K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Spørgsmål ang fleksjob

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Spørgsmål ang fleksjob Her kan du stille spørgsmål hvis du har spørgsmål til enten fleksjob eller det at søge fleksjob dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 30-03-2017, 16:40   #1
Aorta
Føler sig hjemme på K10
 
Tilmeldingsdato: 15-06 2011
Indlæg: 49
Styrke: 13
Aorta er ny på vejen
Fastholdelsesfleksjob - løn og andre spørgsmål

Kære "K10'ere"

Efter i flere år at have kæmpet for at "være som de andre" måtte jeg desværre sande, at kræfterne ikke længere slog til.
Heldigvis har jeg en forstående arbejdsgiver, som har været en god støtte i dialogen med kommunen. Og efter 1,5 år fik jeg bevilget fastholdelsesfleksjob.
Men, hvad skal jeg være obs på ?, og hvordan bliver min løn udregnet. Jeg er fuldtidsforsikret, men har "arbejdet" 32 t/ugen. Dvs. jeg har været på arbejdspladsen i ca. 32 timer; men kun ydet 60-70 % excl. pauser. Jeg har selv betalt for at få ekstra middagspause, ca 1 time ekstra hver dag. Jeg synes nemlig at alle de eksempler jeg har set, regnes ud iforhold til 37/uge.
Vi skal have møde med en konsulent på mandag, og jeg vil mægtig gerne vide om der er noget som vi skal sørge for at spørge om, og/eller have skrevet ned.

Med venlig hilsen, og god dag
Aorta
Aorta er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 30-03-2017, 17:13   #2
jjsonn
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 12-09 2010
Lokation: herning
Indlæg: 3.868
Styrke: 17
jjsonn er ny på vejen
efter de nye regler skal du have løn for de timer du arbejder, men ikke i time for time, hvis du eks, yder 60% skal de arbejdes giver betale for 60 % af de 32 timer.

altså skal du have løn for de 19,2 timer, men tit tilbyder arbejdes giveren lidt mindre, måske 15, pga, man jo ikke er så stabil
jjsonn er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 30-03-2017, 19:37   #3
phhmw
Moderator
 
Tilmeldingsdato: 08-12 2005
Lokation: Dragør Danmark
Indlæg: 11.745
Styrke: 33
phhmw er på berømmelsens vejphhmw er på berømmelsens vejphhmw er på berømmelsens vejphhmw er på berømmelsens vej
Søg aktindsigt, søg aktindsigt, søg aktindsigt x 1000

Kære Aorta.

Nu begynder den lange juridiske vandring med din juridiske modstander: kommunen

Modstander da i har modsatrettet interesser.

Kommunen er ikke interesseret i, hverken hvordan du har det eller dine diagnoser.

Kommunen er kun interesseret i din arbejdsevne og dokumentationen derfor.

Din vigtigste opgave, med dine diagnoser http://www.k10.dk/showthread.php?t=18189 er, at passe på dig selv.

Man taler ikke med sin kommune, men du skriver sammen med kommunen.

Du indgår aldrig frivillige aftaler med arbejdsgiver om nedsat tid. Det er guf for din sagsbehandler, som så ser dig som selvforsørgende.... og lukker din sag.

Stol på dig selv, aldrig på kommunen. ( desværre)

Til møder hvor du er tvunget til at mødes med kommunen skal du altid have din bisidder med. http://www.dukh.dk/viden-selvhjaelp/...srepraesentant

Mit råd:

Bliv her på denne tråd fremover, ellers mister vi andre vigtige oplysninger.

Hvis ikke du har, søg aktindsigt ved alle, du har været i forbindelse med: læger, speciallæger, klinikker, hospitaler, fysioterapien og kommunen.

Du skal vide og forstå alt, hvad andre skriver i din journal. Naturligvis.

Du skal reagerer, hvis der mangler noget eller du finder forkerte eller misvisende oplysninger.

Når du modtager skriftlige afgørelser, skal du huske at anke disse afgørelser til kommunen, inden 28 dage præcis, ellers mister du din ankemulighed.

Kommunen har 4 uger til at genvurderer og hvis de fastholder deres første afgørelse skal kommunen inden 4 uger, fremsende din anke til Ankestyrelsen, som ikke har fastlagte sagsbehandlingstider.

Ankestyrelsen skal du også søge aktindsigt ved, for at sikre at Ankestyrelsen har alle og de korrekte oplysninger. Vigtige oplysninger har det med at forsvinde.

Jeg fornemmer du er over 40 år?

Læs og følg disse råd til nye på k10:

http://www.k10.dk/showthread.php?t=28928

Aktindsigt.
http://www.k10.dk/index.php?pageid=aktindsigt

Journallisten
https://www.k10.dk/showthread.php?t=30401

Du skal gøre dig bevidst om, hvad DU ønsker og tror for fremtiden.

Fleksjob eller førtidspension. Men uanset hvad, bliver sygdom altid en deroute ren økonomisk. Forbered dig på det.

Du nævner mange timer på arbejde.

Husk ingen frivillige aftaler om nedsat tid.!!!

Du skal forholde dig til, at andre er blevet tvangsbevilget fleksjob ned til få sekunder om ugen, efter adskillige arbejdsprøvninger, udført i indkøbte hospitalssenge.

https://www.k10.dk/showthread.php?t=30224

Dit første skridt: Fastholdelsesfleksjob, hvor du kan blive arbejdsprøvet ved nuværende arbejdsgiver.

Mulige næste skridt en § 56 aftale, hvor arbejdsgiver modtager refusion fra første sygetimer:

https://www.sundhed.dk/borger/patien...-arbejdsgiver/

At fortsætte med at arbejde, som hidtil er ikke løsningen.

Spørg ind til, hvad og hvordan jobkonsulenten forestiller sig en vurdering af timeantal for dig.

Din fremtidige økonomi har jeg ingen svar på.

Men dygtiggør dig på, hvad der kan ske fremover.

Rehabiliteringsteamets sammensætning:
https://www.k10.dk/showthread.php?t=28338

Din praktiserende læge er en primær person i din sag og er indgangen til sundhedsvæsnet.

Kun kommunen kan afgører en social sag.

Alle andre "indstiller" til kommunen.

Held og lykke med mødet.

Hilsen Peter
phhmw er logget ind nu   Besvar med citat
Gammel 30-03-2017, 20:41   #4
Aorta
Føler sig hjemme på K10
 
Tilmeldingsdato: 15-06 2011
Indlæg: 49
Styrke: 13
Aorta er ny på vejen
Hej igen. Det virker som om vi taler forbi hinanden.
Jeg er bevilget fastholdelsesfleksjob, og den konsulent som kommer fra kommunen, skal rådgive os ( arbejdsgiver og mig ) hvordan vi fastsætter det nye job. Det går vel ud på timer, tilskud og andre forhold?.
Hvordan bliver lønnen suppleret op, er det op til 37 timer eller bliver der kigget på lønsedler i den forgangne tid.
Mvh. Aorta

Sidst redigeret af Aorta; 30-03-2017 kl. 20:43.
Aorta er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 30-03-2017, 20:58   #5
stribe
Har ikke tid til andet end K10
 
Tilmeldingsdato: 02-03 2012
Indlæg: 2.248
Styrke: 15
stribe er rigtig godt på vej
du får for den effektive arbejdstid fra arbejdsgiveren..

dvs du kan godt være der 30 timer på arbejde og kun få eks 20 timer derfra - hvis du ikke er fuld effektiv ..

resten suplerer kommunen op til 37 timer ..

stribe ftp
stribe er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 30-03-2017, 21:14   #6
Aorta
Føler sig hjemme på K10
 
Tilmeldingsdato: 15-06 2011
Indlæg: 49
Styrke: 13
Aorta er ny på vejen
@stribe
Tak for svaret. Men hvad hvis man har arbejdet færre end 37 timer, supplerer kommunen så stadig op til de 37. Det synes jeg nemlig ikke jeg kan læse noget om nogen steder.
Mvh.
Aorta er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 30-03-2017, 21:17   #7
Fleksjobber
Hjemmevant på K10
 
Tilmeldingsdato: 02-10 2014
Lokation: Sjælland
Indlæg: 232
Styrke: 10
Fleksjobber er ny på vejen
løn

Den samlede Løn i fleksjob, har ikke noget at gøre med, hvad du fik før fleksjobansat.

Du får løn fra arbejdsgiveren svarende til timer, effektiviteten og overenskomst

Plus et tilskud fra din bopælkommune, som er afhængig af din løn fra arbejdsgiver

Løntilskuddet fra kommunen starter med at være 17.700 brutto før modregningen ( ens for alle, uanset stillingsbetegnelse, timer m.m.)

Hvis du tjener mindre end 13.000 i jobbet brutto modregnes 30% i de 17.700
Hvis mere modregnes 55%.

Hovedkortet bruger du der, hvor du tjener mest (arbejdsgiver/tilskud fra kommunen)
Fleksjobber er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 30-03-2017, 21:30   #8
Aorta
Føler sig hjemme på K10
 
Tilmeldingsdato: 15-06 2011
Indlæg: 49
Styrke: 13
Aorta er ny på vejen
@Fleksjobber
Tak skal du have, det kastede lidt mere lys over det.
Aorta er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 31-03-2017, 06:05   #9
jjsonn
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 12-09 2010
Lokation: herning
Indlæg: 3.868
Styrke: 17
jjsonn er ny på vejen
hvis du tjener godt skal du regne med en lønnedgang, vi går ikke så meget som de andre

prøv at gå ind på fleks beregneren på fleksnu.dk så får du en ide om det
jjsonn er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 31-03-2017, 12:23   #10
Aorta
Føler sig hjemme på K10
 
Tilmeldingsdato: 15-06 2011
Indlæg: 49
Styrke: 13
Aorta er ny på vejen
Jeg har kigget på udregneren, men det skal være incl. pension, så det må jeg prøve at regne ud.
Aorta er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 17:06.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension