K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Spørgsmål ang fleksjob

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Spørgsmål ang fleksjob Her kan du stille spørgsmål hvis du har spørgsmål til enten fleksjob eller det at søge fleksjob dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 18-02-2012, 23:28   #1
jordbærmarie
Ved at vænne sig til K10
 
Tilmeldingsdato: 17-02 2012
Indlæg: 23
Styrke: 13
jordbærmarie er ny på vejen
sagsbehandler stunt

Hej,
sagsbehandler har uden min accept skrevet at rp er godkendt?

jeg har skrevet at den er læst men ej godkendt. men han vurderer at jeg har godkendt den, da jeg sagde det var ok at den blev sendt til fleksrådet, når han jo så alligevel havde tilføjet mine kommentarer - intet ord om godkendelse af rp i denne samtale og intet på skrift!
andet end at jeg skriver i partshøring at den er læst men ej godkendt!

jeg vil gerne vide om det er et must at den er godkendt for at der kan træffes beslutning om førtidspension eller fleks??

håber at høre fra jer
jordbærmarie er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 19-02-2012, 10:05   #2
Ricky M.
Lever på K10
 
Tilmeldingsdato: 12-11 2011
Indlæg: 1.608
Styrke: 14
Ricky M. er ny på vejen
Nej, det er det ikke.

Men det bør tydeligt fremgå i ressourceprofilen hvor og hvad du ikke er enig i, og hvorfor...
__________________
Ricky
Privat Socialrådgiver
www.privatraadgiver.com
Husk, jeg fortæller kun hvordan loven tit bliver tolket ude i kommunerne, udfra min erfaring som tidligere myndigheds-sagsbehandler i en stor kommune i DK
Ricky M. er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 19-02-2012, 10:52   #3
gunvor
Har ikke tid til andet end K10
 
gunvors avatar
 
Tilmeldingsdato: 13-07 2010
Indlæg: 2.092
Styrke: 17
gunvor er ved at flytte ind på K10gunvor er ved at flytte ind på K10
Hej jordbærmarie

Har du fået aktindsigt i den nyeste version af din RP?

Hvis ikke ville jeg straks bede om dette, og føre opmærksom flg. 2 pkt.'er:

1. RP er læst, men ikke godkendt og hvilken dato dette er sket

2. aftale om at dine bemrk.'er er indføjet

Og ikke mindst bede om at dette brev kommer fleksråd i hænde, evt. selv sende det til fleksråd.

Mange hilsner

Gunvor

PS. ser du nu har 2 tråde - du skal derfor være opmærksom på at jeg ikke har læst din anden tråd.

Samtidig er det uhensigtmæssigt, at have 2 tråde om samme sag, hvorfor man kan komme til at råde ud fra kun den ene tråd, med konskvenser for dig og din sag. Og ikke mindst er det ikke særligt brugervenligt for os der svarer på trådene, at vi skal lede eft. om de evt. er flere tråde forud for en besvarelse. Hvilket jeg aldrig gør!
__________________
It's not where you're going or where you've been
it's not your glory and it's not your sin
It's the difference that you make
When there's more than your pride at stake

Sidst redigeret af gunvor; 19-02-2012 kl. 11:21. Årsag: PS
gunvor er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 19-02-2012, 13:21   #4
§ABC
Slettet Bruger
 
Tilmeldingsdato: 04-02 2012
Indlæg: 316
Styrke: 13
§ABC er ny på vejen
Det her minder mig om at jeg blev snydt for at komme med kommentarer overhovedet til mit samtaleskema ved ansøgning om §100.
Meget behændigt henhold sagsbehandleren sig til min udtalelse om at jeg aldrig igen ville sætte mine ben på hendes kontor, uden en bisidder og sagde at så kunne jeg jo ikke få mulighed for at deltage aktivt.
Hun syntes jeg havde uddybet punkterne i skemaet for meget og i sammenskrivning havde hun lagt vægt på det hun syntes var vigtigt.

Hun syntes eks. ikke der var funktionsnedsættelse på et eneste punkt !
Jeg bad og bad om at kunne komme med mine kommentarer og alt fødte med at jeg måtte skrive 4 sider kontra til den halve side hun fik bygget sammen.
Juristerne i kommunen hjalp mig med at få eftersendt omkring 50 sider til nævnet, som sagsbehandleren havde glemt at sende med.
Det der var glemt at blive indsendt var bla. ALT samtaleskemaet som ikke var hendes konklusion.
Selve min ansøgning, omkring 10 sider hun nægtede at medsende dem, fordi de ikke stod på det udlevere skema man søger på... skemaet er en A4 med tekst på begge sider.
Jeg havde højt og tydeligt skrevet at selve ansøgningen var vedlagt og bla, bla, bla...
Men det sked hun da bare på.

Men for at gøre en lang historie kort, så kan man åbenbart ikke RÅBE kommuner op, når de opfører sig idiotisk og udsender sagen på et grundlag som ikke er understøttet, og eks. min kommunesekspert i at sige at det er meget bedre at nævnet behandler sagen, for det er de aller bedst til.
Men kommunen kan åbenbart ikke se at det er som at tisse i bukserne, for at holde varmen, når de sender en sag afsted og får den retur med besked på at foretage sagsbehandling et år senere.

Og ja, i min sag er vi blot nået til at finde ud af om jeg tilhører personkredsen !

Men det heldig er at man får besked fra nævnet når de skal til at behandle sagen, så beder man om en kopi af sagens akter, og der kan man jo se sort på hvidt hvad der mangler og eftersende det.

Og derfra få en retfærdig bedømmelse af sagen.

Iøvrigt var min sag for hos nævnet i torsdags, så får mit svar Tirsdag eller Onsdag.
§ABC er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
ny sagsbehandler muren65 Alt det andet 3 19-10-2011 18:48
sagsbehandler kimmik Det er da strengt ! 7 24-10-2008 15:03
sagsbehandler pruttenQ34 Hvordan forløb det da du søgte fleks? 1 06-09-2008 16:47
Sagsbehandler andi1975 Alt det andet 20 14-07-2008 12:33




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 05:28.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension