K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Spørgsmål ang Sygedagpenge/Kontanthjælp

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Spørgsmål ang Sygedagpenge/Kontanthjælp Her kan du stille spørgsmål hvis du har spørgsmål ang sygedagpenge/kontanthjælp dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 25-06-2011, 23:19   #1
armin
På vej til at lære K10
 
Tilmeldingsdato: 15-02 2011
Indlæg: 2
Styrke: 0
armin er ny på vejen
Sygdagpenge-stop

Goodaften allesammen herinde!

Jeg håber at nogen her kan hjælpe mig og fortæller hvor jeg står hen i verden.Nu er min sygdagpenge periode udløbet og kommunen truer mig med at ikke forlænge min dagpenge.
MIN DIAGNOSE:
Fysiske problemmer:ryg og nakke/skylder problemmer
Psykiske:PTSD(Post traumatisk trauma)
Middel svær depresion
Panikangst

Jeg har været i psykiatrisk behandling i snart 1 år, og jeg har det bedre når jeg tager mine 12 stk.piller hver dag. Sidste status som kommunen har bedt af min psykiater, før de har taget beslutning, er sent og lyder sådan:
Behandling er begyndt at går bedre med min patient. Det er min forventning at han derfor vil kunne opnår en tilstand hvor det er muligt at vende tilbage på arbejdsmarket, førtst på deltid uden problemmer og senere evt. på fuldtid, med det er udvist at angive prognose, på det sidste nævndte, på nyværende tidspunkt.
Kommunen mener ikke at jeg tilhører nogen af punkterne i lov om sygdagpenge paragraf 27 fra punkt 1 til 7, men de har ikke truffet den endelig beslutning endnu. Jeg mener at jeg tilhører under både punkt 2 og 4.
Min sprøgesmål til Jer er, hvad mener I om mine muligheder til forlængelse af dagpenge???? Jeg vil høre Jeres meníng om denne sag?????
PS. Jeg har ikke ret til kontakthjælp pga.min kones indtægter...
armin er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 25-06-2011, 23:30   #2
Isabel
Hjemmevant på K10
 
Tilmeldingsdato: 20-10 2010
Indlæg: 271
Styrke: 14
Isabel er ny på vejen
Jeg er nok ikke den kvikeste.Men jeg tror jeg har læst at de skal forlænge hvis der er mulighed for ar du kan blive rask.
Ude på siden til venstre er der nogle emner du kan slå op i.
Held til.
Isabel er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 25-06-2011, 23:33   #3
Isabel
Hjemmevant på K10
 
Tilmeldingsdato: 20-10 2010
Indlæg: 271
Styrke: 14
Isabel er ny på vejen
gå ind på sygedagpengestop.
Isabel er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 25-06-2011, 23:39   #4
Vibbe
Afhængigheds tegn af K10
 
Vibbes avatar
 
Tilmeldingsdato: 11-04 2011
Lokation: Sønderjylland
Alder: 58
Indlæg: 375
Styrke: 14
Vibbe er ny på vejen
Hejsa !

Du vil undrer dig over hvor ledes alle afsnit i § 27 kan vendes og drejes til kommunens fordel ! Jeg var selv i sin tid overbevist om at jeg da måtte kunne få mine sygedagpenge forlænget - men AK . Bliver det et afslag så er det bare i gang med at gøre indsigelser og at anke afgørelsen.
Hvis du ikke har modtaget et skriftlig afslag på forlængelse så kan de ikke bare tage dine sdp ! I afslaget vil der stå en begrundelse for hvert af punkterne ( det gjorde der i min ) - og så kan man lave sin indsigelse ( frist 4 uger så vidt jeg husker ) og derefter anke efter deres ordvalg ! I mit afslag var der begrundelse under et punkt som i et andet blev vendt 180 grader og "genanvendt" - og jeg fik senere afslag på anke og endte med 4 år på kh ! MEN nogen får held med indsigelserne - andre med anken - så det batter i nogle tilfælde !
Nogle centrale begreber som sagsbehandlere hænger sig i er : KRONISK - STATIONÆR - PROGNOSE og STATISK. De begreber hænger nemlig nøje sammen med hvorledes de udnytter de huller der er i §27 ! I mit tilfælde var prognosen usikker fordi behandlingen ikke var bevilliget - og da behandlingen ikke var bevilliget var jeg ikke statisk - o.s.v. Og netop PROGNOSEN er det min opfattelse at sagsbehandleren nærmest kan hænge hvad som helst op på ! Hvad der ikke kan stoppes i en meget snæver kasse ryger udenfor og videre ud af sygedagpengesystemet ....

Pøj pøj med kampen
KH
Vibbe

Sidst redigeret af Vibbe; 25-06-2011 kl. 23:53.
Vibbe er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 26-06-2011, 01:31   #5
gunvor
Har ikke tid til andet end K10
 
gunvors avatar
 
Tilmeldingsdato: 13-07 2010
Indlæg: 2.092
Styrke: 17
gunvor er ved at flytte ind på K10gunvor er ved at flytte ind på K10
Hej Armin.

Du skriver, at din psyk. har udtalt flg:
Citat:
Behandling er begyndt at går bedre med min patient. Det er min forventning at han derfor vil kunne opnår en tilstand hvor det er muligt at vende tilbage på arbejdsmarket, førtst på deltid uden problemmer og senere evt. på fuldtid, med det er udvist at angive prognose, på det sidste nævndte, på nyværende tidspunkt.
Ovenstående går på et tidsperspektiv i forhold til du har det bedre. Men desværre ikke på, hvornår du er parat til at gå tilbage til fuldtid. Hvorfor din psyk. åbner op for muligehden at du kommer tilbage til fuld på et tidspkt. selvom vedkommende pt. faktisk er usikker på dette.

Jeg må desværre fortælle dig, at dette er netop et af de pkt.'er SB vil bruge, som løftestang til at du pt. er uafklaret men du jo iflg. den dør din psyk. har åbnet, kan vende tilbage til arbejdsmarkedet på fuld tid, men uafklaret hvornår.

Ud fra det din psyk. skriver, hvor jeg ville bede denne om fremover, at du kunne læse den inden afsendelse, således at der ikke bliver fremsendt noget der drejes mod dig, hvilket nogle psyk. åbenabart ikke helt har føling m. endnu. Og undskyld, jeg forstår faktisk ikke hvorfor vedkommende begiver sig ud i så spekulative prognoser for din kommende arbejdstilknytning, hvilket han jo faktisk ikke kan sige noget om pt.. Han burde (hvis han mener, det er muligt) derimod have lavet en prognose på, hvornår du evt. kunne starte i afklaring evt. først på nedsat tid. Jeg ved ikke om, der kan kommes "plaster på såret" ang. spec. sidste delsætning af psyk skriv: ".. på nuværende tidspunkt."

Samtidig bør du søge forlængelse eft. §27, stk. 1, 2, idet jeg næppe tror de vil gå med til en §27, stk. 1,4, som peger mod fleks el. FP, når psyk. skriver at der er måske mulighed for fuld tid på sigt.

Se iøvrigt min tidl. tråd ang. valg mel. netop disse 2 §'er: http://www.k10.dk/showthread.php?t=18347 #6

Der var ikke meget opmuntrende i ovenstående, hvilket jeg beklager, men du har bestemt min sympati i forhold til det du slås med. Hbåer det alligevel kan bringe noget med sig, ellers falder jeg i kor m. Vibbe: klag.

Gunvor
__________________
It's not where you're going or where you've been
it's not your glory and it's not your sin
It's the difference that you make
When there's more than your pride at stake
gunvor er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
sygdagpenge tulipana Spørgsmål ang Sygedagpenge/Kontanthjælp 6 04-05-2013 20:16
Stop forlængelse af sygdagpenge majse4970 Spørgsmål ang Sygedagpenge/Kontanthjælp 27 01-08-2012 15:10
sygdagpenge stop hjælp. kelly2007 Spørgsmål ang Sygedagpenge/Kontanthjælp 27 25-11-2011 14:33
Sygdagpenge stop. Jette91 Spørgsmål ang Sygedagpenge/Kontanthjælp 3 20-11-2011 00:20
Er det ok kun at blive partshørt ved stop af sygdagpenge stinni Alt det andet 4 10-11-2010 23:55




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 08:23.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension