K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Rehabiliteringsteams og Rehabliteringsskema

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Rehabiliteringsteams og Rehabliteringsskema Her kan man stille spørgsmål om rehabiliteringsteams og rehabiliteringsskemaer dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 10-02-2015, 07:56   #1
dippegalant
Føler sig hjemme på K10
 
Tilmeldingsdato: 09-02 2015
Indlæg: 28
Styrke: 10
dippegalant er ny på vejen
Lovgivningskrav og -regler

Hej allesammen,

Jeg har et par spørgsmål i forhold til rehabiliteringsteams.

Jeg blev den 26/9-14 visiteret til Matchgruppe 3. Denne visitering er fastholdt frem til nu.

Har jeg noget krav på at skulle få forelagt min sag for rehabiliteringsteamet, eller er det noget kommunens sagsbehandlere arbitrært kan afgøre?

Hvis jeg har sådan et krav, hvornår har jeg så krav på det - tidsmæssigt - i forhold til beslutningen om at jeg er Matchgruppe 3?

Hvilke rettigheder har jeg, i forhold til at få et rehabiliteringsteam til at kigge på min sag, hvis nogen?

På forhånd mange tak!

dippe
dippegalant er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 10-02-2015, 08:32   #2
phhmw
Moderator
 
Tilmeldingsdato: 08-12 2005
Lokation: Dragør Danmark
Indlæg: 11.742
Styrke: 33
phhmw er på berømmelsens vejphhmw er på berømmelsens vejphhmw er på berømmelsens vejphhmw er på berømmelsens vej
Velkommen til...

Kære dippegalant

Fremover bliver du her på din tråd, hvor du beskriver din sag efterhånden som dine spørgsmål dukker op. Det bliver mange.

Læs og følg disse råd til nye på k10:

http://www.k10.dk/showthread.php?t=28928

Dit første skridt bliver at søge aktindsigt ved alle 100%, læger, speciallæger, hospitaler og kommunen. Du skal vide og forstå alt, hvad andre skriver om dig i din kommunale journal.

Det gør du omgående. Se under "Nyttige link"

https://www.sundhed.dk/sundhedsfagli...dagpengeloven/

"Opfølgning og indsats kategori 3

Hvis det vurderes, at en sygemeldt borger har behov for en tværfaglig indsats, skal kommunen visitere til kategori 3. For sygemeldte i kategori 3 skal kommunen tilrettelægge en helhedsorienteret indsats, hvor der er fokus på både beskæftigelse, helbred og sociale forhold.

Den sygemeldtes sag skal fremlægges for kommunens rehabiliteringsteam, inden der er gået 4 uger fra visitationen. Det vil sige senest 12 uger efter første sygedag, hvis visitationen til kategori 3 sker ved første samtale.

Rehabiliteringsteamet behandler sagen på et møde, hvor både sagsbehandleren og den sygemeldte deltager.

Sagsbehandleren skal udarbejde rehabiliteringsplanens forberedende del, som danner grundlag for rehabiliteringsteamets behandling af sagen og på baggrund af rehabiliteringsteamets indstilling træffer kommunen afgørelse om den tværfaglige indsats.

Rehabiliteringsplanens indsatsdel udarbejdes herefter af den koordinerende sagsbehandler i samarbejde med den sygemeldte.

Kommunen skal også for sygemeldte i kategori 3 holde opfølgningssamtaler hver 4 uge, og der er krav om personligt fremmøde, medmindre der er tale om de særlige tilfælde som beskrevet under kategori 2. Ved alvorlig sygdom gælder den såkaldte standby-ordning, hvor opfølgning foregår uden kontakt til sygemeldte. Læs mere under "Hvad er en standby-ordning?"


Sidst fagligt opdateret: 05.01.2015

Rehabiliteringsteamet`s sammensætning.

http://www.k10.dk/showthread.php?t=28338

Hilsen Peter
phhmw er logget ind nu   Besvar med citat
Gammel 10-02-2015, 08:39   #3
dippegalant
Føler sig hjemme på K10
 
Tilmeldingsdato: 09-02 2015
Indlæg: 28
Styrke: 10
dippegalant er ny på vejen
@ Peter

@ Peter

Jeg har søgt aktindsigt og afventer tilsending af papirer.

Jeg har også kunnet læse mig frem til det samme, som du her skriver, men...

...kommunen har ikke overholdt de 4 ugers opfølgning.

...jeg har ingen viden om at rehabiliteringsteamet har været inde over forløbet.

Mit spørgsmål er - helt konkret - har jeg krav på at få min sag for et rehabiliteringsteam, når jeg er visiteret i Matchgruppe 3? Som jeg læser loven, så har jeg, men det er aldrig sket. Kan jeg kræve at få det nu?

Tak for dit svar!

Mvh

dippe
dippegalant er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 10-02-2015, 08:50   #4
phhmw
Moderator
 
Tilmeldingsdato: 08-12 2005
Lokation: Dragør Danmark
Indlæg: 11.742
Styrke: 33
phhmw er på berømmelsens vejphhmw er på berømmelsens vejphhmw er på berømmelsens vejphhmw er på berømmelsens vej
Der er mange regler og love..

Kære dippegalant

Vi deler dem op i "kan" og "skal" love.

Men i disse tider må vi konstatere, at end ikke kommunerne kender lovgivningen og køre ofte borgeren træt.

Men området er jeg ikke 100% sikker i, derfor afventer du og bliver her på din tråd.

Du skal nok få svar på alle dine spørgsmål men vær bevidst om at det er almindelige mennesker som ser på din sag og byder ind med svar når de dukker op.

Du er på rette vej.

Undersøg på din kommunes hjemmeside om din kommune har ansat en "Borgerrådgiver"

Sideløbende kunne du kontakte DUKH for rådgivning, allerede efter kl 0900:

http://www.dukh.dk/fa-radgivning/ring-til-dukh

Hilsen Peter

Sidst redigeret af phhmw; 10-02-2015 kl. 08:53.
phhmw er logget ind nu   Besvar med citat
Gammel 10-02-2015, 08:54   #5
dippegalant
Føler sig hjemme på K10
 
Tilmeldingsdato: 09-02 2015
Indlæg: 28
Styrke: 10
dippegalant er ny på vejen
@ phhmw

@ phhmw

Åh, jeg er skam helt på det rene med at der er tale om almindelige mennesker herinde og oftest folk der selv er ret belastet af både sygdom, omstændigheder og des lignende.

Jeg er skam taknemmelig for enhver hjælp, jeg kan få. Jeg har i øvrigt tænkt mig at tage kontakt til den social retshjælp senere i dag, for at høre deres vurdering.

Jeg sætter blot stor pris på "brugerinfo", da der ofte er sande eksperter på områderne blandt brugere.

Og mange tak for dit svar også!

Mvh

dippe
dippegalant er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 10-02-2015, 10:20   #6
Akvamarin
Har ikke tid til andet end K10
 
Tilmeldingsdato: 04-08 2011
Lokation: København
Indlæg: 2.104
Styrke: 15
Akvamarin er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af dippegalant Se meddelelser
@ Peter

Jeg har søgt aktindsigt og afventer tilsending af papirer.

Jeg har også kunnet læse mig frem til det samme, som du her skriver, men...

...kommunen har ikke overholdt de 4 ugers opfølgning.

...jeg har ingen viden om at rehabiliteringsteamet har været inde over forløbet.

Mit spørgsmål er - helt konkret - har jeg krav på at få min sag for et rehabiliteringsteam, når jeg er visiteret i Matchgruppe 3? Som jeg læser loven, så har jeg, men det er aldrig sket. Kan jeg kræve at få det nu?

Tak for dit svar!

Mvh

dippe
Rehabiliteringsteamet har ikke været inde over forløbet uden du ved det, da du skal deltage i et møde med teamet, når de kommer på.

Og ja du kan kræve din sag kommer for rehab teamet ifølge lovgivningen som tidligere citeret. Jeg vil mene du skal klage over at din sag endnu ikke har været for rehabiliteringsteamet. I første omgang til jobcenterchefen. Men vent lige til du har aktindsigten og kan læse hvad der er skrevet i din sag.
Akvamarin er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 10-02-2015, 10:40   #7
dippegalant
Føler sig hjemme på K10
 
Tilmeldingsdato: 09-02 2015
Indlæg: 28
Styrke: 10
dippegalant er ny på vejen
@ Akvamarin

@ Akvamarin

Gode råd, tak for det! Den sociale retshjælp i Aarhus er i øvrigt på vej ind i sagen og jeg har allerede fået kompetent rådgivning der også.

Mange tak for svaret.

Mvh

dippe
dippegalant er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 20:32.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension