K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Fleksjob - Førtidspension > Din historie

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Din historie Her kan du skrive din historie om det at være fleksjobber (feks hvordan det er at søge fleksjob erfaring med kommune osv)

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 13-11-2008, 23:50   #1
Yasmin
Hvor skulle jeg ellers være
 
Tilmeldingsdato: 10-03 2008
Lokation: København
Alder: 66
Indlæg: 112
Blog Indlæg: 23
Styrke: 17
Yasmin er ny på vejen
Så "lykkedes" det mig at blive syg igen.

Hej ...

Så er jeg her igen. Sygemeldt. Denne gang melder jeg mig ikke rask før jeg har fået noget hjælp. Jeg ved der går 3 uget før jeg bliver bedt om at fortælle om jeg er rask. Jeg prøver at få overblik over min situation. Jeg ved at de vil bede om en lægeerklæring. Men hvad så. Hvornår bliver man indkaldt til en sygesamtale ? Hvornår bliver man sat i arbejdsprøvning? Jeg bor i Københavns kommune. Er der nogen der kan give nogen gode råd ?

Hilsen Yasmin.
Yasmin er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 13-11-2008, 23:55   #2
zuza
Jeg bor her på K10
 
zuzas avatar
 
Tilmeldingsdato: 21-08 2006
Indlæg: 6.810
Blog Indlæg: 1
Styrke: 31
zuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for siden
Øv, Yasmin... sikke noget hø.

Du kan læse lidt her om, hvordan der bør laves opfølgning - men det er jo ikke sikkert, det overholdes i din kommune.

Det kommer jo også an på, hvad du fejler osv... altså din sygehistorie osv.

http://sdpguide.ams.dk/Default.aspx

__________________
Hjort siger: "Det skal kunne betale sig at arbejde." Men siger IKKE for HVEM? Zuza
"The way my luck is running, if I was a politician I would be honest." Rodney Dangerfield
zuza er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 14-11-2008, 14:23   #3
Yasmin
Hvor skulle jeg ellers være
 
Tilmeldingsdato: 10-03 2008
Lokation: København
Alder: 66
Indlæg: 112
Blog Indlæg: 23
Styrke: 17
Yasmin er ny på vejen
2.sygedag.

Åh hvor er der meget at læse på den side du sendte til mig. Det bliver vist ikke idag jeg orker det ikke.

Men ellers tak for din besked. Jeg vil nyde at jeg nu ikke skal sidde og søge 4 job jeg alligevel ikke magter. Jeg vil skrive ned hvordan jeg havde det efter 2 gange 8 timer som vikar i en vuggestue. Jeg passer på mig selv de få penge der er og kaster mig ikke ud et eller andet udovervejet. Hvordan kan jeg ellers forberede mig på at jeg kommer til samtale 1. gang ?

Hilsen Yasmin
Yasmin er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 14-11-2008, 15:21   #4
Sommer
Hvor skulle jeg ellers være
 
Sommers avatar
 
Tilmeldingsdato: 24-02 2008
Indlæg: 195
Styrke: 17
Sommer er ny på vejen
Hej Jasmin.

Nu ved jeg intet om hvad du fejler, men du skriver du er sygemeldt. Er det lægen der har syge meldt dig, ellers er det bare med at komme til lægen og få ham med fra starten. Så er det også nemmere når de begynder at rykke for lægeerklæringer. Det er vigtigt at din læge følger dig tæt, så han kender til dig og alt om din sygdom.

Jeg ved ikke om det altid er sådan, men i starten jeg var syg, indhentet kommunen bare en status attest ved min læge (uden at jeg var der) og så var det jo godt at han havde et grundigt kendskab til mit helbred.

God bedring
Mvh. Sommer.
Sommer er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 14-11-2008, 15:55   #5
jose
Føler sig hjemme på K10
 
Tilmeldingsdato: 17-10 2008
Indlæg: 35
Styrke: 16
jose er ny på vejen
Hej Yasmin.
Jeg mener, at man skal til sygesamtale hver 8. uge. Ellers kan der være telefonisk/mailkontakt o.s.v.
Det er rigtigt, at sygedagpengekontoret indhenter oplysninger på dig via din læge.
Så det er vigtigt, at du holder din læge ajour mht din sygdom.
Hilsen Jose.
jose er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 14-11-2008, 20:15   #6
Yasmin
Hvor skulle jeg ellers være
 
Tilmeldingsdato: 10-03 2008
Lokation: København
Alder: 66
Indlæg: 112
Blog Indlæg: 23
Styrke: 17
Yasmin er ny på vejen
2. sygedag, afsnit 2

Jeg har tæt kontakt med min læge. Men jeg er meget bekymret for fremtiden. Jeg kan ikke klare et fuldtidsjob mere. Jeg tror jeg vil kunne klare højst 20 timer med det kan jeg ikke leve af. Jeg har skåret med på alt. Avis, rejser, biograf, svømmehal ( det koster 50 kr.) fritidsfornøjelser, julegaver, osv.

Jeg tror faktisk jeg vil have flere penge nå jeg bliver pensioneret, end jeg har nu. Så har jeg min folkepension og det jeg har fra mine pensionsordniger.

Den eneste luksus er en flaske rødvin en gang om ugen.

Mit held er at jeg kommer fra overklassen, så der falder lidt af i arveforskud en gang i mellem ( tænk på dem der ikke har nogen. )

Jeg er osse begyndt og se om jeg har noget af værdi jeg kan sælge, jeg skullle have samlet en hel sæk. Det vil jeg gøre fra nu af.

Det er et helt andet liv men jeg har det fint med ikke at have så travlt, det er ikke lykken.

Yasmin.
Yasmin er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 15-11-2008, 00:38   #7
Lynge
Føler sig hjemme på K10
 
Lynges avatar
 
Tilmeldingsdato: 22-09 2008
Lokation: Viborg
Alder: 58
Indlæg: 35
Styrke: 16
Lynge er ny på vejen
Yasmin hvorfor skriver du ikke et ord om hvad det er du fejler og hvorfor du har sygemeldt dig selv, det vil være en del letter for andre at hjælpe dig med nogle svar, hvis vi viste hvad du fejler..
For mig lyder det som om du ikke vil arbejde 37 timer fordi du ikke har nok tid til dig selv og du skriver det ikke er lykken at have travlt, men du må da ikke tro det er lykken at side hjemme på sin stol dag ud og dag ind på pension, for har du ikke noget at lave så bliver den tid meget lang.
Du skriver at du har ikke råd til kun at arbejde 20 timer, jamen hvorfor har du ikke det? og kommunen er ligeglade med om man kan leve for 20 timer eller mindre, det er jo noget med hvor meget gæld man selv har sat sig i.
Nu som mig selv jeg er da meget glad for jeg aldrig har skyldt de store penge væk, for så har jeg heller ikke kunne leve af min førtidspension, når man har sin lille familie så er der ikke mange penge tilbage.
Så Yasmin kom med noget mere om din sygdom for der sidder mange her ude der ved en del om alt næsten.
__________________
KÆRLIG HILSEN
LYNGE
Lynge er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 15-11-2008, 02:36   #8
Hejdien
Gæst
 
Indlæg: n/a
Altså nu havde jeg lige skrevet 117 lange og brede til den tråd her, og så glemte jeg sq at sende det inden jeg trykkede opdater...

Så nu er det vist i seng .. sådan noget jusk ...

Nå men det korte af det lange og ultra kort gengivet (måske ikke så diplomatisk) men Lyge det er ikke nødvendigt at oplyse her på siden hvad man fejler (det har jeg heller aldrig gjort )

Der er 5 punkter der er vigtigt for folk at vide for at kunne hjælpe

1 Hvor længe har du været sygemeldt
2 Er det stationært og har du lægepapir i orden
3 Hvad siger kommunen
4 Er dine papir i orden mht ressourceprofil osv...
5 Ved du selv om det er ftp, revalidering eller fleks der arbejdes hen imod

Ud fra det lykkedes det som reglen, engang imellem vælger nogen at opgive diagnose andre gange gør de som jeg, fortæller hvad følgerne er af den sygdom man nu har og hvordan den påvirker arbejdsevnen...

Ikke alle har jo lyst til at dele alt med 2000 mennesker

Og Yasmin dig havde jeg skrevet noget til om det at sygemelde sig og om den første samtale ...

Men det må jeg tage igen en anden gang hvis det er , jeg kan godt se at du skriver at der er for meget at læse, men jeg kan anbefale dig at læse det her https://www.retsinformation.dk/Forms...px?id=30746#K6 og koncentere dig kun om kapitel 6 til en start ...

Stil gerne spørgsmål til det hvis der er noget du er i tvivl om så skal jeg prøve at svare dig (eller andre prøver) men i første omgang er det vigtigste at kommunen kommer i gang og kommer de ikke af sig selv så vent ikke men kontakt dem gerne (på skrift) på den måde vil du stå stærkere hvis der kommer til at gå for lang tid , du skal have gang i din sag før end du er ved at nå varighedsgrænsen...
  Besvar med citat
Gammel 15-11-2008, 10:43   #9
Yasmin
Hvor skulle jeg ellers være
 
Tilmeldingsdato: 10-03 2008
Lokation: København
Alder: 66
Indlæg: 112
Blog Indlæg: 23
Styrke: 17
Yasmin er ny på vejen
Lidt om min historie....

Ok....jeg det er ikke alt man gider dele med 2000 mennesker. Det har du ret i Heidien.

Men lidt kan jeg fortælle.
Jeg blev sygemeldt fra et job i feruar i år.

Jeg meldte mig rask 1.maj og har så stået som arbejdsløs.

Jeg meldte mig som løs vikar.

Jeg var på et fantastisk kursus for jobsøgende det varede 4 uger og jeg fik gode venner. ( september/ oktober )

Jeg går fra en kæreste der er alkoholiker i oktober( Vi boede ikke sammen )

Jeg går til samtaler for pårørende til alkoholikere

I sidst uge troede jeg at jeg skulle være socialrådgiver jeg fandt et kursus og var klar til at vise det for jobcenteret.

Men så klappede jeg sammen......efter 2 dage i en vuggestue. Min krop kan ikke holde til det, jeg ligger bare i min seng sover og kan ingen ting i et døgn jeg kan ikke huske aftaler jeg har ondt i mine led jeg orker kun lige at købe ind og vaske op....

....og nu står jeg her og tænker jeg tager en dag af gangen. Nu sover jeg bedre.

Til Heidien. Vil du sende mig din private email min er (mailadresse fjernet - se nedenfor)

Jeg har brug for et netværk jeg er vandt til at have 20 kolleger man kan snakke med. Jeg skal udfylde min dag med noget fornuftig. Jeg skal finde ud af hvad jeg magter, skal jeg melde mig rask igen om 14 dage, jeg ved det ikke.

MEN en ting ved jeg. DET HER SYSTEM som vi er oppe i mod alle sammen er et helvede og det kræver hjerne og stærke nerver at finde vejen frem....det gør det osse i et job.

God weekend

Yasmin.

Sidst redigeret af Stezu; 15-11-2008 kl. 14:01. Årsag: mailadresse fjernet - forebygge misbrug, brug pb-systemet
Yasmin er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 15-11-2008, 11:58   #10
Ninja
Jeg bor her på K10
 
Ninjas avatar
 
Tilmeldingsdato: 10-01 2008
Indlæg: 13.654
Styrke: 33
Ninja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejen
1. Her tænker jeg jo, at en arbejdsprøvning kunne være god. Evt indenfor et fag du brænder for....bare lige så du får tjekket af, hvad det egentlig ér du kan, og ikke kan.

2. Hvis du fejler noget, så er det jo vigtigt at din læge kan bekrafte dette evt med en diagnose, så der er noget at arbejde udfra...

3. Fejler du ikke noget 'særligt' men bare føler dig træt og udbrændt, jamen så kan du få din læge til at henvise dig til en god psykiater - måske er det psykisk betinget..

4. Når du retter henvendelse til jobcentret er det vigtigt du fortæller 'at det hele sejler' i øjeblikket og at du har brug for andre tiltag, evt en opstart og/eller en realistisk plan for fremtiden.

Jeg har lidt opfattelsen af, at du pt går og her lidt halv deprimeret, ikke har det fornødne overskud, ikke kan fastholde dig selv i et job, mangler inspiration. Der er også noget der tyder på, at du får det udmærket når du kommer i gang med noget der interesserer dig og hvor du kan få sociale kontakter (som på det 4 uger lange kursus), og at du måske føler dig lidt ensom, hvorfor du får en masse ideer som hurtigt frafaldes og erstattes af nye.....

Med andre ord, så tror jeg du har brug for en god psykiater og en kærlig hånd til at guide dig videre....



Og børnehave, hmmmm......dét kræver fandeme også at man kan udholde vabler i ørerne og konstant deltagelse. Jeg kan blive helt træt og forvirret bare jeg skal hente mine egne børn dernede!

Må man spørge til din alder?
Ninja er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar

Emne Værktøjer
Visningsmetode

Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
Kan man "frasige" sig den "økonomiske del" af en FP, for at få psykisk "ro på" ? EB3 Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 9 01-09-2013 11:43
Flere pladser ledig for FP fra "hele" Århus på "Bydelsreporter" kursus. SidselK Nyttigt at vide for Førtidspensionister 4 31-08-2012 15:16
Kan jeg ikke blive "forlænget"? Girlscout Spørgsmål ang Sygedagpenge/Kontanthjælp 155 23-03-2012 22:58
Festival for "udstødte" -"halvstødte" - sagsbehandlere og andet "godtfolk" klarkurs Alt det andet 24 18-03-2010 22:25
"Brokrøve" og "kværulanter" igen-igen Metro Politik og Samfund 10 20-10-2006 23:23




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 19:32.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension