K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Rehabiliteringsteams og Rehabliteringsskema

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Rehabiliteringsteams og Rehabliteringsskema Her kan man stille spørgsmål om rehabiliteringsteams og rehabiliteringsskemaer dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 23-06-2014, 16:35   #1
mogensmisser
På vej til at lære K10
 
Tilmeldingsdato: 03-04 2014
Indlæg: 10
Styrke: 11
mogensmisser er ny på vejen
Angry Rehabiliteringsteam / afslag inden møde

Jeg har sammen med min sagsbehandler udfyldt forberedende del til rehabiliteringsforløb. Vi aftalte, at hun skulle udfylde med de manglende oplysninger, og fremsende det til mig, til underskrift.

Jeg har i dag fået oplyst telefonisk, at rehabiliteringsteam har afvist sagen, idet mit sygeforløb ikke er fuldstændigt afklaret, og alle behandlingsmuligheder ikke er udtømte.

Nu er jeg så blevet forvirret.

Hvorfor skulle der udfyldes forberedende skema til rehabiliteringsnævnet, når den ikke engang bliver underskrevet - jeg ved jo ikke hvad der er indsendt.

Hvordan kan jeg vide, hvilke forhold der er blevet belyst, når jeg ikke engang har underskrevet noget ?

Er der nogen der ved, hvad rehabiliteringsnævnet afgør deres sager efter (inden møde).

Jeg synes det er en meget mærkværdig ordning - jeg kunne forstå, hvis man fik en kopi af alt det, der blev forelagt nævnet -

Jeg står med en mærkelig smag i munden, hvad var det egentligt der skete - og hvorfor bliver alle lovregler tilsidesat, hvilket jeg kan konstatere ved at læse diverse lovregler og paragraffer.

Hvem har ansvaret for at en sag går ordentligt til ?

Jeg har i dag bedt om aktindsigt.
mogensmisser er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 23-06-2014, 16:55   #2
phhmw
Moderator
 
Tilmeldingsdato: 08-12 2005
Lokation: Dragør Danmark
Indlæg: 11.792
Styrke: 33
phhmw er på berømmelsens vejphhmw er på berømmelsens vejphhmw er på berømmelsens vejphhmw er på berømmelsens vej
Velkommen til..

Kære Mogensmisser

Bliv her på din tråd fremover, det gør det lettere for os andre.

Læs og følg disse råd for nye på k10:

http://www.k10.dk/showthread.php?t=28928

Du har selv svaret.

"Hvem har ansvaret for at en sag går ordentligt til ?

Jeg har i dag bedt om aktindsigt
."

Fordi du kan ikke stole på andre end dig selv. Det er problemet for de medborgere som ikke evner eller ikke har overskuddet til at følge sin sag helt til dørs.

Nu har du søgt aktindsigt, forhåbentlig ved alle parter læger, speciallæger, hospitaler og alle afdelinger ved kommunen.

Nu har du taget det første skridt til at få 100% indsigt i din egen sag.

Fra nu af foregår alt på skrift imellem dig og kommunen.

Behandlingstilbud: er det lægekonsulenten som har fundet et sådan tilbud.?

Hilsen Peter

Sidst redigeret af phhmw; 23-06-2014 kl. 16:59.
phhmw er logget ind nu   Besvar med citat
Gammel 23-06-2014, 17:21   #3
gisne
Har ikke tid til andet end K10
 
gisnes avatar
 
Tilmeldingsdato: 25-10 2012
Lokation: Horsens Komune
Indlæg: 2.113
Styrke: 15
gisne er ved at flytte ind på K10gisne er ved at flytte ind på K10
Prøv at spørge din sagsbehandler om din sag har været forbi en screeningsenhed eller ligende.

I Horsens havde min sagsbehandler min sag med til screeningsenheden, her kiggede de på om alt som skulle bruges var der og de bestemte også om min sag måtte komme for rehabiliteringsteamet. Og dette først efter vi havde udfyldt det forberedende skema til rehabiliteringsteamet.

Det er både en foranstaltning som skulle forhindre at min sag røg tilbage fra rehabiliteringsteamet med besked om at den ikke var belyst nok og for at tjekke om rehabiliteringsteamet var det som skulle til i min sag.

De bestemte at min skag skulle til Klinisk Funktion, før mødet med rehabiliteringsteamet for at få samlet alle lægepapirer i een vurdering og for at få en speciallægeudtalelse på om der var nogle behandlings eller udviklingsmuligheder.

Da jeg havde været ved Klinisk Funktion, skulle min sag igen forbi screeningsenheden, hvor de så skulle beslutte om den kunne komme for rehabiliteringsteamet.

Jeg kunne ikke selv møde screeningsenheden eller få agtindsigt i et evt. Referat - da det var internt arbejdsdokument, men fik mundtligt besked/ mail af sagsbehandler hver gang hun var forbi enhenden.

Jeg har hørt om flere kommuner, hvor man har en sådan procedure og hvor det ikke er sagsbehandleren som bestemmer om ens sag skal til rehabiliteringsteamet.

Desværre har man ikke krav på at møde rehabiliteringsteamet, da det er jobcenteret som enerådigt bestemmer dette og der kan ikke klages over ikke at få ens sag for teamet.
__________________
Er på K10 pga fysisk arbejdsskade i ryg/skulder. Indstillet af rehabiliteringsteam til førtidspension uden ressourceforløb. Tilkendt førtidspension med virkning pr. 1. april 2014.
gisne er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 23-06-2014, 17:37   #4
stampe
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 14-12 2007
Indlæg: 4.289
Styrke: 21
stampe er rigtig godt på vej
Hvad har du søgt?
Kan da være ok, teamet afviser din sag indtil den er ordentlig belyst, så du derved kan få den optimale behandling i teamet. Derfor kan din sb jo godt have troet/håbet, de ville behandle den, men måske ikke med optimalt resultat for dig.

Sidst redigeret af stampe; 23-06-2014 kl. 17:58.
stampe er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 24-06-2014, 08:52   #5
mogensmisser
På vej til at lære K10
 
Tilmeldingsdato: 03-04 2014
Indlæg: 10
Styrke: 11
mogensmisser er ny på vejen
Hej Peter.

Tak for dit svar.

Jeg har kun søgt aktindsigt hos Kommunen - så jeg må jo i gang med at bede om aktindsigt, hos sygehuse, læger mv. - jeg kan godt se fornuften i at skulle det.

Der er ingen tilbud fra lægekonsulent, men jeg afventer flere sygehusbehandlinger, det er derfor de siger at min sag er uafklaret og at alle behandlingsmuligheder ikke er afklaret.

Det betyder selvfølgelig også stop af sygedagpenge, som jeg ellers har fået i 3 år. Når jeg har fået det endeligt bekræftet (har kun fået det pr. tlf.) - så vil jeg anke.

Det er jo lidt selvmodsigende, at man på den ene side ikke længere kan få sygedagpenge, mens man afventer hospitalsbehandling - begrundet med, at det er en anden sygdom, end den jeg blev sygemeldt for - og på den anden side ikke kan få forlænget sygedagpenge, fordi de ikke mener jeg kan vende tilbage til arbejdsmarkedet på normale vilkår - og til gengæld vil man ikke lade sagen overgå til rehabiliteringsteam.

Tak for dit hint - jeg vil straks gå i gang med at indhente aktindsigter - 7 steder ialt - hmm.

Hej Gisne.

Tak for dit svar

Nej, det har jeg ikke spurgt om, og det er åbentbart lederen af kommunens afdeling, der har truffet afgørelse om at sagen ikke skal i rehabiliteringsteam. Så jeg er for sent ude, med at skulle spørge.
mogensmisser er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 24-06-2014, 08:58   #6
popiae
Jeg bor her på K10
 
popiaes avatar
 
Tilmeldingsdato: 18-09 2007
Lokation: Hillerød
Indlæg: 6.266
Styrke: 25
popiae er fast beboer på K10popiae er fast beboer på K10popiae er fast beboer på K10
Jeg formoder at du ar fået forlænget 2år, udover det alm. 1år.?

Det er alm. at man IKKE får forlænget sygedagpenge når man ikke er færdig afklaret og behandlet.

Enig med dig i, at det er absurd, og endnu værre her fra 1.7.14, når sygedagpengene nedsættes til 5mdr, hvorefter der tages stilling.

VH Popiae
popiae er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 24-06-2014, 09:02   #7
mogensmisser
På vej til at lære K10
 
Tilmeldingsdato: 03-04 2014
Indlæg: 10
Styrke: 11
mogensmisser er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af stampe Se meddelelser
Hvad har du søgt?
Kan da være ok, teamet afviser din sag indtil den er ordentlig belyst, så du derved kan få den optimale behandling i teamet. Derfor kan din sb jo godt have troet/håbet, de ville behandle den, men måske ikke med optimalt resultat for dig.
Hej Stampe

Tak for dit svar.

Jeg har egentligt ikke søgt noget, det er min sagsbehandler, der har arbejdet med sagen, og foreslået at den skulle til rehabiliteringsteam til vurdering om fleksjob, pension.

Du har selvfølgelig ret i at en sag skal belyses fuldt ud, det er selvfølgelig godt. Men jeg forstår mere deres afgørelse som, at blive smidt ud af systemet.

Det betyder selvfølgelig at sygedagpenge slutter nu, og at jeg er overladt til socialforvaltningen for at søge om kontanthjælp.
mogensmisser er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 24-06-2014, 10:39   #8
dinosaur
Mit andet hjem K10
 
Tilmeldingsdato: 17-04 2013
Lokation: Hjemmefra ude på landet
Indlæg: 638
Styrke: 12
dinosaur er ny på vejen
Du oplyser at du har været på sygedagpenge i 3 år.

Efter hvilke forlængelsesregler har du været på sygedagpenge?.

Det er ret usædvanligt at være forlænget så længe. Det kan måske kaste lidt lys over sagen hvis du beskriver forløbet.

Mvh. Susanne
dinosaur er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 25-06-2014, 07:59   #9
mogensmisser
På vej til at lære K10
 
Tilmeldingsdato: 03-04 2014
Indlæg: 10
Styrke: 11
mogensmisser er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af dinosaur Se meddelelser
Du oplyser at du har været på sygedagpenge i 3 år.

Efter hvilke forlængelsesregler har du været på sygedagpenge?.

Det er ret usædvanligt at være forlænget så længe. Det kan måske kaste lidt lys over sagen hvis du beskriver forløbet.

Mvh. Susanne
Hej Susanne

Jeg har fået sygedagpenge i 52 uger, der så er blevet forlænget med 2x52 uger, for at kunne vende tilbage til arbejdsmarkedet - det er jeg først blevet oplyst om i går, for forlængelserne er overfor mig sket med 3 mdr. ad gangen.

Jeg blev sygemeldt med for højt blodtryk og stress.

Fik depression af blodtrykspillerne (en bivirkning)

Fik blodtrykspiller/antidepressiver, hvor jeg udviklede kraftig allergi (en lægefejl) som jeg har anmeldt til patienterstatningen, på grund af forkert mix af medicin (iflg. indlægssedler).

Har fået det dårligere og dårligere gennem forløbet, men ingen læge reagerede på det før i februar måned i år, hvor jeg blev indlagt med allergireaktion.

Herefter er konstateret leukæmi, 2 x diskosprolabser og nervebetændelse, hvor jeg i øjeblikket afventer hospitalsbehandling.

Det var så den hurtige version af forløb.

Mvh
Mogens
mogensmisser er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 25-06-2014, 21:25   #10
mogensmisser
På vej til at lære K10
 
Tilmeldingsdato: 03-04 2014
Indlæg: 10
Styrke: 11
mogensmisser er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af phhmw Se meddelelser
Kære Mogensmisser

Bliv her på din tråd fremover, det gør det lettere for os andre.

Læs og følg disse råd for nye på k10:

http://www.k10.dk/showthread.php?t=28928

Du har selv svaret.

"Hvem har ansvaret for at en sag går ordentligt til ?

Jeg har i dag bedt om aktindsigt
."

Fordi du kan ikke stole på andre end dig selv. Det er problemet for de medborgere som ikke evner eller ikke har overskuddet til at følge sin sag helt til dørs.

Nu har du søgt aktindsigt, forhåbentlig ved alle parter læger, speciallæger, hospitaler og alle afdelinger ved kommunen.

Nu har du taget det første skridt til at få 100% indsigt i din egen sag.

Fra nu af foregår alt på skrift imellem dig og kommunen.

Behandlingstilbud: er det lægekonsulenten som har fundet et sådan tilbud.?

Hilsen Peter
Jeg har dags dato modtaget skrivelse fra Odsherred Kommune med oplysning om at udbetaling af sygedagpenge standses pr. 27.6.2014.

Kommunen har anført at jeg har en frist for partshøring til den 30.6.2014. Sygedagpengene standses altså 3 dage før fristen for partshøring udløber.

Jeg har bedt om aktindsigt, men Kommunen anfører i sit stop for sygedagpenge, at alle dokumenter er tilsendt ad hoc.

Kommunen refererer til lovgivning par. 27 i sygedagpengelovgivningen, men i deres henvisning er der en opdigtet paragraf, der ingen relation til sygedagpengeloven.

Jeg har i dag via min læge bedt om udsættelse med udløb af sygedagpenge/partshøring, men beskeden var, at der overhovedet ikke kunne gives nogen forlængelser.

Det virker forunderligt, at man afviser at udsætte en ultrakort frist, vel vidende, at jeg har bedt om aktindsigt. Jeg ved ikke om kommunens kommentar desangående, skulle være en afvisning af begæring om aktindsigt, men det kan de vel ikke.

I Kommunens argumentation, henholder man sig til gamle statusudtalelser, ovenikøbet til statusudtalelser, som jeg har skriftligt har protesteret imod, idet tolkning var fuldstændig forkert. I Kommunens argumentation, forholder man sig ikke til nyere materiale, feks materiale fremkommet i april måned 2014.

I det hele taget er Kommunens forslag til sygedagpengestop, fuld af mistolkninger og fuld af mangel på juridisk indsigt - og det er vel at mærke udfærdiget af en leder, der har beføjelser, til at kunne træffe afgørelser.

Resultat af forelæggelsen for Rehabiliteringsteam er end ikke nævnt - jeg har ikke fået noget oplæg til Rehabiliteringsteam, og jeg har ikke fået tilsendt lovet kopi af forberedende del af Rehabiliteringsforløb. Jeg er helt uvidende om, det jeg har været med til at udforme, overhovedet er forelagt for Rehabiliteringsteam.

Min tidligere sagsbehandler (fra privat repræsentant, indtil 24.6.2014) har bekræftet at sagen har været forelagt Rehabiliteringsteam, men er afvist.

Jeg har aldrig i mit liv, modtaget noget lignende, som det brev jeg har modtaget i dag - fuldt af fejl, fuld af juridiske filurligheder, ultrakort reaktionstid.

Jeg har udfærdiget min udtalelse til partshøring dags dato, men er meget usikker, jeg har taget forbehold for at min advokat kan komme med kommentarer, og jeg har taget forbehold for at jeg får en rimelig frist, efter modtagelse af akter i sagen.

Jeg er rystet over at en kommune, kan tillade sig sådan et venstrehåndsarbejde, som skinner igennem hele den kommunale skrivelse.

Jeg har i min partshøring anført, udenfor selve partshøringen anført, at jeg hermed søger pension i forhold til sygedagpengelovgivningens par. 17 (tror jeg nok det var) - Uheldig udvikling, min læge fremsender mandag blanket 165: forslag om socialmedicinsk sagsbehandling, hvor hun vil henstille til Kommunen, at tildele førtidspension.

Det er helt uhyggeligt at en Kommune kan tilsidesætte alle regler og normer, og foretage ændring i citeret lovgivning, og iøvrigt indsætte argumenter efter deres for godtbefindende - Jeg er rystet og meget vred, og jeg vil uden videre finde en advokat, til at køre en sag mod kommunen, idet jeg ikke anser det for formålstjenligt at skulle anke en sag på dette lave kommunale niveau.

Har nogen kommentarer ?
mogensmisser er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 03:48.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension