K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Fleksjob - Førtidspension > Din historie

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Din historie Her kan du skrive din historie om det at være fleksjobber (feks hvordan det er at søge fleksjob erfaring med kommune osv)

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 12-01-2010, 13:32   #1
Smidt
Klart Afhængig af K10
 
Smidts avatar
 
Tilmeldingsdato: 09-05 2009
Lokation: København
Alder: 61
Indlæg: 471
Blog Indlæg: 11
Styrke: 15
Smidt er ny på vejen
Forvirrede og nede

Jeg kommer bare lige med lidt obs, er jo begyndt i arbejdsprøvning, lige nu er det 3 dag ad 2 timer, det er et værested/café, og de er bestemt søde men men i torsdags måtte jeg hvile i 45 minutter da jeg kom, var så social i caféen med de ældre der kommer der i ca 45 minutter så var jeg så færdig at jeg måtte ind og hvile på kontoret ind til jeg skulle hjem, og jeg var så træt da jeg tog hjem at man skulle tro jeg havde drukket en hel flaske rødvin alene så svimmel var jeg kunne slet ikke gå lige, tude og tude da jeg nået hjem og sov i flere timer.

Citat:
Dette er fra min dagbog i går d 11.1.10
Har været en rigtig dum morgen, fik et af de voldsomme tinitus anfald i morges mens jeg ordnet en lille opvask, så kunne ikke spise morgenmad, jeg skulle jo møde i arbejdsprøvningen kl 11.30 jeg måtte hvile fra kl 10.30 til 11 spiste så ½ skive brød, men jeg blev ved med at bryde sammen tude og tude, jeg kunne godt se at det slet ikke gik at jeg skulle tage bus og tog, ville jo stå og tude midt på vejen, så jeg valgte at tage en taxa der ud, jeg var der kl 11.25, men jeg kunne mærke at det bare slet ikke gik, jeg var svimmel kunne ikke hænge sammen så der skulle ikke meget til at få gråden frem, da jeg kom ind var der fyldt med mennesker, de skulle holde møde, der var ingen steder hvor jeg kunne hvile, og så fik jeg et nyt tinitus anfald og brød helt sammen, måtte bede dem om at ringe efter en taxa til mig så jeg kunne komme hjem igen.
Det er så blevet mere og mere tydeligt at jeg har fået flere skader i min hjerne efter den meningitis, så min egen læge har sendt alle mine papirer fra indlæggelserne på hospitalet til hjerneskadecenter..så lige nu venter jeg på at komme til undersøgelse der.

Inden arbejdsprøvningen gik i gang oplyste jeg til den private aktør at jeg skal på hjerneskadecenter, hun oplyste min sagsbehandler (som jeg ikke ved hvem er) om det sagsbehandleren har sagt til socialrådgiveren hos den private aktør, at jeg skulle begynde i arbejdsprøvningen og så måtte vi tage det op når jeg havde været på hjerneskadecenter.

Men der hvor jeg står nu er at jeg ikke kan hænge sammen, jeg tuder og tuder, er psyk helt nede, og mit helbred er blevet forværrede, jeg stresse op over ingenting, har så fået oplyst fra hjerneskade foreningen at det kan være på grund at de skader jeg har fået i hjernen.

Jeg håber ikke det er alt for rodet det jeg kommer med her, men er bare så langt nede, og hvis der nogle der har gode råd tager jeg imod dem med kyshånd.

Jeg har skrevet en mail til min læge om alt dette, har bare ikke hørt noget endnu.

Vil endelig helst bare gemme mig under min dyne.

Det blev vist lige lidt mere end bare OBS men det går bare slet ikke

Sætter lige link ind til min hovedtråd

http://www.k10.dk/showthread.php?t=8563
http://www.k10.dk/showthread.php?t=10912



PS der flere der har sagt at jeg skal sygmelde mig fra arbejdsprøvningen....men kan jeg godt det? Jeg må indrømme at jeg tuder bare ved tanken om at jeg skal der ud i morgen....og i dag skulle jeg have være til fys men måtte aflyse, så arbejdsprøvningen går ud over min bahandling.
__________________
DU SKAL HUSKE AT PASSE PÅ DIG SELV!!

Førtidspension d 01.09.10

http://forsoergelsespligt.skrivunder.dk/

Sidst redigeret af Smidt; 12-01-2010 kl. 13:42. Årsag: kom i tanker om noget jeg havde glemt
Smidt er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 12-01-2010, 13:46   #2
frklarsen
Hjemmevant på K10
 
Tilmeldingsdato: 24-10 2008
Lokation: Greve
Alder: 55
Indlæg: 215
Styrke: 16
frklarsen er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af Smidt Se meddelelser
Jeg kommer bare lige med lidt obs, er jo begyndt i arbejdsprøvning, lige nu er det 3 dag ad 2 timer, det er et værested/café, og de er bestemt søde men men i torsdags måtte jeg hvile i 45 minutter da jeg kom, var så social i caféen med de ældre der kommer der i ca 45 minutter så var jeg så færdig at jeg måtte ind og hvile på kontoret ind til jeg skulle hjem, og jeg var så træt da jeg tog hjem at man skulle tro jeg havde drukket en hel flaske rødvin alene så svimmel var jeg kunne slet ikke gå lige, tude og tude da jeg nået hjem og sov i flere timer.



Det er så blevet mere og mere tydeligt at jeg har fået flere skader i min hjerne efter den meningitis, så min egen læge har sendt alle mine papirer fra indlæggelserne på hospitalet til hjerneskadecenter..så lige nu venter jeg på at komme til undersøgelse der.

Inden arbejdsprøvningen gik i gang oplyste jeg til den private aktør at jeg skal på hjerneskadecenter, hun oplyste min sagsbehandler (som jeg ikke ved hvem er) om det sagsbehandleren har sagt til socialrådgiveren hos den private aktør, at jeg skulle begynde i arbejdsprøvningen og så måtte vi tage det op når jeg havde været på hjerneskadecenter.

Men der hvor jeg står nu er at jeg ikke kan hænge sammen, jeg tuder og tuder, er psyk helt nede, og mit helbred er blevet forværrede, jeg stresse op over ingenting, har så fået oplyst fra hjerneskade foreningen at det kan være på grund at de skader jeg har fået i hjernen.

Jeg håber ikke det er alt for rodet det jeg kommer med her, men er bare så langt nede, og hvis der nogle der har gode råd tager jeg imod dem med kyshånd.

Jeg har skrevet en mail til min læge om alt dette, har bare ikke hørt noget endnu.

Vil endelig helst bare gemme mig under min dyne.

Det blev vist lige lidt mere end bare OBS men det går bare slet ikke

Sætter lige link ind til min hovedtråd

http://www.k10.dk/showthread.php?t=8563
http://www.k10.dk/showthread.php?t=10912



PS der flere der har sagt at jeg skal sygmelde mig fra arbejdsprøvningen....men kan jeg godt det? Jeg må indrømme at jeg tuder bare ved tanken om at jeg skal der ud i morgen....og i dag skulle jeg have være til fys men måtte aflyse, så arbejdsprøvningen går ud over min bahandling.
Jeg havde på stedet sygemeldt mig !! Ens tilstand må jo ikke forværres bare fordi man skal i jobprøve, og når de nu har set hvordan du rent faktisk har fået det kan jeg ikk se nogle problemer med at du ringer og melder fra
Jeg ville nok også lige kontakte lægen pr telefon så det også er på plads
Imens du venter får du lige masser af
__________________
Hellere komme galt afsted end slet ikke at komme afsted
frklarsen er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 12-01-2010, 13:56   #3
MTVRV1
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 22-07 2009
Indlæg: 6.197
Styrke: 21
MTVRV1 er rigtig godt på vej
Er det den første arbejdsprøvning du er i?
MIn tilstand blive også meget værre, men holdte ud og det blev til 5 timer om ugen.
var ellers glad for at være der, men kunne ikke holde til mere
Jeg kunne også bare sige du skulle stoppe, men i den sidste ende vil det helt klart være et plus for din sag senere hvis du løber enden ud.
om så du kun er der 1 time om dagen, men det viser at du gerne vil og det er alså arbejdseven de skal vudere.
hvis du sygemelder dig, er det næsten helt sikkert du kommer ud en gang til. Så hvis du kan lide stedet, så havde jeg alså set tiden an
måtte også sove flere timer efter og man føler sig totalt ude af sig selv, efter et par 2 timer og transport fra og tilbage.

er selv i gang med at søge pension og har fået medhold af min forsikring. En grund til var netop pågrund af min arbejdsprøving.
det er noget nemere at få en pension igennem med en arbejdsprøving bag sig, også hvis man skal anke.
se det som en gulerod
håber du klarer det igennem

Sidst redigeret af MTVRV1; 12-01-2010 kl. 14:01.
MTVRV1 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 12-01-2010, 13:57   #4
raunde
På vej til at lære K10
 
Tilmeldingsdato: 22-10 2009
Indlæg: 11
Styrke: 15
raunde er ny på vejen
Hejsa:-)
Sygemeld dig lige på stedet...du har mødt op som aftalt, så de ved selvsyn kan konstatere, at du forsøger, at samarbejde i den udstrækning dit helbred tillader det.
Det er dit liv, dit helbred der står på spil...det er bare ikke ok...at tvinge så syge mennesker i arbejdstræning :-)
Kæmpeknuzer til dig
raunde er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 12-01-2010, 14:14   #5
Trold
Banned
 
Tilmeldingsdato: 12-03 2007
Lokation: Ringsted
Indlæg: 1.564
Blog Indlæg: 2
Styrke: 0
Trold er ny på vejen
Jeg plejer gerne at råde til at man møder op så vidt mulig man er i stand til det, og det er du vel ikke lige i øjeblikket.

Du kan jo så overveje, om du er nødt til at tage en længere sygemelding, eller om du evt. er i stand til at tage en dag af gangen eller noget i den stil, sådan at du kontakter din kontaktperson dagligt eller nogle gange om ugen, for at snakke om hvordan det går.

Jeg vil ihvertfald råde dig til at tage en pause, kort eller lang som du nu har behov for.

Hvis du tager en længere sygemelding er der selvfølgelig en risiko for at du kommer ud i en ny afprøvning, men der er jo også en chance for at hjerneskadecentret melder ud at du slet ikke må afprøves ydeligere.

Det allervigtigste i sådan en afprøvning er, at du lytter til dig selv, og siger fra når du ikke kan mere.

Der er kun én der kan mærke hvordan du har det, og hvad du har behov for lige nu.

Så lyt til dig selv og ager derudfra.


Jeg startede selv hårdt ud i min praktik i 2009, kunne jo klare det hele, men efter knap en uge måtte jeg melde fra, og jeg forklarede min jobkonsulent, at det eneste der hjælper når min ryg er blevet overanstrengt er simpelthen ro og hvile, så jeg var hjemme i en uge.
Det var ikke noget problem, jeg blev blot bedt om at skrive lidt om det i min dagbog.

En dag sagde min jobkonsulent til mig i tlf., at "det her handler jo ikke om, at du skal vise hvor meget smerte du kan klare, det handler jo kun om, at du skal vise hvor meget du kan arbejde".

Sidst redigeret af Trold; 12-01-2010 kl. 14:16.
Trold er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 12-01-2010, 14:15   #6
MTVRV1
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 22-07 2009
Indlæg: 6.197
Styrke: 21
MTVRV1 er rigtig godt på vej
Det er ikke arbejdstæning det er alså en vudering af ens arbejdsevne.
men igen fint af man bare skriver man skal stoppe.
men har i selv været i arbejdsprøvning?
godt være jeg lyder lidt hård, men det er alså noget man skal igennem.
Med mindre man har lægernes ord for det vil påvirke en resten af livet.

Men et godt råd og ring til din kontakt person, det gjorde jeg selv da jeg også var ved at stoppe
så fandt vi en løsning

Sidst redigeret af MTVRV1; 12-01-2010 kl. 14:19.
MTVRV1 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 12-01-2010, 14:20   #7
Trold
Banned
 
Tilmeldingsdato: 12-03 2007
Lokation: Ringsted
Indlæg: 1.564
Blog Indlæg: 2
Styrke: 0
Trold er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af MTVRV1 Se meddelelser
men igen fint af bare skriver man skal stoppe.
men har i selv været i arbejdsprøvning?
Nu har vi jo skrevet samtidig, så jeg ved ikke om ovenstående også omfatter mit indlæg.

Men jo, jeg har selv været i arbejdsprøvning, hele 3 gange, så jeg ved alt om hvor svært det er at sige fra, og hvor nemt man lader sig presse ud over hvad man reelt kan holde til.

Og nej, de 3 gange var ikke fordi at jeg var for hurtig til at sige fra.
Trold er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 12-01-2010, 14:22   #8
MTVRV1
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 22-07 2009
Indlæg: 6.197
Styrke: 21
MTVRV1 er rigtig godt på vej
Citat:
Oprindeligt indsendt af Trold Se meddelelser
Nu har vi jo skrevet samtidig, så jeg ved ikke om ovenstående også omfatter mit indlæg.

Men jo, jeg har selv været i arbejdsprøvning, hele 3 gange, så jeg ved alt om hvor svært det er at sige fra, og hvor nemt man lader sig presse ud over hvad man reelt kan holde til.

Og nej, de 3 gange var ikke fordi at jeg var for hurtig til at sige fra.
Nej det var ikke til dig, vi kender jo snart hinaden

Men ja det er en meget slem omgang at komme igennem
var selv ved at stoppe og havde 2 sygedage i forløbet, men er glad for at jeg kom igennem i dag
det var 8 uger i alt.
de sidste 4 uger med onsdag fri

Sidst redigeret af MTVRV1; 12-01-2010 kl. 14:31.
MTVRV1 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 12-01-2010, 14:56   #9
Smidt
Klart Afhængig af K10
 
Smidts avatar
 
Tilmeldingsdato: 09-05 2009
Lokation: København
Alder: 61
Indlæg: 471
Blog Indlæg: 11
Styrke: 15
Smidt er ny på vejen
Citat:
frklarsen
Jeg havde på stedet sygemeldt mig !! Ens tilstand må jo ikke forværres bare fordi man skal i jobprøve, og når de nu har set hvordan du rent faktisk har fået det kan jeg ikke se nogle problemer med at du ringer og melder fra
Jeg ville nok også lige kontakte lægen pr telefon så det også er på plads
Imens du venter får du lige masser af
Hej frklarsen
Tak for knusene dem kan jeg godt bruge. Jeg har i går skrevet til min læge, grundet mit hører handicap har jeg svært ved at ringe, men har så mulighed for at mail så hun er info. Men jeg har ikke hørt fra hende endnu, håber på at få en mail i dag…Og ja jeg bliver meget forværrede af dette, ryger også psyk ned.

Citat:
MYVRV1
Er det den første arbejdsprøvning du er i?
MIn tilstand blive også meget værre, men holdte ud og det blev til 5 timer om ugen.
var ellers glad for at være der, men kunne ikke holde til mere
Jeg kunne også bare sige du skulle stoppe, men i den sidste ende vil det helt klart være et plus for din sag senere hvis du løber enden ud.
om så du kun er der 1 time om dagen, men det viser at du gerne vil og det er alså arbejdseven de skal vudere.
hvis du sygemelder dig, er det næsten helt sikkert du kommer ud en gang til. Så hvis du kan lide stedet, så havde jeg alså set tiden an
måtte også sove flere timer efter og man føler sig totalt ude af sig selv, efter et par 2 timer og transport fra og tilbage.

er selv i gang med at søge pension og har fået medhold af min forsikring. En grund til var netop pågrund af min arbejdsprøving.
det er noget nemere at få en pension igennem med en arbejdsprøving bag sig, også hvis man skal anke.
se det som en gulerod
håber du klarer det igennem
Hej MTVRV1
Ja det er min første arbejdsprøvning, og jo jeg ved godt at jeg helst skal møde op for at de kan vurdere min arbejdsevene, det var også derfor jeg ikke ture blive hjemme i går, men sådan som jeg har det vil jeg jo sige at det forværre hele mit helbred, og det tror jeg ikke er meningen jeg har jo så også lige det problem at jeg jo har meget dårlig balance, og med alt den sne der ligger er jeg totalt Bambi på glat is, så jeg er nød til at selv betale taxa frem og tilbage, og jeg vil også meget gerne den arbejdsprøvning…men føler bare ikke at jeg kan, sidder og tuder og tuder hele tiden.

Citat:
raunde
Hejsa:-)
Sygemeld dig lige på stedet...du har mødt op som aftalt, så de ved selvsyn kan konstatere, at du forsøger, at samarbejde i den udstrækning dit helbred tillader det.
Det er dit liv, dit helbred der står på spil...det er bare ikke ok...at tvinge så syge mennesker i arbejdstræning :-)
Kæmpeknuzer til dig
Hej raunde
Ja de har jo set på arbejdspladsen hvordan jeg har det, jeg har også sendt en mail til både den private aktør og min læge og min kontaktperson på Gentofte.
Jeg synes heller ikke det er ok at sende så syge mennesker i arbejdsprøvning, og synes jo også godt de kunne stille det hele i bero ind til jeg havde været på hjerneskadecenter til undersøgelse.
Men vil jo også gerne have det overstået, så jeg kan komme vider, og finde ud af hvad jeg kan og om jeg overhoved kan arbejde….lige nu ser det bestemt ikke sådan ud.

Citat:
Trold
Jeg plejer gerne at råde til at man møder op så vidt mulig man er i stand til det, og det er du vel ikke lige i øjeblikket.

Du kan jo så overveje, om du er nødt til at tage en længere sygemelding, eller om du evt. er i stand til at tage en dag af gangen eller noget i den stil, sådan at du kontakter din kontaktperson dagligt eller nogle gange om ugen, for at snakke om hvordan det går.

Jeg vil ihvertfald råde dig til at tage en pause, kort eller lang som du nu har behov for.

Hvis du tager en længere sygemelding er der selvfølgelig en risiko for at du kommer ud i en ny afprøvning, men der er jo også en chance for at hjerneskadecentret melder ud at du slet ikke må afprøves ydeligere.

Det allervigtigste i sådan en afprøvning er, at du lytter til dig selv, og siger fra når du ikke kan mere.

Der er kun én der kan mærke hvordan du har det, og hvad du har behov for lige nu.

Så lyt til dig selv og ager derudfra.


Jeg startede selv hårdt ud i min praktik i 2009, kunne jo klare det hele , men efter knap en uge måtte jeg melde fra, og jeg forklarede min jobkonsulent, at det eneste der hjælper når min ryg er blevet overanstrengt er simpelthen ro og hvile, så jeg var hjemme i en uge.
Det var ikke noget problem, jeg blev blot bedt om at skrive lidt om det i min dagbog.

En dag sagde min jobkonsulent til mig i tlf., at "det her handler jo ikke om, at du skal vise hvor meget smerte du kan klare, det handler jo kun om, at du skal vise hvor meget du kan arbejde".
Hej Trold
Takker endnu en gang for dine altid gode råd.
Jeg har lige modtaget en mail fra min læge, jeg skrev tilbage til hende om hun kan se mig i morgen, hun mener at den arbejdsprøvning skal udsættes, så nu vil jeg skrive til den private aktør at jeg skal til lægen i morgen, og så må jeg tage den der fra, og håbe at de udsætter den til jeg har været på hjerneskadecenter.

I får lige en masse
__________________
DU SKAL HUSKE AT PASSE PÅ DIG SELV!!

Førtidspension d 01.09.10

http://forsoergelsespligt.skrivunder.dk/
Smidt er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 12-01-2010, 15:24   #10
MTVRV1
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 22-07 2009
Indlæg: 6.197
Styrke: 21
MTVRV1 er rigtig godt på vej
Jeg var også i arbejdsprøvning inden mine diagonser var helt på plads.
har det lige som dig totalt Bambi på glat is.
Når man så skal lave noget bliver ens svimmelhed bare endnu være.
har cyster på hjernen som påvirker min blance ved fysisk aktivitet.
kan ikke fjernes
har svært ved bare at sidde og skrive ved en pc, i meget mere end 10 min adgangen uden pause. Samt efter et par timer med fysisk aktivitet og koncentration er man bombet tilbage til stenalderen.
Men synes du skulle kontakte din sagsbehandler i morgen.
nu ved jeg ikke hvor mange timer det er planlagt du skal være der.
så lige, det har du skrevet.

Sidst redigeret af MTVRV1; 12-01-2010 kl. 15:33.
MTVRV1 er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
Helt nede i kælderen Isabel Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 76 28-06-2011 09:19
nede igen DRAGEN Dit og Dat 10 01-02-2009 12:02
Har du været nede og stemme Hejdien Dit og Dat 29 14-11-2007 12:10




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 15:22.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension