K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 Her kan du stille spørgsmål hvis du har spørgsmål ang førtidspension efter 2003 dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 10-02-2012, 19:29   #1
Caktuz
På vej til at lære K10
 
Tilmeldingsdato: 12-09 2011
Indlæg: 2
Styrke: 0
Caktuz er ny på vejen
Afslag på førtidspension

Min første tråd herinde - hej til alle.

Jeg har netop fået afslag på min ansøgning om førtidspension, og er mildest talt i kulkælderen

Min historie:
Jeg har siden barndommen lidt af angst, socialt og generaliseret.
For 11år siden i en alder af 20år, fik jeg konstateret lymfekræft.
Jeg var igennem en lang behandling med kemo- og strålebehandling.
Heldigvis slap jeg med livet i behold, men har siden kæmpet med psykiske problemer - jeg har diagnoserne ptsd , og generaliseret angst.

Jeg har igennem de sidste 8 år været arbejdsprøvet, revalideret ialt 5 gange
og blev for 2 år siden vuderet til en arbejdsevne på 15 timer og herefter blev jeg godkendt til fleksjob.
Det seneste år har jeg været i praktik i en computerbutik og arbejder 3x3 timer ugentligt. De første 3 måneder af prøvningen havde jeg en jobkonsulent, som fulgte mig, og konkluderede jeg kun kan arbejde 3x3 timer ugentligt, selvom et højere timeantal er forsøgt.
Jeg har for nyligt også fået en speciellægeerklæring fra en psykiater der konkluderer, at en førtidspension med mulighed for et skånejob, vil være det eneste rigtige.

Jeg vil gerne arbejde det er slet ikke det, men jeg kan bare ikke komme op på det timeantal det kræves for et fleksjob.

Trods et hav af afprøvninger, udtalelser fra jobkonsulenter, læger og psykiater , er min ansøgning blevet afvist og det er allerede ved kommunens samrådsmøde!

De skriver blandt andet at jeg harværet arbejdsprøvet en gang og at de ikke kan se nogen hindring for at jeg i fremtiden kan bestride et job på ordinær eller fleksjobordning.

Jeg ved, at jeg har mulighed for at klage over afgørelsen, men nytter det noget?

Sidst redigeret af Caktuz; 10-02-2012 kl. 20:35.
Caktuz er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 10-02-2012, 19:52   #2
Te-pigen
Ved at flytte ind på K10
 
Tilmeldingsdato: 15-09 2011
Indlæg: 532
Styrke: 13
Te-pigen er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af Caktuz Se meddelelser

Jeg vil gerne arbejde det er slet ikke det, men jeg kan bare ikke komme op på det timeantal det kræves for et fleksjob.
Hej og velkommen til....

Der kræves ikke noget bestemt timeantal for fleksjob... hvem har sagt det til dig? Og hvor mange timer siges det at skulle være?
Te-pigen er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 10-02-2012, 19:53   #3
Carmen
Har ikke tid til andet end K10
 
Tilmeldingsdato: 29-07 2010
Lokation: København
Indlæg: 2.214
Styrke: 16
Carmen er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af Caktuz Se meddelelser
De skriver blandt andet at jeg harværet arbejdsprøvet en gang og at de ikke kan se nogen hindring for at jeg i fremtiden kan bestride et job på ordinær eller fleksjobordning.
Hej Caktuz!

Velkommen til!

Den følelse ved afslag på ftp husker jeg godt, men op på hesten igen :-)

En flexbevilling er en varig ydelse, så udtalelsen om "at de ikke kan se nogen hindring for, at du i fremtiden kan bestride et ordinært job" er noget vrøvl, så ro på.

Selvfølgelig skal du anke!
Bliv hængende i din tråd, der kommer flere til og siger noget fornuftigt :-)
Carmen er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 10-02-2012, 22:34   #4
Vovse
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 29-03 2010
Lokation: Sjælland
Indlæg: 9.664
Styrke: 26
Vovse er fast beboer på K10Vovse er fast beboer på K10Vovse er fast beboer på K10
Caktuz, har du nogensinde bedt om aktindsigt i din sag?

Ellers bør du gøre det, du kan benytte denne formular: http://www.k10.dk/media/skema/aktindsigt.pdf

Aflever begæringen på jobcenteret og bed om kvittering på, at de har modtaget den. Så har de 10 kalenderdage til at efterkomme din begæring.

I aktindsigten kan du se, om der ligger det i din sag, som du forventer. Det er før set, at ting er forsvundet.
__________________
"Lediggang som saadan er ingenlunde Roden til alt Ondt, tværtimod, den er et sandt guddommeligt Liv, naar man ikke keder sig"

Søren Aabye Kierkegaard (5. maj 1813 - 11. november 1855), dansk teolog, filosof og psykolog.
Vovse er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 13-02-2012, 15:44   #5
Caktuz
På vej til at lære K10
 
Tilmeldingsdato: 12-09 2011
Indlæg: 2
Styrke: 0
Caktuz er ny på vejen
Tak for kommentarene.

Jeg har brugt den halve weekend på at stykke en slagkraftig klage sammen,
og håber at den kan rykke ved tingene.
Jeg er ikke nervøs for at miste min flexjob godkendelse, problemet er at jeg ikke kan opfylde de 12,5 timer, jeg har fået oplyst er det mindste man kan arbejde.
Udtalelsen om et ordinært job ser jeg som arrogance, og har i min klage skrevet, at jeg ser dette som værende direkte forkert.
Jeg siger også tak for formularen til ansøgning af aktindsigt - den vil jeg helt klart bruge.

Sidst redigeret af Caktuz; 13-02-2012 kl. 15:50.
Caktuz er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 13-02-2012, 16:09   #6
phhmw
Moderator
 
Tilmeldingsdato: 08-12 2005
Lokation: Dragør Danmark
Indlæg: 11.769
Styrke: 33
phhmw er på berømmelsens vejphhmw er på berømmelsens vejphhmw er på berømmelsens vejphhmw er på berømmelsens vej
Vigtigst af alt....

Kære Caktuz

er at overholde ankefristen på 4 uger = 28 kalenderdage på minuttet.
Her har din kommune 4 uger til enten at fastholde afgørelsen eller videresende den til ankeindstandsen.

http://www.k10.dk/showthread.php?t=13712

Hilsen Peter
phhmw er logget ind nu   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
Afslag på førtidspension maiken Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 24 04-02-2013 18:02
Afslag på førtidspension - Hjælp til afslag FTP ansøger Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 13 27-10-2011 12:36
Afslag på førtidspension Carmen Spørgsmål ang fleksjob 44 08-02-2011 23:54
Afslag på førtidspension Arne12 Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 8 11-05-2010 15:43
afslag på førtidspension pruttenQ34 Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 14 05-06-2009 19:33




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 17:35.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension