K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Alt det andet

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Alt det andet Her kan du stille de spørgsmål hvis du ikke lige mener at det høre til under fleks, førtidspension eller sygedagpenge dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 08-09-2010, 19:01   #1
Smidt
Klart Afhængig af K10
 
Smidts avatar
 
Tilmeldingsdato: 09-05 2009
Lokation: København
Alder: 61
Indlæg: 471
Blog Indlæg: 11
Styrke: 15
Smidt er ny på vejen
Har lige brug for råd omkring en mail til socialcenters handicap afd

Kan jeg godt sende en mail som lyder sådan. jeg ved nemlig snart ikke hvad jeg skal gøre omkring den genoptræning.


Citat:
Til rette vedkommende

Dette er et nødråb fra en handicappet borge.

Jeg var ikke handicappet før d 06.10.08 der var jeg en hård arbejder pædagog. men den dag fik jeg en meningitis fra den ene time til den anden, lå i koma, og sener viste det sig at jeg også havde haft en blodprop.

I begyndelsen af dette år var jeg til forundersøgelser på center for hjerneskade, den rapport blev sendt til jer d 13.04.10 hvor der blev ansøgt om et 12 ugers genoptrænings forløb på center for hjerneskade.

Ind til nu har jeg ingenting hørt fra jer, jeg har talt i tlf. med en der hedder xxxxx, i jeres afd. Jeg fik desværre ikke fat i efternavn da jeg har kunstig hørelse, hun bekræfte at I havde modtaget rapporten, men ikke kunne forstå hvorfor, da det var en afd for handicappet borge, jeg blev så paf og forvirrede, at jeg slet ikke kunne samle mig om noget som helst.

Jeg lyder måske lidt forvirrede i denne mail, og det er jeg også, men kort om mine handicap, miste hørelse, blodprop i hjernen, svære skader på balancecenter, senhjerneskade, er altid meget svimmel, daglig hovedpine og voldsom tinitus anfald, bliver meget hurtig træt og forvirrede. Ovnen i har jeg svær astma.

Jeg er lige blevet førtidspensionist fra d 01.09.10.

Mit liv i dag, da jeg INGEN genoptræning har fået overhoved for mine skader, går det kun ned ad bakke med f.eks. min balance den eneste træning jeg har fået er hører træning for at lære at bruge min kunstige hørelse.

Med genoptræning på center for hjerneskade vil jeg kunne trænes op til at have en tålelig hverdag.

Jeg håber med denne mail at der er nogle der vil kikke på min sag, og tage mig alvorligt, og at jeg får den genoptræning jeg skulle have haft lige da jeg blev udskrevet.

Jeg ved at xxxx Socialrådgiver i Dansk Handicap Forbunds Rådgivning. xxxxx Socialfaglig konsulent Den uvildige konsulentordning på handicapområdet hovednummer xxxxxxxx. direkte xxxxxxxx. Og xxxxxxx Visitator Center for Hjerneskade

Københavns Universitet Amagerfællevej 56 A 2300 København S Tlf.: xxxxxxxx
Alle har skrevet til jer, men ind til nu uden resultat.

Med venlig hilsen
Hilsen Hanne
__________________
DU SKAL HUSKE AT PASSE PÅ DIG SELV!!

Førtidspension d 01.09.10

http://forsoergelsespligt.skrivunder.dk/

Sidst redigeret af Smidt; 08-09-2010 kl. 19:04.
Smidt er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 08-09-2010, 19:19   #2
nilla
Skal snart betale husleje på K10
 
nillas avatar
 
Tilmeldingsdato: 13-12 2005
Indlæg: 907
Blog Indlæg: 2
Styrke: 19
nilla er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af Smidt Se meddelelser
Kan jeg godt sende en mail som lyder sådan. jeg ved nemlig snart ikke hvad jeg skal gøre omkring den genoptræning.




Hilsen Hanne
Jeg synes sagtens du kan sende det. Der er lige nogle enkelte let oversete staveting, som der måske er nogen der kan hjælpe med. Jeg kan jo ikke selv læse korrektur mere, da mine øjne hopper.

Jeg synes faktisk det er et meget venligt brev. Jeg tænkte på om der var et sted man kunne klage over den slags?
nilla er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 08-09-2010, 19:24   #3
Smidt
Klart Afhængig af K10
 
Smidts avatar
 
Tilmeldingsdato: 09-05 2009
Lokation: København
Alder: 61
Indlæg: 471
Blog Indlæg: 11
Styrke: 15
Smidt er ny på vejen
Nilla jeg for min mand til at rette stavefejl, det ved jeg godt at jeg har er nemlig ordblind.
Jeg har fået fat i en mail adresse til socialcenters handicap afd og der påtænker jeg at sende mailen, men jeg sender den også til socialrådgiveren på center for hjerneskade, både så hun kan læse den, men også så handicap afd ikke kan sige at den har de aldrig modtaget......men måske jeg bare skulle printe den ud og aflevere den i borgesevis....
__________________
DU SKAL HUSKE AT PASSE PÅ DIG SELV!!

Førtidspension d 01.09.10

http://forsoergelsespligt.skrivunder.dk/
Smidt er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 08-09-2010, 20:01   #4
nilla
Skal snart betale husleje på K10
 
nillas avatar
 
Tilmeldingsdato: 13-12 2005
Indlæg: 907
Blog Indlæg: 2
Styrke: 19
nilla er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af Smidt Se meddelelser
Nilla jeg for min mand til at rette stavefejl, det ved jeg godt at jeg har er nemlig ordblind.
Jeg har fået fat i en mail adresse til socialcenters handicap afd og der påtænker jeg at sende mailen, men jeg sender den også til socialrådgiveren på center for hjerneskade, både så hun kan læse den, men også så handicap afd ikke kan sige at den har de aldrig modtaget......men måske jeg bare skulle printe den ud og aflevere den i borgesevis....
Ja jeg tror du skal aflevere den og så kan du også ved samme lejlighed spørge om de har en klageinstans
nilla er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 08-09-2010, 20:14   #5
Smidt
Klart Afhængig af K10
 
Smidts avatar
 
Tilmeldingsdato: 09-05 2009
Lokation: København
Alder: 61
Indlæg: 471
Blog Indlæg: 11
Styrke: 15
Smidt er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af nilla Se meddelelser
Ja jeg tror du skal aflevere den og så kan du også ved samme lejlighed spørge om de har en klageinstans
Nilla det lyder som en god ide
__________________
DU SKAL HUSKE AT PASSE PÅ DIG SELV!!

Førtidspension d 01.09.10

http://forsoergelsespligt.skrivunder.dk/
Smidt er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 08-09-2010, 20:41   #6
Smidt
Klart Afhængig af K10
 
Smidts avatar
 
Tilmeldingsdato: 09-05 2009
Lokation: København
Alder: 61
Indlæg: 471
Blog Indlæg: 11
Styrke: 15
Smidt er ny på vejen
Jeg vil aflevere brevet til ledelsen af handicap afd og hvis der stadigvæk ikke sker noget rygger det til socialministeriet ......
__________________
DU SKAL HUSKE AT PASSE PÅ DIG SELV!!

Førtidspension d 01.09.10

http://forsoergelsespligt.skrivunder.dk/
Smidt er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 08-09-2010, 20:45   #7
Hejdien
Gæst
 
Indlæg: n/a
Syntes det ville være en god ide at aflevere den til borgmester evt kommunalbestyrelse også , bare så andre kan se hvordan man behandler boger i kommunen og så man ikke oplever den der politikker tale om at jamen vi vidste det ikke ...

men fin mail og pyt med om der er stavefejl i den, har man det bedst med at få læst korrektur på en mail og har man nogen der kan gøre det så er det fint, men så længe den er læselig så kan det faktisk også fortælle noget om en person hvis man skriver som man plejer
  Besvar med citat
Gammel 08-09-2010, 21:41   #8
Smidt
Klart Afhængig af K10
 
Smidts avatar
 
Tilmeldingsdato: 09-05 2009
Lokation: København
Alder: 61
Indlæg: 471
Blog Indlæg: 11
Styrke: 15
Smidt er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af Hejdien Se meddelelser
Syntes det ville være en god ide at aflevere den til borgmester evt kommunalbestyrelse også , bare så andre kan se hvordan man behandler boger i kommunen og så man ikke oplever den der politikker tale om at jamen vi vidste det ikke ...

men fin mail og pyt med om der er stavefejl i den, har man det bedst med at få læst korrektur på en mail og har man nogen der kan gøre det så er det fint, men så længe den er læselig så kan det faktisk også fortælle noget om en person hvis man skriver som man plejer
Hejdien mener du at det vil være smart at både aflever den til ledelsen i handicap afd, socialministeriet og borgmesteren + kommunalbestyrelsen...

For jeg er i stand til at BRØLE meget højt lige nu for at blive hørt

Og tak tak for rosen af min mail, ja jeg tror nu heller ikke det er det vilde med stavefejl, men for lige min mand til at gå den igennem, tror nemlig også at han godt lige vil BRØLE lidt i den mail, han er vildt sur på mine vejene over den behandling handicap afd giver mig......

Jeg synes også det er hårdt at først bliver man vildt syg, så skal man kæmpe med jobcenter, som mistænker en for at snyde med mere, og samtide skal man kæmpe for at få genoptræning, jeg må indrømme at mens kampen om min ftp stod på var der ikke overskud til at kæmpe for min genoptræning, men kan mærke at de begynder at komme nu....

Jeg kan heller ikke lade være med at tænke på alle dem der ikke kan tage den kamp, de har måske ingen pårørende til at hjælpe....eller har stået som mig der slet ingen overskud havde....

Men Hejdien som du selv skrev til mig på et tidspunkt at jeg skulle vælge mine kampe med omhug, og det har jeg taget til mig, og nu er det tid til at kæmpe for den genoptræning

Hanne
__________________
DU SKAL HUSKE AT PASSE PÅ DIG SELV!!

Førtidspension d 01.09.10

http://forsoergelsespligt.skrivunder.dk/
Smidt er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 09-09-2010, 08:48   #9
Hejdien
Gæst
 
Indlæg: n/a
Det er godt Hanne og jeg håber at du får brølt det så højt at du kan komme i gang med den genoptræning , jeg er selv ved at vælge mine kampe lige pt det kan være svært engang imellem , jeg fik afslag på transport til smerteklinik for nu havde jeg jo fået førtidspension øøøhhhh nååååå ...

Nu har jeg så valgt selv at købe bil igen, så jeg kan komme dertil men nu er jeg jo så på den lange ventelist igen for min tur var i Juni og der orkede jeg ikke kampen


Men er glad for at du har det som det kræver til at forlange din ret ...

og ja jeg mener bestemt at du skal sende den mail til hele rosset sådan at du ikke senere hen hvis og når du beslutter dig for at gå videre med det høre den sædvanlige sang , jamen vi vidste det ikke .... det kan du forhindre ved at tage og sende det og måske der sidder et menneske på jeres borgmesterkontor eller et sted i jeres kommunalbestyrelse som endnu kan se mennesker frem for kroner , man har lov at håbe ikk ?


De skal lige huske der er noget der hedder retssikkerhedslov også og man har stadig rettigheder selv om man er syg ...

så vedlæg evt den her


§ 5. Kommunalbestyrelsen skal behandle ansøgninger og spørgsmål om hjælp i forhold til alle de muligheder, der findes for at give hjælp efter den sociale lovgivning, herunder også rådgivning og vejledning. Kommunalbestyrelsen skal desuden være opmærksom på, om der kan søges om hjælp hos en anden myndighed eller efter anden lovgivning.

Bare lige hvis de på din kommune har "glemt" at borger har rettigheder finanskrise og lavvande i kassen eller ej ... held og lykke følger med fra sidelinjen selv om jeg ikke er her så meget pt men krydser alt hvad jeg kan for at du får rusket op i nogen på den kommune og du får den hjælp du skal have ....

Godt brølt Hanne
  Besvar med citat
Gammel 09-09-2010, 16:21   #10
Smidt
Klart Afhængig af K10
 
Smidts avatar
 
Tilmeldingsdato: 09-05 2009
Lokation: København
Alder: 61
Indlæg: 471
Blog Indlæg: 11
Styrke: 15
Smidt er ny på vejen
Jo Hejdien jeg har tænkt at brøle meget højt
Det er godt nok underligt, jeg har også fået afslag på kørelse til forskellige behandlinger efter jeg fik ftp.......



Men godt du har købt en bil, jeg synes at jeg læste det et sted her inde, men min husker er lidt som en si.....


Jeg har tænkt at lave et bilag som jeg sender med brevet, med socialloven kap 16 § 85 og 86 som vi har søgt efter og så kan jeg jo lige sætte den §5 ind du lige har givet mig.

Hanne
__________________
DU SKAL HUSKE AT PASSE PÅ DIG SELV!!

Førtidspension d 01.09.10

http://forsoergelsespligt.skrivunder.dk/
Smidt er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
mail fra lægen faro Spørgsmål ang Sygedagpenge/Kontanthjælp 17 28-01-2011 14:06
Mail til Karen hr.luko Alt det andet 3 14-07-2009 07:52
er der en advokat herinde man må stille et spørgsmål lige nu og få svar lige nu ? pjuske Alt det andet 2 08-04-2009 01:28
Mail til SF Maj-Britt Politik og Samfund 26 01-11-2008 20:17
Hov mail fra DF Hejdien Fremtiden for fleksjob og førtidspension 0 16-09-2007 21:35




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 17:23.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension