K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Alt det andet

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Alt det andet Her kan du stille de spørgsmål hvis du ikke lige mener at det høre til under fleks, førtidspension eller sygedagpenge dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 11-02-2008, 11:03   #1
Marolle
Hjemmevant på K10
 
Marolles avatar
 
Tilmeldingsdato: 22-05 2007
Alder: 40
Indlæg: 218
Styrke: 17
Marolle er ny på vejen
Komme i arbejdsprøvning - hvem har ansvaret ?

Kommunen vil have mig i arbejdsprøvning. Jeg vil også gerne selv og har hele tiden villet det

Nu siger de at de ikke kan finde en virksomhed som er med på at have mig i kontor i en arbejdsprøvning. Virksomhedskonsulten siger til mig, om jeg ikke selv kan tage ud og besøge virksomheder = jeg skal selv finde et sted at komme i arbejdsprøvning.

Men hvis ansvar er det ?? Er det mit eget ansvar og sørge for der er et sted jeg kan komme i prøvning ? jeg går og har det dårlig, og så skal jeg også selv finde ud af det ?? Eller er det kommunens ??

Jeg håber I kan give mig et svar Tak !!
Marolle er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 11-02-2008, 11:39   #2
bmdc
Ved at flytte ind på K10
 
Tilmeldingsdato: 18-12 2007
Indlæg: 533
Styrke: 17
bmdc er ny på vejen
Hej Marolle

Jeg vil da mene at det er konsulentens job at hjælpe dig på vej. Det er også konsulentens job, at tage kontakt til virksomhederne for at sørge for en arb. prøvning, til dig. Det kan ikke være meningen at du skal gøre hendes arbejde

Noget helt andet i det kan være, at du tænker på hvad du kunne tænke dig. Og måske finde frem til nogle evt. virksomheder og dernæst bede hende om at tage kontakt til disse, så du ikke kommer ud i noget, som du slet ikke ønsker

kærlig hilsen bmdc
bmdc er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 11-02-2008, 13:16   #3
helle4
Skal snart betale husleje på K10
 
helle4s avatar
 
Tilmeldingsdato: 15-08 2006
Indlæg: 735
Styrke: 19
helle4 er ved at flytte ind på K10helle4 er ved at flytte ind på K10
De, altså konsulenterne Skal, finde et sted til dig!!

Selvfølgelig er det godt, hvis du selv kan, men ellers er det deres arbejde.

Jeg var ude for det samme, da jeg skulle arbejdsprøves, jeg foreslog Dem hvad jeg mente ville være realistisk, men De skulle tage kontakten til arbejdsstedet / stederne, da jeg ikke ville ( jeg havde det dårligt psykisk, på dette tidspunkt, og orkede ikke et evt. afslag).

Så lad dig ikke slå ud, mange og held og lykke fra Helle
helle4 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 11-02-2008, 13:20   #4
Stella
Jeg bor her på K10
 
Stellas avatar
 
Tilmeldingsdato: 14-10 2005
Indlæg: 3.069
Styrke: 28
Stella har en fantastisk aura omkring sigStella har en fantastisk aura omkring sigStella har en fantastisk aura omkring sigStella har en fantastisk aura omkring sigStella har en fantastisk aura omkring sigStella har en fantastisk aura omkring sig
Det er din jobkonsulent der skal finde arbejdsprøvning til dig ...du kan godt selv prøve at finde noget , men det ER deres job at finde noget til dig...de prøver bare at sylte dig.

De er da ret dovne hvar...
Stella er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 12-02-2008, 01:22   #5
Ninja
Jeg bor her på K10
 
Ninjas avatar
 
Tilmeldingsdato: 10-01 2008
Indlæg: 13.654
Styrke: 33
Ninja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejen
Hmmmmm, der ligger faktisk også lidt psykologi bag dét at blive opfordret til SELV at tage initiativet til at finde et sted hvor man kan komme i arbejdsprøvning! Det er en KÆMPE RESSOURCE hvis en borger selv kan finde et sted (og ressourcen kan bruges negativt af kommunen, hvis det viser sig at arbejdsevnen ikke er så god som forventet!) - så kan de kører i evigheder på at man er ressourcestærk og selv kan tage beslutninger, søge job, håndtere afslag, vise initiativ, gå-på-mod, og i sidste instans selv finde et job på niveau som alle andre. Alt dette er jo grundlæggende positivt. Men. Hvis man af én eller anden årsag IKKE kan klare arbejdsprøvningen - og død og pine kun kan klare jobs på flexniveau, så bliver det altså svært at svinge sværdet og skære i gennem og gøre det klart, at man altså har begrænsninger.

Men det er jo pisse smart fundet på 'og går den, så går dén' - men nej! Du skal IKKE selv finde et sted, det er DERES opgave.

Det svare lidt til du inviterer folk til lækker middag, og når de er ankommet beder du dem om at gå ned og handle ind til middagen og selv tilberede den! Yes, det er måske rart for dig (og frækhed har det med at lønne sig!), men det er jo langt fra fair da det kun er den der har inviteret der har det godt.
Ninja er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 12-02-2008, 12:33   #6
Stella
Jeg bor her på K10
 
Stellas avatar
 
Tilmeldingsdato: 14-10 2005
Indlæg: 3.069
Styrke: 28
Stella har en fantastisk aura omkring sigStella har en fantastisk aura omkring sigStella har en fantastisk aura omkring sigStella har en fantastisk aura omkring sigStella har en fantastisk aura omkring sigStella har en fantastisk aura omkring sig
Jobkonsulenterne får masser af penge for at finde dig en arbejdsprøvning ...de får betaling fra kommunerne for at gøre det og nogle private som REVA osv...BETALER VIRKSOMHEDERNE FOR AT TAGE DIG I ARBEJDSPRØVNING ...så hvis du ikke kan finde det selv så skal jobkonsulenten dælme finde det.
Stella er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 12-02-2008, 13:46   #7
Marolle
Hjemmevant på K10
 
Marolles avatar
 
Tilmeldingsdato: 22-05 2007
Alder: 40
Indlæg: 218
Styrke: 17
Marolle er ny på vejen
Jeg hørte fra kommunen 2 gange igår, og har lovet at ringe igen idag (jeg sidder bare her og venter)...

vi har kontakt til flere steder, men der er jo vinterferie nu, så folk er først tilbage på mandag...

Jeg forklarede også meget tydeligt, at jeg ikke selv har overskud (og ikke har haft det siden ulykken) til at selv og søge job osv.

De spurgte også om hvordan jeg havde det rent psykisk.
Jeg svarede at jeg selvfølgelig har det bedre nu, end for 1 år siden. Men at jeg lige nu bare venter på at komme videre og få en afklaring både overfor mig selv og overfor hele min sag (alle venter bare på den arbejdsprøvning).

De sagde også at nu har "vi" jo travlt fordi min sygedagpenge udløber til maj måned, og jeg kan ikke få forlænget det mere fordi jeg allerede har det fået det forlænget 2x13 uger...
jeg vidste slet ikke hvad jeg skulle sige, jeg har venter over 5 måneder på bare og høre fra dem!!! det er da ikke mit problem at de først har taget sig sammen nu ???!
Kan de tage dagpengene fra mig så jeg slet ikke har nogen indkomst, når nu vi er igang med en arbejdsprøvning ??

De spurgte også ang. om jeg havde tænkt over ny uddannelse... jeg kan slet ikke overskue hvis jeg skulle i skole hver dag og hjem og lave lektier og opgaver. Det kan jeg slet ikke.. ved ikke hvad hun har tænkt sig ... :S

jeg er bare så forvirret og frustreret. Hele min fremtid er i hænderne på dem, og jeg føler mig bare så magtesløs. Har været ved at give op flere gange
Marolle er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 12-02-2008, 14:12   #8
Stella
Jeg bor her på K10
 
Stellas avatar
 
Tilmeldingsdato: 14-10 2005
Indlæg: 3.069
Styrke: 28
Stella har en fantastisk aura omkring sigStella har en fantastisk aura omkring sigStella har en fantastisk aura omkring sigStella har en fantastisk aura omkring sigStella har en fantastisk aura omkring sigStella har en fantastisk aura omkring sig
Marolle det er den klassiske historie om kommunerne der venter til sidste øjeblik og så kommer de igang...det er godt du selv retter henvendelse og rykker for en afklaring...og jeg tror den kommer nu...du skal bede om fleksjob eller pension efter min mening...lad din sagsbehandler høre dine meninger ...det er bedst .

det her er klassisk...
De sagde også at nu har "vi" jo travlt fordi min sygedagpenge udløber til maj måned, og jeg kan ikke få forlænget det mere fordi jeg allerede har det fået det forlænget 2x13 uger...
jeg vidste slet ikke hvad jeg skulle sige, jeg har venter over 5 måneder på bare og høre fra dem!!! det er da ikke mit problem at de først har taget sig sammen nu ???!


Sålænge du er i afklaring kan de ikke tage dine sygedagpenge..

Kan de tage dagpengene fra mig så jeg slet ikke har nogen indkomst, når nu vi er igang med en arbejdsprøvning ??

Nej de kan de ikke.


Sidst redigeret af Stella; 12-02-2008 kl. 14:14.
Stella er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 12-02-2008, 14:15   #9
Marolle
Hjemmevant på K10
 
Marolles avatar
 
Tilmeldingsdato: 22-05 2007
Alder: 40
Indlæg: 218
Styrke: 17
Marolle er ny på vejen
tak for dit svar stella
det er rart og høre fra nogen som har styr på det hele

i august sidste år sagde jeg til dem og nu var jeg "klar" til at komme i arbejdsprøvning. Sagde også jeg ikke var rask og min situation var bare stationær, og nu ville jeg gerne have der skete noget/en afklaring.
Og det først nu der virkerlig sker noget...man skal have MEGET tålmodighed..............
Marolle er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 12-02-2008, 15:21   #10
Hejdien
Gæst
 
Indlæg: n/a
marolle har bare en lille tilføjelse

Har du aktindsigt ? ellers skal du sørge for at få den, hvis det her mod forventningerne skulle trække ud så kan du få brug for dokumentation for at du selv bad om arbejdsprøvning i august, men som Stella siger så kan de ikke bare lukke kassen i når afprøvningen er i gang ...
  Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
Hvem har ansvaret for diagnosen? Cordulla Spørgsmål ang fleksjob 17 21-09-2009 22:03
Misinformering fra kommunen, hvem har ansvaret ? perbeer Spørgsmål ang fleksjob 73 22-08-2009 17:49
Kommunalbestyrelse har ansvaret zuza Skal kommuner ikke overholde loven? 3 27-04-2009 12:13
Hvem skal finde stedet for arbejdsprøvning? ayla Spørgsmål ang fleksjob 8 20-04-2009 16:40




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 19:40.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension