K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Ressourceforløb

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Ressourceforløb Her kan man lægge alt der har med ressourceforløb at gøre dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 19-10-2014, 12:36   #1
Pivo
Ved at vænne sig til K10
 
Tilmeldingsdato: 27-03 2014
Indlæg: 21
Styrke: 11
Pivo er ny på vejen
Stationær og ressourceforløb!

Kære alle,
Håber meget på jeres hjælp i dette forum. Da jeg blev indstillet til et ressourceforløb blev der indhentet lægeerklæringer fra psykiater og læge. Begge erklæringer anbefalede en førtidspension. Alligevel blev jeg indstillet til et 3 årigt ressourceforløb uden krav til indhold.
Efter 7 mdr. har kommunen nu bedt om statuserklæringer fra psykolog og psykiater. Psykiater siger: Stationær og psykolog siger førtidspension. Kan kommunen blive ved med at se bort fra statuserklæringer og lægeerklæringer og blot fortsætte mit forløb. Der står jo at et ressourceforløb skal være til for at udvikle arbejdsevnen. Men jeg har jo ingen arbejdsevne! Så kan de lovmæssigt fortsætte yderliger 2,5 år endnu før de tager stilling.
Håber meget at høre fra jer....

Sidst redigeret af Pivo; 19-10-2014 kl. 12:44.
Pivo er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 19-10-2014, 12:46   #2
stampe
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 14-12 2007
Indlæg: 4.289
Styrke: 21
stampe er rigtig godt på vej
Det er ikke en generel undtagelse at deltage i et ressourceforløb, at ens tilstand er stationær, men en undtagelse, der omfatter personer, "hvor det som følge af svær sygdom eller på grund af betydelige funktionsnedsættelser er åbenbart formålsløst at forsøge at udvikle deres arbejdsevne i et ressourceforløb (beskæftigelsesindsatslovens § 68 a, stk. 2)".

Dette skrevet ude at vide, hvor du befinder dig. Det er kommunen, der afgør spørgsmålet om førtidspension.

Sidst redigeret af stampe; 19-10-2014 kl. 14:32.
stampe er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 19-10-2014, 13:06   #3
Pivo
Ved at vænne sig til K10
 
Tilmeldingsdato: 27-03 2014
Indlæg: 21
Styrke: 11
Pivo er ny på vejen
Hej stampe, jeg befinder mig i kbh. kommune. Desværre tror jeg ikke helt jeg forstår hvad du skriver i dit svar.
Pivo er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 19-10-2014, 13:17   #4
phhmw
Moderator
 
Tilmeldingsdato: 08-12 2005
Lokation: Dragør Danmark
Indlæg: 11.741
Styrke: 33
phhmw er på berømmelsens vejphhmw er på berømmelsens vejphhmw er på berømmelsens vejphhmw er på berømmelsens vej
Velkommen til..

Kære Pivo.

Tilsyneladende har du ikke overblik over din situation, fordi det er tydeligt at du ikke kender de juridiske spilleregler. Det er også svært at forstå, men...

Du skal have en som hjælper dig med forståelsen og en du kan tale med, så bliver det lettere at forstå dette menneskefjendtlige sociale system.

Dit første skridt bliver, at anke den afgørelse kommunen har truffet. Hvis du er utilfreds med afgørelsen, aflevere du en anke til kommunen imod kvittering.

Det SKAL ske inden 28 dage på minuttet fra den dato du har MODTAGET kommunens afgørelse.

Her har kommunen 4 uger til at genvurderer sig afgørelse.

Hvis kommunen fastholder skal kommunen inden 4 uger sende din sag til Ankestyrelsen, som ikke har nogen sagsbehandlingsfrist men en servicefrist som pt er ca 10 måneder.

Når sagen er overgået til Ankestyrelsen så søger du også aktindsigt her, for at kontrollere at kommunen har afsendt alle relevante journalakter. Disse vigtige journalakter har det med, på forunderlig vis, at forsvinde.

Derefter søger du aktindsigt ved alle, læger, speciallæger, hospitaler og kommunen.

Læger/hospitaler.
http://www.k10.dk/media/skema/aktindsigt_ved_laege.pdf

Kommunen.
http://www.k10.dk/media/skema/aktindsigt.pdf

Derefter læser og følger du disse råd til nye på k10.:
http://www.k10.dk/showthread.php?t=28928

Du skal forstå at speciallæger, hospitaler IKKE har ret til at udtale sig om hvilken forsørgelse du skal bevilges. Det er kommunens pensionsteam som afgøre din sag. Punktum.

Din praktiserende læge er den eneste som har tilladelse til at sige sin mening om du burde have førtidspension. Det sker igennem en lægeerklæring LÆ 165.

Men det er stadig kun kommunens pensionsteam som afgøre, hvad du skal bevilges.

Det sker med baggrund i hvad din sagsbehandler og Rehabiliteringsteamet indstiller og hvad der foreligger af lægelige oplysninger.

Derfor SKAL man ALTID søge aktindsigt i sine journaler, hvis ikke man følger dette råd så løber man sur i det og taber sin sag på gulvet. Punktum.

Læs følgende og stop op, hver gang du ikke forstår og spørg:

https://www.sundhed.dk/sundhedsfagli...ertidspension/

http://www.dukh.dk/viden-selvhjaelp/...iliteringsteam

http://www.dukh.dk/viden-selvhjaelp/...iliteringsplan


Har du været igennem et virksomhedsforløb ( i gamle dage hed det en arbejdsprøvning)

Hvor mange timer viste den, du kunne arbejde om ugen?

Har du udfyldt den forberedende rehabiliteringsplan?

Er du over eller under 40 år?

Hilsen Peter

Det er heller ikke meningen..

Kære Pivo

... at hverken du eller andre, som i en krise af deres liv skal forstå, hvad Stampe giver af manglende råd.

Stampe smider bare nogle juridiske tekster, taget ud af en helhed, helt bevidst om, at du ikke forstår.

Hvad Stampe skriver til dig er korrekt, men hvad du skal bruge det til må Stampe svare på.

Hilsen Peter
phhmw er logget ind nu   Besvar med citat
Gammel 19-10-2014, 13:38   #5
Pivo
Ved at vænne sig til K10
 
Tilmeldingsdato: 27-03 2014
Indlæg: 21
Styrke: 11
Pivo er ny på vejen
Hej ppmhw
Tak for dit uddybende svar. Og tak for de links du henviser til.
Jeg har ikke været i arbejdsprøvning da jeg har været for syg til at deltage i noget som helst.
Jeg er over et godt stykke de 40 år.
Jeg har udfyldt den forberedende rehabiliteringsplan. Den skulle ligge klar inden mødet med teamet.
Jeg har fået anerkendt min arbejdsskadesag fra arbejdsskadestyrelsen, men kan ikke få afsat erhvervsevnetab på grund af ressourceforløbet. Og hvis kommunen fortsætter med at udsætte min afklaring kan jeg heller ikke få sat punktum i min arbejdsskadesag
Pivo er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 19-10-2014, 17:21   #6
stampe
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 14-12 2007
Indlæg: 4.289
Styrke: 21
stampe er rigtig godt på vej
Citat:
Oprindeligt indsendt af phhmw Se meddelelser
Kære Pivo

... at hverken du eller andre, som i en krise af deres liv skal forstå, hvad Stampe giver af manglende råd.

Stampe smider bare nogle juridiske tekster, taget ud af en helhed, helt bevidst om, at du ikke forstår.

Hvad Stampe skriver til dig er korrekt, men hvad du skal bruge det til må Stampe svare på.

Hilsen Peter
Hvad sker det lige for dig Peter?
Fint du koncentrerer dig om dine svar og jeg om mine.
Helt ok, vi hat forskellige opfattelser af, hvad og hvor mange ord, der skal skrives, men lad det blive ved det.
stampe er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 19-10-2014, 17:38   #7
Fleks10
Hjemmevant på K10
 
Tilmeldingsdato: 03-07 2012
Indlæg: 216
Styrke: 12
Fleks10 er ny på vejen
Måske man lige skal gå efter bolden og ikke manden/kvinden i denne tråd. Jeg tror de fleste forsøger at hjælpe eller komme med råd efter bedste evne!!!

At man er stationær er ikke ensbetydende med at man ikke kan tilbydes ressourceforløb. Jeg er også stationær i forhold til min sygdom, jeg lever med den, og får den "bedste" behandling man p.t. kan tilbyde mig, men det er ikke lig med at jeg ingen arbejdsevne har - jeg skriver dette blot for at forklare at stationær er ikke automatisk lig med en førtidspension.

Din egen praktiserende læge er den eneste som kan "udtale" sig om førtidspension. Han/hun er samletråd for alle special-lægerne.
Fleks10 er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 15:23.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension