K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 Her kan du stille spørgsmål hvis du har spørgsmål ang førtidspension efter 2003 dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 04-06-2009, 22:53   #1
pruttenQ34
Afhængigheds tegn af K10
 
Tilmeldingsdato: 16-01 2008
Indlæg: 303
Styrke: 17
pruttenQ34 er ny på vejen
afslag på førtidspension

ja så kom afgørelsen for mit vedkommende...de mener jeg skal i arb prøvning selvom jeg har personlighedsforstyrelser og får det direkte af h til over skulle tvinges ud være sammen med andre mennesker da jeg hele mit liv altid er kommet i konflikter på de aktiveringer(mange mange aktiveringer)
i de sidste 10 år på kontanthjælp har jeg været fri for komme i aktivering på grund af mine problemer....
oveni har en speciellægeerklæring skrevet jeg spænder ben for mig selv hele tiden,og det ulideligt..!!dvs jeg har det utroligt svært ved blive presset og har en kæmpe evne til skulle retfærdiggøre mig selv hele tiden og komme i konflikter med både chef og arbejdskollegaer..

Førtidspensionsnævnet har vurderet, at der er behov for yderligere foranstaltninger med henblik på afklaring af din arbejdsevne og muligheder for fortsat tilknytning til arbejdsmarkedet.

Førtidspensionsnævnet finder, at dit funktionsniveau ikke er til hinder for, at du kan deltage i et arbejdsprøvningsforløb.

skal de ikke skrive hvilken arbprøvning jeg kan komme ud i og hvad mine skånebehov ville være??

jeg vil anke den men er næsten sikker på de får ret og jeg så skal i arbprøvnning...jeg har i over et halvt år gået til en psykiatrisk jobkonculent som jeg er rigtigt glad for ,hun er god snakke med og skrev til min sag at det var ligefrem umuligt finde et tilpasset sted for mig komme i arbprøvning i.jeg fik ro på det halve år og fik det bedre psykisk uden komunens press og det med være tvunget ud til andre mennesker nu kan jeg starte forfra og er bange for jeg ikke har overskud til det...
jeg har før været tilknyttet en psykolog hvor jeg blev tilbudt ti timer mere..men så blev komunerne lagt sammen og de ville ikke sende mig til psykolog aligevel selvom jeg profiterede godt af samtalerne..!!oveni har lægekonculenten jo skrevet han var bekymret for min evne som mor??hvordan kan han så samtidig mene jeg skal i arbprøvning selvom specielerklæringen tydeligt skriver det er meget dystert..det er sgu da modsige sig selv(også selvom den del med mine børn nok bliver slettet når jeg skal til møde om det da min sagsbehandler jo slet ikke var enige)

øvøvøvøv kan slet ikke tænke klart og er bare grædefærdig

Sidst redigeret af pruttenQ34; 04-06-2009 kl. 22:59.
pruttenQ34 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 04-06-2009, 23:16   #2
Ninja
Jeg bor her på K10
 
Ninjas avatar
 
Tilmeldingsdato: 10-01 2008
Indlæg: 13.654
Styrke: 33
Ninja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejen
Eeeeej fandens da også! Det er jeg virkelig ked af at høre

Jeg kan desværre ikke rådgive, men jeg kan give dig en masse af dem her

SUUUK

Ninja er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 04-06-2009, 23:22   #3
pruttenQ34
Afhængigheds tegn af K10
 
Tilmeldingsdato: 16-01 2008
Indlæg: 303
Styrke: 17
pruttenQ34 er ny på vejen
tak søde
pruttenQ34 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 05-06-2009, 00:04   #4
Azfalt
Elsker at være her på K10
 
Azfalts avatar
 
Tilmeldingsdato: 30-05 2009
Indlæg: 56
Styrke: 0
Azfalt er ny på vejen
Vil råde dig til at få noget hjælp fra dit netværk eller psykolog/ advokat til at skrive en anke, og så få den sendt afsted.

Hvis du ikke klager og anker afgørelsen giver du jo kommunen ret i deres påstande. Hvilket de tydeligt ikke skal have lov til i dit tilfælde.

Det vinder de desværre alt for ofte på, at de skræmmer folk til ikke at klage.
Så op på hesten selvom det ser sort ud! det er det beste råd jeg kan give dig pt. Klag eventuelt hele vejen fra ankenævn til ankestyrelse og sidst ombudsmanden. For også derved at gørre opmærksom på at du vedholder at du har ret og kommunen tager fejl. Hvis der er sket fejl i forbindelse med behandling af din sag, skal de sefølgelig også påpeges.


Slaget er først tabt, når man selv giver op.


PS.
Efter min mening bør et afslag ikke annerkendes, før det er stadfæstet af ombudsmanden.
Azfalt er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 05-06-2009, 06:52   #5
jomfruen
Klart Afhængig af K10
 
jomfruens avatar
 
Tilmeldingsdato: 27-06 2008
Lokation: Århus
Alder: 68
Indlæg: 474
Blog Indlæg: 1
Styrke: 16
jomfruen er ny på vejen
øv øv øv

Jeg kan desværre heller ikke hjælpe men giv ikke op....
herfra skal du have
__________________
Nu med blog http://www.k10.dk/blog.php?b=409
jomfruen er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 05-06-2009, 07:38   #6
Suncil
Ikke aktiv pga inaktiv mailadresse
 
Suncils avatar
 
Tilmeldingsdato: 03-07 2008
Lokation: midtjylland
Indlæg: 889
Styrke: 16
Suncil er ny på vejen
Øv, det var træls. Sender dig et

Op på hesten igen og klag over afgøtelsen.

Suncil
Suncil er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 05-06-2009, 10:37   #7
Hejdien
Gæst
 
Indlæg: n/a
Jeg må faktisk melde blank på det spørgsmål netop fordi de er så mega glade for arbejds prøvning både hos kommune og regering ....

Det eneste jeg ved er at de SKAL finde en til dig hvor der er mulighed for at du kan klare det OG der er realistisk bud på job bagefter....

Forstået på den måde at de IKKE skal sende dig ud i en arbejds prøvning der er så tilpasset dig at der IKKE vil være realisme for et sådan job , jeg er selv i gang med at skulle i arbejds prøvning og de syntes jeg er irriterede fordi jeg bliver ved at sige at det er sq ikke realistisk ...

Så det du skal er at du skal med jobkonsulent og sagsbehandler finde et sted hvor det er realistisk du kan klare det og at du bagefter kan få et job ...

Og du skal IKKE lade dig presse du skal gøre det den tid du kan klare og du skal skrive dagbog husk at jo mindre du er fraværende jo større chance har de for at vudere dig også selv om det indebære at du møder op på
jobbet bare for at de kan se hvordan du har det og du så går hjem igen....

Jeg syntes også at du skal anke det hvis du har papir på at det kan være skadeligt for dig at være i arbejds prøvning så kan du måske klare den , men som jeg læser det du skriver så er det jo hvordan du spænder ben for dig selv din psyk har skrevet om og ikke at det vil skade dig yderligt med en arbejds prøvning så du skal måske have fat i psyk og læge og høre dem om de kan skrive noget mere konkret ...
  Besvar med citat
Gammel 05-06-2009, 10:55   #8
pruttenQ34
Afhængigheds tegn af K10
 
Tilmeldingsdato: 16-01 2008
Indlæg: 303
Styrke: 17
pruttenQ34 er ny på vejen
tak for hilsner søde mennesker...
og hej heidi

mener nemlig også det ville være forkert feks sende mig ud et sted hvor jeg skulle arbejde alene feks?? eller hvad....tænkte det så vil være svært vurdere mig.......?
hvor lang tid er det mest realistisk komme i arbprøvning???kan man ikke nøjes med 3 mån?? og hv ad gør man de dage man simpelthen ikke kan komme ud af døren?? har dage jeg bare ikke går ud og andre dage hvor jeg har det nogenlunde normalt......hende jeg snakker med i job og råd siger hun nok skal finde det bedste sted for mig og at hun ikke vil pres mig....kan man sige man gerne vil arb sig op af i timer i stedet for starte på de der 25 som er fuldkomment langt ude for mig???
syntes du jeg skal bruge den udtalelse lægekonculenten har brugt i mod mig med mine børn??for det er jo ligesom modsige sig selv med en arb prøvning mener jeg??? har bedt om et møde med chefen så det kan blive slettet...men i real har han jo skrevet det og aligevel vil han have mig i arb prøvning????
pruttenQ34 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 05-06-2009, 11:38   #9
Hejdien
Gæst
 
Indlæg: n/a
Kan ikke huske hvad det var lægekonsulenten skrev kan du lægge et link til det og uanset hvad og hvordan og hvad du skal ja så skal man altid klage hvis man syntes at man behandles uretfærdigt ....

Og om du skal tage lægekonsulentens udtale med ja da hvis den modsiger hvad pensions nævnet siger ....

Det der er i det er at du skal samarbejde med et arbprøvningsted og med kommunen når du skal afklares man ved jo ikke selv helt hvad det er man kan og hvad man ikke kan man kan jo blive overrasket ...

Du skal selvfølgelig være der den mængde tid du kan , det vil sige at hvis de siger 25 timer så fortæller du dem selvfølgelig at du samarbejder med at du mener det er urealistisk og så tager du den derfra , du kommer og du gør dit bedste du sørger for at gå til den med krum hals , når og hvis det bliver for meget så melder du at nu går du hjem og så når du kommer hjem skriver du dagbog over din dag (smerter tilstand osv )

Jeg skal selv i arbejds prøvning og skal være der 15 timer det er hvad der står jeg ved det er urealistisk og et eller andet sted så ved min sagsbehandler det også , derfor er målet at jeg kommer op på 15 timer MEN jeg kommer jeg ser hvordan det går og jeg går hjem når jeg ikke kan mere ...

Jeg skriver jobdagbog og jeg skriver smertedagbog og den sender jeg så til socialrådgiver på bomi og til min egen , og jeg gør det en gang om ugen hvad enten de vil det eller ej ... jeg tror IKKE på at de læser den hvis der kommer en smøre på flere sider til sidst i forløbet , så af sted med den hver fredag og bed om kvittering for at den er modtaget og lagt ind i din sag....

Du kan ikke gøre andet end dit bedste , prøv og se hvad der sker og lyt til din krop og ikke mindst respekter din krop og dig selv ...

Kan du ikke mere så skriv det og gå hjem , har du en rigtig dårlig dag hvor du ikke kan skriv det (og ring og oplys det til arbejdsprøvningsstedet) sørg for at få det ind i din jobdagbog så der ikke er tvivl om hvorfor du måtte blive hjemme...

13 uger er det normale for arbejds prøvning og det burde kunne få dem til at danne sig et billede af hvad du kan ... hvis de vil forlænge den så skal de have vægtige grunde til det , jeg kan kun sige hvad de sagde til mig , mød op og gå hjem ... det er altid bedre end ikke at møde op , selvfølgelig vil der være dage hvor det er umuligt men er du feks syg tre ud af otte uger så kan de forlænge den for at få et mere klart billede af hvordan du har det for de har ikke haft nok tid til det ....

Jeg var til møde i Tirsdags (til samtale i 5 kvater) og det var såmænd stile og roligt ikke mange problemer i det , men alligevel har det sq været nok til at jeg har brugt et par dage til at komme mig .. MEN nu er jeg ved at være på benene igen og jeg skriver om mit møde her en af dagene , så kan du følge med på bloggen og se hvordan jeg gør det (regner med at de finder et afprøvningsted til mig i løbet af næste uge ) og så kan du også se mine edder og forbandelser og få et billede af hvordan det er....

Det er nok noget der skal overståes for at komme videre i ens sag , min situation er også at jeg nu har besluttet mig for at det skal være pension sygdom bliver værre og værre og jobbene findes ikke , i mit tilfælde skal de så også prøve at finde ud af om de kan opbygge en arbejds motivation igen

Så hvis du på nogen måde kan , så prøv at klar dig igennem en arbejds prøvning så du kan komme videre der vil selvfølgelig altid være nogen der IKKE kan og så skal man selvfølgelig heller ikke .. men så skal du til din læge og have en snak med denne og have nogen papir på at du ikke kan og hvorfor du ikke kan ... jeg har indstillet mig mentalt på at min sommerferie er dømt til smerter træthed og intet liv , men det skal til for at komme videre men lad os nu se om jeg også er så klog når jeg er kommet i gang

Du kan sagtens sige til dem når de kommer med arbejds prøvning at der er en grund til at du har søgt pension og at du bestemt ikke finder det realistisk at du kommer op på 25 timer ....
  Besvar med citat
Gammel 05-06-2009, 13:17   #10
Ninja
Jeg bor her på K10
 
Ninjas avatar
 
Tilmeldingsdato: 10-01 2008
Indlæg: 13.654
Styrke: 33
Ninja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejen
Problemet er jo, at man søger førtidspension fordi man ikke mener man har en arbejdsevne. Så får man afslag og skal pludselig arbejdsprøves. Det ER sgu da noget af en nød at knække, ikke mindst psykisk. Sådan et stunt havde jeg da aldrig overlevet, jeg gyser helt ved tanken....tror det var blevet min død!!

Ellers er jeg enig med Hejdien (kan man være andet), hehehe...nej, men tror hun har ret i, at man bare må prøve at få det bedste og mest realistiske ud af en forfærdelig situation.

LÆS AF HERINDE pruttenQ34! Så vi kan bakke dig op hele vejen igennem og gå i tænkeboks sammen hvis det bliver for meget for dig.

Ninja er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
Afslag på førtidspension maiken Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 24 04-02-2013 18:02
Afslag på førtidspension Caktuz Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 5 13-02-2012 16:09
Afslag på førtidspension - Hjælp til afslag FTP ansøger Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 13 27-10-2011 12:36
Afslag på førtidspension Carmen Spørgsmål ang fleksjob 44 08-02-2011 23:54
Afslag på førtidspension Arne12 Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 8 11-05-2010 15:43




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 22:13.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension