K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Spørgsmål ang fleksjob

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Spørgsmål ang fleksjob Her kan du stille spørgsmål hvis du har spørgsmål til enten fleksjob eller det at søge fleksjob dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 16-12-2008, 14:36   #51
perbeer
Hvor skulle jeg ellers være
 
perbeers avatar
 
Tilmeldingsdato: 26-05 2008
Lokation: Roskilde
Indlæg: 138
Styrke: 17
perbeer er ny på vejen
Fik lige et brev fra Beskæftigelsesankenævnet i dag, de skriver at den gennemsnitlige sagsbehandlingstid for tiden er ca. 6 måneder
Det var da godt nok længe
Nå men heldigvis overlevede vi jo det voldsomme jordskælv i morges, en lidt underlig fornemmelse at blive vækket tyve over seks, ved at sengen står og "danser"
perbeer er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 23-12-2008, 11:06   #52
perbeer
Hvor skulle jeg ellers være
 
perbeers avatar
 
Tilmeldingsdato: 26-05 2008
Lokation: Roskilde
Indlæg: 138
Styrke: 17
perbeer er ny på vejen
Har lige ( i går aftes) modtaget en mail fra vores borgmester, hvor han svarer på nogle af mine klagepunkter.
Blandt andet svarer han på, hvorfor jeg ikke fik nogen som helst besked på, at de ikke ville give mig sygedagpenge, med dette svar:

"At der går 4 uger uden svar på din ansøgning om sdp skyldes alene, at Arbejdsmarkedsforvaltningen netop på dette tidspunkt er begyndt at scanne al post. Det har desværre givet længere svartider for alle Jobcentrets borgere. Dette var forudset, så der blev oplyst om det ved opslag i Jobcentret og i Roskilde Avis."

Kan man fraskrive sig almindelig sagsbehandlinger, blot ved at sætte en notits i avisen? Jeg synes det er en lidt lam undskyldning

Endvidere skriver han direkte, at man ikke kan få bevilliget en §56 når man er fleksjobber.
Er det rigtigt?
Jeg kender da en, som netop har denne ordning (men han har også været fleksjobber i mange år).
perbeer er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 27-03-2009, 14:06   #53
perbeer
Hvor skulle jeg ellers være
 
perbeers avatar
 
Tilmeldingsdato: 26-05 2008
Lokation: Roskilde
Indlæg: 138
Styrke: 17
perbeer er ny på vejen
Afgørelse fra Beskæftigelsesankenævnet

Så oprandt dagen, hvor jeg fik svar fra beskæftigelsesankenævnet.
Svaret/afgørelsen kan ses her:
http://www.perbeer.dk/stats/side01.jpg
http://www.perbeer.dk/stats/side02.jpg
http://www.perbeer.dk/stats/side03.jpg
http://www.perbeer.dk/stats/side04.jpg
http://www.perbeer.dk/stats/side05.jpg

(Jeg har fjernet navne og adresser)

Nogen der kan tyde hvad det betyder for mig?
Så vidt jeg kan se, så er sagen blevet afvist af ankenævnet, så Roskilde kommune skal behandle den på ny, er det korrekt?
I så fald, hvor længe har de så til det?
perbeer er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 27-03-2009, 14:26   #54
Hejdien
Gæst
 
Indlæg: n/a
Perbeer ja det er korrekt kommunen skulle inde de havde stoppet dine sygedagpenge skulle indhente nye lægepapir omkring dig evt rejst en sag om førtidspension .. og det er så det de skal nu de skal indhente nye lægepapir om dig og se om der er forværring ...

finder man ud af at du ikke skulle have haft stoppet dine sygedagenge så skal de betale dig det du mangler , fastholder de deres afgørelse igen efter indhentelse af nye papir kan du igen klage over den, indstiller de dig efter indhentelse af nye papir til førtidspension vil jeg også mene at de skal efterbetale dig sygedagpenge..

Hvor længe de har til det har jeg faktisk ikke kunne finde noget omkring ,men skriv til kommunen og henvis til afgørelsen og bed om en dato for hvornår de har tænkt sig at gå i gang med sagen ....
  Besvar med citat
Gammel 27-03-2009, 14:32   #55
Hyanna
Skal snart betale husleje på K10
 
Hyannas avatar
 
Tilmeldingsdato: 17-09 2008
Lokation: Odsherred
Indlæg: 885
Blog Indlæg: 2
Styrke: 17
Hyanna er ved at flytte ind på K10Hyanna er ved at flytte ind på K10
Ja, Perbeer, din Kommuner har fået klar besked på at det er en OMMER , da de ikke har en opdateret status af din ryg fra en speciallæge ... kort sagt: Den afgørelse de har truffet er på forældede lægeerklæringer, da dit helbred kan være forværret i den mellemliggende tid
__________________
Den der har magten og agten, får også retten på sin side. Martin Andersen Nexø

Når elefanter slås går det ud over græsset Afrikansk ordsprog.
Hyanna er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 27-03-2009, 14:33   #56
perbeer
Hvor skulle jeg ellers være
 
perbeers avatar
 
Tilmeldingsdato: 26-05 2008
Lokation: Roskilde
Indlæg: 138
Styrke: 17
perbeer er ny på vejen
Det jeg heller ikke helt forstår, det er at de snakker/skriver om forlængelse af sygedagpenge.
Jeg var på sygedagpenge fra ca dec 2006 og til 30/4-2008 da jeg blev visiteret til fleksjob. Kom i arbejde i slutningen af maj 08 og arbejdede indtil den 22/8-08.
Herefter blev jeg så sygemeldt igen. Er det så ikke en ny sygedagpengesag?
Eller er det en forlængning af den tidligere?

Som jeg læser sygedagpengeloven, så burde der vel være tale om en ny sygedagpengesag.
perbeer er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 27-03-2009, 14:35   #57
perbeer
Hvor skulle jeg ellers være
 
perbeers avatar
 
Tilmeldingsdato: 26-05 2008
Lokation: Roskilde
Indlæg: 138
Styrke: 17
perbeer er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af Hyanna Se meddelelser
Ja, Perbeer, din Kommuner har fået klar besked på at det er en OMMER , da de ikke har en opdateret status af din ryg fra en speciallæge ... kort sagt: Den afgørelse de har truffet er på forældede lægeerklæringer, da dit helbred kan være forværret i den mellemliggende tid
Der er netop tale om en meget kraftig forværring i min sygdom og det har jeg hele tiden været åben over for, over for kommunen, ringede f.eks. straks til dem da jeg blev sygemeldt, men der fik jeg bare stukket et forkert svar i hånden (igen)
perbeer er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 27-03-2009, 17:42   #58
curls
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 29-01 2007
Lokation: Sjælland
Indlæg: 3.397
Styrke: 23
curls er fast beboer på K10curls er fast beboer på K10curls er fast beboer på K10
Citat:
Oprindeligt indsendt af perbeer Se meddelelser
Det jeg heller ikke helt forstår, det er at de snakker/skriver om forlængelse af sygedagpenge.
Jeg var på sygedagpenge fra ca dec 2006 og til 30/4-2008 da jeg blev visiteret til fleksjob. Kom i arbejde i slutningen af maj 08 og arbejdede indtil den 22/8-08.
Herefter blev jeg så sygemeldt igen. Er det så ikke en ny sygedagpengesag?
Eller er det en forlængning af den tidligere?

Som jeg læser sygedagpengeloven, så burde der vel være tale om en ny sygedagpengesag.

Hej, jeg har nu læst nogle af dine indlæg for at få genopfrisket din sag... og læst afgørelsen og ja, jeg undrer mig også noget over det, nu hvor du jo startede i job den 1. maj 2008. Det er der du jo skulle have løn fra din arbejdsgiver, og da du bliver sygemeldt i august 2008, mener jeg da også, at det er derfra en ny sygedagpengeperiode begynder.... hmm??

Mon man kan indhente aktindsigt hos det nævn og se, hvad jobcenteret havde sendt ind?
Nogen andre der har et bud?
Eller om man kan ringe derind til nævnet og høre, hvad deres mening er om afgørelsen, når du nævner det som du undrer sig over - du blev jo sygemeldt i august 2008... Der er et direkte tlf.nr. kan jeg se...
Mærkelig sag synes jeg da...
curls er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 27-03-2009, 17:56   #59
perbeer
Hvor skulle jeg ellers være
 
perbeers avatar
 
Tilmeldingsdato: 26-05 2008
Lokation: Roskilde
Indlæg: 138
Styrke: 17
perbeer er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af curls Se meddelelser

Mon man kan indhente aktindsigt hos det nævn og se, hvad jobcenteret havde sendt ind?
Jeg har fået aktindsigt hos beskæftigelsesankenævnet og det viser at de har fået alle oplysningerne. Selv dem hvor kommunen først har godkendt mine sygedagpenge, derefter stoppet dem igen, det samme for refusion til arbejdsgiver. Alt sammen er sket samme dag.
perbeer er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 27-03-2009, 18:02   #60
zuza
Jeg bor her på K10
 
zuzas avatar
 
Tilmeldingsdato: 21-08 2006
Indlæg: 6.810
Blog Indlæg: 1
Styrke: 31
zuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for siden
Altså jeg forstår ikke, at Nævnet skriver, at det er en FEJL, at kommunen IKKE har indhentet nye oplysninger, og hvis du så samtidig risikerer frakendelse af sygedagpenge.

Det plejer at være noget, der hedder begunstiget forvaltningsakt, hvor man, hvis kommunen har begået en fejl, så bliver stillet, som om beslutningen var korrekt.

Hele vores retssikkerhed er blevet vendt på hovedet med VKO.

Retssikkerhed handler nu om, om skatteyderne risikerer et "tab"... ikke den enkelte sygemeldte.

Men måske er det det om begunstiget forvaltningsakt, nævnet skriver... bare på en kringlet og uforståelig måde.

Men hvis du var i fleksjob, så skulle du vel have ledighedsydelse under sygdom.

En anden ting er, at der vist er noget med optjeningsret til sygedagpenge. Man kan kun få sygedagpenge i en begrænset periode, og hvis de er udløbet, så skal man igen have arbejdet en vis periode med en vis indtægt for at kunne få udbetalt fulde sygedagpenge igen.

Men... som sagt, hvis du er under fleksordningen, så burde du vel "bare" få ledighedsydelse under sygdom.

__________________
Hjort siger: "Det skal kunne betale sig at arbejde." Men siger IKKE for HVEM? Zuza
"The way my luck is running, if I was a politician I would be honest." Rodney Dangerfield
zuza er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
Fratag kommunerne ansvaret for jobcentre buster Politik og Samfund 2 03-08-2010 20:11
Hvem har ansvaret for diagnosen? Cordulla Spørgsmål ang fleksjob 17 21-09-2009 22:03
Kommunalbestyrelse har ansvaret zuza Skal kommuner ikke overholde loven? 3 27-04-2009 12:13
Hvem må hvad ved mødet med kommunen? lena Skal kommuner ikke overholde loven? 1 05-04-2008 14:39
Komme i arbejdsprøvning - hvem har ansvaret ? Marolle Alt det andet 27 29-02-2008 09:41




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 04:07.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension