K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Spørgsmål ang Sygedagpenge/Kontanthjælp

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Spørgsmål ang Sygedagpenge/Kontanthjælp Her kan du stille spørgsmål hvis du har spørgsmål ang sygedagpenge/kontanthjælp dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 25-05-2012, 11:15   #1
stefansson
Elsker at være her på K10
 
Tilmeldingsdato: 27-03 2012
Indlæg: 59
Styrke: 13
stefansson er ny på vejen
Opsagt fra jobbet og sygemelding i ét år, hvad nu? Hjælp!

Jeg er nu kommet til det punkt at jeg er blevet opsagt fra mig arbejde, hvilket jeg også havde forventet, så det kom ikke som et chok, og det skete i al fordragelighed. Jeg er kronisk syg, og lægerne kan ikke gøre mere for mig, så jeg kommer til at have smerter hele livet, og skal forholde mig til det.

Jeg blev fyret med 6 måneders opsigelse, så det er godt at have lidt tid til at finde ud af hvad jeg så skal. Men min sygedagpengeperiode slutter nu her, og kommunen vil tage kontakt til lægen for at afgøre om min sag kan forlænges.

Så spørger jeg:

Hvis kommunen ikke forlænger mine sygedagpenge, hvad så med de 6 måneders opsigelse? Vil kommunen ikke lade mig være sygemeldt i 6 måneder endnu?

Kan kommunen tage retten til de 6 måneders opsigelse fra mig, ved stop af sygedagpenge refusionen?

Håber der er nogen der kan hjælpe, jeg kan hverken få fat på min fagforening eller kommune i dag...og jeg skal skrive under på opsigelsen, men vil ikke gøre det uden vejledning.

MVH Stefansson
stefansson er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 25-05-2012, 12:22   #2
Florken
Lever på K10
 
Florkens avatar
 
Tilmeldingsdato: 14-01 2010
Indlæg: 1.774
Styrke: 16
Florken er rigtig godt på vej
Kære stefansson

Er du ansat på ordinære vilkår ?

Kommunen har pligt til at finde ud af dit fremtidige forsørgelsesgrundlag.

§ 7 a. Senest 2 uger før en erhvervsrettet foranstaltning hører op,
skal kommunalbestyrelsen tage stilling til,
om der er behov for yderligere foranstaltninger for at bringe borgeren tilbage til arbejdsmarkedet.
Ved vurderingen skal borgeren, egen læge, den faglige organisation,
virksomheder m.fl. inddrages.

http://retsinformation.w0.dk/Forms/R0710.aspx?id=136389


Du skal læse i "vores Bibel " : http://www.k10.dk/media/laerebog.pdf

Find ud af, hvordan en sag skal "køre efter BOGEN"

Læs især side 87 og 88, for er sagsbehandlerens arbejde gjort grundigt,
kan der træffes en afgørelse :
1) Tilbage til ordinært arbejde
2) Aktiviteter, der forbedrer arbejdsevnen ( f. eks. revalidering)
3) Visitation til fleksjob
4) Indstilling til førtidspension


Dine spørgsmål må andre prøve på at besvare, mit hjerne er pt. brugt op
__________________
Der er SÅ mange SØDE mennesker på K10
Obesa cantavit, den fede kvinde har udtalt sig (frit oversat af Florken)
Førtidspensionist pr. 01/01/-2011
Der er ingen FREMTID i at bruge NUTIDEN til at ærgre sig over FORTIDEN
Florken er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 26-05-2012, 17:56   #3
Egeskov
Elsker at være her på K10
 
Tilmeldingsdato: 10-02 2012
Indlæg: 76
Styrke: 13
Egeskov er ny på vejen
Opsigelsesvarslet og evt. forlængelse af sygedagpenge har ikke noget med hinanden at gøre, da det er to forskellige lovgivninger, som er i spil. Dvs. selvom du har et opsigelsesvarsel på 6 måneder, så kan kommunen både stoppe/forlænge dine sygedagpenge jf. svar fra "Florken".

Kommunen kan ikke tage retten til de seks mdr. opsigelsesvarsel fra dig hvis sygedagpengerefusionen ophører. Det er din arbejdsgiver som modtager refusionen, så hvis du ikke længere er berettiget til sygedagpenge, så får arbejdsgiver bare ikke refusion længere, men du skal stadig have løn (afhængig af dit ansættelsesforhold, hvis du modtager løn under sygdom, så fortsætter du jo med det, så længe varslet løber).

Håber det var svar på nogle af dine spørgsmål.
Egeskov er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 26-05-2012, 19:46   #4
le cuere
Hjemmevant på K10
 
Tilmeldingsdato: 16-02 2011
Lokation: København
Indlæg: 267
Styrke: 14
le cuere er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af stefansson Se meddelelser
Jeg er nu kommet til det punkt at jeg er blevet opsagt fra mig arbejde, hvilket jeg også havde forventet, så det kom ikke som et chok, og det skete i al fordragelighed. Jeg er kronisk syg, og lægerne kan ikke gøre mere for mig, så jeg kommer til at have smerter hele livet, og skal forholde mig til det.

Jeg blev fyret med 6 måneders opsigelse, så det er godt at have lidt tid til at finde ud af hvad jeg så skal. Men min sygedagpengeperiode slutter nu her, og kommunen vil tage kontakt til lægen for at afgøre om min sag kan forlænges.

Så spørger jeg:

Hvis kommunen ikke forlænger mine sygedagpenge, hvad så med de 6 måneders opsigelse? Vil kommunen ikke lade mig være sygemeldt i 6 måneder endnu?

Kan kommunen tage retten til de 6 måneders opsigelse fra mig, ved stop af sygedagpenge refusionen?

Håber der er nogen der kan hjælpe, jeg kan hverken få fat på min fagforening eller kommune i dag...og jeg skal skrive under på opsigelsen, men vil ikke gøre det uden vejledning.

MVH Stefansson
Hej Stefansson ....

Jeg var sygemeldt på mit arb. modtog løn under sygdom. Blev fyret på grund af sygdom, jeg havede også 6 måneders opsigelse.

Da de 6 måneders løn ophørte, modtog jeg brev fra jobcenter, hvor jeg blev indkaldt til samtale.

Da jeg stadig var syg, fik jeg udbetalt sygedagpenge.

Ved samtalen tager de stilling til, om man kan komme tilbage på alm. arbejdsmarked. Er der mulighed for det, så kan man fortsætte på sygedagpenge.

Hvis du er så syg at du ikke kan komme tilbage på det alm. arbejdsmarked, er der muligheder for fleksjob - så går du fra sygedagpenge til ledighedsydelse.

Ellers er der mulighed for at søge førtidpension.

De kan henvise dig til at søge kontanthjælp.

Men du vil modtage sygedagpenge imens din sag bliver behandlet.
le cuere er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
opsagt adhsl Spørgsmål ang fleksjob 3 17-12-2012 08:26
Opsagt og med fleksjobsbevis sweet girl Spørgsmål ang fleksjob 12 01-09-2012 18:38
Opsagt i fleksjob mus0025 Spørgsmål ang fleksjob 2 30-06-2012 16:18
opsagt hwm Alt det andet 13 28-08-2009 16:13
3.sygemelding - hvad nu? Manglende sagsbehandler mille99 Spørgsmål ang fleksjob 16 07-04-2006 12:24




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 14:12.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension