nævnes at jeg er venstre håndet) og jeg har en del problemer med min afstandsbedømmelse er der nogen der ved hvad det takseres til i erhvervsevne tab ? jeg står nu med en uddannelse som klejnsmed og et truck certifikat som jeg ikke længere kan bruge til det store,og mine fremtids udsigter er jo ikke for lyse, da det jo kræver et ordentlig syn at kunne varetage næsten et hvilket som helt job ,hvad er mine muligheder ? for mit jobcenter tager mig ikke særlig seriøs og forsøger at snakke det hen i bagatel afdelingen
Jeg forstår ikke helt dit problem? Der er da masser af jobs som kan bestrides med kun et øje, også indenfor chaufførbranchen.
job er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 11-11-2014, 20:01   #6
kenneth.E
På vej til at lære K10
 
Tilmeldingsdato: 11-11 2014
Indlæg: 6
Styrke: 0
kenneth.E er ny på vejen
hej peter min tilknytning til jobcenteret er at jeg er almindelig arbejdssøgende da min arbejdsskade sag først lige er blevet del afgjort ,den er blevet accepteret som en arbejdsskade med en men grad på 20 % erhvervsevne tabet er stadigvæk under behandling hos arbejdsskadesstyrelsen
kenneth.E er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 11-11-2014, 20:07   #7
Akvamarin
Har ikke tid til andet end K10
 
Tilmeldingsdato: 04-08 2011
Lokation: København
Indlæg: 2.104
Styrke: 15
Akvamarin er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af kenneth.E Se meddelelser
Hej jeg står i den situation at jeg har mistet synet 100% på mit venstre øje som følge af en arbejdsskade med en men grad på 20 %(det skal lige nævnes at jeg er venstre håndet) og jeg har en del problemer med min afstandsbedømmelse er der nogen der ved hvad det takseres til i erhvervsevne tab ? jeg står nu med en uddannelse som klejnsmed og et truck certifikat som jeg ikke længere kan bruge til det store,og mine fremtids udsigter er jo ikke for lyse, da det jo kræver et ordentlig syn at kunne varetage næsten et hvilket som helt job ,hvad er mine muligheder ? for mit jobcenter tager mig ikke særlig seriøs og forsøger at snakke det hen i bagatel afdelingen

Hvis det ikke er muligt at finde et arbejde indenfor din uddannelse har du mulighed for at søge om at blive revalideret.
Akvamarin er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 11-11-2014, 20:07   #8
kenneth.E
På vej til at lære K10
 
Tilmeldingsdato: 11-11 2014
Indlæg: 6
Styrke: 0
kenneth.E er ny på vejen
job du mener så at det er forsvarligt at køre lastbil eller bus når man har problemer med sin afstandsbedømmelse ,så forstår man jo bedre alle de højresvings ulykker

Akvamarin jeg har spurgt min sagsbehandler med hensyn til revalidering eller flex job ,men det nægter hun katagorisk at der foreligger nogen som helst mulighed for
kenneth.E er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 11-11-2014, 20:12   #9
Akvamarin
Har ikke tid til andet end K10
 
Tilmeldingsdato: 04-08 2011
Lokation: København
Indlæg: 2.104
Styrke: 15
Akvamarin er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af kenneth.E Se meddelelser
Akvamarin jeg har spurgt min sagsbehandler med hensyn til revalidering eller flex job ,men det nægter hun katagorisk at der foreligger nogen som helst mulighed for
Hvad siger din arbejdsløshedskasse? De vil godt betale dig dagpenge?
Akvamarin er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 11-11-2014, 20:18   #10
kenneth.E
På vej til at lære K10
 
Tilmeldingsdato: 11-11 2014
Indlæg: 6
Styrke: 0
kenneth.E er ny på vejen
og jeg vil gerne slå fast at dette ikke er for at slippe for at skulle arbejde ,for jeg vil hellere end gerne have et job ,men er også rimelig nervøs for det raske øje ,for det bliver jeg jo nød til at passe ekstra meget på ,og sidst på aftenen kan jeg godt mærke at det er overbelastet som giver sig udslag i hovedpine og sløret syn ,ydermere står jeg i den situation at når jeg er til job samtale falder snakke altid på mit øje da det tydelig kan ses at det ikke er i orden ,og hvem bliver så sorteret fra først når man bliver nød til at fortælle at man ikke har noget syn på det øje jeg er ikke i tvivl
kenneth.E er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 05:26.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension