K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Spørgsmål ang Sygedagpenge/Kontanthjælp

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Spørgsmål ang Sygedagpenge/Kontanthjælp Her kan du stille spørgsmål hvis du har spørgsmål ang sygedagpenge/kontanthjælp dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 28-10-2012, 22:15   #1
T.T.
På vej til at lære K10
 
Tilmeldingsdato: 28-10 2012
Lokation: Thisted Kommune
Alder: 44
Indlæg: 2
Styrke: 0
T.T. er ny på vejen
HJÆLP

Hejsa. Jeg er blevet medlem da jeg er frustreret over den mådeJEG bliver taklet på. Den 1/8 år 2010 bukkede min JEG under med ryggen. JEG er dog 33 år mor til to piger bor i hus sammen med en god mand. JEG har siden fået et psykisk knæk med borderline persons forstyrrelser.JEG blev fejl dianoseret af min læge der ikke togMIg seriøs. Min Mor har siden fulgt det hele ,været med som bisidder, Kommunen smider rundt medMIG. banken vil ikke hjælpe OS får afslag på sygedag penge trods de ingen afklaring har lavet af hende. Dårlig vejledning fejl på fejl vdr ryg indtil hun kom til Århus. De fandt ud af MINE smerter i rygggen. JEG blev opereret to dage efter igen da en skrue sad skæv. Det er blevet værre med smerter nu flere ting er konstateret gennem fysterapaut hun ikke kan. har fået afslag på førtids pension ikke ordentlig opdateret det hele er så træls for MIG. MIN MOR Er bekymret for om JEG klarer alt dette. VI står snart til at blive smidt ud af huset psyken gør ondt hvor går man hen når man løber panden mod en mur. Samt dem man burde stole på inden for den offentlige sektor fylder en med løgne. Helt ærlig
T.T. er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 29-10-2012, 02:30   #2
Webmaster
Webmaster
 
Webmasters avatar
 
Tilmeldingsdato: 06-10 2005
Lokation: Køge
Indlæg: 9.806
Blog Indlæg: 3
Styrke: 67
Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10
Velkommen til....

Til at starte med...så vil jeg opfordre dig til at tydeligt skrive hvem det er der skriver herinde....

Jeg kan nemlig godt være i tvivl om det er datteren eller hendes mor der skriver...

Så til dit problem....

Fremover skal du gøre alt skriftligt når du har med kommunen at gøre....

Aflevere du ansøgninger...så gør det skriftligt....få kvittering på at du har afleveret ansøgningen med dato og underskrift...

Søg aktindsigt så du ved hvad de har liggende på dig....brug evt denne formular http://www.k10.dk/media/skema/aktindsigt.pdf dette skal også gøres skriftligt og du skal huske at få en kvittering...

Undlad fremover at tale i telefon med dem......bed dem i stedet for om at det skal forgå skriftligt...

Er du til møder...så optag dem....

På denne måde vil du have din dokumentation i orden fremover...plus at du kan være ret sikker på at en sagsbehandler ikke vil lyve på skrift....det plejer de ihvertfald ikke...da bordet fanger når ting er på skrift...

Hvilken ydelse er du på nu....kontanthjælp eller andet??

Ved du om du har en ressourceprofil??

Du kan læse om en sådan her http://www.k10.dk/index.php?pageid=arbejdsevnebegrebet og så findes der en længere gennemgang her http://www.k10.dk/media/laerebog.pdf

Du bør skifte læge med det samme hvis din læge ikke tager dig seriøs....

Nu kender jeg jo ikke svarene på de spørgsmål jeg har stillet dig her....

Men der findes en hurtig måde at få lidt orden på sin sag hvis den er helt skæv....

Men det er kun en god ide hvis du er på kontanthjælp...

Hvis man er på kontanthjælp så kan de nemlig ikke fjerne ens ydelse og man kan ikke komme længere ned i ydelse....

Man kan søge en førtidspension på paragraf 17 på det foreliggende grundlag....jeps også selv om man ikke vil have en førtidspension....

Dette vil tvinge kommunen til at rette op på din sag og få lavet en ordentlig ressourceprofil...

Da de skal lave en afgørelse og de skal have deres dokumentation i orden før de træffer denne afgørelse...

Du skal nok ikke regne med at den går igennem og du kan få en førtidspension.....men omvendt så bliver der rettet op på hvad der sker i din sag og ressourceprofilen vil blive opdateret så den passer helt ind på dig...

Før de træffer denne afgørelse...der skal de partshøre dig....og du vil få ressourceprofilen tilsendt....

Der skal du så komme med de rettelser som måtte være....hvis den er fyldt med fejl...

Det er yderst vigtigt at man tager sig god tid og få skrevet alle rettelser ned og sendt med ind....så de kan blive indarbejdet i din ressourceprofil...da det er det vigtigste dokument i din sag....

Hvis man ikke har lyst til at tage dette skridt....så kan man evt fortælle sin sagsbehandler....at hvis ikke ens sag bliver rettet op...ja så vil man tage dette skridt for at få sagen på rette spor...
__________________
Webmaster er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 29-10-2012, 03:13   #3
MissMurphey
Førtidspensionist
 
MissMurpheys avatar
 
Tilmeldingsdato: 31-03 2008
Lokation: København
Alder: 52
Indlæg: 160
Blog Indlæg: 1
Styrke: 17
MissMurphey er ny på vejen
Hej T.T.

Velkommen til. Jeg er nu også noget forvirret over dit indlæg, men det er en god ide at undersøge de ting som webmasteren skriver.

Du skriver at du ikke kan få sygedagpenge, og derfor tænker jeg at du stadig er medlem af en fagforening.
Hvis du er dette, så synes jeg at du skal bruge deres socialrådgiver som bisidder til fremtidige møder.
Kommunerne har som regel lidt mere respekt når en fagforening er blandet ind i sagen.

Held og lykke med det hele.

MissMurphey
__________________

Førtidspensionist pr. 1/3-2013 !
MissMurphey er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 29-10-2012, 11:59   #4
T.T.
På vej til at lære K10
 
Tilmeldingsdato: 28-10 2012
Lokation: Thisted Kommune
Alder: 44
Indlæg: 2
Styrke: 0
T.T. er ny på vejen
Hej Héj,
Undskyld min forvirrende indlæg!!
Jeg er ik go til formulere mig, uden det hele bliver noget rod :'(

Men det er mig selv som skriver.. Selvom det er noget rod..

T.T.
T.T. er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 29-10-2012, 15:11   #5
Webmaster
Webmaster
 
Webmasters avatar
 
Tilmeldingsdato: 06-10 2005
Lokation: Køge
Indlæg: 9.806
Blog Indlæg: 3
Styrke: 67
Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10
Det er helt okay TT....det er bare rart at vide om det er dig eller din mor man skriver til....derfor jeg skrev det...

Man behøver ikke være god til at formulere sig herinde....vi skal nok forsøge at finde ud af noget så du kan få hjælp....

Jeg har skrevet en masse som du kan gøre i mit første indlæg...og hvis du har flere spørgsmål eller andet....så skriver du det bare i denne tråd...og så ser vi på det....
__________________
Webmaster er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
HJÆLP!PFA Erhversevnetab, sygedagpenge og nu kontanthjælp labyranten HJÆLP!! Anja-10 Spørgsmål ang Sygedagpenge/Kontanthjælp 41 26-06-2013 09:05
Hjælp hjælp hjælp. kommunen stopper min sdp pga. manglende motivation NannaA Spørgsmål ang Sygedagpenge/Kontanthjælp 20 14-09-2012 08:46
Hjælp til testamente, akut-hjælp Ricky M. Politik og Samfund 1 07-01-2012 17:17
Hjælp.Hjælp.Hjælp...Overgang fra ledighedsydelse til løn i fleksjob ????? skytten64 Spørgsmål ang fleksjob 10 21-05-2010 06:26
Hjælp hjælp Fra flex-job til pension. Berit p At søge førtidspension 3 30-12-2007 00:16




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 09:43.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension