K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Alt det andet

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Alt det andet Her kan du stille de spørgsmål hvis du ikke lige mener at det høre til under fleks, førtidspension eller sygedagpenge dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 03-10-2015, 22:34   #1
Millamai
Ved at vænne sig til K10
 
Tilmeldingsdato: 03-10 2015
Indlæg: 22
Styrke: 9
Millamai er ny på vejen
Arbejdsprøvning?

Hej med jer
Jeg har en arbejdsskade i ryggen efter et traumatisk fald tilbage i 2012. Den er anerkendt i arbejdsskade styrelsen 2014. Arbejdsskade styrelsens læge har skrevet det er kronisk hvilket jeg har haft det meget svært med. Jeg har håbet jeg kunne træne det væk eller ved skånehensyn det blev bedre. Det er det ikke tværtimod. Jeg er offentlig Ansat i det samme arbejde i 10. Jeg er sygemeldt og på vej ud i en fyring. Jeg skal på jobcenter på mandag kan jeg komme ud i en arbejdsprøvning selvom jeg ikke er fyret endnu?
Jeg kan på ingen måde varetage mit job mere, har virkelig prøvet også med en paragraf 56 ordning. Men det er ikke muligt( arbejder med børn)
Sagen er nu inde ved erhverstyrrelsen og det tager langtid kan jeg forstå. Kan jeg komme i nogle arbejdsprøvninger selvom jeg ikke er helt fyret jeg tænker selv jeg kunne varetage flexjob hvor skånehensyn til min ryg blev varetaget. Måske ikke mange timer om ugen, men lidt er vel bedre ind ingenting. Jeg ville blive ked af det hvis jeg fik en førtidspension. Jeg vil gerne bidrage med det jeg kan. Ved bare ikke ret meget om hvordan systemet hænger sammen. Ved i noget
Kh
Karina
Millamai er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 03-10-2015, 22:45   #2
Webmaster
Webmaster
 
Webmasters avatar
 
Tilmeldingsdato: 06-10 2005
Lokation: Køge
Indlæg: 9.806
Blog Indlæg: 3
Styrke: 67
Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10
Du bør læse om fastholdelsesfleksjob http://www.cabiweb.dk/fleksjob/fastholdelsesfleksjob/

Men jeg kender ikke nok til din sag til at vide om du kan komme ind under dette...

Normalt afprøver man ikke folk når de er sygemeldt...eller det gjorde man ihvertfald ikke før...jeg skal ikke kunne sige om det er ændret...så meget er jeg desværre ikke inde i sygedagpengeloven..

En ting du skal huske...det er at det er super vigtigt at alt er på skrift når du har med kommunen at gøre...

Ved møder...der kan du evt optage samtalen eller tage en bisidder med..

Findes tingene ikke på skrift...ja så findes de ikke...

Det er rigtig vigtigt at kunne dokumentere alt...

Er du smart så bliver du i denne tråd og stiller alle dine spørgsmål her...

Det gør det nemmere for folk at kunne svare dig hvis de har al den info du lægger i tråden....det giver bedre svar..

Der kommer sikkert andre som kan svare dig bedre end jeg kan..
__________________
Webmaster er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 03-10-2015, 23:55   #3
phhmw
Moderator
 
Tilmeldingsdato: 08-12 2005
Lokation: Dragør Danmark
Indlæg: 11.743
Styrke: 33
phhmw er på berømmelsens vejphhmw er på berømmelsens vejphhmw er på berømmelsens vejphhmw er på berømmelsens vej
Velkommen til...

Kære Millamai

Bliv her på din tråd fremover, så vi andre ikke mister vigtige oplysninger.

Læs og følg disse råd til nye på k10:

http://www.k10.dk/showthread.php?t=28928

Bekræft at du stadig er på sygedagpenge og er forlænget iht http://www.k10.dk/index.php?pageid=sygedagpengestop

Er du over eller under 40 år?

Bekræft, at du fra ASK, Arbejdsskadestyrelsen har en skriftlig anerkendelse at ASK acceptere din sag som arbejdsskade.

Hvem har indgivet anmeldelsen til ASK?

Hvorfor er der gået 2 år før ASK anerkendte din sag som en arbejdsskade?

Har du været igennem en MR-scanning?

Hvis nej, hvorfor ikke?

Har du pr nuværende en specifik ryg diagnose?

Hvem har beordret dig på Jobcenteret?

Hvorfor er du på vej imod en fyring?

Du er vel stadig tilknyttet en §56, som er en aftale imellem 3 parter der har accepteret et unormalt sygefravær.

Hvor i landet bor du ca?

Hvad tænker du selv om fremtiden, fleksjob, førtidspension, ressourceforløb eller revalidering til andet job? Hvor vil DU hen? Det er vigtigt at gøre sig tanker om.

Fastholdelsesfleksjob. som også Web nævner
http://www.k10.dk/showthread.php?t=30994

Du oplyser at din sag er ved Erhvervsstyrelsen https://erhvervsstyrelsen.dk/

Hvad er formålet med det?

Hvis ikke du har, skal du søge aktindsigt ved alle 100%.

Du skal vide og forstå alt hvad andre skriver om dig.

Hvis ikke du gør det, vil du fortryde bitterligt senere.

Aktindsigt.

http://www.k10.dk/index.php?pageid=aktindsigt

Journalliste.
http://www.k10.dk/showthread.php?t=30401

Læger, speciallæger, hospitaler
http://www.k10.dk/media/skema/aktindsigt_ved_laege.pdf

Kommunen, Arbejdsskadestyrelsen etc
http://www.k10.dk/media/skema/aktindsigt.pdf

Hold din arbejdsskade og kommunen adskilt, da de intet har med hinanden at gøre. Køb 2 mapper, hold orden da der kommer flere dokumenter end du forventer.

Hvilken behandling har du modtaget indtil nu? Fysioterapi? Kommunalt eller privatklinik?

Individuel behandling eller holdtræning?

Hvem har betalt regningen indtil nu?

Arbejdsskade
Læs: http://www.k10.dk/showthread.php?t=28956

Har du kontakt til en fagforening, hvor du modtager hjælp til din sag?

Er du normalvægtig, inden for normal BMI?

Har du andre diagnoser, fysisk som psykisk?

Svar på alle spørgsmål, for din egen skyld.

Hilsen Peter

PS Som Web nævner: alt foregår skriftligt imellem dig og kommunen. Hvis ikke du følger det råd fremover, vil du også fortryde bitterligt.

Du er nu i gang med at kæmpe for dit fremtidige sociale og økonomiske liv. Derfor lyt til os og følg vores råd, stol på dig selv.

Kommunen er din modpart. Kommunen er ikke interesseret i diagnoser men udelukkende i din arbejdsevne.

Jeg fornemmer....

Kære Millamai

.... at det ikke er det helt store overblik du har om hvad der venter dig i fremtiden.

Men du må ikke gå i panik, men tage et skridt ad gangen.

Der er meget man skal kunne når man bliver syg og oveni med en arbejdsskade. Men du skal betragte det, som om du er havnet i en retssal, med 2 modparter, der har modsatrettet interesser.

Men hvis du følger vores råd og svare på alle spørgsmål, så dukker der endnu flere op i fremtiden.

Dem findes der også svar på.

Men du kan begynde med at få udleveret fra din arbejdsgiveres lønningskontor følgende:

Det sidste års sygestatistik FØR din arbejdsskade.

Samt din sygestatistik for de efterfølgende 2 år. 3 års sygestatistik ialt.

Når du har det, fremsender du det til Arbejdsskadestyrelsen.

Hvor du også skal søge aktindsigt.

Hvor mange speciallæger har du været hos og fået skrevet "Statuserklæringer" eller "Speciallægeerklæringer"?

Allerede nu er du forpustet i dine øjne og tænker at der er mange ting, men der er jo ingen andre end dig selv der kan styre en arbejdsskade og en social sag ved kommunen.

Men ingen panik, der er svar på alle spørgsmål.

Det er jo ikke så ringe endda.

Hilsen Peter
phhmw er logget ind nu   Besvar med citat
Gammel 04-10-2015, 08:21   #4
gisne
Har ikke tid til andet end K10
 
gisnes avatar
 
Tilmeldingsdato: 25-10 2012
Lokation: Horsens Komune
Indlæg: 2.113
Styrke: 15
gisne er ved at flytte ind på K10gisne er ved at flytte ind på K10
Da min rygskade blev forværret så jeg ikke længere kunne arbejde på normale vilkår, blev jeg af jobcenteret arbejdsprøvet på den arbejdsplads jeg allerede var ansat, men bare i andre jobfunktioner.

Det kunne lade sig gøre fordi ledelsen gav plads til at kunne afprøve fx. Kontoropgaver, ledelsesopgaver, konsulentopgaver m.v selv om det hverken var det jeg var uddannet til eller var opgaver der lige var ledige.
De ansatte så en vikar til min alm. Stilling imens, således at jeg ikke længere var en del af normeringen.

Undervejs blev det meget tydelig dokumenteret hvordan jeg klarede de forskellige opgaver fx hvor længe jeg kan sidde til møde rygsmerterne stiger, hvor længe jeg kan koncentere mig, osv osv.

Det var den eneste arbejdsprøvning jeg var i overhovedet, så det kan sagtens lade sig gøre at blive arbejdsprøvet mens man stadig er ansat, det kræver bare at jobcenteret er indstillet til at samarbejde
__________________
Er på K10 pga fysisk arbejdsskade i ryg/skulder. Indstillet af rehabiliteringsteam til førtidspension uden ressourceforløb. Tilkendt førtidspension med virkning pr. 1. april 2014.
gisne er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 04-10-2015, 10:27   #5
Vovse
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 29-03 2010
Lokation: Sjælland
Indlæg: 9.664
Styrke: 26
Vovse er fast beboer på K10Vovse er fast beboer på K10Vovse er fast beboer på K10
Skriv lige herinde når/hvis du skal i arb.prøvning, så vi kan give dig nogle gode råd, så du (forhåbentlig) ikke skal gennem flere arb.prøvninger.
__________________
"Lediggang som saadan er ingenlunde Roden til alt Ondt, tværtimod, den er et sandt guddommeligt Liv, naar man ikke keder sig"

Søren Aabye Kierkegaard (5. maj 1813 - 11. november 1855), dansk teolog, filosof og psykolog.
Vovse er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 04-10-2015, 19:11   #6
Millamai
Ved at vænne sig til K10
 
Tilmeldingsdato: 03-10 2015
Indlæg: 22
Styrke: 9
Millamai er ny på vejen
Hej Hej og tusind tak for de mange svar og råd
Jeg var 38 år og gravid ( vidste ikke jeg var gravid) da skaden skete i idræt med mine elever. Jeg er 42 år nu. ASK anerkendte min skade i 2014(okt). Jeg blev tilkendt 10 procent varige men , ugen efter ny afgørelse hvorpå de anerkender den med 8 procent , hvorfor ved jeg ikke. De ville ikke dække min fysioterapeut regninger dem har jeg selv betalt fra 2012 og til nu. Dog skrev de: Vi vurdere , at dine behandlinger efter skaden ikke har en helbredende , men alene lindrende.I denne vurdering er indgået skadens art og omfang, og at behandlingerne kun havde en kortvarige effekt.

Forløbet i ASK har trukket ud fordi jeg skulle MR skannes og 2 gange smerte klinik behandling , funktionsattest af egen læge plus fysioterapeut behandlinger. Så da jeg troede det ligesom gav sig selv jeg var skadet ville ASK have deres egen læge til at vudere mig. Det var en special læge i neurologi han har skrevet følgende i konklusion august 2014:
Efter traumet har undersøgte fået betydelige motorisk problemer, fleks vanskeligheder ved af og påklædning. Undersøgte kan ikke tømme opvaskemaskine osv.TIlstanden indebærer , at undersøgte har måtte opgive sit arbejde som idrætspædagog og må begrænse sig til understøttende undervisning. Prognosen kan ikke stilles eksakt , men i betragtning af det lange forløb er det sandsynligt at der vil være kronisk lændesmerter på et eller andet niveau.indtil videre har undersøgte den samme løn som før skaden , men udsigterne til at bibeholde samme erhverv er forringet.

Jeg er MR skannet og skal snart igen. Det er 3 år siden jeg blev skannet, på det tidspunkt lød diagnosen på : svarende til L5/S1 niveau ses en mindre central discuprotrusion med anulusrift..Der er minimal af discusbulging svarende til Th10/TH 11.mindre discuprotrusion svarende til L5 /S1 med anulusrift modic type 1 forandringer.
Jeg ved ikke helt hvad der er derinde andet end det gør så ondt hele tiden. Jeg har fået ny læge den gammel læge gik på pension. Den nye læge vil have mig skannet fordi det er langtid siden og fordi der er modic forandringer. Det er noget betændelse ting.
Jeg har aldrig fejlet noget fysisk eller psysisk og normal BMI , måske lidt i underkanten.

BUPL kører sagen ved erhvervstyrrelsen, så det er mening de skal erkende min skade , at jeg ikke kommer til at arbejde med mit fag hverken fuldtid eller halvtid. Det kan jeg simpelhen ikke så heller miste hus og bil, end min familie.Jeg går meget op i sundhed og har altid trænet og også haft den indstilling hvis jeg bare fik gjort de andre muskler stærke så blev det bedre.Problemet er bare jeg kan intet træning kun varmtvand badning

Hvad tænker jeg om min fremtid, jeg ville blive dybt ulykkelig hvis jeg bliver førtidspensioneret , for jeg memer stadig jeg kan bidrage med noget. Jeg tænkte et flex job måske 2-3 timer om dagen , hvis alle mine skånehensyn blev taget. Jeg har brug for at veksle mellem siddende og stående og pauser.Måske kunne et flex job bestå i at formidle viden om børn med autisme da jeg har stor erfaring , 10 år. Måske noget om sundhed og kost. Det er sådan jeg tænker men der er nok lang vej. Er virkelig glad for jeg fandt dette sted Tak igen

Forresten skal jeg rage special lægeerklæring med p jobcenter i morgen der står jo hvad jeg kan osv ☺️
Millamai er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 04-10-2015, 20:23   #7
østerbro
Lever på K10
 
Tilmeldingsdato: 14-06 2010
Lokation: københavn
Indlæg: 1.113
Styrke: 15
østerbro er rigtig godt på vej
Du må for alt i verden ikke opgive , at betale din pbu pensionsforsikring, der er 2 sygdomsdele i den, 1 hvis du får fleksjob og 1 hvis du får førtidspension, så selvom det vil blive økonomisk hårdt så betal den.
østerbro er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 04-10-2015, 20:29   #8
phhmw
Moderator
 
Tilmeldingsdato: 08-12 2005
Lokation: Dragør Danmark
Indlæg: 11.743
Styrke: 33
phhmw er på berømmelsens vejphhmw er på berømmelsens vejphhmw er på berømmelsens vejphhmw er på berømmelsens vej
Din beskrivelse af forløbet forvirre...

Kære Millamai

Bekræft venligst:

Hvilken ydelse er du på nu? Sygedagpenge?

Har de være forlænget før?

Er du stadig ansat ved en arbejdsgiver, men under en §56?

Du nævner Erhvervsstyrelsen endnu engang? Hvad laver din sag ved Erhvervsstyrelsen.?

Hvis du er tilknyttet er arbejdsgiver, hvad skal du så i Jobcenteret i morgen?

Har du viden om dine Modicforandringer har været til stede før arbejdsskaden?

Hvor i landet bor du ca? Jylland, Fyn, Sjælland, København etc

Har du på skrift at du selv skal betale din optræningsbehandling, trods det er en arbejdsskade?

Læs disse tråde:

http://www.k10.dk/showthread.php?t=2...ighlight=Modic

http://www.k10.dk/showthread.php?t=28121

http://www.k10.dk/showthread.php?t=3...c+forandringer

http://www.k10.dk/showthread.php?t=28956

http://www.k10.dk/showthread.php?t=15813&page=5

http://www.k10.dk/showthread.php?t=30823

http://www.k10.dk/showthread.php?t=21830

Fremover, for din egen skyld, skal du øve dig i, at holde dine følelser ude af sagen og kun forholde dig til fakta. Det forstår du senere, fordi du spare dyrebar tid ved kun at forholde dig til fakta.

Hvis jeg lyder lidt hård, er det fordi du er bagud med din sag.

Du er i gang med dit livs kamp om dit fremtidige sociale og økonomiske liv. Det kræver indsigt og at være aktiv.

Sidst men ikke mindst: Når man bliver syg skal man hurtigst muligt gennemgå sin økonomi, efter det værst tænkelige. For uanset hvad der sker i fremtiden vil din økonomi blive påvirket

Hilsen Peter

Lyt til Østerbro, du opsiger ingen forsikringer på nuværende tidspunkt.

Sidst redigeret af phhmw; 04-10-2015 kl. 20:52.
phhmw er logget ind nu   Besvar med citat
Gammel 04-10-2015, 20:30   #9
Millamai
Ved at vænne sig til K10
 
Tilmeldingsdato: 03-10 2015
Indlæg: 22
Styrke: 9
Millamai er ny på vejen
Okay tak, det er Den min arbejdsgiver indbetaler til nu da jeg stadig får løn. Det er først når jeg står uden løn fra mit arbejde jeg selv skal indbetale . Eller hvad mener du
Millamai er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 04-10-2015, 20:43   #10
gisne
Har ikke tid til andet end K10
 
gisnes avatar
 
Tilmeldingsdato: 25-10 2012
Lokation: Horsens Komune
Indlæg: 2.113
Styrke: 15
gisne er ved at flytte ind på K10gisne er ved at flytte ind på K10
Citat:
Oprindeligt indsendt af Millamai Se meddelelser
Okay tak, det er Den min arbejdsgiver indbetaler til nu da jeg stadig får løn. Det er først når jeg står uden løn fra mit arbejde jeg selv skal indbetale . Eller hvad mener du
Du kan godt blive i PBU selv om du i en periode ikke selv kan betale. Så trækker de betalingen af din pensionsopsparing.

Du skal så tage kontakt til dem og lave aftale om det.

Det er vigtigt at blive i PBu.

Bliver du fleksjobber vil du fortsætte med at indbetale via løn og arbejdsgiver + du får 127.000kr udbetalt skattefrit, så snart du står med flekstilkendelsen i hånden.
Jeg fik dem udbetalt tre dage efter jeg havde udfyldt deres skema og medsendt en kopi af flekstilkendelsen.


Bliver du førtidspensionist over PBU indbetalingen til din pension 100% + du får 254.000 kr udbetalt skattefrit (dog kun 127.000kr hvis du allerede har fået ved flekstilkendese) + de udbetaler 87.000kr om året ved siden af førtidspensionen som er skattepligtigt

Så der er mange penge på spil.


Jeg kunne i en periode ikke selv indbetale, så skulle jeg underskrive aftale om at indbetalingerne m.v blev spist af min pensionsopsparing. Idag er jeg rigtig glad for det da PBu nu dækker betalingerne til jeg bliver folkepensionist + invalidepensionen + engangsbeløbet
__________________
Er på K10 pga fysisk arbejdsskade i ryg/skulder. Indstillet af rehabiliteringsteam til førtidspension uden ressourceforløb. Tilkendt førtidspension med virkning pr. 1. april 2014.
gisne er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 09:40.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension