K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Politik og Samfundsdebat > Politik og Samfund

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Politik og Samfund Her er det tilladt at diskutere politik , nyheder og andre samfundsproblemer. Hvis du har problemer med at andre udtrykker deres uforbeholden mening om vores samfund, så er dette nok ikke stedet for dig.

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 10-12-2007, 17:38   #1
metsen
Elsker at være her på K10
 
Tilmeldingsdato: 27-02 2007
Indlæg: 70
Styrke: 18
metsen er ny på vejen
mail fra claus hjort

Tak for din e-mail, hvor du fortæller om dine problemer på grund af din sociale fobi.

Selv om det er dit ønske at komme på førtidspension, er det ikke givet, at dette er den bedste løsning for dig i det lange løb. Det er min og regeringens politik, at så mange personer som muligt, skal hjælpes tilbage til arbejdsmarkedet til gavn for både den enkelte person og Danmark. En mulighed for dette kunne fx være ansættelse i fleksjob, hvor jobbet i stor grad indrettes efter dine behov.

Din kommune kan fortælle dig om reglerne om fleksjob, og skal vejlede dig om de muligheder der er for eventuelt at modtage boligydelse eller andet.

Du spørger, hvor mange kontanthjælpsmodtagere, der er blevet hjulpet til et bedre liv. Efter min mening er det en ganske stor gruppe, som har fået et bedre liv ved, at de er kommet ud på arbejdsmarkedet.

Jeg mener ikke, at du har ret i din betragtning om, at Danmark alene er et velfærdssamfund for de personer, der tjener penge. Hvis vi sammenligner os med andre lande, får modtagere af offentlige forsørgelsesydelser i Danmark en højere udbetaling.

Jeg vil til slut håbe, at din situation afklares, således at du kan se lidt lysere på fremtiden.


Med venlig hilsen




Claus Hjort Frederiksen


hmmm tja hvad skal jeg sige..........
metsen er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 10-12-2007, 18:20   #2
Stella
Jeg bor her på K10
 
Stellas avatar
 
Tilmeldingsdato: 14-10 2005
Indlæg: 3.069
Styrke: 28
Stella har en fantastisk aura omkring sigStella har en fantastisk aura omkring sigStella har en fantastisk aura omkring sigStella har en fantastisk aura omkring sigStella har en fantastisk aura omkring sigStella har en fantastisk aura omkring sig
ja han er da vist totalt ligeglad desværre...Han mener jo du skal jages ud og arbejde med din socialfobi.. han vrøvler bare derudaf...
Stella er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 10-12-2007, 23:52   #3
zuza
Jeg bor her på K10
 
zuzas avatar
 
Tilmeldingsdato: 21-08 2006
Indlæg: 6.810
Blog Indlæg: 1
Styrke: 31
zuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for siden
Ja, ligeglad. Mon ikke.

12-15.000 ledige fleksjobbere i årevis... uden udsigt til færre ledige.

Han fralægger sig ansvaret og pådutter det kommunerne.

Det er altså en ministers ansvar at holde øje med, hvordan hans lovgivning virker i praksis.

Og det gør fleksjobordningen IKKE, fordi det er fleksjobberne, der straffes, og ingen andre.
__________________
Hjort siger: "Det skal kunne betale sig at arbejde." Men siger IKKE for HVEM? Zuza
"The way my luck is running, if I was a politician I would be honest." Rodney Dangerfield
zuza er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 11-12-2007, 01:13   #4
Tusnelda
Udmeldt af K10
 
Tilmeldingsdato: 10-12 2007
Indlæg: 33
Styrke: 17
Tusnelda er ny på vejen
Jamen, metsen der er jo ikke den sygdom, arbejde ikke kan kurere ;-/.

Spøg til side - nu er jeg grumme ny her. Men hvis jeg siger "fobiskole" - hvad tænker du så?
Tusnelda er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 11-12-2007, 11:11   #5
metsen
Elsker at være her på K10
 
Tilmeldingsdato: 27-02 2007
Indlæg: 70
Styrke: 18
metsen er ny på vejen
Hej Tusnelda

Jeg sendte mail til bm i juli måned, den har så været videresendt rundt til diverse styrelser for besvarelse, og den endelige besvarelse fik jeg så endelig nu.
Jeg sendte mail grundet min frustration over, at jeg i over 10 år har kæmpet med kommunen. Oktober måned lykkedes det mig endelig at få en menneskelig sagsbehandler, som har sat mig igang med afklaring.
Så hvad det bliver til ved jeg ikke endnu, for jeg skal til endnu en speciellæge, og der er 5 måneders ventetid.

Men jeg bliver da totalt forvirret over at få sådan en mail, for en ting er hvad vi læser/hører, en anden ting er hvordan den virkelige verden hænger sammen.
metsen er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 11-12-2007, 12:21   #6
Hejdien
Gæst
 
Indlæg: n/a
Citat:
Selv om det er dit ønske at komme på førtidspension, er det ikke givet, at dette er den bedste løsning for dig i det lange løb. Det er min og regeringens politik, at så mange personer som muligt, skal hjælpes tilbage til arbejdsmarkedet til gavn for både den enkelte person og Danmark. En mulighed for dette kunne fx være ansættelse i fleksjob, hvor jobbet i stor grad indrettes efter dine behov.
Og så kan du visiteres til fleksjob, mange gange på kontanthjælp fordi man lige falder for sygedagpenge grænsen undervejs...

og er det ikke dejligt at se at Hjorten melder rent ud nu, han har glemt alt om jantelov og at han arbejder for befolkningen , nu hedder det ikke regeringes politik men MIN politik ...

man skal hjælpes tilbage til arbejdsmarkedet for Danmarks skyld (og ja din egen) desværre kommer man så lige ud i arbejdsløshedskøen sammen med os 12-15.000 andre

Citat:
Din kommune kan fortælle dig om reglerne om fleksjob, og skal vejlede dig om de muligheder der er for eventuelt at modtage boligydelse eller andet.
jamen de regler er de samme som for alle andre, det kan man regne ud inde på borger.dk

Citat:
Du spørger, hvor mange kontanthjælpsmodtagere, der er blevet hjulpet til et bedre liv. Efter min mening er det en ganske stor gruppe, som har fået et bedre liv ved, at de er kommet ud på arbejdsmarkedet.
he he så fortalte han at mange var kommet til et bedre liv, han glemmer lige detaljen med dem der ikke magtede det pga helbred eller socialproblemer, dem der mistede deres bolig, de børn der ikke har tag over hovdet og alle dem der i disse dage ikke engang har penge til et par vinter støvler

Citat:
Jeg mener ikke, at du har ret i din betragtning om, at Danmark alene er et velfærdssamfund for de personer, der tjener penge. Hvis vi sammenligner os med andre lande, får modtagere af offentlige forsørgelsesydelser i Danmark en højere udbetaling.
Og her glemmer han så lige at ja vi har en høj forsørglsesydelse i Danmark, men vi har også 25% moms på alle vare, afgifter på alt hvad vi skal købe et boligmarkede hvor man for at bo i en ganske lille lejlighed skal have over halvdelen af den fantastiske ydelse op af lommen ...

vi får nok i overførelsesindkomster, vores boliger og fødevare er bare alt for hulens dyre
Citat:
Jeg vil til slut håbe, at din situation afklares, således at du kan se lidt lysere på fremtiden.
Det vil jeg også metsen , jeg vil bare gå lidt længere til at ønske at din situation afklares ikke så du kun får et lysere syn på fremtiden, men sådan at du får en holdbar og menneskeværdig fremtid , uden angst forbier og dårlig økonomi



Hejdien

PS sorry at jeg hakkede dit brev i stykker kunne ikke lade være , manden er komplet idiot
  Besvar med citat
Gammel 11-12-2007, 13:43   #7
metsen
Elsker at være her på K10
 
Tilmeldingsdato: 27-02 2007
Indlæg: 70
Styrke: 18
metsen er ny på vejen
Tak Hejdien!

Ja det er komplet umuligt, at råbe de politikere op.
Jeg kan overhovedet ikke bruge hans svar til en dyt, men må da lige besvare hans mail, får sikkert ikke noget ud af det, men så har jeg i det mindste gjort noget.
metsen er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 11-12-2007, 16:58   #8
Tusnelda
Udmeldt af K10
 
Tilmeldingsdato: 10-12 2007
Indlæg: 33
Styrke: 17
Tusnelda er ny på vejen
Socailfobi er invaliderende - men det kan man vel ikke forvente, at en politiker skal kunne forstå. Jeg har hørt meget godt om "fobiskolerne", der findes i Kbh. og Århus.

Om det måske kan være løsningen for dig, ved jeg jo ikke. Men jeg ved, at der ikke er nogen garanti for, at din sagsbehandler har hørt om den form for hjælp - så derfor et par links - og de bedste ønsker.
Tusnelda er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 11-12-2007, 17:22   #9
metsen
Elsker at være her på K10
 
Tilmeldingsdato: 27-02 2007
Indlæg: 70
Styrke: 18
metsen er ny på vejen
Mange tak Tusnelda

Jeg har besvaret hans mail.

Kære Claus Hjort Frederiksen!

Tak for besvarelse, som desværre ikke hjalp mig ret meget.

Jeg kan fortælle, at jeg er igang med afklaring, det har taget mig over 10
år, at komme så langt.
Jeg har nu været til 2 psykologer, 2 psykiatere samt en rådgivende psykolog
gennem de 10 år.
Jeg går nu og venter på, at komme til behandling/samtaler hos en 3.
psykiater, hvor ventetiden er 5 måneder.

Min økonomi er som følgende = 964 i kontanthjælp samt 824 i boligstøtte
(efter udbetaling er husleje betalt).

Resultatet hos den sidste undersøgelse hos psykiater er, at man skal
forvente, at jeg ikke kan arbejde fuld tid,
og at jeg bliver henvist til et job, hvor der ikke er interpersonel kontakt.
Altså går jeg ud fra, at det nok ender med flexjob, og så havner jeg i køen
af ledige flexere som ikke kan få et job,
og hvor mange vil ansætte en asocial person? vil folketinget? jeg stiller
mig da gerne til rådighed, for det liv jeg lever nu,
er uværdigt.

Bag politikerne må der da være et menneske. En ting er hvad man læser/hører,
en anden ting er, hvordan det virkelige
liv hænger sammen.

Jeg ønsker dig en god jul, og håber på en bedre forstålse af hvad du
skriver, og hvad jeg oplever.
--------------------------------------------------------------------

Er den for grov?
metsen er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 11-12-2007, 17:54   #10
Hejdien
Gæst
 
Indlæg: n/a
metsen godt skrevet og håbet om at han kan forstå er nok ikke lige det der ligger lige for ....

Jeg syntes at du skulle have skrevet til ham at en visitation til fleksjob når man er på kontanthjælp giver en visiteret flekser på kontanthjælp det vil sige din økonomiske situation forandre sig ikke, men det har du nok ikke lige tænkt på da du skrev ....

Og som du selv skriver så er der jo mange flekser i køen om det famøse job.

har du nogensinde søgt om en uhhh kan ikke huske hvad den hedder ZUZA KOM ... he he der er en § du kan søge efter hvis du ikke har særlig mange penge at leve for, er næsten sikker på at Zuza kender den § ellers finder jeg den til dig senere (hvis du da ikke allerede har prøvet det )

jeg fatter ikke at folk der er på kontanthjælp når de visiteres til fleks skal fortsætte på den sats , de burde selvklart på ledighedsydelse især da mange af dem der er på kontanthjælp jo netop er der fordi kommunerne smøler deres sager igennem....

man kan håbe at det bliver bedre og man kan bede til at det bliver bedre ....

Men jeg tror at rigtig mange kom til at sætte deres kryds forkert i sidste måned...

jeg kan desværre ikke gøre andet end at ønske dig god jul og håber at du har familie og netværk der kan hjælpe dig i ny og næ

MVH
Hejdien
  Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
Claus Hjort Hexi Politik og Samfund 3 07-12-2010 19:16
Claus Hjort løj for folketinget sun-lady Det er da strengt ! 41 03-06-2009 14:17
Pris til Claus Hjort zuza Politik og Samfund 5 19-05-2008 20:00
Claus Hjort = Kylling Hejdien Dit og Dat 6 02-02-2007 13:32
Dragens mail til og fra Claus Hjort Hejdien Politik og Samfund 4 15-12-2005 14:18




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 11:33.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension