K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 Her kan du stille spørgsmål hvis du har spørgsmål ang førtidspension efter 2003 dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 13-12-2010, 20:55   #1
Isabel
Hjemmevant på K10
 
Tilmeldingsdato: 20-10 2010
Indlæg: 271
Styrke: 14
Isabel er ny på vejen
førtidspension

Kære alle rare mennesker.
Jeg er ny på pc.Jeg ved ikke rigtig hvor jeg skal trykke på knapperne.Jeg er bange for at gøre noget forkert.
Er der nogen af jer der har fået førtidspension på grund af slidgigt og fibromyalgi? Jeg er 59 år.
Isabel er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 13-12-2010, 21:13   #2
fillemusen
Hvor skulle jeg ellers være
 
Tilmeldingsdato: 22-11 2009
Indlæg: 102
Styrke: 15
fillemusen er ny på vejen
Hej

Det går da fint

Ja jeg fik pension på fibro og slidgigt...og lidt andet..astma og så´n...

Jeg har dog været i flex job i ca.8 år forinden...måtte gå længere og længere ned i tid..endte med 12 timer pr uge,og da jeg ikke kunne klare det mere,søgte jeg,sammen med sagb. pension.

Det tog 2 år før jeg fik den,men var ikke i arbejdsprøvning el noget.

jeg er 44 år.

Velkommen til

Mvh fillemusen
fillemusen er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 13-12-2010, 21:40   #3
Claudine
Elsker at være her på K10
 
Tilmeldingsdato: 14-08 2009
Indlæg: 55
Blog Indlæg: 1
Styrke: 15
Claudine er ny på vejen
Hej og velkommen.

Min diagnose lyder også svær slidgigt men har også en psykisk diagnose og det tog mig 4 år at få tildelt ftp med hvad det indebærer af undersøgelser og arbejdsprøvninger...
Claudine er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 13-12-2010, 23:54   #4
LUM
Har ikke tid til andet end K10
 
Tilmeldingsdato: 04-09 2008
Lokation: Vesthimmerland
Indlæg: 2.623
Blog Indlæg: 2
Styrke: 19
LUM er ved at flytte ind på K10LUM er ved at flytte ind på K10
Velkommen, ikke kun til siden, men også til den favre nye verden internettet

Så længe du holder dig fra pop up reklamer (reklamer der dukker op uden du har bedt dem åbne sig... du skal bare lukke dem, ikke falde for dem, mange af dem er fyldt med virus ol ting du ikke ønsker) og du holder dig fra at skrive dit navn adr tlf cpr ol personlige oplysninger, og lader være med at sige ja til noget du ikke ved (forstår) hvad er, går du ikke helt galt i byen.

I starten vil du sikkert lave mange, hovsa hvor blev min side nu af - fejl, men det lærer man kun af, og skader ikke andet end din tålmodighed

Du vil sikkert ret hurtigt lære at word er guld værd, når man ikke vil miste en tekst (vejledningen springer jeg over, men giver den gerne hvis du ønsker det)

Og så lærer du altså bedst ved bare at klikke løs, er du bange for det der dukker op (ser det forkert ud) så lukker du det bare igen (og starter evt forfra) og ingen skade er sket.
LUM er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 14-12-2010, 00:09   #5
popiae
Jeg bor her på K10
 
popiaes avatar
 
Tilmeldingsdato: 18-09 2007
Lokation: Hillerød
Indlæg: 6.266
Styrke: 25
popiae er fast beboer på K10popiae er fast beboer på K10popiae er fast beboer på K10
Man får ikke førtidspension, uden en afklaring af arbejdsevnen, da det er den der evt er pensionsgivende.

Under 12timer pr uge, pension, derover fleksjob.

Er du på sygedagpenge?
Har du fået lavet ressourceprofil?
Arbejdsprøvning?

VH Popiae
popiae er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 14-12-2010, 02:09   #6
Isabel
Hjemmevant på K10
 
Tilmeldingsdato: 20-10 2010
Indlæg: 271
Styrke: 14
Isabel er ny på vejen
ja der er lavet ressourceprofil. Jeg er på dagpenge. Jeg har været i jobafklaring der sagde 50 min til 1 1/2 time om dagen.Lægepapir fra speciallæger der ikke mener jeg kan arbejde mere. Jeg er 59 år.Jeg er lige færdig med jobafklaring, kommunen vil have mig ud igen.!!
Isabel er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 14-12-2010, 08:17   #7
Florken
Lever på K10
 
Florkens avatar
 
Tilmeldingsdato: 14-01 2010
Indlæg: 1.774
Styrke: 16
Florken er rigtig godt på vej
Kære Isabel

Du skulle sætte dig ind i Arbejdsevnemetodebogen.

Du finder den her : http://www.k10.dk/media/laerebog.pdf

Når du har læst den, kan du bede din sagsbehandler om at gøre det samme.

Der ER grænser for, hvor meget man kan trækkes rundt i ringen.

Held og lykke.
__________________
Der er SÅ mange SØDE mennesker på K10
Obesa cantavit, den fede kvinde har udtalt sig (frit oversat af Florken)
Førtidspensionist pr. 01/01/-2011
Der er ingen FREMTID i at bruge NUTIDEN til at ærgre sig over FORTIDEN
Florken er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 14-12-2010, 08:55   #8
jvds
På vej til at lære K10
 
Tilmeldingsdato: 22-08 2010
Lokation: Århus
Alder: 53
Indlæg: 9
Blog Indlæg: 3
Styrke: 0
jvds er ny på vejen
Regeringens førtidspensionsreform – fremover: Du er på kontanthjælp, 27 år og døjer med psykiske problemer. Derfor har du nedsat arbejdsevne. Kommunen tilbød dig derfor som 23-årig et såkaldt udviklingsforløb, hvor du bliver hjulpet sundhedsmæssigt, uddannelsesmæssigt og jobmæssigt. Men efter 4 år viser det sig, at du desværre ikke kan komme i almindeligt arbejde eller fleksjob. Der er behov for en førtidspension.

Støjbergs julegave
Du får ikke førtidspension. Du må fortsætte på kontanthjælp mindst 13 år endnu – for efter regeringens forslag kan du tidligst komme på førtidspension som 40-årig. Du er altså kommet på varig kontanthjælp, selv om det egentlig er afskaffet. Så dårlig en økonomi bliver de fleste endnu mere syge af.

SF’s julegave
Udviklingsforløb er godt og konstruktivt, hvis det indeholder en reel, bedre og individuel hjælp på alle områder. Men hvis det ikke lykkes at komme tilbage på arbejdsmarkedet, fordi man ikke får det bedre, skal man selvfølgelig kunne få en førtidspension – også selv om man er under 40 år.
jvds er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 14-12-2010, 09:07   #9
MTVRV1
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 22-07 2009
Indlæg: 6.197
Styrke: 21
MTVRV1 er rigtig godt på vej
Citat:
Oprindeligt indsendt af jvds Se meddelelser
Regeringens førtidspensionsreform – fremover: Du er på kontanthjælp, 27 år og døjer med psykiske problemer. Derfor har du nedsat arbejdsevne. Kommunen tilbød dig derfor som 23-årig et såkaldt udviklingsforløb, hvor du bliver hjulpet sundhedsmæssigt, uddannelsesmæssigt og jobmæssigt. Men efter 4 år viser det sig, at du desværre ikke kan komme i almindeligt arbejde eller fleksjob. Der er behov for en førtidspension.

Støjbergs julegave
Du får ikke førtidspension. Du må fortsætte på kontanthjælp mindst 13 år endnu – for efter regeringens forslag kan du tidligst komme på førtidspension som 40-årig. Du er altså kommet på varig kontanthjælp, selv om det egentlig er afskaffet. Så dårlig en økonomi bliver de fleste endnu mere syge af.

SF’s julegave
Udviklingsforløb er godt og konstruktivt, hvis det indeholder en reel, bedre og individuel hjælp på alle områder. Men hvis det ikke lykkes at komme tilbage på arbejdsmarkedet, fordi man ikke får det bedre, skal man selvfølgelig kunne få en førtidspension – også selv om man er under 40 år.
Ja vi må se hvad det ender med
har 4 år i udsigt uden indtægt hvis støjbergs forslag bliver vedtaget
samt de sidste 3 år er spildt for man starter vil fra nul på et udviklingsforløb
men der bliver ikke penge til de forløb før i 2015
god jul

Sidst redigeret af MTVRV1; 14-12-2010 kl. 09:15.
MTVRV1 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 14-12-2010, 09:09   #10
MTVRV1
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 22-07 2009
Indlæg: 6.197
Styrke: 21
MTVRV1 er rigtig godt på vej
Citat:
Oprindeligt indsendt af Isabel Se meddelelser
ja der er lavet ressourceprofil. Jeg er på dagpenge. Jeg har været i jobafklaring der sagde 50 min til 1 1/2 time om dagen.Lægepapir fra speciallæger der ikke mener jeg kan arbejde mere. Jeg er 59 år.Jeg er lige færdig med jobafklaring, kommunen vil have mig ud igen.!!
der skal være et klart mål for hvorfor du skal ud igen
det skal du få skrevet ned i dine papir
men du kan rolig regne med kassetænkning desværre
MTVRV1 er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
Førtidspension eller ikke førtidspension??? MissAce Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 3 19-02-2011 11:53




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 16:08.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension