K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 Her kan du stille spørgsmål hvis du har spørgsmål ang førtidspension efter 2003 dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 27-02-2007, 14:17   #1
metsen
Elsker at være her på K10
 
Tilmeldingsdato: 27-02 2007
Indlæg: 70
Styrke: 18
metsen er ny på vejen
sagsbehandling

Jeg kan se at der er mange som sidder i samme frustrerende situation som jeg.
I år 2002 blev jeg overført fra aktivering til revalidering.
I år 2003 fik jeg konstateret social fobi.
I år 2006 blev jeg atter overført til afd. for aktivering, i mellemrummet 2003-2006 hørte jeg intet fra revalideringen, prøvede op til flere gange at få en tid, men var umuligt, for lidt personale, omrokering og jeg havde ikke ret til at få en tid.
Da jeg mødte til samtale hos sagsbehandler i aktivering, vidste han intet om min sociale fobi, sagde at man ikke bare kunne få førtidspension, så for hans skyld kunne jeg godt leve af bistand resten af mit liv.
Min sagsbehandler er åbenbart ret glemsom, for efter mødet, blev jeg kaldt til møder, hvor jeg måtte gentage alt hvad jeg havde fortalt ham før, fik breve om at skulle møde op til stormøder omkring igangsættelse af aktivering, og det blev for meget for mig.
Jeg fik en tid hos borgmesteren, hvor jeg klagede over behandling af mig og min sag.
Dette hjalp, jeg fik brev om at skulle starte på ressourceværksted, der har jeg været til møde 2 gange, begge gange fik jeg smidt i hovedet, at der kunne da ikke være noget galt med mig siden jeg mødte op, og jeg havde åbenbart også overskud til at farve hår og blive vred og sur, jeg ved ikke lige om det var et skulderklap, men jeg følte det nedværdigende. Nu er sagsbehandleren for ressourceværksted stoppet, der er ingen sagsbehandler der mere, så min sag sejler lige nu.
Jeg har desuden bedt om aktindsigt.
Der er udskrivelser fra år 2002 til nu, men overhovedet ingen papir fra år 2003?
Det sidste der står i min sag: modtaget generel helbredsattest, afventer web, hvad betyder det?
PS sagsbehandleren for ressourceværksted fortalte mig at dengang jeg blev overført til revalidering, skulle de have indhentet generel helbredsattest (dette skulle stå i min sag), men dette er aldrig sket, og jeg kan ikke se at det står nogen steder i de papir jeg har fået over mit sagsforløb.
Hvem skal sende mig til special læge, lægen eller sagsbehandler?
Jeg
metsen er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 27-02-2007, 17:06   #2
Hejdien
Gæst
 
Indlæg: n/a
RE: sagsbehandling

hejsa metsen og velkomme til

Sikke dog en gang rod , og desværre en meget almindelig gang rod.

Det jeg ville gøre hvis jeg var dig og hvis du kan få oparbejdet overskudet til det er at få orden på det hele oppe fra kommunen, du skriver at du ved at der mangler papir i din sagsagter, så det jeg ville starte med hvis jeg var dig var at sende den her blanket http://www.k10.dk/media/aktindsigt.html til kommunen , samtidig med at du oplyser at du kan se at der mangler adskillige papir i din sag.

Har du fået udarbejdet en ressourceprofil som du skal og er den lavet i samarbejde med din sagsbehandler (det ser ikke umiddelbart sådan ud for så ville de andre også have vidst at du har en socialforbi )

hvis ikke du har så syntes jeg du skulle lave en skrivelse som du sender med til din sagsbehandler hvori du beder om at få lavet en ressourceprofil som loven foreskriver og bede om at der kommer lidt skred i din sag.
evt forslå din sagsbehandler at han/hun læser bogen og hvordan man vudere arbejdsevne bogen ligger her

Samtidig skal du skrive til din sagsbehandler at du også har sendt de samme papir til borgmesteren sådan at andre også ved hvad der foregår.

Det er hvad jeg vil foreslå dig at gøre pt , da jeg ikke ved om du har en ressourceprofil jeg formoder at du er på kontanthjælp ?

Jeg kan anbefale dig at læse Det her
  Besvar med citat
Gammel 27-02-2007, 19:20   #3
metsen
Elsker at være her på K10
 
Tilmeldingsdato: 27-02 2007
Indlæg: 70
Styrke: 18
metsen er ny på vejen
RE: sagsbehandling

Tak for svar

Nej der er ikke udarbejdet nogen ressourceprofil.
Dette skulle ha' været sket i december måned, men eftersom
sagsbehandleren er stoppet 1. januar, er min sag igen blevet overflyttet til jobcenteret.
I sidste uge talte jeg med min sagsbehandler, spurgte om hvilken afd. jeg hørte til, hans svar dertil: ja du burde være i socialafd., men folk her kan åbenbart ikke finde ud af hvor folk hører hjemme.
metsen er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 27-02-2007, 21:38   #4
Hejdien
Gæst
 
Indlæg: n/a
RE: sagsbehandling

Du burde ringe til kommunen og bede om at få oplyst hvem der er din sagsbehandler , du har en sagsbehandler og de skal kunne finde vedkommen på dit cpr nummer, og hvis jeg var dig så ville jeg bare for at være lidt på forkant med det hele, skrive din historie til borgmesteren som jo har lidt kendskab til din sag da du har været til samtale...

Samtidig med at du skriver til borgmesteren sender du den samme skrivelse til din sagsbehandler og beder dem begge om hjælp da du syntes din situation er uholdbar.

Det er lidt grotesk at kommunerne bare kan slippe afsted med at lade alting flyde på den måde, det virker som om de engang imellem glemmer at bag hver journal er der et rigtigt levende menneske :@

Der er også altid mulighed for at søge en §17 altså førtidspension på forliggende grundlag på den måde vil kommunen være nød til at handle.
  Besvar med citat
Gammel 26-06-2007, 22:04   #5
metsen
Elsker at være her på K10
 
Tilmeldingsdato: 27-02 2007
Indlæg: 70
Styrke: 18
metsen er ny på vejen
RE: sagsbehandling

Hej igen

Ja nu er det juni mnd. og jeg kan fortælle, at jeg ikke er kommet ret meget videre. Jeg har været til samtale hos min sagsbehandler, som spurgte mig, om hvad jeg ville ha' der skulle ske. Svarede at jeg jeg ville i gang med samtaler hos psykiater. Han sagde, at så måtte jeg gå til lægen og få en henvisning til dette. Gik til lægen som undrede sig over, hvorfor jeg kom til ham, at det da var kommunen som skulle sørge for, at jeg kom videre. Gik til kommune igen, sagsbehandler spurgte mig igen, om hvad jeg ville ha' der skulle ske, fik en brochure over et sted, hvor man kunne blive afklaret.
Grunden til, at han intet gider gøre i min sag er, at han siger at idag får man ikke førtidspension, man kunne få flexjob.
Men mit spørgsmål er: kan jeg kræve at blive sendt til psykiater?
metsen er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 26-06-2007, 22:11   #6
Helle Smith
Ved at flytte ind på K10
 
Helle Smiths avatar
 
Tilmeldingsdato: 10-08 2006
Alder: 62
Indlæg: 550
Styrke: 18
Helle Smith er ny på vejen
RE: sagsbehandling

Jeg fik en henvisning til psykiater fra min praktiserende læge, da jeg så ringede for at få en tid fik jeg en tid til jan. 08
Jeg mener at det er din læge som skal give henvisningen og det er hvis du skal til psykolog at det skal gå gennem kommunen, hvis du skal søge om at de skal betale..... men jeg er ikke 100 % sikker
__________________
Venlig hilsen Helle
Førtidspensionist pr 1/8-2010
Helle Smith er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 26-06-2007, 22:57   #7
amik
Elsker at være her på K10
 
amiks avatar
 
Tilmeldingsdato: 20-02 2007
Lokation: Region Midt
Alder: 48
Indlæg: 92
Styrke: 18
amik er ny på vejen
RE: sagsbehandling

Da jeg blev henvist til psykiater var de kun 1½ måneds ventetid, så det behøver ikke være så håbløst.

Det er godt nok en hensynsløs behandling din kommune giver dig dér... Det er da noget værre sludder at sige at de ikke giver førtidspension, de giver flex. Det er da afhængig af om man kan varetage et job eller ej og det er ikke sagsbehandlerens arbejde at vurdere det (det er han/hun jo slet ikke kvalificeret til) Han skal jo hente oplysninger ind hos læge, psykiater, aktiveringssted osv og så må lægekonsulenten og dem der skal vurdere sagen i kommunen ordne resten... grotesk !

Jeg vil foreslå dig du får besidder på til dine møder i fremtiden. Ikke bare en tilfældig, men en der er inde i socialloven.
amik er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 14-08-2007, 19:00   #8
metsen
Elsker at være her på K10
 
Tilmeldingsdato: 27-02 2007
Indlæg: 70
Styrke: 18
metsen er ny på vejen
Nu har jeg fået ny sagsbehandler, efter jeg har klaget over den anden jeg havde.
For en gang skyld, oplevede jeg, at blive behandlet som et menneske, for en gang skyld forlod jeg kontoret med et nyt håb, er det for godt til at være sandt? gud hvor bliver man dog mistroisk og negativ, men jeg kan fortælle, at jeg nu bliver sendt til speciellæge, og ikke om flere år, som hun selv sagde, men indenfor en overskulig tid.
metsen er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 14-08-2007, 19:10   #9
Hejdien
Gæst
 
Indlæg: n/a
metsen så krydser vi fingere for at det går godt nu, hvis du læser mange af historierne herinde så kan du se at når de syge begynder at holde på deres ret , råbe op og klage og selv sætter sig ind i loven.

Så oplever man ofte at behandlingen bliver en anden , så jeg håber også at det kommer til at ske i dit tilfælde ...

hold os opdateret og pøj pøj med det
  Besvar med citat
Gammel 06-09-2007, 11:35   #10
metsen
Elsker at være her på K10
 
Tilmeldingsdato: 27-02 2007
Indlæg: 70
Styrke: 18
metsen er ny på vejen
Ja nu er der så gået 1 mnd., efter min sidste samtale med sagsbehandler.
Jeg kontaktede hende igår, for at høre, om hun nu havde husket, det vi havde aftalt (blive sendt til speciallæge).
Hendes svar var; øøøh ja, venter bare på, at en psykiater melder sig ind på det.
Hvordan skal jeg tolke det? at hun rent faktisk har glemt alt om det?
for det var det jeg fornemmede.
Nogen som har kendskab til, at en psykiater skal melde sig en på en sag?
metsen er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
Sagsbehandling le cuere Nyttigt at vide når du er visiteret til fleksjob 27 19-04-2013 15:35
God sagsbehandling hemala Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 4 01-10-2010 11:50
Sagsbehandling Tullee Alt det andet 5 05-02-2010 21:57
Sagsbehandling kat2 Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 5 10-10-2009 16:11
Sagsbehandling zuza Et godt link! 0 28-06-2007 20:08




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 07:01.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension