K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Fleksjob - Førtidspension > Din historie

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Din historie Her kan du skrive din historie om det at være fleksjobber (feks hvordan det er at søge fleksjob erfaring med kommune osv)

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 13-12-2009, 22:38   #1
Smidt
Klart Afhængig af K10
 
Smidts avatar
 
Tilmeldingsdato: 09-05 2009
Lokation: København
Alder: 61
Indlæg: 471
Blog Indlæg: 11
Styrke: 15
Smidt er ny på vejen
Taxa og arbejdsprøvning

Hej

Jeg har fået et sted som vil tage mig i arbejdsprøvning, et værested i en kirke.

Et af mine skånehensyn er at hvis jeg får mine meget voldsomme tinitus anfald, skal jeg tage hjem, men når jeg får de anfald kan jeg slet ikke være nogle steder, får vildt hovedpine kvalme, og bliver meget svimmel, det vil slet ikke være forsvarligt at jeg skal tage med toget hjem, jeg vil da være vildt bange for at falde og tænkt hvis det skete ved toget.....HJÆLP......men er der nogle der ved om jeg vil kunne få betalt taxa af kommunen?

Det vil jeg slet ikke kunne betale, på de sygedagpenge jeg får.

Jeg har lagt link ind til min hovedtråd her http://www.k10.dk/showthread.php?t=8563&page=11

__________________
DU SKAL HUSKE AT PASSE PÅ DIG SELV!!

Førtidspension d 01.09.10

http://forsoergelsespligt.skrivunder.dk/
Smidt er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 13-12-2009, 23:07   #2
Hejdien
Gæst
 
Indlæg: n/a
Jeg fik bevilliget taxa efter § 81 eller 82 kan ikke lige huske det på stående fod men skal se om jeg kan finde papirene på det...

Det kræver så godt nok en status fra lægen om at du har behov og er nød til at have taxa jeg havde det så til hvergang jeg skulle noget så som bomi, arbejdsprøvning osv ...
  Besvar med citat
Gammel 13-12-2009, 23:34   #3
frklarsen
Hjemmevant på K10
 
Tilmeldingsdato: 24-10 2008
Lokation: Greve
Alder: 55
Indlæg: 215
Styrke: 16
frklarsen er ny på vejen
Tænkte lige om ikke det her var en god "grund" til at kunne opnå § 100 ? Det må da være muligt når man kan vise dokumentation iform at taxa regninger
__________________
Hellere komme galt afsted end slet ikke at komme afsted
frklarsen er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 13-12-2009, 23:54   #4
Hejdien
Gæst
 
Indlæg: n/a
Den tror jeg ikke går da alle andre lovgivninger skal være forsøgt og det jo ikke er noget permanent noget men kun midlertidigt mens man er igennem arbprøvning osv ..

Jeg fik en arbejdsprøvning tæt på hjemmet fordi det skal være realistisk med en sådan og det er ikke realistisk at kommunen vil give en taxa frem og tilbage , men som de sagde så ville det jo nok blive en handicapbil ..

og at nogen fik taxa frem og tilbage til jobbet men det er for dyrt og ikke noget de har med i deres planer ...
  Besvar med citat
Gammel 13-12-2009, 23:55   #5
Ninja
Jeg bor her på K10
 
Ninjas avatar
 
Tilmeldingsdato: 10-01 2008
Indlæg: 13.654
Styrke: 33
Ninja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejen
Det kunne godt tænkes de vil sige god for sådan en løsning. Synes kommunerne (sagsbehandlerne) griber det meget forskelliget an...

Omvendt, vil de så nok også erfare at du nok ikke lige er egnet til arbejdsmarked, for hvordan kan man ansætte nogen der kan risikere at skulle gå hjem hvad øjeblik det skal være - dette kan så gavne din sag på sigt alt efter hvad du søger og hvad planen er.
Ninja er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 14-12-2009, 05:27   #6
MorWettendorff
Afhængigheds tegn af K10
 
Tilmeldingsdato: 21-10 2009
Lokation: Fredericia, men oprindelig fynbo
Alder: 51
Indlæg: 355
Blog Indlæg: 1
Styrke: 15
MorWettendorff er ny på vejen
Jeg fik taxa kørsel da jeg var i arbejdsprøvning, men jeg har også lægen ord på jeg ikke må køre bil, og ikke må færdes alene, da jeg altid er meget svimmel, og nogle gange kan besvime af mine smerter, så derfor fik jeg taxa. Men prøv at spørg din socialrådgiver.
MorWettendorff er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 14-12-2009, 11:23   #7
Smidt
Klart Afhængig af K10
 
Smidts avatar
 
Tilmeldingsdato: 09-05 2009
Lokation: København
Alder: 61
Indlæg: 471
Blog Indlæg: 11
Styrke: 15
Smidt er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af Hejdien Se meddelelser
Jeg fik bevilliget taxa efter § 81 eller 82 kan ikke lige huske det på stående fod men skal se om jeg kan finde papirene på det...

Det kræver så godt nok en status fra lægen om at du har behov og er nød til at have taxa jeg havde det så til hvergang jeg skulle noget så som bomi, arbejdsprøvning osv ...
Hej Hedien!!
Jeg synes godt at kunne huske at have læst at du fik taxa til din arbejdsprøvning.


Citat:
Oprindeligt indsendt af frklarsen Se meddelelser
Tænkte lige om ikke det her var en god "grund" til at kunne opnå § 100 ? Det må da være muligt når man kan vise dokumentation iform at taxa regninger
§ 100 er det ikke kun til merudgifter ?

Citat:
Oprindeligt indsendt af Hejdien Se meddelelser
Den tror jeg ikke går da alle andre lovgivninger skal være forsøgt og det jo ikke er noget permanent noget men kun midlertidigt mens man er igennem arbprøvning osv ..

Jeg fik en arbejdsprøvning tæt på hjemmet fordi det skal være realistisk med en sådan og det er ikke realistisk at kommunen vil give en taxa frem og tilbage , men som de sagde så ville det jo nok blive en handicapbil ..

og at nogen fik taxa frem og tilbage til jobbet men det er for dyrt og ikke noget de har med i deres planer ...
Der står også i min ress.profil at jeg ikke kan kører tage for langt med bus/tog da jeg så ikke kan hænge sammen, og det sætter min tinitus i gang.
Men desværre kunne der ikke findes et sted tæt på mit hjem, som kunne tage mig i arbejdsprøvning.

Citat:
Oprindeligt indsendt af helenekr Se meddelelser
Det kunne godt tænkes de vil sige god for sådan en løsning. Synes kommunerne (sagsbehandlerne) griber det meget forskelliget an...

Omvendt, vil de så nok også erfare at du nok ikke lige er egnet til arbejdsmarked, for hvordan kan man ansætte nogen der kan risikere at skulle gå hjem hvad øjeblik det skal være - dette kan så gavne din sag på sigt alt efter hvad du søger og hvad planen er.
Hej helenkr!!

Det er nemlig lige sådan mit liv er nu, bedst som jeg er til noget må jeg tage en taxa hjem, fordi jeg slet ikke kan være nogle steder, når jeg får mine tinitus anfald (som jeg får mellem 1 til flere af daglig) disse tinitus anfald, er ikke bare en hyletone, for sådan en har jeg i højere side, denne kommer ud af den blå luft, og lyden/larmen er så voldsom at det føles som om mit hoved ligger inde i en meget stor motor, under disse anfald bliver jeg så dårlig, får voldsom hovedpine, kvalme, og bliver meget svimmel.

Men jeg har været hos min nye læge, som jubii tager mig alvorligt og lytter til mig, hun vil have mig undersøgt på hjerneskadecenter….men det bliver jo så først efter nytår, men jeg kan jo selv mærke at jeg har fået flere skader, en kun miste hørelse og skade balancecenter. Jeg bliver jo mega hurtig forvirrede, skal skrive alt ned lige med det samme.

I skulle have set mig den anden dag, jeg skulle noget, hvor jeg ikke havde været før, så jeg gik ind på rejseplan dagen før, printe planene ud, men men, hjælp jeg havde kommet til at taste forkert, og havde ikke set det, så jeg kom jo et forkert sted hen, OG så blev jeg væk…….kunne slet ikke finde ud af hvor jeg var, og det var altså midt i kbh som jeg bestemt godt kender, men jeg gik meget forvirrede rundt i ca. 20-30 minutter endte med at stå midt på fortovet og stortude….OG folk gik bare forbi….. jeg fik taget mig så meget sammen at jeg fandt et ældercenter, hvor jeg fik en til at ringe efter en taxa til mig….

Men det er meget sådan mit liv er nu, efter den meningitis.
Så ja jeg tænker da selv…hvordan pokker skal du/jeg kunne vende tilbage til arbejdsmarkeder og så på 37 timer…..
Her hjemme kommer min mor en gang om ugen og hjælper med at gøre rent, støvsuren sætter lige med det samme et af de voldsomme tinitus anfald i gang, og sådan noget som kravle op for at tørre støv af, ville jeg falde ned lige med det samme. På grund af min dårlige balance.


Citat:
Oprindeligt indsendt af MorWettendorff Se meddelelser
Jeg fik taxa kørsel da jeg var i arbejdsprøvning, men jeg har også lægen ord på jeg ikke må køre bil, og ikke må færdes alene, da jeg altid er meget svimmel, og nogle gange kan besvime af mine smerter, så derfor fik jeg taxa. Men prøv at spørg din socialrådgiver.
Hej MorWettendorff
jeg må heller ikke kører bil, på grund af min skadet balancecenter, det har de sagt til mig på Gentofte hospital.
Jeg har lige sendt en mail til socialrådgiveren, så må jeg se hvad hun svare tilbage.
Jeg tænker også lige at jeg vil skrive en mail til hende jeg talte med på Gentofte, og få hende til at skrive en mail til min socialrådgiver.


I for lige et stort
__________________
DU SKAL HUSKE AT PASSE PÅ DIG SELV!!

Førtidspension d 01.09.10

http://forsoergelsespligt.skrivunder.dk/
Smidt er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 14-12-2009, 15:59   #8
Ninja
Jeg bor her på K10
 
Ninjas avatar
 
Tilmeldingsdato: 10-01 2008
Indlæg: 13.654
Styrke: 33
Ninja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejen
Jamen det var da forfærdeligt!!

Sikke dog en grim tinitus

Jeg har hørt om en dame der havde det nogenlunde lige så voldsomt som dig, og hendes psyke blev simpelthen så påvirket at hun til sidst forsøgte at tage sit eget liv. Hun kunne simpelthen ikke være nogen steder for den voldsomme lyd der kom væltende ind over hende, og hun blev også angst for den tinitus og isolerede sig mere og mere, netop som du siger, fordi den kom dundrende ud af det blå og i de mærkligste situationer.

TÆNK, hun kom så til hypnotisør med speciale i tinitus, og han spurgte hende hvilken lyd hun kunne tænke sig at skifte ud med motorlarmen, hvortil hun svarede, at hun altid havde fundet ro ved lyden af havet.
Efter få behandlinger forsvandt motorlamen, og siden da har hun kun hørt havets brusen! Hun reddede faktisk livet.
Han kan ikke fjerne tinitus, man har har med stor succes kunne forandre de lyder tinitus giver, så det bliver mere udholdelige. Nogen har jo en voldsom ringen, andre har en forfærdelig hylen ect.
Og alle fortæller hvor meget det har hjulpet at en hylelyd er blivet til lyden af vindens susen, eller en ringelyd er blevet lavet om til tonerne af blid klassisk musik.

Synes bare lige jeg ville fortælle dig om muligheden, og så lige give dig en masse
Ninja er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 14-12-2009, 18:40   #9
Smidt
Klart Afhængig af K10
 
Smidts avatar
 
Tilmeldingsdato: 09-05 2009
Lokation: København
Alder: 61
Indlæg: 471
Blog Indlæg: 11
Styrke: 15
Smidt er ny på vejen
Hej Helene

Nej det er bestemt ikke sjovt, men det kunne være at jeg skulle prøve en hypnotisør.

Der er en del som har sagt at det lyder som "Ménières" jeg har fået i forbindelse med menigitisen, så jeg har lige skrevet en mail til min hørerpædagog på hørercenter, så vil jeg lige se hvad hun svare tilbage.

__________________
DU SKAL HUSKE AT PASSE PÅ DIG SELV!!

Førtidspension d 01.09.10

http://forsoergelsespligt.skrivunder.dk/
Smidt er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
arbejdsprøvning - så barsel - og nu tilbage til arbejdsprøvning, eller? Whattodo Fremtiden for fleksjob og førtidspension 9 19-01-2013 14:58
Arbejdsprøvning/ikke arbejdsprøvning empowerment Dit og Dat 15 08-12-2010 16:30
Arbejdsprøvning jsn Alt det andet 3 22-07-2009 14:57
Arbejdsprøvning sabsi1969 Spørgsmål ang fleksjob 6 16-08-2008 13:03
taxa kørsel Marolle Dit og Dat 11 10-07-2008 19:50




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 02:38.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension