K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 Her kan du stille spørgsmål hvis du har spørgsmål ang førtidspension efter 2003 dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 05-06-2009, 14:35   #11
pruttenQ34
Afhængigheds tegn af K10
 
Tilmeldingsdato: 16-01 2008
Indlæg: 303
Styrke: 17
pruttenQ34 er ny på vejen
tusinde tak for svar....

sidder bare tænker på at nu kan jeg gå i en psykisk trance i flere mån før klagen kommer igennem og er faktisk næsten sikker på jeg ikke kommer langt med min klage andet end jeg kan holde sommerferie med mine børn(og hvilken sommerferie?) tænker på om det ikke er dumt udsætte mig for en arbprøvning imellemtiden aligevel når nu jeg er sikker på jeg bliver tvunget ud i det aligevel???? eller er det dumt før man har svar på ankenævnet???jeg har virkelig behov for en afgørelse snart går mig mere psykisk på gå rundt vente på komme ud i det....???

heidi lægekonculenten skrev i sin vurdering :man kan udtrykke bekymring for pts evne til at tage vare på de to hjemmeboende børn.
heidi jeg har klaget over det og skal til møde om det i håb om de vælger slette dette....og det skal slettes uanset men derfor kunne det jo være jeg kunne bruge dette imod dem,da det jo er modsigene i forhold til de så aligevel sender mig ud i arbprøvning når jeg er bange for mine hverdage bliver ødelagt og det ville mine børn kunne mærke....min datter har været udeboende i 8 mån pga konflikter mellem os,da jeg simpelthen ikke kunne rumme det samtidig med jeg var dybt nede psykisk pga deres press..hun er nu kommet hjem igen og er skide bange for få ødelagt min hverdag og ikke have overskud til nogen af de ting med mine børn...lyder det uansvarligt???? og mener i at jeg kan bruge det mod dem i en klage....er jo modsigene skrive han ikke mener jeg kan varetage mine børn og så aligevel sende mig ud????
ps min sagsbehandler har ikke indberettet lægekonculentens mening om mine børn da hun overhovedt ikke er enig i hans vurdering dvs hun holder med mig....har jeg også hendes mail som bevis for....
kunne man få flex på 10 timer?? skal nok huske skrive dagbog det sikkert:-)
problemet med mig også er dagen før jeg skal tvinges ud i arb får jeg det rigtigt skidt ..bliver irreteret og får ondt i maven(har problemer med tolvfingertarmen)
herligt igen have jer herinde:-))
pruttenQ34 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 05-06-2009, 18:01   #12
Enteneller
Jeg bor her på K10
 
Entenellers avatar
 
Tilmeldingsdato: 10-03 2009
Alder: 55
Indlæg: 5.190
Blog Indlæg: 1
Styrke: 22
Enteneller er ved at flytte ind på K10Enteneller er ved at flytte ind på K10
Hej Prutten,

Det lyder meget urealistisk at de alligevel vil tvinge dig i arbejdsprøvning når du samtidig også har problemer med at nå det derhjemme. Jeg har selv mistet en masse selvværd og evner i forhold til mine børn i 2 arbejdsprøvninger. Jeg var selv indeforstået med at tage dem, men det var meget hårdt.

Jeg blev såmænd i den forstand ikke "overvåget" under arbejdsprøvningerne, men det kommer ligesom i et perspektiv og er der noget der kan være stressende så er det det. I starten troede jeg også at jeg kunne komme og så gå når jeg ikke kunne "klare" mere. Jeg fandt dog hurtig ud af at det var bedre at sige at jeg kom en time mandag med et kvarters pause, 1½ time tirsdag osv. i løbet af uge. Efter 2 arbejdsprøvninger søger jeg ftp og det skulle jeg have gjort allerede efter den 1.

Umiddelbart syntes jeg også at du skal anke din sag, men du må jo slå koldt vand i blodet hvis det er det du vil, det kan ikke gå stærkere end som så. Ender det med afslag og at du skal ud i ny arb. prøvning, jamen så må du tage den derfra og så få fundet et sted hvor der også er job muligheder for 15 timer (som er nogenlunde min. for fleksjob) bagefter.

Held og lykke.

EE
Enteneller er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 05-06-2009, 18:53   #13
pruttenQ34
Afhængigheds tegn af K10
 
Tilmeldingsdato: 16-01 2008
Indlæg: 303
Styrke: 17
pruttenQ34 er ny på vejen
hej enteneller....
hvilken arbejdsprøvning var du ude i ???og hvordan gik det??hvor mange timer kunne du og hvad skrev du i din dagbog..
ps jeg føler mig fuldstændigt uretfærdigt behandlet derfor klager jeg også....udoverdet har jeg ikke været i aktivering i over ti år pga komunen ikke vidste hvad de skulle gøre med mig og fordi det var umuligt for dem sende mig ud da de fleste projekter havde *fyret mig*.-....sikken en arbejdsgejst man dog fik af det....!!suk
så er det jeg ikke kan lade være med syde og boble over at bare fordi der er kommet en ny lov så skal jeg pludselig kunne aligevel???......det halve år jeg har fået lov gå FRi har jeg kunnet få det nogenlunde stabilt i mit hjem med mine børn men det bliver taget fra mig endnu engang nu...og lige nu kan jeg holde hovedt ovenvande men inden i er jeg skide bange for bukke helt under for deres press shit lige ud
det jeg er mest harm og ond over systemet hellere ser en i arbejde og vil med glæde tage ens børn fra en for opnå dette....det sådan loven er pt...det eddermame sygtsyntes det burde ligges til grund for at de sidste ressourcer man har back burde gå til ens børn...de tænker ikke over at sådan et psykisk press selvfølgelig kan mærkes af ens børn uanset hvor meget umage man gør sig til virke normal...det min fremtid og deres det gælder om....men loven går efter arbejde arbejde for ENHVER pris......det eddermame klamt..

et eksempel for min situation er...jeg ringede ned til min læge forleden skulle have noget astmamedicin sat ned til apoteket...jeg ringede kl 13.30 og sekretæren lovede mig jeg kunne hente det sidst på eftermiddagen...efter min målling er det så ved 16.30-17 tiden og jeg stod i kø i over en halv time på apoteket...da jeg nåede skranken var der intet medicin...jeg måtte køre hele vejen ned til lægen og vente der 30 min på få en underskrift fra min læge af ...der må jeg indrømme jeg kogte over...jeg var ikke sød over for sekretæren og sagde det var for meget jeg skulle bruge hele min dag på få min medicin og hun blev ved prøve snakke til mig fra skranken ind til venteværelset.hvor hun sagde jeg skulle slappe af....hvor jeg måtte sige til hende hun da bare kunne lade være snakke mere til mig....jeg kan slet ik deale med den slags...og følte jeg måtte undskylde..sådan har jeg det altid..det er ulideligter der en der svigter en aftale eller er en smule urimelig køre jeg det over alle bjerge og ødelægger alt for mig selv..(ser jeg så få min efter og skal så undskulde) det bare ikke fedt undskylde så mange gange efterhånden...ens undskyldninger falder totalt overhovedt til sidst og man lukker det ude pga det....!!jeg føler ikke jeg er bedre end andre men finder mig ikke i særligt megetog har en brist hvormed jeg hele tiden skal retfærdiggøre mig selv og derefter undskylde....
hver gang jeg møder op et nyt sted har jeg en ressource udvendig der siger ..woow hende der kan bare det hele men lidt efter bryder jeg den og ligner den mest ynkelige undskyldne person og så er det ligesom ødelagt...
har et must for være i centrum nogen gange tror jeg..og når det brister kan jeg bare ikke se de mennesker i øjnene igen

Sidst redigeret af pruttenQ34; 05-06-2009 kl. 19:20.
pruttenQ34 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 05-06-2009, 19:26   #14
pruttenQ34
Afhængigheds tegn af K10
 
Tilmeldingsdato: 16-01 2008
Indlæg: 303
Styrke: 17
pruttenQ34 er ny på vejen
helenekr forresten hvor lang tid har du været i det psykiske press fra komunen til du fik din fp??
pruttenQ34 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 05-06-2009, 19:33   #15
Ninja
Jeg bor her på K10
 
Ninjas avatar
 
Tilmeldingsdato: 10-01 2008
Indlæg: 13.654
Styrke: 33
Ninja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejen
Tjaaa, jeg søgte jo førtidspension i December 2007. Hele 2008 gik med at indhente lægepapirer og kæmpe mod arbejdsprøvning. I Marts 2009 fik jeg lavet ressourceprofil. I slutningen af April blev sagen sendt til pensionsteam. I Maj gik den gennem pensionsteamet og blev sendt til socialforvaltningen.
5 Juni blev jeg gjort opmærksom på at der var sket en fejl, og at min sag EN GANG TIL skal gennem pensionsteamet på et møde d 30 Juni i lokalforvaltningen. Der er ingen fare for at jeg ikke får førtidspensionen, det hele er bare blevet forsinket grundet nogle fodfejl

Så godt og vel 1 år og 7, 8, 9 mdr fra ansøgning til tilkendelse.

(faktisk billigt sluppet!).
Ninja er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
Afslag på førtidspension maiken Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 24 04-02-2013 18:02
Afslag på førtidspension Caktuz Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 5 13-02-2012 16:09
Afslag på førtidspension - Hjælp til afslag FTP ansøger Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 13 27-10-2011 12:36
Afslag på førtidspension Carmen Spørgsmål ang fleksjob 44 08-02-2011 23:54
Afslag på førtidspension Arne12 Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 8 11-05-2010 15:43




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 14:14.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension