K10 - Flexjob & Førtidspension

K10 - Flexjob & Førtidspension (https://www.k10.dk/index.php)
-   Spørgsmål ang Sygedagpenge/Kontanthjælp (https://www.k10.dk/forumdisplay.php?f=90)
-   -   Ressourceprofil ... (https://www.k10.dk/showthread.php?t=18388)

jasch 27-06-2011 19:18

Ressourceprofil ...
 
Jeg har snart været sygemeldt et år, og skal starte i et afklarende forløb med henblik på at, få afklaret min arbejdsevne.

Jeg har ikke set eller været medvirken til nogen RP, er der nogle paragraffer der fortæller at denne skal laves i samråd med borgeren og godkendes/underskrives af borgeren ???

Lederen af afklaringsforløbet mente nemlig der burde være lavet en på mig, kunne kun sige øhhhhhhh ikke mig bekendt.

Vi har møde med min sb torsdag d. 7/7

Hygeria 27-06-2011 20:41

En RP SKAL laves i samarbejde med dig og SB!!

Hvis du har overskud til det, så læs dette her igennem, der står helt nøjagtigt beskrevet hvordan en RP skal laves og også omkring godkendelse/underskrivelse af borger.

http://www.k10.dk/media/laerebog.pdf

Enteneller 27-06-2011 20:58

Citat:

Oprindeligt indsendt af jasch (Send 168460)
Jeg har snart været sygemeldt et år, og skal starte i et afklarende forløb med henblik på at, få afklaret min arbejdsevne.

Jeg har ikke set eller været medvirken til nogen RP, er der nogle paragraffer der fortæller at denne skal laves i samråd med borgeren og godkendes/underskrives af borgeren ???

Lederen af afklaringsforløbet mente nemlig der burde være lavet en på mig, kunne kun sige øhhhhhhh ikke mig bekendt.

Vi har møde med min sb torsdag d. 7/7

Hej Jasch,

Anmod din sagsbehandler om at få en kopi af din opdaterede ressource profil, så kan du om ikke andet se om du er enig i hvad der fremgår af denne. Din sagsbehandler bør kunne fremvise en rp. på nuværende tidspunkt og det har du krav på.

Er du blevet forlænget på sdp. ?

jasch 27-06-2011 21:27

Nej jeg er ikke blevet forlænget endnu, men regner da stærkt med, at blive det, min sb afventer en status fra min læge, hvori der står at tilstanden er stationær og uden behandling.

Ellers kunne hun jo heller ikke sige ja til et 16 ugers afklaringsforløb uden at forlænge mig..

Tror slet ikke hun har lavet nogen eller noget på en RP endnu !!!!

Vovse 27-06-2011 21:31

Citat:

Oprindeligt indsendt af jasch (Send 168475)
Tror slet ikke hun har lavet nogen eller noget på en RP endnu !!!!

I mange kommuner laver man først rp'en når der skal træffes en afgørelse, f.eks. fleks eller fp.

Så det er meget muligt, at din sb først begynder på din rp når du er færdig i dit afklarende forløb.

Pip 27-06-2011 21:31

Hun laver nok en når hun har fået resultatet fra afklaringen og så bliver lægeattesterne skrevet ind der..

Min er heller ikke skrevet endnu, regner med det sker når jeg er helt færdig og grydeklar til indstilling....

Enteneller 27-06-2011 21:32

Hej Jasch,

Jeg satser og tror på at du har ret ang. forlængelse, men til trods herfor vil jeg omg. opfordre dig til at stile en mail til din sagsbehandler. Heri beder du hende bekræfte hvilket pkt. i sdp. lovens 27 du formodes at blive forlænget under.

Tilsvarende kan du i samme øjemed bede om en kopi af din rp.

Tro ikke på noget, lige meget hvor meget du "bonder" med din sbér. En lægeerklæring kan slå benene væk under de sikreste sdp. sager, så byg dine broer medens du kan og vær på forkant med det der skal ske. Du kan ikke bruge din "tro" til noget bagefter.

Husk det er ikke mistro at anmode sin sbér om noget, det er ganske alm. opfølgning på ens sag.

jasch 27-06-2011 21:33

Ja det ville vel osse give det mest retvisende billede at vente

Enteneller 27-06-2011 21:36

Citat:

Oprindeligt indsendt af jasch (Send 168479)
Ja det ville vel osse give det mest retvisende billede at vente

At vente hvad mener du ?

Du har ret til at vide hvad der sker i din sag. Tro mig, bagefter kan du hyle nok så meget op om hvad du troede I havde aftalt og hvor godt I talte sammen dig og din sbér.

Og dette kommer fra mig der med et kæmpe brag røg ud af spd. i 2007...

Følg op og tro ikke på mange andre end dig selv, du vil jo gerne vide hvad der skal ske med dig og din fremtidige forsørgelse ikke mindst right ?

jasch 27-06-2011 21:49

Jeg hentydede osse til at det nok var bedst, at vente med at lave rp, til efter min afklaring.

Har idag bedt om fuld aktindsigt, hvori der osse skulle være en rp - hvis denne er lavet ikke ??

Imorgen ville hun sende et kort referat fra vores møde, hvor forlængelse og afklaringsforløb blev aftalt.... er jeg noget spændt på at se !!!!

Enteneller 27-06-2011 21:58

Jo men du skal have en opdateret rp forinden forlængelsen, og en bekræftelse af denne, således du ved hvad du har at forholde dig til på skrift ikke mindst.

Hvilket pkt. forlænges du efter ? 27.2?

jasch 27-06-2011 22:04

Jeg ved ikke hvilket punkt forlængelsen sker efter enten stk. 2 eller 4, bliver forhåbenlig klogere efter møde den 7/7 har heldigvis en med til møde denne gang.

Vovse 27-06-2011 22:38

Citat:

Oprindeligt indsendt af Enteneller (Send 168478)
Husk det er ikke mistro at anmode sin sbér om noget, det er ganske alm. opfølgning på ens sag.

Lige præcis.

Hvis man vil være sikker på, at ens sag køres korrekt, så bør man selv have hånd i hanke med alt.

Mange sager er først begyndt at køre korrekt, når borgeren selv er begyndt at sagsbehandle.:p

Isabel 27-06-2011 23:02

Jeg er fra den tid hvor man blev opdraget i flinkeskolen.
Hvis du magter det så vær på, og klag og klag.Eller få nogen til at hjælpe dig.
Det er en hård proses, men lov mig at gøre det!
Jeg er ked af at sige det, man jeg føler man bliver røvrendt.
Du kan møde en god sagsbehandler, men de er jo alle styret oppefra.
Jeg havde aldrig troet jeg skulle opleve dette *******.
l

Jesper_dk 28-06-2011 06:44

Min RP bliver opdateret,hver gang der sker nyt i min sag eller efter,hver opfølgningssamtale,men jeg har dog aldrig underskrevet den men er ret enig med hvad sbh har skrevet.
Så måske jeg er en af de heldige :)
(er forlænget efter 27,stk 2
Mvh Jesper

popiae 28-06-2011 08:29

Man skal også først partshørres, godkende og underskrive, hver gang der træffes afgørelse på sag.
Ved ikke lige med forlængelse.

Men man kan forestille sig, at det var væsentlig at der blev skrevet noget ved forlængelse af sygedagpenge stk 4. således at de ikke efterfølgende kan trække i land på denne.
Men også andre forlængelser ville være relevante for godkendelse.

VH Popiae

jasch 08-07-2011 15:45

Jeg har minsandten modtaget noget der skulle være en rp idag med posten.

Hun skriver den er sendt til partshøring ved mig, hvilket betyder at jeg skal godkende det skrevne eller alternativt komme med kommentarer, gerne på mail.

Nu har jeg siddet og læst den 2 gange og skrevet mine egne kommentarer ned ved hvert felt, er der nogle steder det er mere vigtigt hvad der står end andre steder ???

Kan ikke helt blive enig med migselv om den er brugbar eller ej hmmm

Måske den giver et mere retvisende billede efter mit afklaringsforløb.......

Der står, at det er en ressource at jeg bor i eget hus, hvordan skal den forståes ??

Jesper_dk 08-07-2011 16:05

Citat:

Oprindeligt indsendt af jasch (Send 170282)
Jeg har minsandten modtaget noget der skulle være en rp idag med posten.

Hun skriver den er sendt til partshøring ved mig, hvilket betyder at jeg skal godkende det skrevne eller alternativt komme med kommentarer, gerne på mail.

Nu har jeg siddet og læst den 2 gange og skrevet mine egne kommentarer ned ved hvert felt, er der nogle steder det er mere vigtigt hvad der står end andre steder ???

Kan ikke helt blive enig med migselv om den er brugbar eller ej hmmm

Måske den giver et mere retvisende billede efter mit afklaringsforløb.......

Der står, at det er en ressource at jeg bor i eget hus, hvordan skal den forståes ??

Har du ikke lavet den sammen med din sb? du skrev tidligere at du skulle til møde med sb den 7/7.
Jeg uarbejdede min RP sammen med min sb så han skrev det jeg sagde direkte ind og da vi var færdige fik jeg en kopi.
Mvh Jesper

jasch 08-07-2011 16:13

Hejsa Jesper

Nej jeg har intet lavet sammen med sb vedr. min rp.

jasch 08-07-2011 16:19

Mødet den 7/7 aflyste hun, fordi jeg havde aftalt at tage en med til møde....

Jesper_dk 08-07-2011 16:37

Ok....Jeg forstår ikke de sagsbehandlere der laver RP uden at man selv deltager da det er meget omfattende og tager lang tid,hvis de er seriøse.
Men det er vigtigt du er enig med,hvad der står hvis ikke skal du ikke skrive noget under.
Held og lykke
Mvh Jesper

jasch 08-07-2011 16:40

Hvad jeg sådan lige kan se, er det en kladde der er ingen steder hvor jeg kan skrive under.

Men jeg aner jo heller ikke hvordan en rp skal se ud.....

Hun skriver heller ikke den skal returneres.

Vovse 08-07-2011 21:24

Citat:

Oprindeligt indsendt af jasch (Send 170293)
Hvad jeg sådan lige kan se, er det en kladde der er ingen steder hvor jeg kan skrive under.

Men jeg aner jo heller ikke hvordan en rp skal se ud.....

Hun skriver heller ikke den skal returneres.

Mange får først lavet en rp når de er nået så langt, at der skal træffes en afgørelse, f.eks. fleks eller fp.

Så jeg kan forestille mig, at du først bliver bedt om, at underskrive din rp når du når så langt, at der skal træffes en afgørelse.

Jeg har fået lavet 2 rp'er, en inden jeg blev visiteret til fleks og en inden jeg blev tilkendt fp, begge blev lavet af sb uden min "indblanding".

Den første var lige så fuld af løgn som den arb.prøvning den var baseret på (og det var altså ikke mig der kom med løgnehistorierne;)).

Den næste sad lige i øjet og jeg skrev ikke en eneste kommentar.

AAA 08-07-2011 22:30

Hej Jasch

Jeg kan forstå på det du er på syge dp ? jeg fik min fagforening/akasse til at læse min rp før jeg underskrev noget, da jeg synes det var meget forvirrende det hele at læse.

jasch 08-07-2011 22:35

Jeg har skrevet og kontaktet min fagforening, fik skrivelse retur at de ikke kunne hjælpe, hmm tak.....jeg betaler altså knap 1000 kr per måned og ingen hjælp

AAA 08-07-2011 22:43

Hej Jasch

Det er simpelthen for dårligt !!Er du sikker på de må afvise at hjælpe et betalende medlem ?
min akasse var også med til møde på kommunen som bisider, det var rart.
Hende fra akassen fortalte mig efter første møde at de havde erfaringer for at kommunerne obber sig lidt mere når de ved der er en med fra akassen .. og jeg kom da også gennem hele møllen på 18 måneder

malenemuz 08-07-2011 22:55

Jeg prøvede også at få hjælp via fagforening, fik det svar at hvis jeg blev raskmeldt kunne jeg henvende mig igen og få dagpenge, ellers kunne de ikke hjælpe mig.. Jeg er også medlem og har været det i flere år og betalet dyrt hver måned..

vedr. rp så skal den indholde 12 punkter ialt. Der burde gerne står om dine læge/sygehus besøg, tjek dem igennem om det stemmer overens med det lægerne egentlig har skrevet.. De kan hurtigt få "glemt" nogle vigtige detaljer, eller fordreje nogle ord..

jasch 08-07-2011 23:41

hehe 12 punkter....langt fra

popiae 09-07-2011 00:00

Vedr. fagforening; VIGTIGT!

Hvis de i lokalforeningen afviser, skal man fluks tage fat i Landsforeningen, så kommer der formodentlig andre boller på suppen.

Man har KRAV på hjælp, fra sin fagforening!

PS; Man skal også være opmærksom på, at man kan søge om nedsættelse, som syg, efter at man har mistet arbejdet.

VH Popiae

jasch 09-07-2011 00:14

jeg er bare så dum, jeg må gå i seng.................øv

Vovse 09-07-2011 00:23

Citat:

Oprindeligt indsendt af jasch (Send 170345)
jeg er bare så dum, jeg må gå i seng.................øv

Når du så er frisk i morgen, øøøh senere i dag, kan du kigge på denne: http://www.k10.dk/media/laerebog.pdf .:kram:

jasch 09-07-2011 12:50

Tak, Vovse er langt fra frisk...har kigget lidt, det trætter en del, når der er så meget :-)

Vovse 09-07-2011 13:48

Citat:

Oprindeligt indsendt af jasch (Send 170383)
Tak, Vovse er langt fra frisk...har kigget lidt, det trætter en del, når der er så meget :-)

Det kan du have ret i, men deri kan de se hvordan en rp skal laves.

Gem den evt. på din pc og find den frem når/hvis du får brug for den.:kram:

jasch 09-07-2011 17:08

Takker for hjælpen Vovse, har lige mistet en god gammel ven til kræften idag, for en time siden.

Hvor er livet uretfærdig :-(

malenemuz 09-07-2011 20:21

Sender dig en krammer:kram: Ja livet kan være uretfærdigt engang imellem..

Vedr. nedsættelse til fagforeningen, så fik jeg den besked at det kun er når man er syg og ryger på kontanthjælp eller helt uden indtægt, det galdt ikke hvis man fik sygedagpenge.. Den besked fik jeg fra HK..

Vovse 09-07-2011 21:26

Citat:

Oprindeligt indsendt af jasch (Send 170416)
Takker for hjælpen Vovse, har lige mistet en god gammel ven til kræften idag, for en time siden.

Hvor er livet uretfærdig :-(

Det gør mig oprigtigt ondt.:kram: :kram:

popiae 09-07-2011 23:49

marlenemuz: det er korrekt.

VH Popiae

jasch 10-07-2011 16:16

Hvis man som stadig syg ender på KH eller uden forsørgelse, så dropper man vel sin fagforening, når man ved, man ikke kommer i ordinært arbejde igen ??

MTVRV1 10-07-2011 16:33

det har jeg gjort de kan ikke hjælpe i min sag
husk at man kan få sit kontingent sat ned, hvis man er sygemeldt
har selv betalt fuldt kontingent i 2.5 år, det fik jeg først af vide efterføglende

nu kender jeg ikke så meget til din sag, men du skal være sikker på du er berettiget til pension. For hvis du får flex, så er en fagforening en god ting.

er selv uden forsørgelse og flyttede på et botilbud, med en meget lav husleje
da jeg ikke kan klare mig selv i egen bolig og har været i arbejdsprøvning og lægepapir der siger pension.
så jeg ved det er slut med arbejde desværre.

popiae 10-07-2011 16:39

Det er en super dårlig ide at droppe sin fagforening før man er tilkendt fleks eller pension, fordi de kan hjælpe med at få sagen lukket(sagsbehandlerhjælp), jurist, og/eller advokat.

VH Popiae


Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 18:57.

Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension