K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Spørgsmål ang Sygedagpenge/Kontanthjælp

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Spørgsmål ang Sygedagpenge/Kontanthjælp Her kan du stille spørgsmål hvis du har spørgsmål ang sygedagpenge/kontanthjælp dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 14-06-2011, 23:08   #131
Girlscout
This is my happy face
 
Girlscouts avatar
 
Tilmeldingsdato: 12-07 2010
Indlæg: 131
Styrke: 14
Girlscout er ny på vejen
Ja... og kan en pension med kontrol gøre det nemmere at opnå det, så gerne for min skyld.
Girlscout er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 14-06-2011, 23:16   #132
Enteneller
Jeg bor her på K10
 
Entenellers avatar
 
Tilmeldingsdato: 10-03 2009
Alder: 55
Indlæg: 5.190
Blog Indlæg: 1
Styrke: 22
Enteneller er ved at flytte ind på K10Enteneller er ved at flytte ind på K10
Ja, men spørg ind til det og spørg ind til at om alle behandlings muligheder er udtømte, for hvis ikke så må du lige over den ene eller den andet læge. Indstillingen skal være klokkeklar ellers er du ligevidt og på kh.

Typisk at de spørger til aflastning fra faderen, det har jeg jo, så her har de spurgt til afprøvning i et erhvervscenter, det ene tager vel som regel det andet..
__________________
Enteneller

Husk at checke www.pensionsinfo.dk for dine muligheder for udbetaling af f.eks TAE ((Tab af Erhvervsevne) ydelse) under evt. pensionsordninger.
Enteneller er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 03-07-2011, 15:19   #133
Girlscout
This is my happy face
 
Girlscouts avatar
 
Tilmeldingsdato: 12-07 2010
Indlæg: 131
Styrke: 14
Girlscout er ny på vejen
Jeg har lige set, at jeg er forlænget efter §27 stk 1 og 2, vordan stiller det mig så mht fremtiden? Jeg har ikke hørt noget nyt endnu, her en uge efter. I min afmelding står, at de ikke kan sige noget rigtigt, men at der er en vis usikkerhed i fremtiden, om jeg vil kunne klare mere, når mine børn bliver større og bla bla bla. Kan jeg overhovedet bruge Helsingørdom og ymerparagraf efter den her forlængelse? Min arbejdsevne endte på under 2 timer om dagen.
Girlscout er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 03-07-2011, 19:37   #134
Enteneller
Jeg bor her på K10
 
Entenellers avatar
 
Tilmeldingsdato: 10-03 2009
Alder: 55
Indlæg: 5.190
Blog Indlæg: 1
Styrke: 22
Enteneller er ved at flytte ind på K10Enteneller er ved at flytte ind på K10
Citat:
Oprindeligt indsendt af Girlscout Se meddelelser
Jeg har lige set, at jeg er forlænget efter §27 stk 1 og 2, vordan stiller det mig så mht fremtiden? Jeg har ikke hørt noget nyt endnu, her en uge efter. I min afmelding står, at de ikke kan sige noget rigtigt, men at der er en vis usikkerhed i fremtiden, om jeg vil kunne klare mere, når mine børn bliver større og bla bla bla. Kan jeg overhovedet bruge Helsingørdom og ymerparagraf efter den her forlængelse? Min arbejdsevne endte på under 2 timer om dagen.
Hej Gs,

For mig lyder det som om at de med forlængelse iht. 1 eller 2, stadig vil afklare dig enten i forhold til det ordinære arbejdsmarked eller for at se hvor din arbejdsevne så ligger hvis den ikke ligger der !!??:

§ 27. Kommunen træffer afgørelse om at forlænge sygedagpengeperioden for personer, der er omfattet af varighedsbegrænsningen i § 24, når

1) det på det foreliggende grundlag anses for overvejende sandsynligt, at der kan iværksættes en revalidering, herunder virksomhedspraktik, der kan føre til, at den sygemeldte kan vende tilbage til det ordinære arbejdsmarked,

2) det anses for nødvendigt at gennemføre virksomhedspraktik eller andre afklarende foranstaltninger med henblik på at klarlægge den sygemeldtes arbejdsevne, således at sygedagpengeperioden forlænges i op til 39 uger,

Ymerparagraffen, kan du næppe bruge før den indeværende forlængelse er slut og derunder evt. er blevet visiteret til fleksjob. Kun derved overgår du direkte fra sdp. til ledighedsydelse.

Jeg forstår ikke hvorfor du ikke er blevet forlænget iht. §27 stk. 4 for afklaring mod fleks eller pension, var din arbejdsprøvning ikke optimal iht. fremmøde eller lign. ?
__________________
Enteneller

Husk at checke www.pensionsinfo.dk for dine muligheder for udbetaling af f.eks TAE ((Tab af Erhvervsevne) ydelse) under evt. pensionsordninger.
Enteneller er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 03-07-2011, 19:46   #135
Jesper_dk
Slettet Bruger
 
Tilmeldingsdato: 10-08 2010
Indlæg: 56
Styrke: 14
Jesper_dk er ny på vejen
Jeg er forlænget efter 27 stk 2 og skal ud i arbejdsprøvning nu.Alle behandlings muligheder er udtømte og sagsbehandler har sagt klart at det er for at se om det skal være fleks eller ender med ftp.
Så jeg tror ikke du skal hænge dig for meget om det er stk 2 eller 4 eller noget andet.
Mvh Jesper
Jesper_dk er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 03-07-2011, 20:55   #136
Girlscout
This is my happy face
 
Girlscouts avatar
 
Tilmeldingsdato: 12-07 2010
Indlæg: 131
Styrke: 14
Girlscout er ny på vejen
Hej.. For lige at undgå misforståelser, altså jeg blev i januar 2011, forlænget efter stk 1, nr 1 og 2, og denne afklaring er nu afsluttet, eller i hvert fald er jeg afmeldt fra REVA Odense, ca 10 uger inden de 39 uger er gået, da yderligere afklaring ikke vil føre til noget. Mit fremmøde var fint, men min arbejdsevne var nede på under 2 timer om dagen, og de mener at det er usikkert om mine tilstand på lang sigt vil bedres.. (borderline). Jeghåber at høre fra min sagsbehandler i morgen... Jeg aner ikke hvad der venter, yderligere forlængelse, kontanthjælp..? Jeg skriver selvf straks... men kom bare i tvivl da jeg så at min forlængelse ikke var nr 4.
Girlscout er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 05-07-2011, 10:53   #137
Girlscout
This is my happy face
 
Girlscouts avatar
 
Tilmeldingsdato: 12-07 2010
Indlæg: 131
Styrke: 14
Girlscout er ny på vejen
Wauw..jeg har fået en mail fra min sagsbehandler, hun vil indstille mig til bestemmelserne om fleksjob, og har sendt min resurseprofil til mig til partshøring...!!!

Hvad betyder det, og hvad skal der nu ske!?
Girlscout er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 05-07-2011, 11:23   #138
gunvor
Har ikke tid til andet end K10
 
gunvors avatar
 
Tilmeldingsdato: 13-07 2010
Indlæg: 2.092
Styrke: 17
gunvor er ved at flytte ind på K10gunvor er ved at flytte ind på K10
Hej GirlScout.

Dejligt at læse, men for at være sikker, at der er overenstemmelse m. mål og prargraf, hvis der siden skulle blive problemer, ville jeg nok sikre mig, at du med denne udmeldning er på rette paragraf.
'
Jeg skriver dettte fordi du skriver flg. 2 gange:
Citat:
blev i januar 2011, forlænget efter stk 1, nr 1 og 2,
, hvor jeg bidder mkr. i, at det kan lyde som om du er forlænget eft. 2 paragraffer, hvilket jeg aldrig har hørt om før.

Overordnet hedder forlængelsesparagraffen § 27, stk. 1 i SDP loven, derpå kommer der nogle underpkt.'er, hvoraf både du og Enteneller har nævnt nr. 1 og nr. 2, Enteneller m. teksten for disse.

Hvis du ikke kan forventes, at vende tilbage på ordinære arbejdsmarkevilkår, som fleksjob bestemt ikke er, så bør du ikke forlænges eft. §27, stk. 1, nr. 1.

Hvis de er i tvivl du kan vende tilbage på ordinære vilkår og der mangler afklaring er det § 27, stk. 1, nr. 2.

Hvis det er afklaring for enten fleksjob el. FP, ja så er det § 27, stk. 1, nr. 4.

Mange hilsner

Gunvor
__________________
It's not where you're going or where you've been
it's not your glory and it's not your sin
It's the difference that you make
When there's more than your pride at stake
gunvor er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 05-07-2011, 11:36   #139
Girlscout
This is my happy face
 
Girlscouts avatar
 
Tilmeldingsdato: 12-07 2010
Indlæg: 131
Styrke: 14
Girlscout er ny på vejen
Nå ja, Gunvor, jeg har læst forkert, jeg ER forlænget efter §27, Stk 1, nr 2.


Der står sådan her :

Begrundelsen er, at det vurderes at der er behov for en afklaring af din afbejdsevne, med henblik på at afdække hvilke funktioner du vil kunne varetage på arbejdsmarkedet og i hvilket omfang.

Sygedagpengeudbetalingen er forlænget efter Lov omSygedagpenge § 27, Stk. 1, nr. 2, når det anses for nødvendigt at gennemføre virksomhedspraktik eller andre afklarende foranstaltninger med henblik på at klarlægge den sygemeldtes arbejdsevne således, at sygedagpengeperioden forlænges i op til 39 uger. ......
Girlscout er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 05-07-2011, 12:11   #140
Vovse
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 29-03 2010
Lokation: Sjælland
Indlæg: 9.664
Styrke: 26
Vovse er fast beboer på K10Vovse er fast beboer på K10Vovse er fast beboer på K10
Citat:
Oprindeligt indsendt af Girlscout Se meddelelser
Wauw..jeg har fået en mail fra min sagsbehandler, hun vil indstille mig til bestemmelserne om fleksjob, og har sendt min resurseprofil til mig til partshøring...!!!

Hvad betyder det, og hvad skal der nu ske!?
Det betyder, at din sb sender din rp til dig, så skal du læse den igennem og hvis der er noget du ikke er enig i, så skal du skrive det.
D.v.s. at du skal komme med dine kommentarer.

Derefter skal den retur til sb, som så skal have mulighed for at kommentere på dine kommentarer.

Og først når du er helt tilfreds med din rp, enig i de ting der står, så kan du skrive den under.

Jeg vil anbefale dig, at læse denne, så du ved hvad det handler om, heri kan du finde svar på dine spørgsmål vedr. rp'en: http://www.k10.dk/media/laerebog.pdf
__________________
"Lediggang som saadan er ingenlunde Roden til alt Ondt, tværtimod, den er et sandt guddommeligt Liv, naar man ikke keder sig"

Søren Aabye Kierkegaard (5. maj 1813 - 11. november 1855), dansk teolog, filosof og psykolog.
Vovse er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
Kan man "frasige" sig den "økonomiske del" af en FP, for at få psykisk "ro på" ? EB3 Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 9 01-09-2013 11:43
Flere pladser ledig for FP fra "hele" Århus på "Bydelsreporter" kursus. SidselK Nyttigt at vide for Førtidspensionister 4 31-08-2012 15:16
Festival for "udstødte" -"halvstødte" - sagsbehandlere og andet "godtfolk" klarkurs Alt det andet 24 18-03-2010 22:25
Så "lykkedes" det mig at blive syg igen. Yasmin Din historie 11 15-11-2008 14:09
Virksomheder "overvejer" at ansætte flere, "hvis"... zuza Fremtiden for fleksjob og førtidspension 0 06-03-2008 14:53




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 16:37.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension