K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Spørgsmål ang Sygedagpenge/Kontanthjælp

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Spørgsmål ang Sygedagpenge/Kontanthjælp Her kan du stille spørgsmål hvis du har spørgsmål ang sygedagpenge/kontanthjælp dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 20-02-2014, 19:04   #1
sepsep
Ved at vænne sig til K10
 
Tilmeldingsdato: 20-02 2014
Lokation: gladsaxe
Indlæg: 21
Styrke: 11
sepsep er ny på vejen
sygdagpenge stop

Hej der ude, håber at der er nogle der kan hjælpe mig.
jeg er blevet opereret i ryggen, på grund af diskusprolaps, det gik ikke så godt !
jeg kom ind med smerter i højre ben og kom ud med ekstra smerter i venstre ben (læge fejl) skal nu ha en re-operation d. 17/3 . mit problem er så, at jeg falder for de 52 ugers på sygedagpenge, d.28/2 og da jeg skal opereres igen, efter at mine sygedagpenge er stoppet, så kan man ikke lave en handlings plan, eller udrede mig, for det kan jeg, først blive efter operationen og genoptræningen, og så er jeg røget ud af systemet, det vil sige at min mand skal forsørge mig. hvis jeg ikke skulle opereres igen, så ville der ikke være noget problem for så ville man kunne lave en handlings plan, og jeg ville kunne få forlænget, mine sygedagpenge. og begrundelsen for at jeg ikke kan blive forlænget, er at der ikke er nogle garanti for at jeg kan vende tilbage på arbejdes markedet inden for 52 ugers forlængelse, og så er jeg ikke berettiget til sygedagpenge. skal til partshøring i morgen fredag.
håber at der er nogle gode ider
Mvh Line

Sidst redigeret af sepsep; 20-02-2014 kl. 19:07.
sepsep er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 20-02-2014, 19:19   #2
jjsonn
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 12-09 2010
Lokation: herning
Indlæg: 3.868
Styrke: 17
jjsonn er ny på vejen
desværre er der nok ikke nogen muligheder for dig.

Håber du er berettet til kh.

Tænker lige, hvad med erstatning for læge sjusk?

Sidst redigeret af jjsonn; 20-02-2014 kl. 19:20. Årsag: mangler noget
jjsonn er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 20-02-2014, 19:24   #3
evelyn
Hvor skulle jeg ellers være
 
evelyns avatar
 
Tilmeldingsdato: 15-04 2013
Indlæg: 194
Styrke: 12
evelyn er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af sepsep Se meddelelser
Hej der ude, håber at der er nogle der kan hjælpe mig.
jeg er blevet opereret i ryggen, på grund af diskusprolaps, det gik ikke så godt !
jeg kom ind med smerter i højre ben og kom ud med ekstra smerter i venstre ben (læge fejl) skal nu ha en re-operation d. 17/3 . mit problem er så, at jeg falder for de 52 ugers på sygedagpenge, d.28/2 og da jeg skal opereres igen, efter at mine sygedagpenge er stoppet, så kan man ikke lave en handlings plan, eller udrede mig, for det kan jeg, først blive efter operationen og genoptræningen, og så er jeg røget ud af systemet, det vil sige at min mand skal forsørge mig. hvis jeg ikke skulle opereres igen, så ville der ikke være noget problem for så ville man kunne lave en handlings plan, og jeg ville kunne få forlænget, mine sygedagpenge. og begrundelsen for at jeg ikke kan blive forlænget, er at der ikke er nogle garanti for at jeg kan vende tilbage på arbejdes markedet inden for 52 ugers forlængelse, og så er jeg ikke berettiget til sygedagpenge. skal til partshøring i morgen fredag.
håber at der er nogle gode ider
Mvh Line
sygdagpenge stop
Hej sepsep.
Rolig rolig. Du siger dine sdp stopper 28/02-14 hvordan ved du det? Er det på skrift eller muntlig?

Indsetter link til
Bekendtgørelse af lov om sygedagpenge
https://www.retsinformation.dk/Forms...id=152326#Kap9
Kapitel 9
Forlængelse af sygedagpengeperioden
§27
3) den sygemeldte er under eller venter på lægebehandling og den pågældende efter en lægelig vurdering skønnes at ville kunne genoptage erhvervsmæssig beskæftigelse inden for 2 gange 52 uger regnet fra varighedsbegrænsningens indtræden,

Hvem siger det ikke er nogen garanti for at du kan vende tilbage til arbejdsmarkedet?

Indsetter også link til
Gladsaxe kommune
http://www.k10.dk/showthread.php?t=29178

Vh Evelyn

Sidst redigeret af evelyn; 20-02-2014 kl. 19:49.
evelyn er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 20-02-2014, 21:43   #4
sepsep
Ved at vænne sig til K10
 
Tilmeldingsdato: 20-02 2014
Lokation: gladsaxe
Indlæg: 21
Styrke: 11
sepsep er ny på vejen
Hej Evelyn
jeg har fået det hele på skrift.
Gladsaxe kommunen skriver:
Jobcentret vurderer, at det ikke er overvejende sandsynligt, at jeg kan blive revalideret. Begrundelse : det vurderes, at jeg ikke er omfattet af revalideringsbesteemmelserne, da der ikke forligger dokumentation for, at jeg ikke kan opnå eller bevare tilknytning til arbejdsmarkeds markedet inden for mit hidtidig erhvervsområde.
Der er forsat behandlings muligheder, som der ved generel varigheds indtræden ikke kan gives perspektiv på.
klarlæggelse af min arbejdsevne skal ske indenfor 39 uger men det skønnes ikke realistisk.
Begrundelse: jeg skal opereres d. 17/03-14. og det oplyses i statusattest af 30/01-14 fra Glostrup sygehus, at effekt af operationen bedst kan vurderes, når jeg kommer til kontrol efter 6 uger.
Ved standsningstidspunktet er der således ikke indikation for, at der er behov for afklaring af min arbejdsevne.
Hvis jeg har udsigt til raskmelding
en forlængelse om, at efter denne bestemmelse, forudsætter, at det på baggrund af de læglige oplysninger er en sikker forventning om, at du vil kunne genoptag erhvervsmæssig beskæftigelse inden for 2 gange 52 uger regnet fra datoen for varighedsbegrænsningen. på baggrund af de læglige oplysninger skønnes der ikke at være en sikker forventning for hvornår jeg kan genoptage erhvervsmæssig beskæftigelse
Begrundelse: laver lige et indlæg mere
sepsep er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 20-02-2014, 22:09   #5
phhmw
Moderator
 
Tilmeldingsdato: 08-12 2005
Lokation: Dragør Danmark
Indlæg: 11.789
Styrke: 33
phhmw er på berømmelsens vejphhmw er på berømmelsens vejphhmw er på berømmelsens vejphhmw er på berømmelsens vej
Velkommen til..

Kære Sepsep.

Bliv her på din tråd fremover, så bliver det lettere for os andre.

Begynderråd som du bør følge:

http://www.k10.dk/showthread.php?t=28928

Sygedagpengestop:

http://www.k10.dk/index.php?pageid=sygedagpengestop

"Stk. 2. Ved forlængelse af sygedagpengeperioden efter stk. 1, nr. 3, ses der bort fra den periode, hvor den sygemeldte venter på behandling på et offentligt sygehus."

Jeg mener: du er blevet opereret en dato, som du skal oplyse her.

Du oplyser at der er sket en lægefejl.
Kan det bekræftes skriftligt?
Din første prolaps, var det en arbejdsskade? S.U.
Har du indgivet en anmeldelse til Patientombudet?

https://www.patientombuddet.dk/da/Kl...rstatning.aspx

Nu venter du på en operation ved offentligt sygehus!!!!!

Den periode skal efter min mening lægges til de første 52 uger, således at kommunen pr automatik ikke stopper dine sygedagpenge i første omgang.

Fordi du nu venter på behandling ved offentligt sygehus, som der nævnes i stk.2

Ifølge lovgivningen skal du inden udskrivning fra hospital have en GOP, Genoptræningplan i hånden, udarbejdet i samarbejde med dig og lægerne, hvis de mener du har behov for genoptræning.

Men uanset hvad der sker nu, er du på vej ind i kommunale selvopfundne problemer. En trist forudsigelse, som du skal forholde dig til.

Det vigtigste er din næste operation.

Men hvis du allerede nu har overskud, skal du begynde at sætte dig ind i lovgivningen, i samarbejde med k10.

Men følg nu alle de råd der er linket til.

Senere får du udleveret alle relevante råd, på en sølvbakke.


Bedste hilsner
Peter
phhmw er logget ind nu   Besvar med citat
Gammel 20-02-2014, 22:13   #6
evelyn
Hvor skulle jeg ellers være
 
evelyns avatar
 
Tilmeldingsdato: 15-04 2013
Indlæg: 194
Styrke: 12
evelyn er ny på vejen
Jeeps p.
Så sep sep
Dette haster. Så bliv dog på siden, når du har skrevet ferdig.

Sidst redigeret af evelyn; 20-02-2014 kl. 22:15.
evelyn er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 20-02-2014, 22:14   #7
sepsep
Ved at vænne sig til K10
 
Tilmeldingsdato: 20-02 2014
Lokation: gladsaxe
Indlæg: 21
Styrke: 11
sepsep er ny på vejen
hej igen

Begrundelse: Det oplyses i statusatesten af 30/01-14 fra Glostrup sygehus, at jeg med overvejende sandsynlighed vil kunne komme tilbage i beskæftigelse, hvis operationen har den tilsigtede effekt.
da der ikke er en sikker lægelig forventning om, at operationen vil have denne effekt, vurderes det, at jeg ikke er omfattet af denne forlængelses mulighed.
medhensyn til flexjob eller førtidspension
Begrundelse: jobcentret vurderer, at sygedagpengene ikke kan forlænges efter denne bestemmelse fordi din arbejdsevne ikke er varigt og væsentligt nedsat.
Begrundelse: jeg skal opereres d.17/03-2014, og der forlægger ikke dokumentation for, at min arbejdsevne vil varigt eller væsentligt nedsat i et hvert erhverv.
sepsep er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 20-02-2014, 22:36   #8
evelyn
Hvor skulle jeg ellers være
 
evelyns avatar
 
Tilmeldingsdato: 15-04 2013
Indlæg: 194
Styrke: 12
evelyn er ny på vejen
kære sepsep
du kan efter min bedste opfattelse brug det link jeg sat ind i indleg nr 3
Altså § 27 stk 2 og stk 3
Samt det indleg fra phhmw
Det gør du skriftlig ved partshøring i morgen Lav 2 kopier Ønsker du at en af oss giver dig et forslag til hvad du skal skrive, så lad os høre

2) det anses for nødvendigt at gennemføre virksomhedspraktik eller andre afklarende foranstaltninger med henblik på at klarlægge den sygemeldtes arbejdsevne, således at sygedagpengeperioden forlænges i op til 39 uger,

3) den sygemeldte er under eller venter på lægebehandling og den pågældende efter en lægelig vurdering skønnes at ville kunne genoptage erhvervsmæssig beskæftigelse inden for 2 gange 52 uger regnet fra varighedsbegrænsningens indtræden,

Med hensyn til patient erstatning må du høre med Peter. Der ved jeg ikke så meget

Sidst redigeret af evelyn; 20-02-2014 kl. 23:25.
evelyn er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 20-02-2014, 23:08   #9
sepsep
Ved at vænne sig til K10
 
Tilmeldingsdato: 20-02 2014
Lokation: gladsaxe
Indlæg: 21
Styrke: 11
sepsep er ny på vejen
jeg blev opereret d 6/9- 2013

under operationen, kom de til at skære i min hjerne hinde (Dora), ind til spinalvæsken, hvor de har beskadiget nogle, eller en nerve, og det har jeg på skrift og det er blevet indberettet til patient forsikringen.

min ryg er desværre ikke indberettet som arbejdsskade, da jeg har haft problemer, med min ryg i de sidste 16 år. Men det er klart på grund af mit arbejde som frisør.

Jeg er så tak nemlig over den store hjælp jeg allerede har fået (-:
sepsep er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 20-02-2014, 23:32   #10
phhmw
Moderator
 
Tilmeldingsdato: 08-12 2005
Lokation: Dragør Danmark
Indlæg: 11.789
Styrke: 33
phhmw er på berømmelsens vejphhmw er på berømmelsens vejphhmw er på berømmelsens vejphhmw er på berømmelsens vej
Hvilken dato/år modtog du besked fra lægerne..

.. om at de tilbyder dig en operation? (indlæggelsesbesked)

Fra den dato du modtog beslutning fra lægerne om at du skulle opereres for en diskus-prolaps, og frem til indlæggelsen.....

.... var det det man kalder "at vente på behandling ved offentlig hospital?

JA eller NEJ.

Jeg mener JA.

"Stk. 2. Ved forlængelse af sygedagpengeperioden efter stk. 1, nr. 3, ses der bort fra den periode, hvor den sygemeldte venter på behandling på et offentligt sygehus."

Det vil sige, at de dage hvor du venter frem til indlæggelsen, skal nødvendigvis lægges til de første 52 uger, som du i første omgang er berettiget til.

Nu er du uforskyldt, gennem en fejloperation, igen i venteposition på indlæggelse på offentlig hospital.

Jeg mener, at disse dage også skal tillægges de første 52 uger + den venteperiode du nu er gået i gang med.

52 uger + 1ste venteperiode + 2den venteperiode = en periode som DU skal udregne og sende til din sagsbehandler hurtigst muligt.

Fordi der nævnes i stk 2:

"Ved forlængelse af sygedagpengeperioden efter stk. 1, nr. 3, ses der bort fra den periode, hvor den sygemeldte venter på behandling på et offentligt sygehus"

Kommunen er i første omgang kun interesseret i at smide dig af sygedagpenge. ( de har set din mand arbejder og du derved ikke bliver en udgift for kommunen)

Efterfølgende er kommunen kun interesseret i din arbejdsevne og intet andet.

Helst vil de sende dig på revalidering, hvor du bliver selvforsørgende.

Jeg har stillet dig flere spørgsmål, som du ikke har svaret på. Ærgeligt, da det kan ændre videre rådgivning.

Er det en arbejdsskade eller ej?

Bedste hilsner

Peter

PS jeg kan se vi skrev forbi hinanden, så det er ikke en arbejdsskade. Det er en vigtig oplysning.

Nu går jeg i seng og du slapper af. Nu har du k10 og er ikke alene mere med det juridiske.

Det er ikke så svært, om få uger ved du lige så meget, som vi andre, hvis du vil kæmpe. At arbejde med kommunerne er blevet ganske let, fordi vi i dag ved præcis hvad kommunerne vil og ønsker. Vores opgave er bare at gøre kommunerne opmærksom på hvad Folketinget har vedtaget af love.

Sidst redigeret af phhmw; 20-02-2014 kl. 23:46.
phhmw er logget ind nu   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 08:47.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension