K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Spørgsmål ang fleksjob

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Spørgsmål ang fleksjob Her kan du stille spørgsmål hvis du har spørgsmål til enten fleksjob eller det at søge fleksjob dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 21-09-2014, 08:25   #1
madsen1980
Ved at vænne sig til K10
 
Tilmeldingsdato: 19-03 2014
Indlæg: 13
Styrke: 11
madsen1980 er ny på vejen
Flexjob berettiget??

Hejsa.

Jeg har et spørgsmål, som jeg håber at i kan hjælpe mig lidt med.

Jeg har i mange år haft dårlig ryg, og har inden for de sidste 4 år fået 2 diskusprolapser i lænden, samt slidgigt i ryggen og jeg mangler 1 lille stykke knogle i ryggen. Jeg er helt ned at ligge pga af ryggen 3-5 gange årligt, og sådan har det været de sidste mange år. Jeg venter svar fra min læge om jeg har noget gigt i min krop, da jeg har meget ondt i mine led. Jeg tager smertestillende hver dag for at holde min hverdag ud, men er aldrig smertefri, jeg får gemadol retard, paramol og ibrufen. Jeg får det 3 - 4 gange dagligt.
Jeg har gået sygemeldt siden feb i år og rygcentret siger at det ikke bliver bedre med min ryg, så jeg skal finde mig et ikke rygbelastende arbejde, hvor jeg ikke må løfte, skubbe, trække, sidde, stå. Hmmmmm... ok og hvor finder jeg så lige det?? Jeg har gået til fyseterapi igennem jobcentret siden marts uden noget effekt. De har sendt mig ind til en af deres afspændingsterapeuter, selvom jeg havde beklaget mig over at jeg var meget dårlig efter jeg havde været hos hende, jeg havde meget ondt i 3-4 dage efter... Sidste gang fik hun revet så meget i mig at min ene prolaps blussede op igen og jeg var helt nede igen, og lå der i ca. 14 dage.
Nu går jeg ved en jobcoach som skal hjælpe mig med at finde ud af hvad jeg skal arbejde med. Jeg skal have et job med skånehensyn, så langt er vi nået. Men nu igår blev jeg kontaktet af en bekendt som tilbød mig et job, men det var kun hvis jeg var flexjobber, dog det er jeg jo ikke godkendt til.... Det er en stilling som de har til flexjobber, det er på et sygehus hvor jeg skal lave kaffe, fylde op på badeværelser og generelt fylde op.
Jeg har ikke været i jobprøvning endnu, da det blev rykket pga den blussende prolaps.

Så nu er mit spørgsmål, om jeg selv kan foreslå det til min sagsbehandler?? Kan jeg selv ønske at søge om flexjob, når jeg nu har et job på hånden?? Jeg ved allerede nu at jeg ikke kan klare et 37 timers job, da jeg ikke engang kan klare at gå hjemme og ikke lave noget.... Jeg er heltødelagt om eftermiddagen, og kan dårlig nok overskue at sørge for min egen familie når det er rigtig skidt , hvilket det er mere eller mindre hver dag.
Jeg har gjort alt hvad jeg skal, hvilket min fyseterapeut også siger.
Min læge har lige udfyldt en statusattest, hvor hun skrev at jeg har varige skånehensyn.

Beklager at det blev lidt langt og lidt rodet...

Hilsen Jeanette.
madsen1980 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 21-09-2014, 08:52   #2
jjsonn
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 12-09 2010
Lokation: herning
Indlæg: 3.868
Styrke: 17
jjsonn er ny på vejen
nu er det at blive fleksjobber en maget lang vej, du mangler meget, smerteklinik, arbejdes prøvning osv. om du kan få fleks er der ingen der kan sige dig.

men jeg tænker hvorfor vil din bekendt ansætte dig, hvis du er fleksjobber, med de nye regler er der ikke nogen fordel for arbejdes giveren at ansætte fleksjobber men mindre der er fordi det er få timer.
jjsonn er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 21-09-2014, 10:00   #3
stampe
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 14-12 2007
Indlæg: 4.289
Styrke: 21
stampe er rigtig godt på vej
Du behøver slet ikke kunne klare 37 timer for at blive betragtet som selvforsørgende.

Sidst redigeret af stampe; 21-09-2014 kl. 10:02.
stampe er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 21-09-2014, 10:04   #4
henrikb
Hvor skulle jeg ellers være
 
Tilmeldingsdato: 23-04 2014
Indlæg: 117
Styrke: 11
henrikb er ny på vejen
Som skrevet du har lang vej endnu inden kommunen syntes du er ved et Flex job
kommunen vil først finde ud af om de kan finde et job til dig hvor du kan holde til 20 timer eller mer om ugen for så er du selvforsørgende og har ikke krav på hjælp, de vil hvis det ikke lykkes så forsøge at omskole dig evt revalidering = ny uddannelse for at få dig et sted på de 20 timer
først når alt dette ikke har kunnet lade sig gøre og hvis lægerne siger du er stationær i din sygdom så vil de kikke på muligheden for et Flex job.

DOG!!! så sidder du med familie sikkert i den fælde mange havner i du vil ende på kontanthjælp og pga din mand tjener for meget så ender du på 0 kontanthjælp og derfor ikke en udgift for kommunen så de trækker din sag så længe de kan
henrikb er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 21-09-2014, 10:34   #5
phhmw
Moderator
 
Tilmeldingsdato: 08-12 2005
Lokation: Dragør Danmark
Indlæg: 11.746
Styrke: 33
phhmw er på berømmelsens vejphhmw er på berømmelsens vejphhmw er på berømmelsens vejphhmw er på berømmelsens vej
Velkommen til..

Kære Madsen1980

Bliv her på din tråd fremover, så bliver det lettere for os andre at bevare overblikket.

Tidligere tråd: http://www.k10.dk/showthread.php?t=29616

Læs og følg disse råd til nye på k10:

http://www.k10.dk/showthread.php?t=28928

Jeg er på vej ud af døren, men oplever i første omgang at din situation er en standard sag, ment positivt.

Begynd at læse disse tråde om andre rygpatienter og reglerne om optræning:

Gen- og vedligeholdstræning
http://www.k10.dk/showthread.php?t=15813

Ryghistorier.
http://www.k10.dk/showthread.php?t=21830

Jeg hæfter mig ved en særdeles vigtig og trist oplysning, som mange rygpatienter gør: "Jeg har gået til fyseterapi igennem jobcentret siden marts uden noget effekt"

Var det på holdtræning? S.U.

Hvor præcis sidder dine prolapser? I hvilke led?

Jeg fornemmer du er under 40 år?

Er din vægt normal?

Bekræft at dine prolapser ikke er opereret?

Har du modtaget forklaring på hvorfor du ikke bliver tilbudt operation?

Fleksjob spørger du ind til og her skal du kende vejen til fleksjob og forstå alle begreberne samt spillets regler:

https://www.sundhed.dk/sundhedsfagli...ertidspension/

Nej, borgerne er frataget muligheden for selv at søge fleksjob, på det foreliggende grundlag, som tidligere.

Men endnu engang velkommen til.

Hilsen Peter

Sidst redigeret af phhmw; 21-09-2014 kl. 10:48.
phhmw er logget ind nu   Besvar med citat
Gammel 21-09-2014, 11:02   #6
jjsonn
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 12-09 2010
Lokation: herning
Indlæg: 3.868
Styrke: 17
jjsonn er ny på vejen
nu lyder det som om vi ikke mene du skal have fleks, sådan er det ikke, vi advarer dig bare om det er skide svært men hvis din krop ikke kan holde til dit job, så må du sygemelde dig og tage den der fra, husk dit helbred er det vigtigste
jjsonn er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 21-09-2014, 11:41   #7
Vovse
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 29-03 2010
Lokation: Sjælland
Indlæg: 9.664
Styrke: 26
Vovse er fast beboer på K10Vovse er fast beboer på K10Vovse er fast beboer på K10
Citat:
Oprindeligt indsendt af jjsonn Se meddelelser
t men hvis din krop ikke kan holde til dit job, så må du sygemelde dig og tage den der fra, husk dit helbred er det vigtigste
Lige præcis.

Det er din opgave, at passe på dig selv.
Det er dig, der skal leve med konsekvenserne.

Dette gælder i forb. med job, arbejdsprøvning o.l., men det gælder også i forb. med behandling.
Sig tydeligt fra når/hvis du oplever noget, der ikke respekterer dine skånebehov.
__________________
"Lediggang som saadan er ingenlunde Roden til alt Ondt, tværtimod, den er et sandt guddommeligt Liv, naar man ikke keder sig"

Søren Aabye Kierkegaard (5. maj 1813 - 11. november 1855), dansk teolog, filosof og psykolog.
Vovse er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 23-09-2014, 20:30   #8
madsen1980
Ved at vænne sig til K10
 
Tilmeldingsdato: 19-03 2014
Indlæg: 13
Styrke: 11
madsen1980 er ny på vejen
Hejsa.

Tak for hjælpen.
Hermed lidt svar på dine spørgsmål:

Var det på holdtræning? S.U.
-Går ud fra at det er fyseterapi du mener, og til start var det enetimer, men er på holdtræning nu. 2 gange om ugen. Hvis det er afspænding du mener så var det holdtræning først og så enetimer.

Hvor præcis sidder dine prolapser? I hvilke led?
-Jeg har 2 stk. prolapser i de nederste led. Kan ikke lige huske helt præcist hvor den ene sidder ( mener at det er 5/6 lændehvirvl), men den anden er i 3/4 lændehvirvl

Jeg fornemmer du er under 40 år?
- Jeg er 34 år.

Er din vægt normal?
. Nej er desværre lettere overvægtig, men har tabt 10 kg mens jeg har gået sygemeldt, pga omlægning af kost og let træning.

Bekræft at dine prolapser ikke er opereret?
- Jeg er ikke blevet opereret.

Har du modtaget forklaring på hvorfor du ikke bliver tilbudt operation?
- Ja det har jeg. Det vil ikke gavne mine smerter i ryggen at opererer mig, det vil muligvis kun hjælpe på mine bensmerter. Og de kommer "kun" når jeg har overbelastet min krop. Så derfor vil de ikke opererer mig, og det er svar fra rygcentret.

Hilsen Jeanette.
madsen1980 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 23-09-2014, 21:40   #9
phhmw
Moderator
 
Tilmeldingsdato: 08-12 2005
Lokation: Dragør Danmark
Indlæg: 11.746
Styrke: 33
phhmw er på berømmelsens vejphhmw er på berømmelsens vejphhmw er på berømmelsens vejphhmw er på berømmelsens vej
Det er vigtigt at forstå..

Kære Madsen1980

.... at alt i en social sag drejer sig om dokumentation og din arbejdsevne.

Intet andet.

..... og i de nye reformer også din alder, hvor ungen under 40 år som udgangspunkt ikke kan bevilges førtidspension.

Fleksjob kan du ikke søge, det er udelukkende din sagsbehandler der træffer afgørelsen om du tilhører gruppen som kan bevilges fleksjob.

Jeg ville have henvis dig til www.sundhed.dk som desværre er nede til kl 2200 i aften.

Som du beskriver det, er det sikkert S1/L5 & L4 du har prolapser i, hvilket er noget skidt. En del bliver stivgjort netop i disse nederste led. Mange med dårligt resultat.

Når du får smerter ned i dine ben, viser det at du har rodtryk, prolapsen har kontakt til dine nerver til ben.

Som andre har nævnt, at der er kun een som passer på dig og det er dig fremover.

Advarsel imod disse øvelser og fremoverbøjninger:
http://ofeldt.dk/index.php?id=49

Hvad er du på pt, sygedagpenge eller ????

Hvem betaler dine behandlinger?

Hvor i landet bor du ca, hvis du ikke har lyst til at oplyse din kommune?

Lever du alene?

Har du en uddannelse?

Bemærk igen hvad du beskriver med at "nogen" begyndte at rode med dig og du derefter øgende dine smerter.

Her har du været i hænderne på en person som dels ikke har forstand på hvad denne gør, dels kunne det have gået frygteligt galt.

Du skulle have stoppet omgående, en rygpatient med verificeret diskusprolspser i de nederste led til blære og anus må under ingen omstændigheder blive påført smerter ved en given behandling.

Når sundhed.dk åbner igen går du ind og søger på "førtidspension" og "fleksjob" og læser alt igennem for at lære systemet.

Hvad gør du nu?.

Hvis ikke du har søger du om aktindsigt ved alle 100%:

Læger/hospitaler.
http://www.k10.dk/media/skema/aktindsigt_ved_laege.pdf

Kommunen.
http://www.k10.dk/media/skema/aktindsigt.pdf

Hold pinlig orden i alle disse dokumenter, læs det hele igen og her skal du forså alt hvad der nævnes om din situation.

Ellers kan du ikke stille de rigtige spørgsmål eller se om der mangler væsentlige oplysninger.

Rigtig godt og klogt at du har tabt de første 10 kg. Kan du fortsætte med de næste kg er du endnu klogere, fordi senere vil det blive stillet som en såkaldt behandlingstilbud, hvis din vægt har betydning for dine smerter. Alt det forstår du senere, når du har lært og indset at systemet kun har kommunens økonomi som det vigtigste.

Gå ind på din kommunes hjemmeside og søg på "Borgerrådgiver" så er du forud hvis din kommune har ansat en sådan.

Bliv på din tråd fremover, der dukker 234 nye spørgsmål op de næste 2 år.

Hilsen Peter

PS

Så virker sundhed.dk påny.

Førtidspension læs og forstå:
https://www.sundhed.dk/sundhedsfagli...ertidspension/

Fleksjob læs og forstå.
https://www.sundhed.dk/sundhedsfagli...else/fleksjob/

Revalidering læs og forstå.
https://www.sundhed.dk/sundhedsfagli.../revalidering/

Du er ikke alene.
http://www.k10.dk/showthread.php?t=30754

Bemærk hvad Henrikb skriver i tråd #4. Det er hvad det drejer sig om, desværre.

For dig er det vigtigste af alt, at dine prolapser ikke bliver værre, du har kun snuset til hvad det vil sige at have en dårlig ryg, det kan blive 1000 gange værre. Det må ikke ske. Det er dit første mål.

Sidst redigeret af phhmw; 23-09-2014 kl. 22:47.
phhmw er logget ind nu   Besvar med citat
Gammel 25-09-2014, 20:41   #10
madsen1980
Ved at vænne sig til K10
 
Tilmeldingsdato: 19-03 2014
Indlæg: 13
Styrke: 11
madsen1980 er ny på vejen
Jeg er på sygedagpenge, og har været det siden februar 2014.

Jeg betaler selv mine behandlinger, undtagen fyseterapien, da det er på kommunen det foregår.

Jeg bor i Nyborg kommune.

Jeg er gift og har 2 børn på 10 og 8 år.

Er uddannet butiksassistent og har arbejdet som dagplejer, de sidste 7 år.

Ah hensyn til min behandling ved afspændings terapeuten, der sagde jeg fra, både ved fyseterapeuten (som sendte mig derhen) og til afspændings terapeuten, men fik at vide at det skulle gøre ondt før det hjalp.. og at det var ganske naturligt at jeg ville have ondt efter.. For det var tegn på at der var noget at arbejde med... Efterfølgende har jeg snakket med andre folk, som også har været sendt ind til hende, og de har også fået det værre efter hendes behandling.. Så fik sagt min mening om det til min fyseterapeut, hvor svaret bare var, "ja det er jo ikke alle det gavner, men vi ved ikke rigtig hvad vi skal prøve mere ang. dig, så vi bliver nødt til at prøve et eller andet"...

Jeg har søgt om agtindsigt. Så jeg har alle papir fra lægen og kommunen...

Det er et godt nok et forvirrende system det sygehalløj... Men 1000 tak for jeres svar, det gør det hele lidt nemmere...

Hilsen Jeanette.
madsen1980 er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 21:39.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension