K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Fleksjob - Førtidspension > Din historie

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Din historie Her kan du skrive din historie om det at være fleksjobber (feks hvordan det er at søge fleksjob erfaring med kommune osv)

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 13-03-2008, 21:50   #1
Raphael
På vej til at lære K10
 
Tilmeldingsdato: 13-03 2008
Lokation: Brøndby
Indlæg: 1
Styrke: 0
Raphael er ny på vejen
Fleks og Hjertepatient

Hej.

Jeg er ny bruger her. Jeg håber, at jeg måske her på K10 kan finde svar på de spørgsmål, jeg tumler med.

Kort fortalt er min historie, at jeg i sommeren 2007 blev ramt af en blodprop i hjertet i en alder af 40 år. Konsekvenserne af blodproppen var, at min EF blev reduceret til 40%. Jeg har siden blodproppen (nu ca. 8 mdr.) haft let til trykken i bryst og hals samt lider af hurtig udmattelse (kan klare en halv arbejdsdag).
En klinisk arbejdstest har vist, at mit hjerte tilsyneladende er ok. Men jeg lider stadig af trykken og ekstrem træthed.

Min arbejdsplads har taget forløbet med forståelse og accept, men det kan jo ikke vare ved. Arbejdspladsen har foreslået, at jeg skal komme over i en fleksansættelse. Men hvor meget skal der til før et fleksjob bliver tilkendt.
Er der andre hjertepatienter her på forummet der har fået tilkendt fleks? Hvad er jeres historie? Er jeg syg nok?

Håber der er nogen som kan hjælpe mig med mine spørgsmål.
Raphael er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 13-03-2008, 22:56   #2
zuza
Jeg bor her på K10
 
zuzas avatar
 
Tilmeldingsdato: 21-08 2006
Indlæg: 6.810
Blog Indlæg: 1
Styrke: 31
zuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for siden
Hej raphael og velkommen til.

Pyha... sikken omgang du har været igennem.

Hvor er det dejligt at høre om en arbejdsgiver, der bakker dig op. Det er flot.

Hvis du har fået sygedagpenge indtil nu, så burde kommunen have talt med dig om din fremtid undervejs, når den følger op på din sag.

Så det undrer mig faktisk, at din kommune ikke har talt med dig om din fremtid.

Du har din arbejdsgiver med på din side, og det er en stor hjælp, at du stadig har dit job. Det er også vigtigt, at din læge bakker dig op - evt. sygehuset, hvor du blev opereret. Jeg går ud fra, at du skal gå til kontrol osv., så du får den rigtige medicin osv.

Hvis du også er i fagforening, kan jeg anbefale, at du også tager en snak med den.

Du står jo godt, hvis du har både arbejdsgiver, fagforening, læger, som kan dokumentere, at du burde have fleksjob.

Jeg kan ikke lige huske, om der er flere med hjerteproblemer her på siden, men kommunerne ser ikke så meget på selve diagnosen. Kommunerne ser på, hvor stor arbejdsevnen er. (Måske nogen svarer dig, hvis de læser det her senere.)

Det er meget svært at blive visiteret til fleksjob, da loven siger, at alle andre muligheder skal være afprøvet først... diverse andre støttemuligheder, revalidering osv., men der er også undtagelser. Og måske kommunen vil se din sag som en undtagelse. (Det må vi da håbe på.)

Du kan under "nyttige links" finde bl.a. et link til en sygedagpengeguide, hvor du kan læse om, hvordan din kommune BØR lave opfølgning på borgere på sygedagpenge.

Der ligger også en pjece fra HK om fleksjobordningen og en fleksjobpjece 17. udgave, som begge er værd at læse.

Håber, andre kan svare på resten.

__________________
Hjort siger: "Det skal kunne betale sig at arbejde." Men siger IKKE for HVEM? Zuza
"The way my luck is running, if I was a politician I would be honest." Rodney Dangerfield
zuza er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 13-03-2008, 23:48   #3
KimH
Elsker at være her på K10
 
KimHs avatar
 
Tilmeldingsdato: 13-03 2006
Lokation: Frederikssund
Alder: 65
Indlæg: 76
Styrke: 19
KimH er rigtig godt på vej
Jeg er fleksjobber pga. hjertelidelse og min historie er kort fortalt:

Alvorlig blodprop som ca 40 årig i 1998 med efterfølgende 3+2 by-pass operation. Herefter velfungerende og medicin fri frem til 2003, hvor jeg atter oplever angina smerter og efter KAG igen kommer på medicin, som jeg i perioder må tage temmelig meget af, hvorfor jeg i slutningen af 2004 kaster håndklædet og søger fleks.

Herefter går der godt et år med alskens undersøgelser, før det er endeligt fastslået at alle behandlingsmuligheder er udtømte, og min erhvervsevne bliver vurderet nedsat med 50% i alle erhverv.

Jeg har senest gennemgået en ballon udvidelse med stent i december ´07, men var tilbage i mit fleksjob på 25 timer ugentligt umiddelbart efter nytår.

KimH
__________________
Send In The Clowns
KimH er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 13-03-2008, 23:52   #4
zuza
Jeg bor her på K10
 
zuzas avatar
 
Tilmeldingsdato: 21-08 2006
Indlæg: 6.810
Blog Indlæg: 1
Styrke: 31
zuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for siden
Hold da op, Kimh... sikken historie. Og sikken kamp med helbredet.

Må jeg spørge dig om noget, KimH?

Når du skriver 25 timer, er det så med flere pauser indimellem?

__________________
Hjort siger: "Det skal kunne betale sig at arbejde." Men siger IKKE for HVEM? Zuza
"The way my luck is running, if I was a politician I would be honest." Rodney Dangerfield
zuza er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 14-03-2008, 00:00   #5
KimH
Elsker at være her på K10
 
KimHs avatar
 
Tilmeldingsdato: 13-03 2006
Lokation: Frederikssund
Alder: 65
Indlæg: 76
Styrke: 19
KimH er rigtig godt på vej
Jeg er så heldigt stillet at jeg kan holde alle de pauser jeg vil. Det er selvfølgelig også indføjet i fleksjob aftalen som et skåne behov, og derudover betragter jeg det som frihed under ansvar.
Vi har jo også før været inde på forskellen mellem fremmøde tid og effektiv arbejds tid.

KimH
__________________
Send In The Clowns
KimH er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 14-03-2008, 01:04   #6
zuza
Jeg bor her på K10
 
zuzas avatar
 
Tilmeldingsdato: 21-08 2006
Indlæg: 6.810
Blog Indlæg: 1
Styrke: 31
zuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for siden
Citat:
Vi har jo også før været inde på forskellen mellem fremmøde tid og effektiv arbejds tid.
Åh, jo. Det husker jeg nu. Huskede bare ikke, at det var dig (her er jo et "par stykker" at vælge imellem.)

Jeg tænkte bare, at Raphael især kunne være interesseret i at vide, at det ikke betyder, at man skal være effektiv i 25 timer... men kan få skånebehov.

Så Raphael... i en fleksjobaftale kan individuelle skånehensyn aftales, og skånehensynene kan ændres i takt med, hvordan dit helbred har det.

Timeantallet kan også svinge meget... om man kan klare at være væk hjemmefra i mange timer med mange pauser, eller man kun kan klare at være væk færre timer.

Så med fleksordningen er der mange muligheder.

Men du kan prøve at bruge søgefunktionen her på siden, så er der svar på mange ting.

__________________
Hjort siger: "Det skal kunne betale sig at arbejde." Men siger IKKE for HVEM? Zuza
"The way my luck is running, if I was a politician I would be honest." Rodney Dangerfield
zuza er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 14-03-2008, 09:09   #7
gittedl
Hjemmevant på K10
 
gittedls avatar
 
Tilmeldingsdato: 05-05 2006
Lokation: Hedensted
Alder: 48
Indlæg: 234
Styrke: 18
gittedl er rigtig godt på vej
Hej Raphael og velkommen til siden

Jeg er 32 år, og jeg har været hjertepatient i 5 ½ år. Jeg blev godkendt til fleksjob i juli 2007, efter at have været sygemeldt i 17 mdr. p.g.a. hjertelidelsen prinzmetal variant angina. Og jeg er pt ansat i et fleksjob på 15 timer om ugen.

Der er et par ting som undre mig i dit indlæg. Du skriver, at du har let til trykken i brystet og i halsen. Tager du nitroglycerin tab. Eller spray for dette og hjælper det? Kommer det på bestemte tidspunkter eller ved bestemte aktiviteter? En helt anden ting, en klinisk arbejdstest (cykeltest) kan ikke vise alt. Det lægerne har kigget efter, er formentlig tegn på åreforkalkning, men derfor kan du jo godt have andre problemer.

Prøv evt. at læse disse to artikler og se om det minder om det du har:


det kardiologiske syndrom x


prinzmetal variant angina

Har du yderligere spørgsmål er du meget velkommen til at kontakte mig
__________________
Gitte

gittedl er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 14-03-2008, 09:40   #8
gh72
Slettet Bruger
 
Tilmeldingsdato: 24-03 2006
Indlæg: 1.224
Styrke: 21
gh72 er ved at flytte ind på K10gh72 er ved at flytte ind på K10
Velkommen til k10
gh72 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 14-03-2008, 11:29   #9
@PerChr
Udmeldt Bruger
 
Tilmeldingsdato: 06-08 2007
Indlæg: 565
Styrke: 17
@PerChr er ny på vejen
Hej Raphael

Det er normalt at ha' disse sympt. efter en blodprop. Og især hvis du får hjertemedicin. Trykken i brystet skyldes nok nervøsitet efter blodprop. Medicin ved jeg selv af erfaring giver træthed. - Snak med din læge om det. Jeg formoder du går til kontrol jævnligt på en hjerteafdeling/Ambulatorium. Der kan de sikkert også svare dig om symptomerne.

Jeg selv fik en førtidspension. Men havde også anden sygdom m.v. der var med til at give denne efter en hård kamp i systemet. Men mon ikke du skulle være til fleksjob. Det er jo forvaltningen der skal afgøre dette.
@PerChr er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 01-04-2008, 02:39   #10
Yasmin
Hvor skulle jeg ellers være
 
Tilmeldingsdato: 10-03 2008
Lokation: København
Alder: 66
Indlæg: 112
Blog Indlæg: 23
Styrke: 17
Yasmin er ny på vejen
Det sætter noget på plads for mig når jeg høre hvordan andre med hjerteproblemer har det. Tak. Det med at man bliver hurtig træt.........det er svært, men man kan vel lære at leve med det.

Hilsen Yasmin
Yasmin er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar

Emne Værktøjer
Visningsmetode

Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
fleks nielsen69 Alt det andet 2 12-11-2012 23:13
Fra fleks til ordinært til fleks igen? Nico Spørgsmål ang fleksjob 3 08-06-2012 18:02
Måske fleks, eller ikke fleks, mand Spørgsmål ang fleksjob 0 14-09-2011 17:47
Hjertepatient og merudgifter jomfruen Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 36 05-08-2011 08:04
Fleks i 5 år? Stinschen Fremtiden for fleksjob og førtidspension 7 13-04-2011 09:16




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 08:10.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension