K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Spørgsmål ang fleksjob

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Spørgsmål ang fleksjob Her kan du stille spørgsmål hvis du har spørgsmål til enten fleksjob eller det at søge fleksjob dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 17-06-2009, 22:32   #11
Tanja
Skal snart betale husleje på K10
 
Tilmeldingsdato: 27-01 2009
Indlæg: 816
Styrke: 16
Tanja er ny på vejen
Mange tak for jeres svar.
Tanja er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 29-06-2009, 22:44   #12
Cordulla
Hvor skulle jeg ellers være
 
Tilmeldingsdato: 12-06 2009
Lokation: Sydjylland
Indlæg: 118
Styrke: 15
Cordulla er ny på vejen
Hej allesammen.

Tak for jeres svar sidst. Det gav virkelig noget at tænke over og en masse der skulle læses.

Så er jeg tilbage igen -det samme er kampmodet. Jeg var ellers virkelig helt nede i kælderen over at kommunen ikke ville visitere mig til fleksjob.

Nu har jeg så "endelig" fået afslaget i papirform.
Begrundelsen for afslaget er:
”Vi finder ikke grundlag for fleksjob, fordi der ikke ifølge de lægelige akter er en diagnose, som kan begrunde en varig nedsat arbejdsevne. Selvom arbejdsprøvningen har vist at der er nedsat arbejdstid og i et vist omfang skånehensyn med opgaver er det en betingelse for godkendelse til fleksjob efter efter § 70 i lov om aktiv beskæftigelsesindsats at personen har en varig og væsentlig begrænsning i arbejdsevnen.”

Mit problem er så nu at skrive en anke....
Jeg har foreløbig skrevet 2 A4 sider der tager udgangspunkt i lægeerklæringer fra egen læge og en smertelæge - jeg citerer selvfølgelig de passager der støtter mig. Begge skriver at min tilstand er varig og at der er skånehensyn i arbejdsopgaver og arbejdstid mm.

Hvor meget skal man skrive? Er der mon nogen hos kommunen der læser det? Kan det nytte at citere fra lægeerklæringer, som kommune / sagsbehandler burde kende?

Hilsen
Cordulla - der stadig er forvirret.
Cordulla er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 30-06-2009, 01:38   #13
zuza
Jeg bor her på K10
 
zuzas avatar
 
Tilmeldingsdato: 21-08 2006
Indlæg: 6.810
Blog Indlæg: 1
Styrke: 31
zuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for siden
Citat:
Kan det nytte at citere fra lægeerklæringer, som kommune / sagsbehandler burde kende?
Ja, for det har kommunen vel "overset", da de gav afslag, så det er vel det, du har som hovedpunkt i din anke.

__________________
Hjort siger: "Det skal kunne betale sig at arbejde." Men siger IKKE for HVEM? Zuza
"The way my luck is running, if I was a politician I would be honest." Rodney Dangerfield
zuza er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 15-09-2009, 21:54   #14
Cordulla
Hvor skulle jeg ellers være
 
Tilmeldingsdato: 12-06 2009
Lokation: Sydjylland
Indlæg: 118
Styrke: 15
Cordulla er ny på vejen
Hvad vægtes højest lægeerklæringer eller REVA?

Hej allesammen.
Her er lige en lille update fra mig.

Min anke ligger pt. hos beskæftigelsesankenævnet, mens jeg er ved at blive afklaret hos REVA. Jeg er nemlig endelig kommet til undersøgelse hos REVA - det tog kun 6 måneder at komme "til fadet".

Undersøgelserne er foretaget og nu skal der så skrives en endelig rapport.
Diagnose er der stadig ingen af, men der er "udviklingsmuligheder" med hensyn til det fysiske ( træning, træning og anden medicin ). Så skulle der ikke blive problemer med at få et nyt job - f.eks. som HK´er WHAT. HK-stillinger får man sq´ ikke bare lige, slet ikke uden en uddannelse på området.

Problemet er så, at jeg ikke kan klare mange timer - det viser min arbejdsprøvning mig jo tydeligt - men hidtil er det så kun mig og mine egne læger der har kunnet indse det.

Mit spørgsmål denne gang går så på følgende:
Hvis lægeerklæringer bruger ord som: "stationær, varig og kronisk" og
REVA-undersøgelserne kommer frem til, at der er "udviklingsmuligheder": Hvem lytter kommunen/jobcenter/sagsbehandler så til?
Kan REVA beslutte at jeg skal have lavet om på min medicin og så at sige ordinere træning mm?

Hilsen
Cordulla, der bare venter, venter & venter på et fornuftigt udfald af det her cirkus.
Cordulla er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 15-09-2009, 21:59   #15
zuza
Jeg bor her på K10
 
zuzas avatar
 
Tilmeldingsdato: 21-08 2006
Indlæg: 6.810
Blog Indlæg: 1
Styrke: 31
zuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for siden
Citat:
Hvis lægeerklæringer bruger ord som: "stationær, varig og kronisk" og
REVA-undersøgelserne kommer frem til, at der er "udviklingsmuligheder": Hvem lytter kommunen/jobcenter/sagsbehandler så til?
Kan REVA beslutte at jeg skal have lavet om på min medicin og så at sige ordinere træning mm?
Næ, de må IKKE gøre andet end at "oversætte" lægepapirer. (Det tangerer jo kvaksalveri, hvis en sagsbehandler leger læge.)

En "papirlæge" må ikke ordinere behandling. Hvis en "papirlæge" begynder at ordinere, så gælder lægeloven og dermed ansvar. En læge, der ikke har undersøgt patienten har vel også problemer med at ordinere den korrekte behandling uden risiko for forværring af patientens helbred.

Nej, "papirlæger" (kommunallæger, sociallæger osv. ansat til at oversætte andre lægepapirer) må IKKE ordinere medicin osv.

Jeg vil anbefale dig at kontakte din egen læge og spørge, om det kan være korrekt, at REVA vil ændre din medicin.

__________________
Hjort siger: "Det skal kunne betale sig at arbejde." Men siger IKKE for HVEM? Zuza
"The way my luck is running, if I was a politician I would be honest." Rodney Dangerfield
zuza er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 15-09-2009, 22:06   #16
Ninja
Jeg bor her på K10
 
Ninjas avatar
 
Tilmeldingsdato: 10-01 2008
Indlæg: 13.654
Styrke: 33
Ninja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejen
Dine lægers udtalelser vægter ALTID højere end REVA's - REVA er jo hyret af kommunen og er heller ikke altid HELT realistiske...

Og så kommer det også an på hvad det er for en autoritet fra REVA der udtaler sig!

I samme åndedræt vil jeg lige have lov at sige, at REVA OGSÅ er meget behjælplige, søde og dygtige, det er slet ikke dét.
Og de har bestemt slået hoved på sømmet for mange mennesker og hulpet dem til både fleks og ftp.

Men igen, dine egne lægers vurderinger vejer tungest! Dette også fordi de har et breddere kendskab til dig, og ikke som REVA er afhængig af økonomi mm
Ninja er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 21-09-2009, 21:10   #17
Cordulla
Hvor skulle jeg ellers være
 
Tilmeldingsdato: 12-06 2009
Lokation: Sydjylland
Indlæg: 118
Styrke: 15
Cordulla er ny på vejen
Hej igen.

Jeg sidder ( igen ) med et brev der skal skrives og nu mangler jeg en §:

Hvilken lov er det lige der står i, at en manglende diagnose ikke er grund nok til at afslå f.eks. fleksjob - ihvertfald ikke så længe der ikke er gennemført en erhvervsevneundersøgelse?


Hilsen
Cordulla.
Cordulla er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 21-09-2009, 22:03   #18
Trold
Banned
 
Tilmeldingsdato: 12-03 2007
Lokation: Ringsted
Indlæg: 1.564
Blog Indlæg: 2
Styrke: 0
Trold er ny på vejen
Jeg ved faktisk ikke om det direkte står i en lov/paragraf, men det er jo det arbejdsevnevurderingen handler om, og den kan du læse om her: http://www.k10.dk/media/laerebog.pdf

Prøv at se om der er noget du kan bruge.
Trold er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
Fratag kommunerne ansvaret for jobcentre buster Politik og Samfund 2 03-08-2010 20:11
Misinformering fra kommunen, hvem har ansvaret ? perbeer Spørgsmål ang fleksjob 73 22-08-2009 17:49
Kommunalbestyrelse har ansvaret zuza Skal kommuner ikke overholde loven? 3 27-04-2009 12:13
Komme i arbejdsprøvning - hvem har ansvaret ? Marolle Alt det andet 27 29-02-2008 09:41




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 10:54.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension