K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Politik og Samfundsdebat > Det er da strengt !

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Det er da strengt ! Her kan du sætte historier ind som du falder over på nettet. og syntes at andre skal kende til

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 10-06-2009, 13:59   #1
zuza
Jeg bor her på K10
 
zuzas avatar
 
Tilmeldingsdato: 21-08 2006
Indlæg: 6.810
Blog Indlæg: 1
Styrke: 31
zuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for siden
Thumbs up Hvorfor en psykisk diagnose?

Hvorfor ignorerer kommunerne fysiske skavanker?

Hvorfor har kommunerne så travlt med at pådutte borgere en psykisk diagnose?

Kan det være følgende?

1. At kommunen så kan sige, der er behandlingsmulighed og undgå fleks eller pension?

2. At kommunen kan hente refusion og trække sagen i langdrage - smøle - fordi der er ventetid på terapi hos psykiater/psykolog?

3. Eller er det pga. VKO's ønske om at smadre vores velfærdssystem?

4. Eller vil VKO "bevise", at det "offentlige skader borgerne", fordi så mange bliver "systeminvalide" efter en længere sagsbehandling?

Eller andre årsager?

Ideen fik jeg, da jeg læste nedenstående:

Citat:
Undgå til enhver tid at få diagnosen depression eller depressiv hægtet på dig, medmindre der virkelig er en grund til det. Nogle speciallæger og læger har meget let ved at skrive, at man er depressiv. Selvfølgelig er man påvirket af sin situation, og selvfølgelig påvirker det humøret, men – du skal ikke have påstemplet diagnosen depression på dig af den grund. MEN

Står der bare et sted, at du udviser en depressiv attitude, så tolker kommunen det med det sammen som en depression, og den kan behandles. Så længe der er en behandlingsmulighed, giver de dig aldrig pension, fleksjob el andet, og det er jo billigere for dem. Så pas på !! Det vil og kan tage mange nye speciallægeerklæringer at få hægtet den diagnose af igen……
http://www.krystalkuglen.eu/whip_kommunesags.html

Indehaveren af denne hjemmeside er en "sej pige", som trodsede lægerne og forsøgte med alternativ behandling ved kræft.

Hun har også gode råd om whiplash og kommunal sagsbehandling.

Læs her:

Citat:
Hendes beretning er optaget i det norsk-danske register over exceptionielle sygdomsforløb på Tromsø Universitet.
http://fpn.dk/liv/krop_valvare/article1718716.ece

Citat:
Kæmper du med en sygdom, som det traditionelle behandlingssystem har haft svært ved at behandle, og har du i givet fald fundet alternative behandlingsformer?
http://jp.dk/opinion/ordeterdit/article1718162.ece

__________________
Hjort siger: "Det skal kunne betale sig at arbejde." Men siger IKKE for HVEM? Zuza
"The way my luck is running, if I was a politician I would be honest." Rodney Dangerfield
zuza er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 10-06-2009, 15:55   #2
Razmo
Gæst
 
Indlæg: n/a
Jeg er ikke et sekund i tvivl om, at det er VKO's lyssky korstog, for at gøre hele det offentlige serviceorgan "uinteressant"... nøjagtigt som jeg har skrevet før at USA gjorde det med sygeforsikringer osv.

En effekt af at give alle disse psykiske diagnoser til fysisk syge, lader til også at få dem til at himle op om at der kommer SÅ mange nye psykiske førtidspensionister til... det er ren skræmmekampagne, når man samtidigt ved at undersøgelser siger at antallet af førtidspensionister faktisk er faldet... man glemmer efter min overbevisning bevidst at vise den anden side af statistikken, og får det dermed til at lyde som om, at FP'erne bare stiger helt vildt med psykiske diagnoser.

Psykiske diagnoser er i forvejen noget de fleste danskere der ikke fejler noget, har meget svært ved at sætte sig ind i... det er jo ikke "rigtig sygdom", det er bare dovenskab, lidt ondt i livet... og så ellers bare at tage sig sammen! ... vi hører det igen og igen i debatterne.

Samtidigt gør DF tilhængere alt de kan, for at få hele problemet til at lyde som et invandrerkvindeproblem, som straks fjerner alt medfølelse for førtidspensionister for ca. 14% af den danske befolkning... vi kender jo DF'erne efterhånden, og deres umenneskelige syn på andre end sig selv.

Samtidigt har CHF fået skabt et så stramt system, at det nærmest er umuligt at komme igennem til en FP på en fysisk sygdom... så snart de vejer, at "pæren er i orden", så har man helt bestemt viljen, og de kører på som damptromler... og så har vi endnu en stigning i psykiske diagnoser, når folk begynder at bukke under for presset... flere pludser til statistik "Psykisk FP eksplotion"... som så igen glemmer, at der bare bliver færre og færre FP'ere med fysisk årsag.

Jeg synes egentligt at der har været modargumenter nok i debatten... problemet er at det lige som går for døve øren hver eneste gang, og lur mig om ikke Bettina Post's nylige forsøg på at aflive myterne om FP, også skal blive manet til jorden med løgn, latin og tomme ideologier.

Jeg ved ikke hvad det er der er sket med samfundet... men noget ER der sket... enten har folk for travlt til at stoppe op og mærke efter, eller også er de så overbelastede af arbejdet, at de misunder folk deres FP... jeg ved det ikke, men der er ikke nogen sammenhæng imellem det man hører fra politikere og den generelle almindelige dansker, og så det vi andre oplever, og det ildsjælene prøver at råbe op om.

Det er os der har facts'ne, og idioterne der har ideologierne i debatten... hvorfor ideologierne vinder hver gang er mig en gåde, for man SKULLE da tro, at facts var at foretrække og erkende, når de er lagt på bordet... men nej... det bliver bare underlagt mistro og ignoration... og det får lov at ske... det er næsten det værste af det hele.

Jeg er ved at tro, at rigdom ikke bare korrumperer politisk, det fordærver også folks hensyn til andre mennesker, og det gøder grådigheden endnu mere... liberalismen er efterhånden nået dertil hvor det er ok at bryde loven, bare du har image, magt og penge nok til at din omgangskreds "ser over med det"... som om man bliver hævet over lov og ret jo større man er.

Man ser den tendens ret tit, når man debaterer med DF'ere på BT debatten... her er det lige før, at bare du er DF'er, så er det ok at være umenneskelig og ikke følge lov og orden... et eksempel er den her dame der råber efter en bilist der kører uhensigtsmæssigt... han står ud og spytter hende i ansigtet, hvorefter hun smækker ham en lusing der resulterer i at manden slår hende bevidstløs.

Hele debatten om den lussing, som damen stak manden før han slog hende forsvandt fuldstændigt, for "hun var jo en dannet kvinde! og manden var bare en bølle!"... alt hvad hun gjorde var "OK", og manden skulle straffes, ja næsten helst sendes i fængsel for evigt...

men hvem slog først? og hvorfor blev den lussing ikke taget op? ... nej for man var i selvskab med frænderne... de andre DF'ere, og der var INGEN TVIVL om at hun var helt fejlfri, og ikke burde retsforfølges for vold lige som manden... og manden var ham man så ned på i fællesskab... loven fordufter, damen kan hæve sig over loven og sine gerninger, fordi hun er "en af de rigtige" i sjakkets øjne.

Jeg mener det er det samme vi ser ske overfor syge i forhold til samfundet... alle på en overførselsindkomst er her under krisen ved så småt at blive liberalisternes og kapitalisternes "syndebuk", som man kan skyde alt ansvar overpå og væk fra sig selv og i øvrigt klantre for stort set alt ondt i danmark efterhånden.

Det er uhyggeligt at det er ved at blive sådan, men det ændrer sig nok ikke før danskerne igen har brug for fællesskabet, over individualismen (læs: liberalismen).

Sidst redigeret af Razmo; 10-06-2009 kl. 16:01.
  Besvar med citat
Gammel 10-06-2009, 16:25   #3
helle4
Skal snart betale husleje på K10
 
helle4s avatar
 
Tilmeldingsdato: 15-08 2006
Indlæg: 735
Styrke: 19
helle4 er ved at flytte ind på K10helle4 er ved at flytte ind på K10
ÅHH ja, da jeg " sloges" med min sagsbehandler, for at komme i arbejdsprøvning, med henblik på fleks, var kommentaren, en af gangene:

Jamen, måske du på sigt får det bedre psykisk!!! ( han kunne ikke lide at sige, når din mand er død!! )

Min mand var med og han var Terminal patient ( uheldbredelig cancer).

Ja sagde jeg: det kan være ,jeg får det bedre på sigt psykisk, men det har Intet med min Ryg at gøre, den har været dårlig siden jeg var 18 år.

Fy for fanden, han var langt ude, og min mand forstod sq godt, hvad han mente ( døde 2 mdr. efter) gid han må huske, min mands tårer i øjnene resten af sit liv!!

Helle
helle4 er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
fysisk til psykisk diagnose... cats Spørgsmål ang Sygedagpenge/Kontanthjælp 14 13-01-2012 10:23
er du blevet psykisk syg/mere psykisk syg siden du blev sygemeldt Tzari Dit og Dat 15 30-10-2011 20:43
hvordan ser en kommene på en psykisk diagnose MTVRV1 Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 14 08-04-2011 15:53
hvorfor vil de have psykisk diagnose på folk Tzari Alt det andet 12 09-07-2009 19:29
Mænd, smerter og psykisk diagnose zuza Dit og Dat 11 24-04-2008 20:38




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 17:27.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension