K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Fleksjob - Førtidspension > Din historie

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Din historie Her kan du skrive din historie om det at være fleksjobber (feks hvordan det er at søge fleksjob erfaring med kommune osv)

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 04-07-2008, 23:36   #11
Neurosmølf
Ved at flytte ind på K10
 
Neurosmølfs avatar
 
Tilmeldingsdato: 26-11 2007
Indlæg: 553
Styrke: 19
Neurosmølf er fast beboer på K10Neurosmølf er fast beboer på K10Neurosmølf er fast beboer på K10
Info mht. til Spanien

http://www.spanskstil.dk/article.126.html

Når i søger info på dette er dobbeltbeskatningsaftale et godt ord

mvh Nøvsen
Neurosmølf er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 05-07-2008, 16:06   #12
MrBurns
Elsker at være her på K10
 
MrBurnss avatar
 
Tilmeldingsdato: 30-06 2008
Indlæg: 96
Styrke: 16
MrBurns er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af lindemac Se meddelelser
Mr Burns... kan du på en eller anden måde henvise til et link? For mht. det med 1. januar 2008 er jeg temmelig nysgerrig???

Med andre ord, så tror jeg det er noget vås de har meddelt dig!
Som sagt, jeg fik det at vide per telefon hos SKAT.
Nej, har ikke link, sorry.

Men jeg havde også hørt om det på DR2 i en 'Folkestyret Arbejder' udsendelse. (ja, jeg ser den slags...)
Så, helt vås kan det vel ikke være.

For førtidspensionister i Tyskland har det længe været sådan - så hvorfor ikke i Spanien og Frankrig?
Jeg talte med en kommuneansat i Tyskland, som fortalte mig, at de havde haft en dansk førtidspensionist i deres kommune. Og han/hun skulle betale skat i DK.
MrBurns er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 05-07-2008, 16:17   #13
Hejdien
Gæst
 
Indlæg: n/a
Jeg begynder at lede efter et link for jeg er også sikker på at jeg har hørt noget om at skatten skal til at betales i dk når førtidspensionister bor uden for dk ..

mener jeg hørte det i nyhederne på et tidspunkt, men prøver at se hvad jeg kan finde omkring det de næste par dage.. det må jo stå et sted og ellers må vi jo skrive til et skatte center
  Besvar med citat
Gammel 05-07-2008, 16:20   #14
MrBurns
Elsker at være her på K10
 
MrBurnss avatar
 
Tilmeldingsdato: 30-06 2008
Indlæg: 96
Styrke: 16
MrBurns er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af Hejdien Se meddelelser
Jeg begynder at lede efter et link for jeg er også sikker på at jeg har hørt noget om at skatten skal til at betales i dk når førtidspensionister bor uden for dk ..
Det kommer an på, hvilke aftaler DK har med det pågældene land.
I Schweiz fx. skal man ikke betale dansk skat. (indtil de får en aftale igennem á la den med Tyskland)

Igen: nej, jeg har ikke link. Jeg har det kun mundligt fra SKAT.
MrBurns er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 05-07-2008, 16:33   #15
Hejdien
Gæst
 
Indlæg: n/a
he he Burns nej du har ikke det link også derfor jeg skriver at jeg begynder at lede efter link
  Besvar med citat
Gammel 05-07-2008, 17:00   #16
Neurosmølf
Ved at flytte ind på K10
 
Neurosmølfs avatar
 
Tilmeldingsdato: 26-11 2007
Indlæg: 553
Styrke: 19
Neurosmølf er fast beboer på K10Neurosmølf er fast beboer på K10Neurosmølf er fast beboer på K10
Den Sociale sikringsstyrelse har rigtigt meget \o/
Her er lidt mere konkret, se side 9 og 12

http://www.dss.dk/p_b/publikationer/...DK_pension.pdf

mvh Nøvsen
Neurosmølf er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 04-09-2008, 22:48   #17
lindemac
Ved at vænne sig til K10
 
Tilmeldingsdato: 01-05 2008
Indlæg: 23
Styrke: 17
lindemac er ny på vejen
Ja... se her, og vi skal indse... http://www.kpmg.dk/view.asp?ID=5425
lindemac er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 05-09-2008, 01:18   #18
tudsegaard
Ved at vænne sig til K10
 
Tilmeldingsdato: 23-06 2008
Lokation: opr. Jægerspris
Alder: 70
Indlæg: 12
Styrke: 16
tudsegaard er ny på vejen
hej DK har opsagt nuværende dobbeltbeskatningsaftale med Frankrig pr. 1.1.2009. det betyder at de der er flyttet til Frankrig inden oktober 2007 bevarer skattepligten til Frankrig. de der flytter efter, vil foreløbig skulle svare skat til DK - der påregnes en ny dobbeltbeskatningsaftale hvor vi formoder at Frankrig vil beholde beskatning af alm. førtids - el. folkepension mens ratepensionsudbetalinger og lign. hvor man har fået skattefradrag for indskuddet, skal beskattes i DK. alt dette er ikke forhandlet på plads - kun er gl. aftale opsagt. det betyder at i værste fald vil en penionist opleve at skulle betale skat både i Frankrig og i DK - det er jo selvsagt ikke holdbart - hvorfor der må komme en ændring. Til orientering så overholder DK IKKE reglerne i indre marked, som jo dog er vedtaget også i DK - man vil gerne have goderne men ikke ulemperne. må vel siges at være retfærdigt, at man btaler skat i bopælslandet - der hvor man bruger sygehusvæsen - læger - tandlæger - mv. bruger vejene og alt andet der financieres af staten. der er et helt anderledes system i Frankrig - vi har ikke noget sygekasse via skatten - vi er medlem af CPAM - sygekassen og har ved siden af forsikring til at dække udgifter over 65%, som refunderes af CPAM- vi har som pensionister en E 121 - en ret man har - der betyder, at DK betaler et gennemsnitsbeløb til Frankrig for sundhedsudgifter - disse dækker dog langt fra udgiften. det har vi, fordi vi er omfattet af reglerne som er aftalt i EU herom - det gør alle lande for deres borgere der bor i andre lande - v har arbejdskraftens frie bevægelighed og ret til at flytte hvorhen vi vil. også pensionister. det er blot DK der ikke vil indrette alle systemer hertil. man kan se dobbeltbeskatningsaftaler på Skats hjemmeside - der er desuden en side: dit frankrig.dk som har mange oplysninger på forskellige lande om forskellige regler. man kan også flytte til Luxenborg og betale skat der - bl.a. - vi skal i DK følge OECD´s anbefalinger - som er at man betaler skat i sit bopælsland - det er blot skatteministeren der ikke kan forstå det - det handler vel om vilje- hvis der er nogen der har konkrete spsm. så vil jeg gerne svare på dem. hilsen lisbeth
tudsegaard er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 04-02-2009, 18:00   #19
EvaC
På vej til at lære K10
 
Tilmeldingsdato: 04-02 2009
Indlæg: 6
Styrke: 0
EvaC er ny på vejen
Jeg kan altså ik slette den her

Sidst redigeret af EvaC; 04-02-2009 kl. 18:23. Årsag: slet!!
EvaC er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 04-02-2009, 18:10   #20
carina36
Føler sig hjemme på K10
 
Tilmeldingsdato: 24-06 2008
Indlæg: 28
Styrke: 16
carina36 er ny på vejen
nå nu kan jeg ski ikke slette den her ..

Sidst redigeret af carina36; 04-02-2009 kl. 18:20. Årsag: slet
carina36 er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
udlandet philippiens Alt det andet 19 13-02-2013 12:39
FTP med til udlandet musmor Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 6 06-10-2009 19:17
Til FTP'ere i Udlandet MrBurns Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 12 23-07-2009 10:46
FP fra udlandet LUM At søge førtidspension 2 12-11-2008 17:03




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 01:40.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension