K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Rehabiliteringsteams og Rehabliteringsskema

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Rehabiliteringsteams og Rehabliteringsskema Her kan man stille spørgsmål om rehabiliteringsteams og rehabiliteringsskemaer dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 14-07-2014, 22:34   #1
Nunchuck
Ved at vænne sig til K10
 
Nunchucks avatar
 
Tilmeldingsdato: 16-05 2013
Indlæg: 14
Styrke: 11
Nunchuck er ny på vejen
speciallægeerklæring

Jeg har brug for hjælp

Jeg er sygemeldt pga mange smerter efter div prolapser i ryg/nakke.
og på KH af samme grund.

Min SB synes nu jeg skulle indstilles til Rehab. team, og jeg er enig. Men før hun kunne det, skulle jeg til en speciellæge i reumatologi.

Det har jeg nu været, og får efterfølgende mail fra min SB, som fortæller lægen anbefaler en henvisning til smerteklinik.

Det lyder i mine ører godt, for måske kan jeg så blive nogen af smerterne kvit, men så skriver SB: hun har bedt om en speciallægeundersøgelse hos en smerteklinik.

Og her kan jeg ikke gennemskue om det er godt, eller blot vil trække min sag i langdrag.
Troede jeg blev henvist af 1.special læge, men SB siger hun ønsker en ny speciellægeerklæring fra smerteklinikken, medmindre jeg ikke ønsker det.

Betyder det at min sags forelæggelse for rehab. team strækkes yderligere, eller ?

Andre der har prøvet lign ?
Nunchuck er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 14-07-2014, 23:46   #2
phhmw
Moderator
 
Tilmeldingsdato: 08-12 2005
Lokation: Dragør Danmark
Indlæg: 11.741
Styrke: 33
phhmw er på berømmelsens vejphhmw er på berømmelsens vejphhmw er på berømmelsens vejphhmw er på berømmelsens vej
Velkommen til..

Kære Nunchuck.

Fremover bliver du på denne tråd, så bliver det lettere for os andre.

Her er din oprindelige første tråd som beskriver din første beskrivelse med diskusprolapser og operationer.

http://www.k10.dk/showthread.php?t=26949

Du begynder at læse og følge disse råd:

http://www.k10.dk/showthread.php?t=28928

Tilbage til dit spørgsmål om speciallægeerklæring.

Nej, det er ikke for at trække sagen yderligere ud. Tværtimod.

Der findes 2 typer af erklæringer:

Statuserklæring, som er en speciallæges kliniske fund og vurdering af din situation på det tidspunkt som den bliver udført på. Som ordet siger en STATUSerklæring, som er et øjebliksbillede af din situation på det tidspunkt som den bliver udført.

Speciallægeerklæring, som er den endegyldige erklæring som kommunen kræver som den sidste erklæring fra en speciallæge inden for det felt, som det nu drejer sig om. Det kunne også drejer sig om 2 forskellige felter, med hver sin afsluttende speciallægeerklæring.

Da du har været selvstændig har jeg nogle huller i min viden. Men nu skal du blive her på din tråd, fordi der dukker mange spørgsmål op i fremtiden.

Dine diskusprolapser kom de under en arbejdsudførelse? S.U.

Er din vægt normal? S.U.

Hvis ikke du har, skal du søge aktindsigt ved alle 100%, fordi du skal vide alt 100% om hvad der skrives i din kommunale journal. Lyt ikke til dine omgivelser men forstå hvad der skrives i din kommunale journal.

Læger/speciallæger/hospitaler.
http://www.k10.dk/media/skema/aktindsigt_ved_laege.pdf

Kommunen.
http://www.k10.dk/media/skema/aktindsigt.pdf

Aktindsigt har en lovbunden frit, hvor du skal have modtaget aktindsigten inden 10 kalenderdage. Hvis ikke det sker skal du reagerer. Læs råd for nye på k10 som tidligere nævnt.

Læs og forstå:
http://www.k10.dk/showthread.php?t=30401 især det med journaliseringsliste

Hvilken behandling har du ellers modtaget? Beskriv.

Har det være som vederlagsfri (gratis for dig)?

Efter dine operationer, har du da modtaget en lovbunden GOP, Genoptræningsplan i hånden før udskrivning? S.U.

Hvor lang tid var du på sygedagpenge? Datoer.

Kan du beskrive præcis hvilke led du er blevet opereret i?

C1, C2 og op til C7

Se tegning: https://www.sundhed.dk/borger/sygdom...ing-af-ryggen/

Hvilken form for genoptræning modtager du pt? S.U.

Hvis ikke du modtager noget, hvorfor ikke? S.U.

Hvis det er pga manglende økonomiske muligheder skal du søge iht Service lovens §102.

Hvor i landet bor du ca? Øst, West? S.U.

Er du over eller under 40 år? S.U.

Hvad tænker du om fremtiden? S.U. Fleksjob eller førtidspension? S.U.

Scan disse historier igennem og dan dig et indtryk om den verden som du er havnet i:
http://www.k10.dk/showthread.php?t=21830

I morgen kl 0600 bliver du vækket og hørt i alt dette, som du skal kunne i søvne.

Hilsen Peter

Sidst redigeret af phhmw; 15-07-2014 kl. 00:02.
phhmw er logget ind nu   Besvar med citat
Gammel 15-07-2014, 00:01   #3
Nunchuck
Ved at vænne sig til K10
 
Nunchucks avatar
 
Tilmeldingsdato: 16-05 2013
Indlæg: 14
Styrke: 11
Nunchuck er ny på vejen
Dine diskusprolapser kom de under en arbejdsudførelse? Nej

Er din vægt normal? Ja - smule undervægtig

Hvis ikke du har, skal du søge aktindsigt ved alle 100%, fordi du skal vide alt 100% om hvad der skrives i din kommunale journal. Lyt ikke til dine omgivelser men forstå hvad der skrives i din kommunale journal.

Læger/speciallæger/hospitaler.
- har lægejournaler + sygehusjournaler skrevet på sundhed.dk - ikke kommunens.


Hvilken behandling har du ellers modtaget? Beskriv: Alm Gop efter operation, men blev stoppet pga ny prolaps

Har det være som vederlagsfri (gratis for dig)? Ja kommunens

Efter dine operationer, har du da modtaget en lovbunden GOP, Genoptræningsplan i hånden før udskrivning?: ja efter 1 operation

Hvor lang tid var du på sygedagpenge? : har aldrig været -klarede 1. år selv, og kom derefter på KH.

Kan du beskrive præcis hvilke led du er blevet opereret i? L4

Hvilken orm for genoptræning modtager du pt? For ryg + nakke.

Hvor i landet bor du ca? Øst, West? : Nord

Hvad tænker du om fremtiden? S.U. Fleksjob eller førtidspension? Som nu - er min hverdag meget begrænset grundet mange smerter og stort medicinindtag ( morfica ) så PT uden yderligere træning FP

Vil tjekke dine links i morgen - Tak
Nunchuck er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 27-10-2014, 21:28   #4
Nunchuck
Ved at vænne sig til K10
 
Nunchucks avatar
 
Tilmeldingsdato: 16-05 2013
Indlæg: 14
Styrke: 11
Nunchuck er ny på vejen
Er der nogen der ved, om kommunen har en grænse for respons ?
Har været ved sidste speciallægeundersøgelse for 2 mdr siden, og har intet hørt siden?
Aftalen var i sommer ( Maj ), at jeg skulle indstilles til rehab teamet, men først udredes ved speciallæge - dette blev så til 2 udredninger, men jeg hører intet ?
Har nu prøvet at maile min SB... for jeg undrer mig.
Men er der nogen regler på det område, eller er det bare: Tak fordi du deltog, du hører nærmere, når vi har tid ??
Nunchuck er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 28-10-2014, 00:45   #5
popiae
Jeg bor her på K10
 
popiaes avatar
 
Tilmeldingsdato: 18-09 2007
Lokation: Hillerød
Indlæg: 6.266
Styrke: 25
popiae er fast beboer på K10popiae er fast beboer på K10popiae er fast beboer på K10
Du kan sende kopi af mail til afdelingslederen, og be om svar!

VH POpiae
popiae er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 29-10-2014, 22:36   #6
Vovse
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 29-03 2010
Lokation: Sjælland
Indlæg: 9.664
Styrke: 26
Vovse er fast beboer på K10Vovse er fast beboer på K10Vovse er fast beboer på K10
Citat:
Oprindeligt indsendt af Nunchuck Se meddelelser
Men er der nogen regler på det område, eller er det bare: Tak fordi du deltog, du hører nærmere, når vi har tid ??
Citat:
Oprindeligt indsendt af popiae Se meddelelser
Du kan sende kopi af mail til afdelingslederen, og be om svar!

VH POpiae
Fra min egen kommune er min erfaring, at de har en svarfrist på 14 dage.

så hvis du ikke har modtaget svar på din henvendelse efter 14 dage, så send en klage til jobcenterchefen.
Det skal fremgå tydeligt, at det er en klage, da den ellers bare lander på sb's skrivebord.
__________________
"Lediggang som saadan er ingenlunde Roden til alt Ondt, tværtimod, den er et sandt guddommeligt Liv, naar man ikke keder sig"

Søren Aabye Kierkegaard (5. maj 1813 - 11. november 1855), dansk teolog, filosof og psykolog.
Vovse er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 29-10-2014, 22:46   #7
Nunchuck
Ved at vænne sig til K10
 
Nunchucks avatar
 
Tilmeldingsdato: 16-05 2013
Indlæg: 14
Styrke: 11
Nunchuck er ny på vejen
Har fået svar i dag.
Det blev så til at jeg skal have endnu en lægeattest ?
Dennegang fra min egen læge, da den er lovpligtig.... Hmm - i maj var det speciallægeattester der var "adgangsgivende" for at blive forelagt rehab team, men nu tæller de åbenbart ikke, nu var det adgangsgivende at det var egen læge der havde lavet en attest. ( Havde jeg dog bare vidst det de sidste 2 mdr, så VAR den jo foretaget )
men nu er der bestilt tid til egen læge - så må vi jo bare se, hvad næste krav bliver, før jeg kan blive indstillet til rehab team

Sidst redigeret af Nunchuck; 29-10-2014 kl. 23:11.
Nunchuck er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 30-10-2014, 07:46   #8
gisne
Har ikke tid til andet end K10
 
gisnes avatar
 
Tilmeldingsdato: 25-10 2012
Lokation: Horsens Komune
Indlæg: 2.113
Styrke: 15
gisne er ved at flytte ind på K10gisne er ved at flytte ind på K10
Det er selvfølgeligt surt at de trækker tiden ud.

Men det er også korrekt at når alle andre papirer er klar til rahabiliteringsteamet, så skal du som det sidste forbi din praktiserende læge for at få lavet LÆ265, det er nemlig et lovkrav at den skal laves og foreligges til rehabiliteringsteamet. og den laves først når alt andet er klar

Så det lyder som om du er tæt på mødet med rehabiliterinsg teamet nu
__________________
Er på K10 pga fysisk arbejdsskade i ryg/skulder. Indstillet af rehabiliteringsteam til førtidspension uden ressourceforløb. Tilkendt førtidspension med virkning pr. 1. april 2014.
gisne er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 30-10-2014, 16:37   #9
Nunchuck
Ved at vænne sig til K10
 
Nunchucks avatar
 
Tilmeldingsdato: 16-05 2013
Indlæg: 14
Styrke: 11
Nunchuck er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af gisne Se meddelelser

Så det lyder som om du er tæt på mødet med rehabiliterinsg teamet nu
Tak for svar - det lyder rigtigt godt
Nunchuck er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 12:27.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension