K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Spørgsmål ang Sygedagpenge/Kontanthjælp

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Spørgsmål ang Sygedagpenge/Kontanthjælp Her kan du stille spørgsmål hvis du har spørgsmål ang sygedagpenge/kontanthjælp dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 23-11-2011, 16:00   #21
Ricky M.
Lever på K10
 
Tilmeldingsdato: 12-11 2011
Indlæg: 1.608
Styrke: 14
Ricky M. er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af kelly2007 Se meddelelser
det er ret rodet.

d.9.11 modtager jeg brev om stop af sdp og udsættelse af afgørelsen.
jeg modtager mail fra sb ang.at jeg opfylder betingelserne for flex.(16,11)

jeg klager over afgørelsen efter klagevejledningen om ophør af sdp.

denne får jeg en mail fra jobc chefen mandag aften.hvor denne skriver at sb og jcc er enig.


ud over denne klage ligger der en klage tilbage fra 6/9.som slet ikke er blevet besvaret.

kelly2007
Kort og godt!

De kan IKKE i samme åndedrag stoppe dine sygedagpenge, og så næsten på samme tidspunkt indstille dig til en varig ydelse, som fleksjob er...

Du skal derfor forlænges, og det med tilbagevirkende kraft:

§ 27 stk. 4) den sygemeldte ikke kan opnå eller fastholde beskæftigelse på normale vilkår og dermed ikke kan vende tilbage til det ordinære arbejdsmarked, men det endnu ikke er endeligt afklaret, om den sygemeldte vil være berettiget til et fleksjob eller til førtidspension, således at sygedagpengeperioden forlænges i op til 26 uger.

Der er flere afgørelser fra nævnet og ankestyrelsen som bekræfter at de ikke må stoppe sygedagpengene når der er indstillet til fleks eller pension
__________________
Ricky
Privat Socialrådgiver
www.privatraadgiver.com
Husk, jeg fortæller kun hvordan loven tit bliver tolket ude i kommunerne, udfra min erfaring som tidligere myndigheds-sagsbehandler i en stor kommune i DK
Ricky M. er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 23-11-2011, 16:08   #22
Ricky M.
Lever på K10
 
Tilmeldingsdato: 12-11 2011
Indlæg: 1.608
Styrke: 14
Ricky M. er ny på vejen
Her er en afgørelse, og den ligner jo næsten identisk din sag:

Principafgørelse nr.: 25-11
Status: Gældende Gældende
Journalnummer: J.nr. 7200277-10
Afgørelse truffet af: Ankestyrelsen
Principafgørelse om: sygedagpenge - forlængelse - fleksjob - førtidspension
Lov: Lov om sygedagpenge - lovbekendtgørelse nr. 85 af 7. februar 2011 - § 27, stk. 1, nr. 4

Lov:
Lov om sygedagpenge - lovbekendtgørelse nr. 85 af 7. februar 2011 - § 27, stk. 1, nr. 4


Resumé:
Sygedagpengeperioden kunne forlænges, idet kvindens arbejdsevne var nedsat i en sådan grad, at hun ikke ville kunne opnå eller fastholde beskæftigelse på normale vilkår.

Ankestyrelsens Beskæftigelsesudvalg lagde bl.a. vægt på, at kvinden var helbredsmæssigt udredt, og at der ikke var behandlingsmuligheder, der kunne bringe hende tilbage på det ordinære arbejdsmarked, samt at de objektive fund svarede til de subjektive klager.

Beskæftigelsesudvalget vurderede endvidere, at det ikke var endelig afklaret, om kvinden ville være berettiget til fleksjob, eller om der skulle rejses sag om førtidspension. En sådan afklaring vurderedes at ville kunne finde sted inden for en periode på 26 uger.


Afgørelse:
Ankestyrelsens Beskæftigelsesudvalg har i møde truffet afgørelse i sag om afklaring af betingelserne for forlængelse af sygedagpenge, herunder fortolkning af bestemmelsen i sygedagpengelovens § 27 stk. 1 nr. 4.

Resultatet er

NNs sygedagpengeperiode kunne forlænges efter lovens § 27 stk. 1 nr. 4 efter den 30. november 2009.

Vi er således kommet til samme resultat som Beskæftigelsesankenævnet i Statsforvaltningen Y.

Vi har ikke herved taget stilling til, om NN er berettiget til fleksjob eller førtidspension

Der var enighed på mødet.

Begrundelsen for afgørelsen

Forlængelsesgrunden i sygedagpengelovens § 27 stk. 1 nr. 4 var på tidspunktet for standsning af NN’s sygedagpenge opfyldt.

Vi har vedrørende sygedagpengelovens § 27 stk. 1 nr. 4 lagt vægt på, at bestemmelsen kun kan bruges, hvis det er fastslået, at den sygemeldte ikke kan opnå eller fastholde beskæftigelse på normale vilkår, men at det endnu ikke er endeligt afklaret, om den sygemeldte vil være berettiget til fleksjob eller førtidspension.
__________________
Ricky
Privat Socialrådgiver
www.privatraadgiver.com
Husk, jeg fortæller kun hvordan loven tit bliver tolket ude i kommunerne, udfra min erfaring som tidligere myndigheds-sagsbehandler i en stor kommune i DK
Ricky M. er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 23-11-2011, 18:28   #23
kelly2007
På vej til at lære K10
 
Tilmeldingsdato: 23-11 2011
Indlæg: 11
Styrke: 13
kelly2007 er ny på vejen
tusind tak det er da rat at vide at det ikke kun er mig,der mener de er forkert på den.
nu bliver det spændene at hører hvad de har at sige imorgen.

min ff har holdt møde med formanden for beskæftigelseudvalget,han kan godt huske mig og kan ikke forstå at der ikke blevet gjort noget.han tager direkte op på kommunen og taler med jcc.herefter ringer han tilbage til ff og fortæller at der er en § der gør det muligt at jeg alligevel kan få noget udbetalt.jeg vil få et brev fra kommunen omkring dette og en undskyldning.dette ringer ff og fortæller mig og glad blev jeg.men ak om aften kom så mail fra jcc om at han er enig med sb.

kelly2007


p.s.sb har udleveret arbejdsevnevuderingsjournal første gang ved det første møde jeg indkalder hende til.anden gangbliver det sendt hjem.sidste gang sammen med brevet om partshøring.men det er jo bare kopier af sagen(jobprøvningen og alle opfølgningsmøder med jobkonsulenten læge udtaleser)
det er ikke ressourceprofilen vel.

kelly2007

Sidst redigeret af kelly2007; 23-11-2011 kl. 19:25.
kelly2007 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 24-11-2011, 00:10   #24
popiae
Jeg bor her på K10
 
popiaes avatar
 
Tilmeldingsdato: 18-09 2007
Lokation: Hillerød
Indlæg: 6.266
Styrke: 25
popiae er fast beboer på K10popiae er fast beboer på K10popiae er fast beboer på K10
Er fuldstændig enig i ovenstående. Godt ricky havde denne p-afgørelse lige i ærmet.(kunne ik huske den).

Men et er sikkert!, UANSET må man ikke træffe en afgørelse om flekstilkendelse, med så kort en overgang fra sygedagpengene.

Det betyder, ast du ved klagesag vil få forlænget sygedagpengene, indtil afgørelse om fleks, eller få fleksbevillingen før.

Disse SKAL ligge i forlængelse af hinanden, når datoerne ligger så tæt.
Ergo havner du på leddighedsydelse, hvilket er 90% dagpenge, og IKKE ægtefællebetinget.

Men husk at klage over sygedagpengestop, herunder manglende ressourceprofil, manglende partshørring, og afgørelse af fleks, så tæt på sygedagpengefratagelse.

Hvis sagen havner i BAN, HUSK aktindsigt, og brug muligheden af at sende bemærkninger.

PS ressourceprofil, kan du søge herinde efter, hvad det er! (Helt sikkert du IKKE har set den, og din afgørelse er formodentlig ugyldig).

VH Popiae
popiae er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 24-11-2011, 12:34   #25
kelly2007
På vej til at lære K10
 
Tilmeldingsdato: 23-11 2011
Indlæg: 11
Styrke: 13
kelly2007 er ny på vejen
har så været til parthøring.de står fast i deres beslutning om stop af sdp.
at sb ikke har partshørt mig noget før,tja det får sb så bare en næse for og det må sb jo så bare tage på sig.sb siger at ressourceprofilen er blevet løbene opdateret og i øvrigt ikke behøver at blive underskrevet.
er indstillet til flex med mulig virkning d.1/1-12.alså skal jeg gå resten af året uden nogen forsøgelse.
da det ikke er de store muligheder for job her i kommunen,ja så bliver det en meget meget tam jul og fødselsdag for min datter.

sb har møde med juristen senere idag,om dar skulle være noget de har overset.jeg venter svar pr.mail senere idag.

kelly2007
kelly2007 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 24-11-2011, 21:10   #26
Håber
Klart Afhængig af K10
 
Tilmeldingsdato: 12-06 2010
Indlæg: 451
Styrke: 14
Håber er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af kelly2007 Se meddelelser
har så været til parthøring.de står fast i deres beslutning om stop af sdp.
at sb ikke har partshørt mig noget før,tja det får sb så bare en næse for og det må sb jo så bare tage på sig.sb siger at ressourceprofilen er blevet løbene opdateret og i øvrigt ikke behøver at blive underskrevet.
er indstillet til flex med mulig virkning d.1/1-12.alså skal jeg gå resten af året uden nogen forsøgelse.
da det ikke er de store muligheder for job her i kommunen,ja så bliver det en meget meget tam jul og fødselsdag for min datter.

sb har møde med juristen senere idag,om dar skulle være noget de har overset.jeg venter svar pr.mail senere idag.

kelly2007
Du skal nok desværre ikke forvente, at juristen "kan" pege på noget de har overset.....og når jeg skriver "kan" så mener jeg selvfølgelig "vil".

Desværre ender sagen nok i BAN der kan have behandlingstider på op til 10mdr (midtjylland)

Hvad siger din ff?
Håber er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 24-11-2011, 23:43   #27
popiae
Jeg bor her på K10
 
popiaes avatar
 
Tilmeldingsdato: 18-09 2007
Lokation: Hillerød
Indlæg: 6.266
Styrke: 25
popiae er fast beboer på K10popiae er fast beboer på K10popiae er fast beboer på K10
Be om at få bekræftiget indhold af mødet idag!

Det gør du ved at sende mail, med ref. og be sagsbehandler bekræftige, på indholdet.
Alternativt, at hun er enig i indhold, såfremt hun ikke svare inden 7dage!

Her er det vigtigt at du især nævner at du bliver stoppet i sygedagpenge, og at man vil indstille dig til fleks!
Det skal nemlig for sagen i BAN, være bevis, på at de handler ulovligt.

VH Popiae
popiae er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 25-11-2011, 14:33   #28
kelly2007
På vej til at lære K10
 
Tilmeldingsdato: 23-11 2011
Indlæg: 11
Styrke: 13
kelly2007 er ny på vejen
nu må vi jo se hvornår sb svare tilbage.min ff har vist fundet en § i aktivloven der måske kan hjælpe mig med bare en lille smule forsørgelse.

kelly2007
kelly2007 er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
Stop forlængelse af sygdagpenge majse4970 Spørgsmål ang Sygedagpenge/Kontanthjælp 27 01-08-2012 15:10
Sygdagpenge stop. Jette91 Spørgsmål ang Sygedagpenge/Kontanthjælp 3 20-11-2011 00:20
Sygdagpenge-stop armin Spørgsmål ang Sygedagpenge/Kontanthjælp 4 26-06-2011 01:31
Er det ok kun at blive partshørt ved stop af sygdagpenge stinni Alt det andet 4 10-11-2010 23:55
Sygdagpenge stoopppp... hjælp??? Sonia At søge førtidspension 14 19-08-2009 14:05




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 22:15.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension