K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Politik og Samfundsdebat > Det er da strengt !

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Det er da strengt ! Her kan du sætte historier ind som du falder over på nettet. og syntes at andre skal kende til

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 23-10-2008, 23:27   #1
kimmik
Hjemmevant på K10
 
Tilmeldingsdato: 20-08 2007
Indlæg: 257
Styrke: 17
kimmik er ny på vejen
sagsbehandler

Hej

Hvad mener i om den her.

Min tidliger sagsbehandler smed mig over på kontanthjælp i juni efter 4 år,har 3 arbejdsprøvninger samt 4 praktikpladser og div specialægeerklæringer på jeg ikke kan magte mere en 3 timer.Fik afslag på flexjob i juni og røg på kontanten.Så fik jeg ny sagsbehandler og skulle så på genoptræning i 8 uger hvad jeg også har været og de siger at flexjob er vejen frem da jeg ikke kan mere en de 3 timer,de indkalder min nye sagsbehandler efter 6 uger og vi får en snak om det vi bliver enige om jeg skal finde et praktikplads med henblik på et flexjob samme sted.Det finder jeg så efter 3 dage og er started.

Og så er jeg blevet tildet løbene erstatning fra AST i maj og de ville tage det op igen 1 nov.Så jeg mailer til arbejdskadestyrlsen og ber og udsættelse pga jeg skulle i praktik med henblik på et flexjob.

Og så sker dette.I går fik jeg et brev fra AST hvor de skriver de vil tage sagen op igen 1 dec.Årsagen er at jeg skal i praktik i 4 uger med henblik på at få arbejde på ordinære vilkår???
HVAD SKER DER TÆNKTE JEG det var jo ikke det vi havde aftalt,det viser sig at AST havede snakket med min tidliger sagsbehandler HJORTENS søster hun har jo ikke mere med mig at gøre hvordan F...... kan hun sige dette jeg har jo en anden sagsbehandler skulle bare have lidt luft blev sgu så gal.
kimmik er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 24-10-2008, 00:34   #2
baldur
Afhængigheds tegn af K10
 
Tilmeldingsdato: 31-01 2007
Indlæg: 315
Styrke: 18
baldur er rigtig godt på vej
hej kimmik

har du overvejet advokat ?????????????????

Danmark var engang et yndigt land .
baldur er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 24-10-2008, 01:39   #3
Hejdien
Gæst
 
Indlæg: n/a
Kimmik det lyder som om de tager en vis legemesdel godt og grundigt på dig , hvis jeg var dig så ville jeg med det samme få fat i min nye sagsbehandler skriv til hende hvad der er blevet oplyst til ast , og sørg for at få aktindsigt hvoraf det fremgår at du skal i praktik med henblik på fleksjob ..

har du haft bisidder med til møder eller optaget sådan at du har dokumentation for hvad der er aftalt ... ??

Under alle omstændigheder tror jeg at det er vigtigt at du får skrevet til din sagsbehandler og sørg for at jeres aftale fremgår meget tydeligt af det du skriver...

Sådan at du skriver noget ale ...

Som du ved så aftalte vi ved vores møde den og den dato at jeg skulle i praktik med henblik på fleksjob så jeg stiller mig totalt uforstående over for den melding der kommer fra AST vedr min sag hos dem , da de oplyser bla bla bla

Ved at skrive meget utvetydigt at du har en aftale med din nye sagsbehandler omkring fleksjob , får du det samtidig ned på skrift ...

bed i slutningen om at brevet lægges i din sags mappe til senere brug ...

spørg også ind til hvordan i alverden det kan være at der aftales et med din sagsbehandler og der så kommer en anden sagsbehandler ind og melder noget andet...

skriv tydeligtat du syntes det er noget rod og at du er fortørnet over den måde kommunen roder rundt i din sag og bed derefter din sagsbehandler om at bekræfte jeres aftale og bed hende om at få rettet op på det andet, og du vil KUN acceptere et svar på skrift ...

En advokat er selvfølgelig en god ide og det ville jeg også gøre hvis jeg havde råd til det
  Besvar med citat
Gammel 24-10-2008, 03:27   #4
LUM
Har ikke tid til andet end K10
 
Tilmeldingsdato: 04-09 2008
Lokation: Vesthimmerland
Indlæg: 2.623
Blog Indlæg: 2
Styrke: 19
LUM er ved at flytte ind på K10LUM er ved at flytte ind på K10
Ikke for at gøre det hele endnu mere forivrende, men vil alligevel stille spørgsmålet.

Er du sikker på at den person du tror er din nye sagsbehander ER din sagsbehandler, og ikke bare en jobkonsulent ell, som sagsbehandler/kommune har videregivet dig til.

Har du oplyst AST om at den pågældende sagsbehandler slet ikke er din sagsbehandler, og at de derfor har fået urigtige oplysninger af en person som intet har med din sag at gøre mere (selvfølgelig efter at du har sikret sig at x sagsbehandler virkelig ER x sagsbehandler) Henvis dem evt til at tale med din nuværende sagsbehandler, så de kan få rettet deres fejlagtige oplysninger.
LUM er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 24-10-2008, 08:50   #5
kimmik
Hjemmevant på K10
 
Tilmeldingsdato: 20-08 2007
Indlæg: 257
Styrke: 17
kimmik er ny på vejen
Takker for svarene.

1. Det blev aftalt på et møde med min nye sagsbehandler samt en fra genoptræningscentret og mig at dette var på henblink på et flexjob på 3 timer som jeg skulle selv finde og som også kunne blive bagefter.

2.Da jeg kender en formand ringer jeg til ham og spørger om jeg kan komme i praktik der,
ja siger han og hvis du får bevilliget flexjob kan du blive ansat bagefter.Han ringer til genoptræningscentret og fortæller dette fint siger de jeg ringer til min sagsbehandler hun siger det er sgu da fint så vil jeg indstille dig til flexjob bagefter hvis du kan holde til det.

3.Er det ikke nok jeg ringer til min sagsbehandler og siger det hende??

4.har også snakket med min nye jobkonsulent skal til møde på torsdag med hende,

samt have møde på tirsdag med min formand og hende fra genoptræningescentret hvordan det går med mig.
__________________________________________________ ________

Foresten ved jeg at alt er blevet skrevet ned på genoptræningescentret har lige ringet til dem og fået bekreftet dette, så jeg henter en kopi og sender til AST.

Sidst redigeret af Webmaster; 24-10-2008 kl. 11:21. Årsag: 2 indlæg lige efter hinanden lagt sammen til et...brug venligst REDIGER knappen for tilføjelser til indlæg
kimmik er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 24-10-2008, 10:20   #6
phhmw
Moderator
 
Tilmeldingsdato: 08-12 2005
Lokation: Dragør Danmark
Indlæg: 11.740
Styrke: 33
phhmw er på berømmelsens vejphhmw er på berømmelsens vejphhmw er på berømmelsens vejphhmw er på berømmelsens vej
Kære Kimmik og andre.

Denne sag er et skoleeksempel på hvor vigtigt det er at klienten/skadelidte selv har styr på sin sag. Derfor er det så vigtigt at du altid har aktindsigt i SAMTLIGE relevante dokumenter. Kommunen, Arbejdsskadestyrelsen, jobkonsulenter etc... alt skal du have.

Håber Kimmik, at du vil vende tilbage med afslutningen på dine sager. Held og lykke.
Husk at din sag hos AST kan genoptages op til 5 år efter den første afgørelse, hvis der sker en ændring i din situation. Hilsen Peter
phhmw er logget ind nu   Besvar med citat
Gammel 24-10-2008, 11:08   #7
LUM
Har ikke tid til andet end K10
 
Tilmeldingsdato: 04-09 2008
Lokation: Vesthimmerland
Indlæg: 2.623
Blog Indlæg: 2
Styrke: 19
LUM er ved at flytte ind på K10LUM er ved at flytte ind på K10
Citat:
Oprindeligt indsendt af kimmik Se meddelelser
3.Er det ikke nok jeg ringer til min sagsbehandler og siger det hende??
NEJ!! for guds søde grød nej *ss* (husk at se jeg smiler) Det er ok fint du klarer det over telefonen, hvis du lige sørger for at få aftalen på skrift, bare spørg om du ikke lige kan få an skriftlig bekræftelse, og har optaget samtalen, til i tilfælde af at sagsbehandler "glemmer" at sende en bekræftelse.

Grunden er at sagsbehandlerene har en tendens til at "glemme" at skrive vigtige detaljer ind i notaterne, også selv om at det er lovpligtig at de skriver alle relevante ting ned, lige så har de en tendens til at skrive lidt for meget (underforstået ting der aldrig er blevet sagt) Og har du ikke selv tingene på skrift har du ikke en jordisk chance for at bevise at det ikke var xxx men xyx der blev sagt i telefonen, og de tror altså på din sagsbehandler før dig.
En anden grund er at en mundtlig lovning, kan en hver benægte, dvs sagsbehandler kan sagtens side og lyde/være begejstret, men så kommer den overordnede og siger niks biks, hvilket får sagsbehandler til at ændre mening, du kan alligevel ikke få lov. Har du ikke på skrift at sagsbehandler havde lovet, ja så er det bare ærgerligt for dig, for ingen inden for systemet vil tro på at sagsbehandler havde lovet, og nu har trukket i land.

Det er alvor når man/vi i hobetal her inde siger hold dig/jer fra telefonen, og optag alle samtaler, samt brug besidder, det er sur erfaring der har lært os det, desværre... mange af os har oplevet den sødeste sagsbehandler vende på en tallærken og være en ren djævel, og så har vi bare stået der, for vi har ikke kunne bevise hvad er var blevet sagt og lovet.
LUM er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 24-10-2008, 15:03   #8
kimmik
Hjemmevant på K10
 
Tilmeldingsdato: 20-08 2007
Indlæg: 257
Styrke: 17
kimmik er ny på vejen
Har igen snakket med genoptræningscentret.Hun siger at hun har alt skrevet ned og bekrefter osse at det er med henblik med et flexjob på 15 timer hvad min formand er osse infomeret om,hun vil tage kontakt til min sagsbehandler og fortælle histiorien om HJORTEN søster udtalse for det har jeg på skrift fra AST hun har sagt.
kimmik er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
Sagsbehandler asti Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 23 03-04-2012 08:53
ny sagsbehandler baldur Dit og Dat 10 02-12-2008 15:34
sagsbehandler pruttenQ34 Hvordan forløb det da du søgte fleks? 1 06-09-2008 16:47
Sagsbehandler andi1975 Alt det andet 20 14-07-2008 12:33
Ny sagsbehandler... Buffy Alt det andet 8 25-06-2008 23:02




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 07:12.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension