K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Alt det andet > Dit og Dat

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Dit og Dat Her kan du skrive det du bare gerne vil ud med dog ikke politiske emner.

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 26-02-2008, 21:12   #11
kimmik
Hjemmevant på K10
 
Tilmeldingsdato: 20-08 2007
Indlæg: 257
Styrke: 17
kimmik er ny på vejen
Hej ja det er sgu sygt det ikke er nok til flexjob,så hvad nu Falco kontanthjælp???
kimmik er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 26-02-2008, 22:12   #12
Falco
Hvor skulle jeg ellers være
 
Falcos avatar
 
Tilmeldingsdato: 20-02 2007
Lokation: Hedensted
Alder: 52
Indlæg: 187
Styrke: 18
Falco er ny på vejen
nej blev sat på revalidering 1/11- 07 og kom på kursus og er lige startet på et lager i praktik i 3 måneder inden jeg kan komme i lære her den 1/6 som lager og logistik operatør, samme fag som kommunen stoppede min arbejdsprøvning.
Dog var arbejdsprøvning med pakker ved en max vægt på 2 kg dette job her er med pakker på 50-80 kg pr. pakke lyder da meget fornuftigt ikke

Ansøgt midlertidigt erhversevnetab i september 07 men ja som alle der har en arbejdskade ved at AST ikke er de hurtigste i flokken
Falco er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 26-02-2008, 22:25   #13
kimmik
Hjemmevant på K10
 
Tilmeldingsdato: 20-08 2007
Indlæg: 257
Styrke: 17
kimmik er ny på vejen
He he 50-80 kilo er du muskelmand.Falco hvor mange timer har du dagligt???
kimmik er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 26-02-2008, 22:45   #14
Falco
Hvor skulle jeg ellers være
 
Falcos avatar
 
Tilmeldingsdato: 20-02 2007
Lokation: Hedensted
Alder: 52
Indlæg: 187
Styrke: 18
Falco er ny på vejen
jep smider rundt med sagerne eller ødelægger mig selv helt

Jeg har 8 timer om dagen( ingen grund til andet iflg kommunen) , her hvor min 7 dag lige er overstået, bliver ikke til andet end arbejde og piller og de siger det er en meget død periode så glæder mig da ikke til vi får travlt.
Falco er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 26-02-2008, 22:57   #15
kimmik
Hjemmevant på K10
 
Tilmeldingsdato: 20-08 2007
Indlæg: 257
Styrke: 17
kimmik er ny på vejen
8 timer om dagen? hm det kommer jeg aldrig op så jeg er forbredt på at ryge på kontanthjælp.skal op på kommunen på onsdag og se på den jobplan de har lavet til mig ang revaliderning,jeg vil have indført alle mine skånebehov i den og vil de accpter det går jeg på kontanthjælp jeg er sgu ligeglad min kone er under udannelse.
kimmik er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 26-02-2008, 23:08   #16
Falco
Hvor skulle jeg ellers være
 
Falcos avatar
 
Tilmeldingsdato: 20-02 2007
Lokation: Hedensted
Alder: 52
Indlæg: 187
Styrke: 18
Falco er ny på vejen
jobplan ja den er vist fra september af og ikke fornyet siden, igen en fejl fra kommunen, men jeg sparer dem sammen og så får de lige pludselig

Jo trist man skal på kontanthjælp, hjælper jo ingen videre i det Lorte system, måske hvis de fik ansat nogen der gad være det de skulle være, så kunne folk slippe igennem systemet og videre i livet uden at ødelægge både sig selv og deres familier.

Hvad skal du revalideres til ?
Falco er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 26-02-2008, 23:22   #17
kimmik
Hjemmevant på K10
 
Tilmeldingsdato: 20-08 2007
Indlæg: 257
Styrke: 17
kimmik er ny på vejen
Jeg kan ikke huske hvad hun sagde jeg skulle revaliders til,men det var hvis noget bogligt men det kan jeg ikke pga hukommels samt konctreter problemer men hun kan åbentbart ikke læse hvad min læge samt specialæger skriver.Men jeg tager det hvis det er max 3 timer om dagen så går tiden lidt med det.
kimmik er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 26-02-2008, 23:27   #18
Falco
Hvor skulle jeg ellers være
 
Falcos avatar
 
Tilmeldingsdato: 20-02 2007
Lokation: Hedensted
Alder: 52
Indlæg: 187
Styrke: 18
Falco er ny på vejen
ved ikke om de tror de special læge erklæringer er for sjov, men håber da du kommer godt videre i dit forløb, og at det er noget du gerne vil videre med
Falco er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 26-02-2008, 23:33   #19
kimmik
Hjemmevant på K10
 
Tilmeldingsdato: 20-08 2007
Indlæg: 257
Styrke: 17
kimmik er ny på vejen
Jo tak og pøj med dig osse.Får min ressourprofil på lørdag har hun lovet, så kan jeg se begrundlsen af afslag på flexjob.måske anker jeg den men skal først hvad hun skriver.
kimmik er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 26-02-2008, 23:33   #20
baldur
Afhængigheds tegn af K10
 
Tilmeldingsdato: 31-01 2007
Indlæg: 315
Styrke: 18
baldur er rigtig godt på vej
hej og tak

Citat:
Oprindeligt indsendt af Falco Se meddelelser
Hej Baldur

ja kommunen kan godt stoppe dine sygedagpenge men kun hvis du ikke medvirker i det kommunen skal bruge for at finde ud af hvad der skal ske i fremtiden feks. reva

Så når du står i kø til reva kan de ikke stoppe dine sygedagpenge specielt ikke når det er en arbejdsskadesag.

Med hensyn til erhversevne tab kan AST ikke afgøre dette før du er afklaret ved kommunen og du enten er tilbage på dit normale job-- i revalidering- eller på førtidspension.
Hvis du feks. tilkendes revalidring går AST ind og kigger på om du kan få midlertidigt erhversevnetab indtil du er færdig med uddannelsen og så går de ind og kigger på det endelige erhversevnetab. ( dette for folk der er skdet inden 1/1- 2008 mener jeg det efter denne dato gælder andre regler.

Jeg kom selv til skade i november 2003 og igen i februar 2004 og er godkendt til revalidering så regner med AST i denne uge tager midlertidigt erhversevnetab op, da min partshøring stoppede i fredags.
Kan sige jeg kun har været i arbejdsprøvning i 4 uger, 4 timer om dagen så stoppede kommunen den da de ikke turde ta ansvaret mere.
Skåne hensyn i mit tilfælde:
Ingen tunge løft
ingen løft med venstre arm
ikke arbejde med venstre arm over skulderhøjde
Ingen gentagende bevægelser
Ikke siddende erhverv- hæve/sænke bord ikke godt nok
Må ikke dreje eller vippe i hoften/lænd
Må ikke ha erhverv hvor jeg skal dreje i nakken hverken op/ned eller til siderne
Erhverv hvor jeg hele tiden har mulighed for enten at gå- sidde- eller stå

Dette er ikke nok til fleksjob så dem der tilkendes dette må godt nok ha det skidt.

MVH
Falco
det lyder berogligende ,tror jeg sover godt i nat ,eller må jeg jo lige nappe 5 kolde fadøl ,har tænkt på dem siden zuza skrev nyt inlæg frisk fra fad.

mvh baldur
baldur er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
Erhvervsevnetab og erhvervsevnetab, hvad er forskellen Thomas 1974 Spørgsmål ang Sygedagpenge/Kontanthjælp 5 31-01-2013 12:29
Méngrad stolpesten Alt det andet 2 07-03-2011 18:36
problemer med mengrad tumnus Dit og Dat 10 13-10-2010 09:04
Uenig i mengrad Maybe Alt det andet 11 15-09-2010 13:15
Ask mengrad Allstar Alt det andet 3 17-05-2010 10:34




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 16:59.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension