K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Alt det andet

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Alt det andet Her kan du stille de spørgsmål hvis du ikke lige mener at det høre til under fleks, førtidspension eller sygedagpenge dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 19-01-2011, 10:54   #1
gunvor
Har ikke tid til andet end K10
 
gunvors avatar
 
Tilmeldingsdato: 13-07 2010
Indlæg: 2.092
Styrke: 17
gunvor er ved at flytte ind på K10gunvor er ved at flytte ind på K10
Hej Helle2440.

Skrev langt indlæg i går, som desværre smuttede for mig ved tastebrud, da mine fingre ind i mellem driller mig. Ked af at læse at dit brev ikke gav dig den ro og glæde, som bør fylde mest i denne tid, hvor du er gravid og som jo netop skal være noget af den ballst op til en fødsel, som man kan trække på.

Jeg vil også ud fra alene dine indlæg her betragte dit som et selvreflekterende menneske, der kender sine behov og handler på dem.


1: hvad med at kontakte DUKH el. Mødrehjælpen, find dem på nettet og aftal tid for en samtale med dem om din sag om, hvordan de kan støtte dig i at denne SB ikke kører løs i eget korstog, men hvordan der bliver holdt fokus på afklaring, om du inden for lovgivningen har brug for hjælp pt.

Jeg har ingen erfaring m. netop dette område, og hvilke §ér der kan være i spil. Men efter at have læst din gamle tråd for 2 år siden, hvor du fortæller om tildeling af din FP, så virker det ikke som du hører til under Noobs §50, da den handler om unge. Men kan heller ikke af denne tråd læse på, hvilket psykisk grundlag du har fået FP på. Hvilket eft. min mening også er en privat sag, hvor meget man vil frem med herinde el. andre steder. Hovedsagen er at du får hjælp af en bisidder, som kender lovgivningen tilstrækkeligt, men også kan føre disse samtaler (hvis du er nødsaget til at tage dem) tilbage på sporet, når den omtalte sagsbehandler eft. min mening får møderne til at dreje sig om magt frem for selve sagen. Hvordan udleder jeg så dette, jo, det gør jeg af flg.:
Citat:
Hvortil sagsbehandleren svarede: Ja det er jo ikke jer der træffer den beslutning, det er mig!!
En SB bør jo træffe sine beslutninger på et velunderbygget grundlag, hvilket vel også er derfor der er indkaldt 2. psyk. (Personligt, synes jeg dette er lidt voldsomt, men det kan måske gøre, at man videre slipper for yderligere samtale m. psyk, hvis disse når til samstemmende konklussion).

Og selvfølgelig har du lov til at sige nej til at lade SB kigge i din tidl. FP-sag, det er jo derfor hun beder om tilladelse til dette. Ydermere mener jeg dette bør være foregået skriftligt, og ikke mundtlig. Men dette er passé.

Jeg er ikke enig m. Garfields betragtninger, da jeg udmærket kan sætte mig ind i, hvordan jeg ville føle dette forløb, som en formynderisk handling, hvor jeg ville føle mig, som en brik i et spil, og ikke en samarbejde for man på en fornuftigt måde får afdækket om kommunen bør træde ind m. hjælp.

Jeg er heller ikke enig m. Noobs holdning omkr. at de prøver at forebygge ud fra den måde du beskriver denne SB´s handlen og kommunikation. Det virker jo også, som selv de 2 psyk. kan se, at kommunikatioen er dårlig mel. SB og dig, og endda at SB måde at agere og tale på, besværliggør selve formålet m. møderne, idet de jo netop foreslår et møde uden SB. Finder det også mærkværdigt i disse pressede tider for SB´ere, at vedkommende bider sig fast i din sag på denne måde. Eft. min mening vidner det om manglende proff., idet man jo under sådan et arbejdspres må prioretrere sine opgaver.

Du bør derfor straks indhente aktindsigt, se under nyttige link, afl. personligt i 2 kopier, hvor det ene som du beholder m. dato for afl. og underksift for den der har modtaget den. Når du har denne aktindsigt, vil du ved gennemlæsning måske kunne hente noget omkr. netop SBs og forhåbentlig også omk.r de 2 psyk., som du bør tale med kyndige mennesker om hvorvidt sagen holdes på sporet og er behandles rimeligt og ikke mindst indenfor lovens rammer. Samtidig kunne du også tale m. dem om anmodning om skift af sagsbehandler på baggrund af dårlig kommunikation, der ikke fremmer behandling af sagen. Dette er ikke noget man har krav på, derfor skriver jeg anmodning.

Håber at ovenstående kunne give dig lidt, selvom du er inde på et lovområde jeg har kendskab til. men også at du midt i dette kan finde tilbage til at nyde din graviditet og den kommende fødsel uden for mange spekulationer.

PS: ang. advokat, så er en sådan jo juridisk uddannet, hvorimod jeg mener, at de 2 ovenfornævnte både vil være hjemme i lovgivning på baggrund af tidl. sager, men også vil kunne være handlingsanvisende i forhold til netop, hvad der er relevant i din situation. Og på den måde hjælpe m. at styre din sag på rette spor.
__________________
It's not where you're going or where you've been
it's not your glory and it's not your sin
It's the difference that you make
When there's more than your pride at stake

Sidst redigeret af gunvor; 19-01-2011 kl. 11:00. Årsag: PS
gunvor er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
Sagsbehandler asti Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 23 03-04-2012 08:53
sagsbehandler kimmik Det er da strengt ! 7 24-10-2008 15:03
sagsbehandler pruttenQ34 Hvordan forløb det da du søgte fleks? 1 06-09-2008 16:47
Sagsbehandler andi1975 Alt det andet 20 14-07-2008 12:33
Ny sagsbehandler... Buffy Alt det andet 8 25-06-2008 23:02




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 14:26.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension