Se enkelt indlæg
Gammel 22-02-2011, 14:33   #59
Smidt
Klart Afhængig af K10
 
Smidts avatar
 
Tilmeldingsdato: 09-05 2009
Lokation: København
Alder: 61
Indlæg: 471
Blog Indlæg: 11
Styrke: 15
Smidt er ny på vejen
Brev fra socialrådgiveren i kommunen

Kære kloge kl 10 ´er

håber på at der er en som lige kan hjælpe mig lidt med at sammesætte et brev til socialrådgiveren i kommunen.......

Kort så er jeg jo blevet putte i en forkert afd i kommunen, jeg skulle hører under handicap afd men er kommet i afd for misbruger osv.......

Og min genoptrænings sag kører nu på 13 måneder, ud af den genoptræning der blev søgt om har jeg lige pt fået 45 minutters konitiv træning en gang om ugen, men endnu ikke noget genoptræning af mine andre skader ......

jeg har fået en henvisning til vederlagsfri fysioterapeut hos Øfeldt i Rødovre + en henvisning vederlagsfri ridefysioterapi, i første omgang har jeg søgt om kørsel til fysioterapi i Rødovre..... jeg sætter lige brevet ind fra socialrådgiveren og så det jeg selv har skrevet men som jeg godt kunne bruge noget hjælp til.....

Citat:
Vedr. status i din sag om genoptræning på center for hjerneskade, samt ansøgning om hjælp til transport til vederlagsfri fysioterapi.
Hej Xxxxx
Jf. mit brev d 07.01-11 har jeg modtaget svar fra handicapcenter København i forhold til overtagelse af din sag. De oplyser, at de har brug for oplysninger om din funktionsniveau, herunder om diagnoser, om funktionsnedsættelsen er varig, om der behov for kompensation mv. de foreslår, at dette kan belyses ved at indhente lægeoplysninger af forskellig art. Indtil dette kan afklares, hører din sag altså fortsat til i voksenenheden Nordvest, og jeg skal gøre mit bedste for at yde dig den rette service.

Derudover har jeg på anledning af Xxxx vurderet din anmodning om hjælp til taxakørsel til og fra vederlagsfri fysioterapi i henhold til lov om social service § 117. afgørelsen er vedlagt dette brev.

Efter min samtale med Xxxx har jeg haft kontakt med socialforvaltningens chefjurist, der har lovet mig personlig assistance i at behandle din sag. Jeg regner med at kunne aflægge ham besøg i næste uge, hvor vi skal drøfte din sag.

Jeg har desværre endnu ikke hørt fra genoptræning København, så jeg har efter aftale med Xxxx genfremsendt min anmodning om et genoptræningsforløb.

Så snart jeg har haft møde med chefjuristen, skriver jeg til dig igen.

Med venlig hilsen
Xxxxx
Socialrådgiver


Vedrørende din ansøgning om støtte til individuel befordring i henhold til lov om social service § 117.

Socialforvaltningen har via Xxxx fra dukh d 11.02-11 modtaget ansøgning om hjælp til individuel befordring i henhold til lov om social service § 117. Du har tidligere på året ytret ønske om hjælp til taxakørsel fra dit hjem i Xxxxxxx til vederlagsfri fysioterapeut hos Øfeldt i Rødovre.

På baggrund af de foreliggende oplysninger i din sag, skal man hermed meddele afslag på det ansøgte.

Begrundelse herfor er:
At du vurderes kompenseret ved trehjulet cykel med hjælpemotor og endvidere er bevilget rollator og benytter stok.

Du er således kompenseret i væsentlig grad i din dagligdag.

At der også er mulighed for at søge om vederlagsfri fysioterapeut i eget hjem.

At transport til og fra behandling/genoptræning ikke omfattet af individuel transport, jf. lovtekstens, der alene omfatter ikke formålsbestemt kørsel.

Lovbestemmelse: I henhold til lov om social § 117 kan kommunalbestyrelsen yde tilskud til personer, som på grund af varigt nedsat fysisk eller psykisk funktionsevne har behov for transport med individuelle transportmidler.

Støtte ydes ikke, såfremt der kan ydes støtte efter andre bestemmelser eller lovgivning.

I henhold til lov om social § 117 stk. 2 kan denne afgørelse ikke indbringes for anden administrativ myndighed.

Med venlig hilsen
Xxxxx
socialrådgiver

her kommer det brev jeg har skrevet....... håber på noget hjælp for kan godt mærke at dette stresser mig rigtig meget.....

Citat:
Hej Xxxxx.
Jeg har modtaget brev fra dig d 19.02-11 hvor jeg kan læse du stadigvæk følger op på min sag, det glæder mig.

Og omkring handicap afd burde mine læge papirer være nok til at de kan se at jeg hører til i deres afd, jeg under mig bare for de har jo lige indhentet lægeoplysninger i forbindelse med min ansøgning om 3 hjulet cykel med hjælpemotor……..

Jeg har været i kontakt med Xxxx i tlf. samtale i går mandag d 21.02-11 omkring afslag på kørelse til fysioterapi, med begrundelse i at jeg har fået en cykel med hjælpemotor og der kun er 1½ km til fysioterapi, der må jeg lige rette der er 4,7 km mellem mit hjem og fysioterapi, jeg har nu afprøvet at cykle der ud, jeg nået det ½ af vejen måtte vende om og cykle hjem da jeg blev mere svimmel end jeg plejer, hvis der kun havde været 1½ km ville jeg godt kunne klare at cykle der ud men over dobbelt så langt kan jeg ikke klare på nuværende tidspunkt, på sigt med den rigtig genoptræning ville jeg måske kunne trænes op til at kunne cykle lange ture, som det ser ud lige nu med min dårlige balance, kan jeg klare at cykle i nærmiljøet dvs. en tur ned til vanløse og tilbage igen eller en tur på omkring 4 km i alt, hvis jeg skulle cykle til fysioterapi 4,7 ville jeg ikke kunne træne + jeg ville ikke kunne klare cykelturen hjem.

Jeg vil også lige oplyse at jeg grundet min dårlige balance har faldet op til flere gange og har derved fået skadet mine knæ, så jeg har været inde og blive opereret i venstre knæ og skal opereres i højder knæ også da jeg har mange smerter i begge ben, det er ikke sikkert at jeg kommer til at blive smertefri, det har hjulpet lidt på venstre men ikke meget.

Med venlig hilsen
Xxxxx
på forhånd tak og fra Hanne

Mine 2 hoved tråde i min sag
http://www.k10.dk/showthread.php?t=8563 http://www.k10.dk/showthread.php?t=14239
__________________
DU SKAL HUSKE AT PASSE PÅ DIG SELV!!

Førtidspension d 01.09.10

http://forsoergelsespligt.skrivunder.dk/

Sidst redigeret af Smidt; 22-02-2011 kl. 14:46.
Smidt er ikke logget ind   Besvar med citat