K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Ressourceforløb

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Ressourceforløb Her kan man lægge alt der har med ressourceforløb at gøre dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 03-12-2014, 00:14   #1
Inød
På vej til at lære K10
 
Tilmeldingsdato: 02-12 2014
Indlæg: 6
Styrke: 0
Inød er ny på vejen
Post revalidering eller ressourceforløb

Kære K10

Tak for alle de fine indlæg.

Jeg er snart 40, og har været på halvsygedagpengesats siden nov. 2012, Jeg kom fra et deltidsjob og modtager derfor halv sygedagepengesats, hvilket gør at jeg lever på "bankens nåde" og gældsætter mig mere og mere for hver måned for at kunne betale mine regninger. Jeg har en søn på 2 år. Jeg har haft kontakt ydelsesservice angående min økonomiskesituation (skrifligt). Her lyder meldingen "at hvis jeg har kunne klare mig på deltidløn før, kan jeg det også nu" uanfægtet at min timeløn var 5 gange så høj. Jeg har ikke haft psykisk overskud til at følge op på afslaget og ved ikke om det er henhold til reglerne, Så mit første spørgsmål er, Ved i det? Faktum er i hvert fald at jeg kører sikkert imod afgrunden rent økonomisk. Sideløbende skal jeg så håndtere min sygdom ADHD. Diagnosen stillet aug. 2014 Fra Nov. 2012 har jeg loyalt deltaget i diverse tiltag bla. psykiater og medicinering, flere end 3 afklaringsforløb blandt andet hos Markman og jeg har også været i Jobpraktik 10 timer om ugen. (Hos praktikstedet ønskede man jeg fik noget mere uddannelse før jeg var attraktiv for dem.) Min sygdom er ikke blevet bedre og det bliver mere og mere frustrerende at der ikke sker nogen udvikling. Senest har jeg deltaget i et coach forløb hvor det blev mig klart at jeg må lære at håndtere min sygdom og må i uddannelse for at blive intersant for arbejdsmarkedet. Jeg kan kke længere kan lave fysiskkrævende arbejde ( to prolapser i ryggen inden for de sidste 3 år.) . Jeg vil meget gerne tilbage på arbejdes markedet, men alle de tidligere tiltag har ikke hjulpet og tiden bare går, Hvis jeg skal uddanne mig må jeg have støtte til at gennemføre det for at kunne holde fokus. ( koncentrationsbesvær) og jeg bliver også nød til at have støtte økonomisk for at kunne få ro (økonomisk) til at gennemfører studiet. Hvad mener K10 er det bedste i min situation- at søge Revalidering eller ressourceforløb? jeg har desperat brug for at komme videre og igang. Vil så gerne tilbage og bidrage til samfundet så har brug for Jeres hjælp til at vide hvordan jeg hvad der stiller bedst økonomisk og hvad jeg har af muligheder.. jeg har ingen erfaring med " systemet og ingen at spørge til råds.

Håber i kan hjælpe.

Inød

Sidst redigeret af Inød; 03-12-2014 kl. 00:25.
Inød er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 03-12-2014, 08:44   #2
Vovse
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 29-03 2010
Lokation: Sjælland
Indlæg: 9.664
Styrke: 26
Vovse er fast beboer på K10Vovse er fast beboer på K10Vovse er fast beboer på K10
Citat:
Oprindeligt indsendt af Inød Se meddelelser
Hvad mener K10 er det bedste i min situation- at søge Revalidering eller ressourceforløb?
Jeg er ikke helt inde i den nye lovgivning, men ud fra det kendskab jeg har til den, så lyder det ikke som om, at du er i nærheden af at være berettiget til et ressourceforløb.
For mig ser det ud som om, at det er en revalidering du bør gå efter.

Hvis du er i en fagforening er der en mulighed for, at de kan råde og vejlede dig. Nogle fagforeninger har socialrådgivere ansat.

Jeg vil tro, at der kommer andre med råd til dig senere på dagen.
__________________
"Lediggang som saadan er ingenlunde Roden til alt Ondt, tværtimod, den er et sandt guddommeligt Liv, naar man ikke keder sig"

Søren Aabye Kierkegaard (5. maj 1813 - 11. november 1855), dansk teolog, filosof og psykolog.
Vovse er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 03-12-2014, 09:43   #3
popiae
Jeg bor her på K10
 
popiaes avatar
 
Tilmeldingsdato: 18-09 2007
Lokation: Hillerød
Indlæg: 6.266
Styrke: 25
popiae er fast beboer på K10popiae er fast beboer på K10popiae er fast beboer på K10
Du skal bruge din fagforening, da de kender de arbejdsretlige regler, bedst.

Men da du kan er deltidssygemeldt, bør du jo kunne tage et deltidsjob?

Alternativt, skal du fuldtidssygemeldes.

VH Popiae
popiae er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 03-12-2014, 10:00   #4
østerbro
Lever på K10
 
Tilmeldingsdato: 14-06 2010
Lokation: københavn
Indlæg: 1.113
Styrke: 15
østerbro er rigtig godt på vej
Jobcenter vil presse dig ud over dine grænser, for at du ikke bliver i systemet.
De næste ydelsessatser udregnes efter den du er på nu,
Er du i akasse?

Hvis du er deltidsforsikret er det rigtigt, at du får 1/2 , jc vil jo ikke give sygedagpenge til mere end nødvendigt, men er du fuldtidsforsikret , skal du have fuld sygedagpenge og kan klage.

Hvis du tænker på uddannelse, så er der voksenlelev løn eller du kan søge SU +forsørgertillæg.
Læs på forsiden gode råd til nye og stop af sygedagpenge.
østerbro er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 03-12-2014, 14:51   #5
Inød
På vej til at lære K10
 
Tilmeldingsdato: 02-12 2014
Indlæg: 6
Styrke: 0
Inød er ny på vejen
Tak for jeres svar:

Jeg er ikke i fagforening, men er fuldtidssygemeldt men modtager altså kun halvsats, da mit eneste job før var et arbejde på deltidskontrakt.
Inød er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 03-12-2014, 15:01   #6
phhmw
Moderator
 
Tilmeldingsdato: 08-12 2005
Lokation: Dragør Danmark
Indlæg: 11.740
Styrke: 33
phhmw er på berømmelsens vejphhmw er på berømmelsens vejphhmw er på berømmelsens vejphhmw er på berømmelsens vej
Hjertelig velkommen..

Kære Inød

Bliv her på din tråd fremover.

Lav afsnit i dine indlæg da ikke alle kan læse ude afsnit.

Slap af, du vil få svar på alle dine spørgsmål.

Læs og følg disse råd til nye på k10.

http://www.k10.dk/showthread.php?t=28928

Derefter søger du aktindsigt ved alle læger, speciallæger, hospitaler og kommunen.

Læger/hospitaler.
http://www.k10.dk/media/skema/aktindsigt_ved_laege.pdf

Kommunen.
http://www.k10.dk/media/skema/aktindsigt.pdf

Du skal vide og forstå alt hvad andre skriver om dig i din journal.

Kommunen i dag er desværre din modpart og interessere sig ikke for dine diagnoser, men udelukkende for din arbejdsevne.

Man taler ikke med sin sagsbehandler, men alt foregår på skrift.

Revalidering.
https://www.sundhed.dk/borger/sygdom.../revalidering/

Ressourceforløb
http://www.dukh.dk/viden-selvhjaelp/...essourceforlob

Du oplyser:

"to prolapser i ryggen inden for de sidste 3 år."

Er det bekræftet via en MR-scanning? S.U.

Er du opereret for disse?S.U.

Er de lumbale i lænden eller nakke?S.U.

Hvilken behandling/optræning modtager du for dette?S.U.

Betaler du selv noget af den regning?S.U.

Hvor i landet bor du ca?S.U.

Er du normal vægtig?S.U.

Er din bolig ejer eller lejer? S.U.

Hilsen Peter

Sidst redigeret af phhmw; 03-12-2014 kl. 15:42.
phhmw er logget ind nu   Besvar med citat
Gammel 03-12-2014, 15:08   #7
Akvamarin
Har ikke tid til andet end K10
 
Tilmeldingsdato: 04-08 2011
Lokation: København
Indlæg: 2.104
Styrke: 15
Akvamarin er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af Inød Se meddelelser
Tak for jeres svar:

Jeg er ikke i fagforening, men er fuldtidssygemeldt men modtager altså kun halvsats, da mit eneste job før var et arbejde på deltidskontrakt.
Er du heller ikke i a-kasse?
Akvamarin er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 03-12-2014, 15:33   #8
Inød
På vej til at lære K10
 
Tilmeldingsdato: 02-12 2014
Indlæg: 6
Styrke: 0
Inød er ny på vejen
Tak for jeres svar. Jeg har desværre ingen fagforening. Jeg er fuldtidssygemeldt, da jeg ikke kan være i et job. Men får kun halv-sygedagpåenge. hvordan får jeg det ændret?

Hej.. Nej heller ikke i a-kasse

Citat:
Oprindeligt indsendt af phhmw Se meddelelser
Kære Inød

Bliv her på din tråd fremover.

Lav afsnit i dine indlæg da ikke alle kan læse ude afsnit.

Slap af, du vil få svar på alle dine spørgsmål.

Læs og følg disse råd til nye på k10.

http://www.k10.dk/showthread.php?t=28928

Derefter søger du aktindsigt ved alle læger, speciallæger, hospitaler og kommunen.

Læger/hospitaler.
http://www.k10.dk/media/skema/aktindsigt_ved_laege.pdf

Kommunen.
http://www.k10.dk/media/skema/aktindsigt.pdf

Du skal vide og forstå alt hvad andre skriver om dig i din journal.

Kommunen i dag er desværre din modpart og interessere sig ikke for dine diagnoser, men udelukkende for din arbejdsevne.

Man taler ikke med sin sagsbehandler, men alt foregår på skrift.

Revalidering.
https://www.sundhed.dk/borger/sygdom.../revalidering/

Ressourceforløb
http://www.dukh.dk/viden-selvhjaelp/...essourceforlob

Du oplyser:

"to prolapser i ryggen inden for de sidste 3 år."

Er det bekræftet via en MR-scanning?

Ja Begge prolapser er dokumentere en i nakken og en i læn. må genoptræne dagligt for ikke at få tilbagefald.

Er du opereret for disse? Nej. det har jeg undgået ved genoptræning

Er de lumbale i lænden eller nakke?

Hvilken behandling/optræning modtager du for dette? Først fysioterapi og senere daglige øvelser

Betaler du selv noget af den regning? Jeg har selv betalt
Hvor i landet bor du ca? København

Hilsen Peter
Mange tak Peter.

Kære K10

Tak for alle de fine indlæg.

Jeg er snart 40, og har været på halvsygedagpengesats siden nov. 2012
Jeg kom fra et deltidsjob og modtager derfor halv sygedagepengesats, hvilket gør at jeg lever på "bankens nåde" og gældsætter mig mere og mere for hver måned for at kunne betale mine regninger.

Jeg har en søn på 2 år. Jeg har haft kontakt ydelsesservice angående min økonomiskesituation (skrifligt).
Her lyder meldingen "at hvis jeg har kunne klare mig på deltidløn før, kan jeg det også nu" uanfægtet at min timeløn var 5 gange så høj. Jeg har ikke haft psykisk overskud til at følge op på afslaget og ved ikke om det er henhold til reglerne.
Så mit første spørgsmål er, Ved i det?


Faktum er i hvert fald at jeg kører sikkert imod afgrunden rent økonomisk. Sideløbende skal jeg så håndtere min sygdom ADHD. Diagnosen stillet aug. 2014 Fra Nov. 2012 har jeg loyalt deltaget i diverse tiltag bla. psykiater og medicinering, flere end 3 afklaringsforløb blandt andet hos Markman og jeg har også været i Jobpraktik 10 timer om ugen. (Hos praktikstedet ønskede man jeg fik noget mere uddannelse før jeg var attraktiv for dem.)


Min sygdom er ikke blevet bedre og det bliver mere og mere frustrerende at der ikke sker nogen udvikling. Senest har jeg deltaget i et coach forløb hvor det blev mig klart at jeg må lære at håndtere min sygdom og må i uddannelse for at blive interessant for arbejdsmarkedet. Jeg kan kke længere lave fysisk krævende arbejde ( to prolapser i ryggen inden for de sidste 3 år.)

Jeg vil meget gerne tilbage på arbejdesmarkedet, men alle de tidligere tiltag har ikke hjulpet og tiden bare går, Hvis jeg skal uddanne mig må jeg have støtte til at gennemføre det for at kunne holde fokus. ( koncentrationsbesvær) og jeg bliver også nød til at have støtte økonomisk for at kunne få ro (økonomisk) til at gennemfører studiet.

Hvad mener K10 er det bedste i min situation- at søge Revalidering eller ressourceforløb?

Jeg har desperat brug for at komme videre og igang. Vil så gerne tilbage og bidrage til samfundet så har brug for Jeres hjælp til at vide hvordan jeg hvad der stiller bedst økonomisk og hvad jeg har af muligheder.. jeg har ingen erfaring med " systemet og ingen at spørge til råds.



Håber i kan hjælpe.

Inød

Hej igen. HAr forsøgt at afsnitsopdele.


Hvilket fantastisk forum, Ang. Det med deltidssats af sygedagpenge. Er jeg meget i tvivl da jeg både fra psykiater og læge for længst er blevet erklæret 100% uarbejdsdygtig- Men jeg modtager som nævnt kun halv sats.. Er det en fejl og hvad gør jeg?

Citat:
Oprindeligt indsendt af Vovse Se meddelelser
Jeg er ikke helt inde i den nye lovgivning, men ud fra det kendskab jeg har til den, så lyder det ikke som om, at du er i nærheden af at være berettiget til et ressourceforløb.
For mig ser det ud som om, at det er en revalidering du bør gå efter.

Hvis du er i en fagforening er der en mulighed for, at de kan råde og vejlede dig. Nogle fagforeninger har socialrådgivere ansat.

Jeg vil tro, at der kommer andre med råd til dig senere på dagen.
Tak for din besvarelse

Citat:
Oprindeligt indsendt af popiae Se meddelelser
Du skal bruge din fagforening, da de kender de arbejdsretlige regler, bedst.

Men da du kan er deltidssygemeldt, bør du jo kunne tage et deltidsjob?

Alternativt, skal du fuldtidssygemeldes.

VH Popiae
Tak for din besvarelse

Jeg er fuldtudssygemeldt for længst men modtager halv tids sats. Hvordan bærer jeg mig ad med at blive det?
Inød er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 03-12-2014, 16:07   #9
phhmw
Moderator
 
Tilmeldingsdato: 08-12 2005
Lokation: Dragør Danmark
Indlæg: 11.740
Styrke: 33
phhmw er på berømmelsens vejphhmw er på berømmelsens vejphhmw er på berømmelsens vejphhmw er på berømmelsens vej
Du skal forstå..

Kære Inød


.... at hvad alle dine læger SIGER har ingen betydning overhovedet.

Der er kun 2 parter, som har retten til at nævne, hvad du bør bevilges, fleksjob, ressourceforløb revalidering eller andet...


... det er kommunens SB/Pensionsteam, som afgøre i sidste ende.

Alle andre kan kun indstille til kommunen hvad de mener.

Din praktiserende læge er den eneste, uden for systemet, som har retten til at nævne over for kommunen, hvad læge mener du bør bevilges.

Din praktiserende læge er meget vigtig i din sociale sag.

Læs mine første spørgsmål igennem een gang til og besvar mine spørgsmål.

Slap af, du er ikke alene mere.

Men tænk lidt over om du alligevel ikke har en ven eller nabo, som eventuelt kunne hjælpe dig lidt på vej, som bisidder.

Det er meget belastende at være til møder med kommunen i dag, hvor du ikke alene opdager at der bliver sagt ting, som ikke er i overensstemmelse med lovgivningen.

Hilsen Peter
phhmw er logget ind nu   Besvar med citat
Gammel 03-12-2014, 16:46   #10
østerbro
Lever på K10
 
Tilmeldingsdato: 14-06 2010
Lokation: københavn
Indlæg: 1.113
Styrke: 15
østerbro er rigtig godt på vej
Sygedagpenge retten og -udregning hænger tæt sammen med enten arbejdstimer, og hvis arbejdstimer ikke kan kontrolleres udregnes timer i forhold til indtægten/ standarttimeløn= omregnede timer. Derfor ? Om akasse, og nogle fagforeninger har socialrådgivere ansat til hjælp til medlemmer. Du kan spørge om jc kan omregne din høje løn til timer.

Men kommunen går altid efter den laveste ydelse, så du må forvente et beløb på kontanthjælpsniveau, over 30 og forsørger.
Så det kan måske være det mindst ringe, at sygedagpenge stopper.

Hvad der sker afhænger af, om du indenfor kort tid, kan arbejde normalt igen, altså om din læge kan skrive at du indenfor xx måneder , er tilbage på job. Så kan sygedagpenge forlænges.
Kommer du ikke tilbage på job stopper sygedagpenge.starten en række af "aktiviteter"
Din sb vil så enten forsøge en optræning i virksomhedspraktik, (kontanthjælp)
Eller afprøve /afklare dig i en virksomhedspraktik(kontanthjælp)
Eller måske en revalidering til andet fag, dette er en raskmelding, dvs at det forventes at du bliver selvforsørgende. Jeg ved ikke om man stadig kan få revalideringsydelse hertil.
østerbro er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 02:07.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension