K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Spørgsmål ang Sygedagpenge/Kontanthjælp

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Spørgsmål ang Sygedagpenge/Kontanthjælp Her kan du stille spørgsmål hvis du har spørgsmål ang sygedagpenge/kontanthjælp dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 25-05-2012, 11:15   #1
stefansson
Elsker at være her på K10
 
Tilmeldingsdato: 27-03 2012
Indlæg: 59
Styrke: 13
stefansson er ny på vejen
Opsagt fra jobbet og sygemelding i ét år, hvad nu? Hjælp!

Jeg er nu kommet til det punkt at jeg er blevet opsagt fra mig arbejde, hvilket jeg også havde forventet, så det kom ikke som et chok, og det skete i al fordragelighed. Jeg er kronisk syg, og lægerne kan ikke gøre mere for mig, så jeg kommer til at have smerter hele livet, og skal forholde mig til det.

Jeg blev fyret med 6 måneders opsigelse, så det er godt at have lidt tid til at finde ud af hvad jeg så skal. Men min sygedagpengeperiode slutter nu her, og kommunen vil tage kontakt til lægen for at afgøre om min sag kan forlænges.

Så spørger jeg:

Hvis kommunen ikke forlænger mine sygedagpenge, hvad så med de 6 måneders opsigelse? Vil kommunen ikke lade mig være sygemeldt i 6 måneder endnu?

Kan kommunen tage retten til de 6 måneders opsigelse fra mig, ved stop af sygedagpenge refusionen?

Håber der er nogen der kan hjælpe, jeg kan hverken få fat på min fagforening eller kommune i dag...og jeg skal skrive under på opsigelsen, men vil ikke gøre det uden vejledning.

MVH Stefansson
stefansson er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 25-05-2012, 12:22   #2
Florken
Lever på K10
 
Florkens avatar
 
Tilmeldingsdato: 14-01 2010
Indlæg: 1.774
Styrke: 16
Florken er rigtig godt på vej
Kære stefansson

Er du ansat på ordinære vilkår ?

Kommunen har pligt til at finde ud af dit fremtidige forsørgelsesgrundlag.