K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 Her kan du stille spørgsmål hvis du har spørgsmål ang førtidspension efter 2003 dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

 
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 08-04-2011, 10:48   #9
Suzy Jensen
Føler sig hjemme på K10
 
Tilmeldingsdato: 21-03 2011
Lokation: Haderslev
Indlæg: 39
Styrke: 14
Suzy Jensen er ny på vejen
Det er meget forskelligt især efter personernes erfaringer med diverse diagnoser.

Min mor fik feks en sagsbehandler for år tilbage som sagde inden de nåede at snakke sammen at med både ADHD og Borderline skulle hun da have en førtidspension.
Vel at mærke efter kampe hele livet hvor alle sagde hun bare skulle tage sig sammen, hun blev indlagt nogen måneder og diagnoserne blev stillet som 32 årig.

Jeg har nu 5 psykiske diagnoser (ADHD,Borderline, Fjernet fra barndomshjemmet, svær depression og PTSD) og jeg får næsten ingen hjælp, alle sørger for at sige konstant at jeg ikke ser syg ud, at folk ikke ser mig som en syg person og bla bla bla. Har jeg mascara på feks kan de på Augustenborg sidde i 5 min og snakke om at jeg ser så godt ud, har glimt i øjet og bla bla bla.. Ikke lignede en hestepige osv. Til ingen nytte... Så længe de ikke anerkender at jeg er syg så længe kommer jeg ikke videre den vej igennem. For jeg kan i deres verden ikke tillade mig ikke at kunne rydde op og gøre rent, ikke kunne overskue at lave mad, tage opvasken osv. Og fordi jeg er intelligent har jeg ikke brug for psykolog eller psykiater samtaler.

Så jeg er meget spændt på når jeg engang forhåbentligt får samtaleterapi eller hvad det hedder hvor meget skade jeg så har taget. PTSDen har været der siden aug 2007 og skulle ifølge eksperter på området give mange følgevirkninger ubehandlet som tab af arbejdsevne, isolation (er der allerede og har været det længe!), ensomhed (er der og har været der længe!) og en masse andet.

Jeg forstår ikke de tør gamble med folks liv på den måde, hvis jeg ikke får behandling kan jeg risikere aldrig at komme på arbejdsmarkedet igen men pt virker det heller ikke som om de ønsker mig derud.

Jeg får Concerta mod ADHD, Melatonin for at falde i søvn og Sertralin mod depression (er lige startet på det i foregårs, kun 4½ mdr siden diagnosen blev stillet og den har været der i 16 mdr).

Så fordi du har diagnoser skal du ikke forvente hjælp....
Men du må kunne få satsen for 25+ hvis du er under 25 år nu, fordi du har noget skizofreni. Jeg fik den sidste år efter min Borderline diagnose.
Suzy Jensen er ikke logget ind   Besvar med citat
 


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
Psykisk syg - Hvordan forklarer man dét? Lotte1977 Accept fra vores omgivelser 23 12-08-2012 20:04
fysisk til psykisk diagnose... cats Spørgsmål ang Sygedagpenge/Kontanthjælp 14 13-01-2012 10:23
hvorfor vil de have psykisk diagnose på folk Tzari Alt det andet 12 09-07-2009 19:29
Hvorfor en psykisk diagnose? zuza Det er da strengt ! 2 10-06-2009 16:25
Mænd, smerter og psykisk diagnose zuza Dit og Dat 11 24-04-2008 20:38




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 17:00.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension