K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Politik og Samfundsdebat > Det er da strengt !

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Det er da strengt ! Her kan du sætte historier ind som du falder over på nettet. og syntes at andre skal kende til

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 25-04-2009, 08:24   #31
Suncil
Ikke aktiv pga inaktiv mailadresse
 
Suncils avatar
 
Tilmeldingsdato: 03-07 2008
Lokation: midtjylland
Indlæg: 889
Styrke: 16
Suncil er ny på vejen
Det må altså være misundelse, når folk tror at fordi syge ikke vil aktiveres, så er de hypokonder.

Tænker ofte, hvem f..... ønsker at være syg og ikke kunne klare et arbejde. Det gør ingen.

Mange tror de vil være sunde og raske hele deres liv og tror ikke der sker dem noget. Sikkert også derfor så mange har valgt fagforening fra. Udfra den parole :" der er nok arbejde til dem der vil arbejde "Så spørger jeg bare hvor det er henne?

Forstår ikke med flere og flere syge, ledige osv, at VKO kan forsætte med at gøre, hvad de vil med folk liv
Suncil er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 25-04-2009, 09:01   #32
Toullouse
Føler sig hjemme på K10
 
Toullouses avatar
 
Tilmeldingsdato: 02-04 2009
Lokation: Holbæk
Indlæg: 27
Styrke: 16
Toullouse er ny på vejen
De skulle bare vide......................

Vi "hypondere", går jo bare hjemme og er besværet af en smule sygdom og vi piver når dagene blive for lange. Desuden glider de bare derudaf, dagene.
Man kan næsten ikke finde ud af om det er tirsdag eller fredag og tiden kan blive meget lang, og for mange der ikke har prøvet, vil et par fridage være kærkomment, men for os andre der "bare driver den af" hver éneste dag, er dagene en trummerum af ensformiteter.
Man kan ikke se frem til weekenden og en tur ud i samfundet eller bare til supermarkedet, er det helt store lyspunkt.

Jeg ville til enhver tid bytte med én af disse typer arbejdsramte der mener, at vi bare "skal få fingeren ud" og lade være med at pive over en smule smerter og så ellers få noget beskæftigelse.
Ak, ja. Hvem der bare kunne sidde med fast arbejde og uden sygdom og rakke ned på de dér dovne hunde, der bare vil nasse på samfundet og som brokker sig så snart det gør en smule ondt.

Uddrag af pensionistvisen hvor trummerummen så absolut er tilstede, men hvor man ikke skal kæmpe mod sygdom og systemet.

"Se ugen starter Mandag, hvor mor hun står op sådan ved halvottetiden
mens Far han sover r‘vesøvn, og tar et extra kvarter til på siden
så får vi morgenkaffe, med tørt brød der ristes og tar vores piller
så støver Mor lidt af, medens Far støver rundt for at find' sine briller
Så går vi i brugsen og handler og så går vi hjem med vor frokostavis,,,,osv osv"
Toullouse er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 25-04-2009, 09:15   #33
Razmo
Gæst
 
Indlæg: n/a
Citat:
Oprindeligt indsendt af Suncil Se meddelelser
Det må altså være misundelse, når folk tror at fordi syge ikke vil aktiveres, så er de hypokonder.

Tænker ofte, hvem f..... ønsker at være syg og ikke kunne klare et arbejde. Det gør ingen.

Mange tror de vil være sunde og raske hele deres liv og tror ikke der sker dem noget. Sikkert også derfor så mange har valgt fagforening fra. Udfra den parole :" der er nok arbejde til dem der vil arbejde "Så spørger jeg bare hvor det er henne?

Forstår ikke med flere og flere syge, ledige osv, at VKO kan forsætte med at gøre, hvad de vil med folk liv
Mange af dem gør det ikke engang fordi de er sure på en eller noget, de forstår bare simpelthen ikke, og gider ikke bruge tid på at sætte sig ind i hvad det kræver, så de kan se retfærdigheden i det.

Et eksempel er min egen søster... jeg skrev en SMS at nu var FP'en endelig hjemme, og svaret var selvfølgelig "tillykke"... men der var så lige den der "Jeg har så 30 år tilbage endnu, øv øv!". Da jeg skrev at hun skulle være glad for sine 30 år endnu, og at det har sin pris, var svaret så "Ja, men det ville da være dejligt ikke at skulle på arbejde mere..."

Det viser at arbejdende raske slet ikke tænker hele tanken til ende... det eneste de umiddelbart kigger på er to ting; at få penge, og ikke lave noget. Man glemmer helt at det at være psykisk eller fysisk syg, og have fået FP er noget man får, fordi det er 24/7 job at VÆRE syg.

OG så er der de mere groteske tilfælde af de raske, der når de får det at vide, bare er så stædige eller misundelige, at de for alt i verden skal finde en sygdomsmoral frem der hører hjemme i middelalderen, og hvor man kun skal have FP, hvis man står med det ene ben i graven... blot for at retfærdiggøre deres misundelse.

Jeg tør næsten også væde med, at spørger du de raske der er misundelige, hvor meget satsen er på en FP, så kan de slet ikke svare på det, og jeg er også sikker på, at de vil trække sig igen når de får den at vide.

Man skulle næsten kunne give dem en FP, PLUS en sygdom der er en FP værdig (anno 2009 Hjort standard tak!)... så skulle i se, så kom de tiggende efter et par uger om at få deres LIV tilbage igen!

Hvad med os?... skal vi til at gå ud i samfundet og skælde de raske ud over at de har et godt og raskt liv!? ... det kunne da være man skulle begynde at klage over, at de har mulighed for at jobbe, og tjene mange penge!

Men i sidste ende, så er det nok bare det onde vi som FP'ere må lære at leve med, for det lader sig umuligt at ændre på... de ER derude disse typer, og vi VIL støde på dem med mellemrum... mit svar bliver kort og godt, at jeg har fået min FP fordi jeg ikke kan arbejde, IKKE fordi jeg ikke kan leve livet... og kan de ikke acceptere (jeg kræver ikke de forstår), så er afstanden lagt fra min side... det handler om at lære at distancere sig fra disse typer, og lade være at få det skidt over sådanne udmeldinger... vi VED jo godt inderst inde hvem det er der er mest menneskelig når det kommer til stykket.

Sidst redigeret af Razmo; 25-04-2009 kl. 09:23.
  Besvar med citat
Gammel 25-04-2009, 11:23   #34
Morgause
Klart Afhængig af K10
 
Tilmeldingsdato: 22-01 2009
Indlæg: 475
Styrke: 16
Morgause er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af Hejdien Se meddelelser
Hvor står det ?? jeg har søgt efter det men har ikke kunne finde noget om det har du evt et link ?

Alle de steder jeg har kigget står der at forsøget fortsætter som hidtil og det vil jo sige at de ikke kan få deres penge tilbage, men kun at de kan anke det (og her er RV ikke en skid smartere end DF )
Nu kan jeg heller ikke finde det?
Men jeg skrev det, efter at jeg havde læst det et sted. Meget mærkeligt. Jeg leder videre.
Morgause er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 25-04-2009, 11:29   #35
Morgause
Klart Afhængig af K10
 
Tilmeldingsdato: 22-01 2009
Indlæg: 475
Styrke: 16
Morgause er ny på vejen
Her: http://www.dr.dk/Nyheder/Politik/2009/03/09/151226.htm, men nu ser jeg, det er en halvgammel artikel, og forsøget blev jo så godkendt efterfølgende alligevel, på baggrund af Kammeradvokatens blåstempling, der jo så ikke var helt rigtig alligevel.

Det var lige en reminder til mig selv, om at få set ordentligt på datoen på artiklerne. Og øv - jeg var ellers lige blevet så glad på de berørte menneskers vegne.
Morgause er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 25-04-2009, 12:56   #36
Forsyg
Elsker at være her på K10
 
Tilmeldingsdato: 03-02 2009
Indlæg: 81
Styrke: 16
Forsyg er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af Suncil Se meddelelser
Det må altså være misundelse, når folk tror at fordi syge ikke vil aktiveres, så er de hypokonder.

Tænker ofte, hvem f..... ønsker at være syg og ikke kunne klare et arbejde. Det gør ingen.

Mange tror de vil være sunde og raske hele deres liv og tror ikke der sker dem noget. Sikkert også derfor så mange har valgt fagforening fra. Udfra den parole :" der er nok arbejde til dem der vil arbejde "Så spørger jeg bare hvor det er henne?

Forstår ikke med flere og flere syge, ledige osv, at VKO kan forsætte med at gøre, hvad de vil med folk liv
Var her i påsken samlet med hele min familie til påske frokost, vi drøftede vidt og bredt verdens politiken og politike her i dk, kom så også ind på min kones sygdom, og jeg fortalte jo så hvad der skete i sagen og om hvordan de sviner med loven der inde på borgen, men nej heller ikke her var der nogen lydhørhed. Et par af kommentarerne var, jamen så kan i jo bare klage, hvorfor gør i ikke sådan, det kan ikke passe at de ikke overholder loven, brug jeres fagforening de er til for det sammem, men de kan ikke altid hjælpe, de kommentarer kom fra mine egen brødre som endda har fulgt med i sagen hele vejen, fortalte så at de bare skulle bruge en halv time herinde på k10 og kigge i nogle af de forskellige tråde, det gad de sgu da ikke bruge tid på de havde andet at lave der mistede jeg lige en lille flig af respekt for dem må jeg nok indrømme.

Min ene bror står endda selv over for en mulig sygemelding da han skal opereres for diskusprolabs, jeg fortalte ham at han skulle forberede sig på det værste hvis han gik for lang tid , selv ikke det kunne få ham omvendt.
Nu er han advaret, jeg håber bare ikke det sker for ham.

Det viser bare at selv om personer der står tæt på oplever hvad der sker med syge mennesker så fatter de det ikke, og gider ikke bruge tid på emnet.
Forsyg er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 25-04-2009, 14:12   #37
Morgause
Klart Afhængig af K10
 
Tilmeldingsdato: 22-01 2009
Indlæg: 475
Styrke: 16
Morgause er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af Forsyg Se meddelelser
Var her i påsken samlet med hele min familie til påske frokost, vi drøftede vidt og bredt verdens politiken og politike her i dk, kom så også ind på min kones sygdom, og jeg fortalte jo så hvad der skete i sagen og om hvordan de sviner med loven der inde på borgen, men nej heller ikke her var der nogen lydhørhed. Et par af kommentarerne var, jamen så kan i jo bare klage, hvorfor gør i ikke sådan, det kan ikke passe at de ikke overholder loven, brug jeres fagforening de er til for det sammem, men de kan ikke altid hjælpe, de kommentarer kom fra mine egen brødre som endda har fulgt med i sagen hele vejen, fortalte så at de bare skulle bruge en halv time herinde på k10 og kigge i nogle af de forskellige tråde, det gad de sgu da ikke bruge tid på de havde andet at lave der mistede jeg lige en lille flig af respekt for dem må jeg nok indrømme.

Min ene bror står endda selv over for en mulig sygemelding da han skal opereres for diskusprolabs, jeg fortalte ham at han skulle forberede sig på det værste hvis han gik for lang tid , selv ikke det kunne få ham omvendt.
Nu er han advaret, jeg håber bare ikke det sker for ham.

Det viser bare at selv om personer der står tæt på oplever hvad der sker med syge mennesker så fatter de det ikke, og gider ikke bruge tid på emnet.

Jeg tror, det handler om, at vi lige fra barnsben bliver opdraget i den tro, at vi har Verdens Bedste Sygehusvæsen, Verdens Bedste Skoler, Verdens Bedste Socialsystem etc. Det er simpelthen ufatteligt for folk, der ikke har prøvet det på egen krop, at virkeligheden i dén grad ser anderledes ud.

Jeg har selv før skrevet herinde om min opfattelse, den første tid efter jeg startede min kamp mod kommunen. Jeg var overbevist om, at Systemet virkede, og når jeg hørte div. gruopvækkende historier, slog jeg det hen med 'ja, det er jo også bare een side af sagen', og 'ja, der vil jo altid være enkeltstående tilfælde' og 'det er menneskeligt at fejle, så selvfølgelig bliver der begået et par fejl hist og her, men det er jo derfor, vi har et klagesystem'. Nu er jeg blevet så meget klogere, men jeg kan godt forstå, hvorfor andre, der ikke selv har været udsat for systemet, kan tro, at alt er i den skønneste orden. Det ER svært at forstå, at vi i lille Danmark ser eksempler på kassetænkning sat over individuelle hensyn, systematiske forsøg fra kommunerne på at fastholde syge mennesker i evige arbejdsprøvninger, så de kan få fuld refusion fra Statene, spekulation i at få folk på kontanthjælp, så de er berettiget til mindst mulig ydelse - eller slet ingen, hvis de har formastet sig til at gifte sig med en med en gennemsnitslig indkomst etc. etc....
Morgause er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 25-04-2009, 15:31   #38
Razmo
Gæst
 
Indlæg: n/a
Citat:
Oprindeligt indsendt af Forsyg Se meddelelser
Var her i påsken samlet med hele min familie til påske frokost, vi drøftede vidt og bredt verdens politiken og politike her i dk, kom så også ind på min kones sygdom, og jeg fortalte jo så hvad der skete i sagen og om hvordan de sviner med loven der inde på borgen, men nej heller ikke her var der nogen lydhørhed. Et par af kommentarerne var, jamen så kan i jo bare klage, hvorfor gør i ikke sådan, det kan ikke passe at de ikke overholder loven, brug jeres fagforening de er til for det sammem, men de kan ikke altid hjælpe, de kommentarer kom fra mine egen brødre som endda har fulgt med i sagen hele vejen, fortalte så at de bare skulle bruge en halv time herinde på k10 og kigge i nogle af de forskellige tråde, det gad de sgu da ikke bruge tid på de havde andet at lave der mistede jeg lige en lille flig af respekt for dem må jeg nok indrømme.

Min ene bror står endda selv over for en mulig sygemelding da han skal opereres for diskusprolabs, jeg fortalte ham at han skulle forberede sig på det værste hvis han gik for lang tid , selv ikke det kunne få ham omvendt.
Nu er han advaret, jeg håber bare ikke det sker for ham.

Det viser bare at selv om personer der står tæt på oplever hvad der sker med syge mennesker så fatter de det ikke, og gider ikke bruge tid på emnet.
Og netop DERFOR er det så vigtigt, at vi har nogle politikere, der kan lave nogle love, som de sørger for er menneskelige overfor syge, og også sørger for at kommunerne overholder dem... for der er ingen af stemmekvæget (de raske) der sætter hælene i overfor politikerne på disse punkter... de er mere interesseret i skattelettelser, dagpengeforsikringer, uhumske skoler, uddannelser, institutionspladser og pasningsgarantier osv. osv.. alt det de SELV mener at de selv og deres unger får brug for. Man går ikke ud fra at blive syg, og bliver man det, så har VKO jo forsikret dem om at der er hjælp at hente i velfærdsdanmark, så hvorfor interessere sig for det nu, når man aligevel ikke er syg?

Hvad der trænger til er et OMFATTENDE dokumentar program i en landsdækkende TV station der fortæller om bagsiden af medaljen, som løfter slørret for VKO's kamæleonpolitik, i håb om at de fatter hvad det handler om.

Ellers må vi jo blot vente på at krisen sørger for at plante nyheden midt mellem øjnene på de der bliver fyret og syge i fremtiden...
  Besvar med citat
Gammel 25-04-2009, 21:21   #39
Forsyg
Elsker at være her på K10
 
Tilmeldingsdato: 03-02 2009
Indlæg: 81
Styrke: 16
Forsyg er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af Razmo Se meddelelser

Hvad der trænger til er et OMFATTENDE dokumentar program i en landsdækkende TV station der fortæller om bagsiden af medaljen, som løfter slørret for VKO's kamæleonpolitik, i håb om at de fatter hvad det handler om.

Ellers må vi jo blot vente på at krisen sørger for at plante nyheden midt mellem øjnene på de der bliver fyret og syge i fremtiden...
Syns det er uhyggeligt at f.eks. DR ligger inde med alle de oplysninger de har i P1 orientering, og ikke bruger dem til noget der kunne jo laves et virkeligt øjenåbner program ud af det de har liggende, er ikke meget for at sige det men, mon de er bange for konsekvenserne af et evt. program.

Kunne desværre også forestille mig at et sådan program ikke ville løfte ret mange øjenbryn pga. den generalle opfattelse af syge mennesker i samfundet,
er heller ikke sikker på det ville være muligt at skaffe "insider" viden til et sådan program.
Forsyg er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 25-04-2009, 23:12   #40
Razmo
Gæst
 
Indlæg: n/a
Citat:
Oprindeligt indsendt af Forsyg Se meddelelser
Syns det er uhyggeligt at f.eks. DR ligger inde med alle de oplysninger de har i P1 orientering, og ikke bruger dem til noget der kunne jo laves et virkeligt øjenåbner program ud af det de har liggende, er ikke meget for at sige det men, mon de er bange for konsekvenserne af et evt. program.

Kunne desværre også forestille mig at et sådan program ikke ville løfte ret mange øjenbryn pga. den generalle opfattelse af syge mennesker i samfundet,
er heller ikke sikker på det ville være muligt at skaffe "insider" viden til et sådan program.
Nej det vil ikke vække opsigt blandt danskerne i forhold til dem der ER i systemet, men når de først finder ud af hvordan det kan blive for DEM SELV, kan det være nogle af dem tænker sig om... hvad det handler om er at danskerne for fokus på det, for det er sådan noget der får politikere til at tænke i stemmer... så længe danskerne ingenting ved, sker der jo ikke en skid... det er derfor vi har set Fogh og Hjort tale om det "perfekte velfærdssamfund" vi allesammen har hver eneste gang det er blevet omtalt... for ingen undersøger noget, og ingen spørger ind til noget i befolkningen...

Derfor ville et landsdækkende TV program kunne fortælle de ting, som Hjort og tidligere statsminister aldrig sagde noget om når de talte om det gode velfærdssamfund de ikke ville ødelægge.

En grund til at DR ikke vil røre emnet med en ildtang... mon ikke det skal findes i ledelsen, som sansynligvis er lige så borgerlige som VKO, og samtidigt er DR delvist finansieret igennem staten, og der er jo nogen der siger, at man ikke skal bide den hånd der fodrer en
  Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
Claus Hjort Hexi Politik og Samfund 3 07-12-2010 19:16
Lektor: Claus Hjort vildledte Folketinget Webmaster K10 Nyheder 0 21-04-2009 16:40
Claus Hjort vil have ryddet op Maj-Britt Politik og Samfund 5 19-02-2009 16:11
mail fra claus hjort metsen Politik og Samfund 15 13-12-2007 16:34
Claus Hjort = Kylling Hejdien Dit og Dat 6 02-02-2007 13:32




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 10:47.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension