K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Fleksjob - Førtidspension > Din historie

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Din historie Her kan du skrive din historie om det at være fleksjobber (feks hvordan det er at søge fleksjob erfaring med kommune osv)

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 13-05-2009, 16:59   #1
Smidt
Klart Afhængig af K10
 
Smidts avatar
 
Tilmeldingsdato: 09-05 2009
Lokation: København
Alder: 61
Indlæg: 471
Blog Indlæg: 11
Styrke: 15
Smidt er ny på vejen
Smile Ny her - Smidt

Hej
Jeg er som sagt ny her, jeg har skrevet min historie på min blog her under smidt.

Men jeg vil lige fortælle kort om mig, jeg er uddanne pædagog har arbejde i børnehave de sidste 4½ år.

Jeg fik en meningitis, for lidt over 7 måneder siden, som skade mit belancecenter, og gjorde mig akut døvblevene,
Jeg er så efterfølgene bleve opereret og har fået kunstig hørelse, som bestemt ikke kan samlines med at hører "normalt"

Mit liv i dag går med en masse hørertræning, fys, hospitals besøg, psykolog.
Jeg er så sygmeldt og har fået brev fra jobcenter om at jeg vil blive kaldt ind til dem inde for 2 uger, de er ved at være gået, med henblik på at lave en ressouseprofil, jeg skal så også arbejdsprøves med henblik på revaliderin, fleksjoj eller førtidspension, og det har jeg det fint med bare de ikke forventer at jeg bare sådan kan klare at arbejde nu for bare jeg har været til hørertræning 1 time sover jeg 2-3 timer når jeg kommer hjem.

Oven i har jeg så fået brev fra børn og unge som jeg er ansat under at de påtænker afsked, det er jo så endelig også forståligt, jeg under mig bare var til møde med min leder for 4 uger siden, der kom hun selv ind på at jeg kunne komme i fleksjob der.
Ok jeg er ikke helt sikker på med min kunstige hørelse at jeg vil kunne klare det, skal også tænke på at min balance er vildt dårlig, liner lidt en fuld når jeg går.

Nu har jeg også fået brev fra min fagforening i dag, at de godt vil hjælpe men at de ikke ved hvad der sket med mig og at hvis jeg bliver afskede skal jeg melde mig i a kassen fagforeningen og på jobcenter
Jeg er så i tvil skal jeg skrive til dem om hvad jeg er i gennem?
og skal jeg henvise dem til den sagsbehandler på jobcenter jeg har der, men som jeg endnu ikke har mødt?

Hilsen
Hanne Smidt
Smidt er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 13-05-2009, 18:08   #2
phhmw
Moderator
 
Tilmeldingsdato: 08-12 2005
Lokation: Dragør Danmark
Indlæg: 11.746
Styrke: 33
phhmw er på berømmelsens vejphhmw er på berømmelsens vejphhmw er på berømmelsens vejphhmw er på berømmelsens vej
Kære Smidt.
Velkommen til.
Bliv ved med at følge DIN tråd her. Der kommer mange spørgsmål senere. Tro os.

Du har et handicap som dine omgivelser i mange tilfælde ikke forstår. Derfor skal du omgående kontakte følgende: http://www.hoereforeningen.dk/viden-...ialkonsulenter som kan og vil hjælpe dig på vej.
Melde din ind i hørerforbundet.

Jeg har haft stor glæde af disse specialkonsulenter efter en arbejdsulykke hvor jeg mistede hørelse og balancenerve i højre side, så lidt erfaring har jeg med emnet.

Men forsøg at slappe af. Der kommer nye svar. Men vær mentalt forberedt på at du er på vej ind i alle fælderne. Fra nu af ingen mundtlig kontakt, kun skriftlige med kommunen.
En vigtig ting du kan begynde på nu er at fører dagbog over din hverdag. Søvn, aktivitet, begrænsninger etc
Forbered din læge - hørerlæge fra hospitalet om at du sandsynligvis er på vej til flex-job.
Indhent aktindsigt i alt fra læger - hospitaler - kommunen og sæt dig ind i ressourceprofil her på k10.
Dit tilfælde ligner et flex-job.

I forbindelsen med dit balance-problem kan jeg berolige dig med at det sikkert bliver bedre med tiden. Men du skal passe på dig selv.
Undersøg ALTID bivirkninger ved evt medicin indtagelse. Få dem udleveret af apoteket.
At have balance-problemer tages særdeles alvorligt af hører-speciallægerne, som har viden om dette.

Jeg fornemmer at du er ung så du skal træne og holde dig i form da du fremover automatisk vil få en anden kropholdning og gang. Som kan give langtidsbivirkninger.

Har du tinnitus?
Da du blev ramt af miningitis, var du den eneste i dine omgivelser. Her tænker jeg på om du blev smittet på dit arbejde?

Mange hilsner Peter halvdøv med tinnitus

ps. læs lige dette: http://www.hoereforeningen.dk/viden-...-i-jobcentrene
og dette: http://www.bmhandicap.dk/

Sidst redigeret af phhmw; 13-05-2009 kl. 19:04. Årsag: tilføjelser
phhmw er logget ind nu   Besvar med citat
Gammel 13-05-2009, 20:58   #3
Smidt
Klart Afhængig af K10
 
Smidts avatar
 
Tilmeldingsdato: 09-05 2009
Lokation: København
Alder: 61
Indlæg: 471
Blog Indlæg: 11
Styrke: 15
Smidt er ny på vejen
Hej Peter

Tak for dit svar, du fik lige sat nogle ting på plads for mig.

Det første link du skrev der går jeg til hørerundervisning hos en hørerpædagog, og hun er rigtig sød til at hjlæpe med at søge forskellige hjælpemiddeler, lige nu er jeg ved at afprøve forskellige fm anlæg, for det vil jeg få brug for både her hjemme og på et job.
Jeg har så også meldt mig ind i Cochlear Implant forening det er Cochlear Implant jeg har fået opereret ind i begge sider af hoved.

Jeg har så også en kontaktperson på Gentofte hospital som ind til nu har været med til to møder på mit job og hun vil også godt tage med til møde på jobcenter.

Det med dagbog har jeg ført fra jeg blev udskrevet fra hospitalet, jeg tror den er oppe på lidt over 100 sider, jeg skriver både hvordan jeg har det også psykisk, hvad begrænsninger jeg har, endvider føre jeg lyd dagbog, som jeg tager med hver gang jeg er hos min tekniker på Gentofte og få justeriet mine CI forkortelse af Cochlear Implant, men som sagt så skriver jeg alt ind i dagbogen.

Jeg vil helt klart læse om ressourceprofil her på kl10, jeg tror også selv at det ender med fleksjob.

Med hensyn til mit balance problem tror jeg også det vil blive bedre jeg går til fys en gang om ugen, og han mener også det vil blive bedre, men han siger også at jeg nok skal leve med at være en lille smulle svimmel, men jeg gør nu rigtig meget selv jeg træner hver dag, har også købt en 3 hjulet cykel som jeg kører ture på hver dag.

Tinnitus fik jeg i forbindelse med minigitisen, og der får jeg nogle meget voldsomme anfald hvis der er for meget støj omkring mig.

Jeg fik minigitisen af en lungebetændelse, den gik i alle mine blodbaner var meget tæt på at dø af den, men heldigvis er jeg er stadigvæk, nej det var ikke en minigitis der smitte, jeg var bare uheldig.

Endnu en gang mange tak

Mange hilsner
Hanne
Smidt er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 13-05-2009, 21:14   #4
phhmw
Moderator
 
Tilmeldingsdato: 08-12 2005
Lokation: Dragør Danmark
Indlæg: 11.746
Styrke: 33
phhmw er på berømmelsens vejphhmw er på berømmelsens vejphhmw er på berømmelsens vejphhmw er på berømmelsens vej
Hej igen Smidt.

Ærgeligt at du også har tinnitus nu og da. Her skal du være opmærksom på at mange mediciner kan forværre og fremprovokerer tinnitussen. Her skal du undgå bla acetylsalisylsyre ( tro jeg det staves ) med det der findes i almindelige kodymagnyl samt en del andre mediciner. Men kræv en UDVIDET indlægsseddel fra apoteket som de hurtigt printer ud til dig.

Dette fandt en læge først ud af 7 år efter at jeg indtog denne type.

Køb dig en balance cirkel som du sikkert kender for at træne din balance. Herligt at hører at du cykler. Godt du holder dig vedlige. Herligt.

Godt du har købt denne 3-hjulede cykel men vær opmærksom på at du fremover har nogle rettigheder for hjælp til hjælpemidler uanset din indkomst.

Men vigtigst af alt, bliv her på din tråd da du 100% sikkert er på vej ind i mange spørgsmål som vil overraske dig.

Held og lykke. mange hilsner Peter svimmel

PS. du skal ikke takke men vi håber når du er blevet erfaren at du så vil hjælpe med her på k10 med dine erfaringer.
PPS. Fra nu skal du træffe en meget vigtig beslutning inde i dig selv. Det er ikke DIT problem at du er hørerhæmmet det er dine omgivelsers problem. Hver gang de mumler eller taler til dig fra lang afstand skal du kræve af dine omgivelser at DE skal komme til dig for at kan du kan SE deres mund, når de taler. BASTA.

Sidst redigeret af phhmw; 13-05-2009 kl. 21:24. Årsag: tilføjelse
phhmw er logget ind nu   Besvar med citat
Gammel 14-05-2009, 10:44   #5
Hejdien
Gæst
 
Indlæg: n/a
Citat:
Oprindeligt indsendt af Smidt Se meddelelser
Hej
Jeg er som sagt ny her, jeg har skrevet min historie på min blog her under smidt.
Velkommen til håber du kan bruge os lidt


Citat:
Men jeg vil lige fortælle kort om mig, jeg er uddanne pædagog har arbejde i børnehave de sidste 4½ år.

Jeg fik en meningitis, for lidt over 7 måneder siden, som skade mit belancecenter, og gjorde mig akut døvblevene,
Jeg er så efterfølgene bleve opereret og har fået kunstig hørelse, som bestemt ikke kan samlines med at hører "normalt"

Mit liv i dag går med en masse hørertræning, fys, hospitals besøg, psykolog.
Jeg er så sygmeldt og har fået brev fra jobcenter om at jeg vil blive kaldt ind til dem inde for 2 uger, de er ved at være gået, med henblik på at lave en ressouseprofil, jeg skal så også arbejdsprøves med henblik på revaliderin, fleksjoj eller førtidspension, og det har jeg det fint med bare de ikke forventer at jeg bare sådan kan klare at arbejde nu for bare jeg har været til hørertræning 1 time sover jeg 2-3 timer når jeg kommer hjem.
Det lyder som om jobcenteret er igang med det rigtige , du skal have lavet en ressourceprofil (den burde være startet ) og ja du skal også arbejds prøves , så indtil videre lyder det som om det er det rigtige , det du skal er at holde dem til ilden så du ikke pludselig havner på varigheds grænsen og havner på kontanthjælp ...

Når du skal op til jobcenteret så tag en skrivelse med hvori der står at du ønsker løbende aktindsigt , på den måde kan du efter hver møde sikre dig at de aftaler der er lavet også er de aftaler der bliver skrevet ned ...

Det lyder godt at du kan få en fra hospitalet med , det stiller dig en del stærkere ....


Citat:
Oven i har jeg så fået brev fra børn og unge som jeg er ansat under at de påtænker afsked, det er jo så endelig også forståligt, jeg under mig bare var til møde med min leder for 4 uger siden, der kom hun selv ind på at jeg kunne komme i fleksjob der.
Ok jeg er ikke helt sikker på med min kunstige hørelse at jeg vil kunne klare det, skal også tænke på at min balance er vildt dårlig, liner lidt en fuld når jeg går.
Det kan jo godt være at du kan få ansættelse der som flekser alligevel og at de simpelthen fyre dig af økonomiske årsager og derfor evt påtænker at ansætte dig når du er blevet flekser...

Men som du selv skriver så er du lidt i tvivl om hvorvidt du kan klare det, og det kan jeg godt forstå , jeg har selv arbejdet i børnehave og der kan jo være et støj nivau af dimensioner og kan da forestille mig at det kan være en belastning med dine problemer ...

Citat:
Nu har jeg også fået brev fra min fagforening i dag, at de godt vil hjælpe men at de ikke ved hvad der sket med mig og at hvis jeg bliver afskede skal jeg melde mig i a kassen fagforeningen og på jobcenter
Jeg formoder at de tror at det drejer sig om en reel fyring pga nedskæringer eller noget , så det er nok bare noget standard noget, jeg formoder at du er i a-kasse og i fagforening og det de så mener er jo at du skal melde dig ledig, nok fordi de ikke kender hele problematikken

Citat:
Jeg er så i tvil skal jeg skrive til dem om hvad jeg er i gennem?
og skal jeg henvise dem til den sagsbehandler på jobcenter jeg har der, men som jeg endnu ikke har mødt?
Jeg ville hvis jeg var dig , ringe til dem og bede om et møde med deres socialrådgiver eller hvad de måtte have , og tage den face too face (evt med en bisidder ) tror det vil være nemmere og hurtigere på den måde , de vil hurtigere kunne give dig svar på evt spørgsmål og fortælle dig hvad du skal gøre og hvor du står henne
  Besvar med citat
Gammel 14-05-2009, 19:47   #6
Smidt
Klart Afhængig af K10
 
Smidts avatar
 
Tilmeldingsdato: 09-05 2009
Lokation: København
Alder: 61
Indlæg: 471
Blog Indlæg: 11
Styrke: 15
Smidt er ny på vejen
Hej Hejdien

Må lige sige at jeg er meget glad for at have fundet denne side, og jeg er glad for alle de råd jeg får

Jeg vil helt klart holde jobcenter til ilden, kan jo godt mærke de er lidt sløve, nu endeligt lidt underligt for da jeg havde været syg 2 måneder, og lige var kommet hjem fra hospitalet, døv og meget syg blev jeg kaldt ind, og hvis jeg ikke kom fik jeg ingen sygdagpenge, så jeg måtte jo tage der ind havde så min mand med, jeg har aldrig oplevet sådan noget før, damen jeg var til møde med ville ikke skrive så jeg kunne være med i samtalen hun talte hen over hovedet på mig talte kun med min mand, jeg tude da vi gik der fra, og så sker der ingen ting før nu så jo de skal holdes til ilden.

Jeg skal da helt klart huske at sige at jeg vil have løbende aktindsigt, hvis du ikke havde skrevet det havde jeg ikke tænkt på det

Ja jeg er super glad for at min kontaktperson fra Gentofte vil tage med, hun er rigtig god at have med, da hun kan forklare alt det faglige omkring min hørelse

Jeg tror at det er økonomiske årsager at de fyre mig på, men jeg har lige talt med min fagforening og de siger at en påtænkelse af afsked, ikke er en fyrenign endnu, men at det kan blive det, jeg har så aftalt et møde med hende i fagforeningen på tirsdag d 19.5 kl. 14 da hun godt ville have min historie fra mig, og det er lidt letter at fortælle det til et møde end i en tlf. da jeg godt kan have lidt svært ved at hører i tlf.

Angåene det med at komme tilbage til børnehaven er jeg meget i tvivl, har jo altid brændt for børnene, men jeg ved bare at det vil være et støj helvede for mig, jeg har så tænkt rigtig meget på hvad jeg så kunne forstille mig at lave, det skal jo helt klart være inde for det pædagogiske, jeg er så blevet meget varm på at prøve et værested for voksne, så det kunne jeg godt forstille mig at tale med jobcenter om, et fleksjob sådan et sted synes jeg ville være rigtig spændene og voksne vil jo også bedre kunne forstå mine begrænsninger.

Mange hilsner
Hanne Smidt
Smidt er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 15-05-2009, 20:59   #7
Smidt
Klart Afhængig af K10
 
Smidts avatar
 
Tilmeldingsdato: 09-05 2009
Lokation: København
Alder: 61
Indlæg: 471
Blog Indlæg: 11
Styrke: 15
Smidt er ny på vejen
Første mail

Hej

Har lige sendt den første mail til min sagsbehandler på jobcenter, jeg under mig nemlig over at hun ikke havde sendt en indkaldelse, den skulle jeg have haft i denne uge så jeg har sendt en mail for at holde hende til ilden.

Jeg har så lige et spørsemål, jeg skal jo have lavet den ressourceprofil, jeg fik meget slem astma for 2½ år siden hvor jeg lå længe på hospitalet var ved at dø af den, det viste sig at jeg havde gået med en ubehandlet astma hele mit liv, i dag har jeg så svær astma, men har lært at leve med den, så kommer mit spørsemål skal jeg indehente jounal oplysninger fra hospitalet omkring det, jeg går stadigvæk til kontrol på hospitalet omkring det hver 3 månede, og min læge der har flere gange sagt at jeg ikke må arbejde med børn da det kan forværre min astma, jeg har jo også letter ved at få lungebetænelse når jeg har astma, har haft det 5-6 gange siden og det var den sidste lungebetænelse der satte minigitisen i gang

Mange hilsner
Hanne Smidt

PS I må bære over med stavefejl jeg er ordblind, men jeg tror nu godt man kan læse hvad jeg skriver
Smidt er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 16-05-2009, 09:06   #8
phhmw
Moderator
 
Tilmeldingsdato: 08-12 2005
Lokation: Dragør Danmark
Indlæg: 11.746
Styrke: 33
phhmw er på berømmelsens vejphhmw er på berømmelsens vejphhmw er på berømmelsens vejphhmw er på berømmelsens vej
Hej igen Smidt.

Svaret er et tydeligt stort JA.

Du skal have din egen mappe med kopi af ALT 100%. Så bed om aktindsigt fra alle de hospitaler, læger, speciallæger, du har haft forbindelse med.

Hvis en astmalæge siger du ikke må arbejde med børn grundet din asma, så bed om at det bliver nævnt i din journal.

Dette råd er faktisk det vigtigste af alle de råd vi giver hinanden. Hilsen Peter
phhmw er logget ind nu   Besvar med citat
Gammel 16-05-2009, 13:00   #9
Smidt
Klart Afhængig af K10
 
Smidts avatar
 
Tilmeldingsdato: 09-05 2009
Lokation: København
Alder: 61
Indlæg: 471
Blog Indlæg: 11
Styrke: 15
Smidt er ny på vejen
Smile

Hej Peter

Ved godt jeg ikke skal takke men jeg er meget glad for din tilbagemelding.

Citat:
Oprindeligt indsendt af phhmw Se meddelelser
Hej igen Smidt.

Svaret er et tydeligt stort JA.

Du skal have din egen mappe med kopi af ALT 100%. Så bed om aktindsigt fra alle de hospitaler, læger, speciallæger, du har haft forbindelse med.

Hvis en astmalæge siger du ikke må arbejde med børn grundet din asma, så bed om at det bliver nævnt i din journal.

Dette råd er faktisk det vigtigste af alle de råd vi giver hinanden. Hilsen Peter
Jeg vil mandag tage kontakt til min astma læge for at få aktindsigt, dernæst vil jeg lave en mappe, til det hele, den vil jo nok vokse.

Mange hilsner
Hanne
Smidt er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 16-05-2009, 16:25   #10
phhmw
Moderator
 
Tilmeldingsdato: 08-12 2005
Lokation: Dragør Danmark
Indlæg: 11.746
Styrke: 33
phhmw er på berømmelsens vejphhmw er på berømmelsens vejphhmw er på berømmelsens vejphhmw er på berømmelsens vej
Kære Smidt.

Din mappe vil vokse? Ja, det kan du dæleme tro den vil. Men det er så vigtigt at man/du har fuldstændig krystalklart overblik i din sag.

Det er ikke det samme som at kende alle love og konsekvenser men når man har overblik opdager man hurtig når noget er galt....ikke overensstemmelse med virkeligheden....og så begynder ens sag at kører i forkert retning.

Men når man er "nybegynder" har man ikke dette overskud. Derfor er k10 så god for nynegyndere da vil alle har siddet i nøjagtig samme situation. Held og lykke.
Tak for takken du. Hilsen Peter
phhmw er logget ind nu   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
smidt ud misse Spørgsmål ang Sygedagpenge/Kontanthjælp 14 13-02-2013 13:28
Smidt ud af samfundet. emspower Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 26 05-01-2012 10:37
Smidt ud af sygedagpengesystemet. doggerbanke66 Alt det andet 86 28-09-2011 11:03
Gravid smidt på kontanthjælp Risa Politik og Samfund 1 07-11-2009 16:12
Smidt på kontanthjælp???? Odenseaneren Politik og Samfund 1 16-12-2008 23:23




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 19:16.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension