K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 Her kan du stille spørgsmål hvis du har spørgsmål ang førtidspension efter 2003 dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 01-12-2009, 09:36   #21
jomfruen
Klart Afhængig af K10
 
jomfruens avatar
 
Tilmeldingsdato: 27-06 2008
Lokation: Århus
Alder: 68
Indlæg: 474
Blog Indlæg: 1
Styrke: 16
jomfruen er ny på vejen
Lige et spørgsmål er der nogen ide i at få aktindsigt når man søger §100?

En god 1. December til alle
__________________
Nu med blog http://www.k10.dk/blog.php?b=409
jomfruen er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 01-12-2009, 12:36   #22
Hejdien
Gæst
 
Indlæg: n/a
Det er altid en god ide at have en aktindsigt uanset hvad man søger, der kan dukke overraskelser op eller misforståelser som måske gør at du ikke kan få en § 100 det har du mulighed for at få rettet op på ved en aktindsigt så helt klart det kan betale sig at få aktindsigt
  Besvar med citat
Gammel 04-01-2010, 15:25   #23
jomfruen
Klart Afhængig af K10
 
jomfruens avatar
 
Tilmeldingsdato: 27-06 2008
Lokation: Århus
Alder: 68
Indlæg: 474
Blog Indlæg: 1
Styrke: 16
jomfruen er ny på vejen
Jeg har nu fået afgørelsen på ansøgning...

Socialcenteret vurderer at jeg tilhører personkredsen der kan få hjælp til dækning af merudgifter... så langt så godt

men så kommer afslaget

medicinudgifter 1685 kr er dækket som det eneste

vinduespudsning: afslag grundet at det ikke vurderes at være usædvanlig at personer på samme alder og i samme livssituation som min har udgifter til en vinduespudser jeg har aldrig haft vinduespudser ej heller mange af dem jeg kender har

Ulykkesforsikring: som jo er dyrere nu søgte om differencen....vurderes ikke at være en nødvendig merudgift ved den daglige livsførelse

Kørsel: ikke nødvendig da jeg ikke har en handicapbil efter serviceloven §114
men egen bil som min kæreste har på arbejde.

Håndsrækninger: til benzin blomster chokolade fra venner og bekendte
Der meddeles afslag til dette idet disse udgifter ikke vurderes at være nødvendige merudgifter ved den daglige livsførelse. Ud
gifterne til dette vurderes ikke nødvendige for at min dagligdag kan fungere

Fodpleje: afslag da dette vurderes til en behandlingsudgift og ikke kan bevilges efter servicelovens § 100

mon det i det hele taget kan svare sig at klage?
__________________
Nu med blog http://www.k10.dk/blog.php?b=409
jomfruen er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 04-01-2010, 23:14   #24
popiae
Jeg bor her på K10
 
popiaes avatar
 
Tilmeldingsdato: 18-09 2007
Lokation: Hillerød
Indlæg: 6.266
Styrke: 25
popiae er fast beboer på K10popiae er fast beboer på K10popiae er fast beboer på K10
Ja, det kan det.
Der ligger en SM afgørelse(2006?) på at §100, skal bruges FØR §82(sygebehandling).
Kørsel, såfremt de har besvær, er omfattet, dog selvfølgelig, er der en grænse. Men en §114, er IKKE en betingelse.
VH Popiae
popiae er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 05-01-2010, 11:29   #25
Odenseaneren
Slettet Bruger
 
Tilmeldingsdato: 26-03 2008
Indlæg: 525
Styrke: 17
Odenseaneren er rigtig godt på vej
Vinduespudsning;

Her ville jeg skrive noget i stil med, at førtidspension ikke udgør et økonomisk grundlag der er højt nok til at antage, at du ville betale for vinduespudsning, hvis du ikke havde den pågældende funktionsnedsættelse.

http://ryk.dk/artikel/20/277
Citat:
Merudgifter kan f. eks. være handicapbetingede merudgifter til ulykkesforsikring, merudgifter, som i dag dækkes via bistandseller plejetillæg, nødvendige håndværkerudgifter, egenbetalingen af tilskudsberettiget handicapbetinget medicin, særlige ernæringspræparater, udgifter til beskæftigelse i fritiden, merudgifter til flytning betinget af et handicap eller merudgifter til befordring
http://www.epilepsi.dk/Specialr%C3%A...-(voksne).aspx

http://www.dukh.dk/radgivning/netrad...sikringspremie


Kørsel: Er der tale om kørsel, hvor andre vil kunne tage cyklen eller offentlig transport - så BØR den dækkes. ang. bil efter §114 så er det altså noget vås at det skulle være et krav!

Håndsrækninger; List op hvilke situationer du har brug for håndsrækninger!

og ja klag klag klag

Odenseaneren er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 05-01-2010, 12:20   #26
jomfruen
Klart Afhængig af K10
 
jomfruens avatar
 
Tilmeldingsdato: 27-06 2008
Lokation: Århus
Alder: 68
Indlæg: 474
Blog Indlæg: 1
Styrke: 16
jomfruen er ny på vejen
Tusind tak for jeres svar

Har lige en periode hvor alt føles håbløs...man føler nærmest at de ikke tror på hvad man siger men på deres måde siger " tag dig dog sammen"
ville jeg også gerne ...ville allerhelst kunnne tjene min egen løn osv.
men sådan hænger tingene jo desværre bare ikke sammen mere

Har redegjort under håndsrækninger at det er venner og min eksmand der feks tager mig med til møder på min søns skole og alle andre ting der er i forhold til en dreng på 15, venner tager med i svømmehal, bibliotek, tager fri fra arbejde for at tage med til læge, sygehus, er rigtig søde til at tage mig med ud i det hele taget og meget mere

Ang. kørsel har min læge skrevet: "fladt terræn 300 m og på stigninger næppe mere end 50 m og kan i det hele taget ikke bære på noget når hun går.
Kan tage bus og tog"

(får årespasmer som jeg skal gøre alt for at undgå at få iflg hjertelægen og vejrtrækningsproblemer så snart der er den mindste stigning)

Kan også godt tage bus og tog men kan ingenting have med og kan heller ikke stå op i bussen, derudover skal stoppestederne være hvor det ikke går op ad.

syntes de har fået en hel stil eller 3

Mit største problem er jo at jeg ved aldrig hvornår jeg får en tur med årespasmer som så gør at jeg er så træt og svimmel bagefter og det kan tage et par dage at komme over. Det kan komme ligegyldig hvor jeg opholder mig.

Godt nytår til jer alle og tak for den super hjælp man altid får herinde
__________________
Nu med blog http://www.k10.dk/blog.php?b=409

Sidst redigeret af jomfruen; 05-01-2010 kl. 12:27. Årsag: fejl i tekst
jomfruen er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 08-01-2010, 10:01   #27
jomfruen
Klart Afhængig af K10
 
jomfruens avatar
 
Tilmeldingsdato: 27-06 2008
Lokation: Århus
Alder: 68
Indlæg: 474
Blog Indlæg: 1
Styrke: 16
jomfruen er ny på vejen
Question formulerings besvær

Brug for hjælp igen igen...tak fordi i findes

Nu har jeg prøvet og prøvet at formulere denne klage men min hjerne er gået helt i stå
kommer ingen vegne
og klagen skal sendes senest imorgen.

Hvor meget skal man skrive i en klage?
og skal den første ansøgning sendes med igen?

en god dag til jer alle
__________________
Nu med blog http://www.k10.dk/blog.php?b=409
jomfruen er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 08-01-2010, 16:04   #28
curls
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 29-01 2007
Lokation: Sjælland
Indlæg: 3.397
Styrke: 23
curls er fast beboer på K10curls er fast beboer på K10curls er fast beboer på K10
Citat:
Oprindeligt indsendt af jomfruen Se meddelelser
Brug for hjælp igen igen...tak fordi i findes

Nu har jeg prøvet og prøvet at formulere denne klage men min hjerne er gået helt i stå
kommer ingen vegne
og klagen skal sendes senest imorgen.

Hvor meget skal man skrive i en klage?
og skal den første ansøgning sendes med igen?

en god dag til jer alle
Har du fået lavet et overblik over at du har 6.000 kr i udgifter årligt? For det er et af kravene i serviceloven § 100 Merudgifter.
Du kan forklare din funktionsnedsættelse evt. vedlægge kopi af lægelige oplysninger fra lægen/speciallæge.
Ang. kørsel tænkte jeg på, om de ved, hvornår du skal bruge det. Det kunne du måske beskrive. Også at det ikke er et krav om at man skal have invalidebil, for at man så kan få feks. penge til kørsel i § 100.

Ellers kig lidt på omkring merudgifter § 100:
http://www.ism.dk/Temaer/sociale-omr...der/Start.aspx

Du skal ikke sende den 1. ansøgning igen. Bare sende klagen og henvise til, at du klager over afgørelsen på dit afslag på merudgifter § 100.
curls er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 08-01-2010, 16:27   #29
velcro
Afhængigheds tegn af K10
 
Tilmeldingsdato: 19-05 2008
Indlæg: 331
Styrke: 16
velcro er ny på vejen
Hej Jomfruen.
Hvis du ikke føler du kan nå at få klagen skrevet ordentligt til i morgen så prøv at se i følgende pjece:

http://www.ism.dk/data/Lists/Publika...le%20sager.pdf

Her står

Citat:
Der må ikke gå mere end præcis fire uger, fra du har fået afgørelsen på din sag, til klagen er modtaget i kommunen.
Kommunen skal have din klage inden 28 dage – inklusive
weekender og helligdage.

En skriftlig afgørelse med et afslag skal indeholde en klage-vejledning med oplysning om den fire ugers klagefrist. Hvis kommunen har glemt at give dig en klagevejledning, gælder fristen først fra den dag, du har modtaget vejledningen.

Kommer du i tidsnød i forhold til klagefristen, kan du nøjes
med at skrive, at du vil klage, og at uddybning følger kort efter. På den måde overskrider du ikke fristen
.
Altså har du mulighed for at skrive et brev, hvor du kort og godt fortæller at du ønsker at klage over afgørelsen og at den uddybende klage vil følge senere.

Fx.
Citat:
Til XXXX Kommune
Adresse

XXX 7. januar 2010

Klage over afgørelse i §100 ansøgning.

Jeg skal hermed gøre kommunen bekendt med, at jeg ønsker at klage over afgørelsen i min §100 ansøgning. Uddybning af klagen følger senere.

Med venlig hilsen

xxxxx

Cpr. nr.:XXXXXX
På den måde overholder du klagefristen, og kan i ro og mag få skrevet den uddybende klage så du får alle aspekter med.

Velcro
velcro er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 09-01-2010, 09:42   #30
jomfruen
Klart Afhængig af K10
 
jomfruens avatar
 
Tilmeldingsdato: 27-06 2008
Lokation: Århus
Alder: 68
Indlæg: 474
Blog Indlæg: 1
Styrke: 16
jomfruen er ny på vejen
Tusind tak for svar

Jeg prøver lige at sætte motoren igang... igen idag og håber på det går lidt bedre

God weekend
__________________
Nu med blog http://www.k10.dk/blog.php?b=409
jomfruen er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
Merudgifter § 100 Peppe Dit og Dat 52 19-02-2012 19:03
Merudgifter §100 bak.iver Alt det andet 0 16-05-2011 17:13
merudgifter § 100 mams Dit og Dat 3 15-02-2011 01:17
Merudgifter §100 Molly-1 Hjælpemidler til handicappede 8 29-06-2010 10:02
Fleks og Hjertepatient Raphael Din historie 11 21-05-2008 16:34




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 09:21.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension