K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Spørgsmål ang Sygedagpenge/Kontanthjælp

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Spørgsmål ang Sygedagpenge/Kontanthjælp Her kan du stille spørgsmål hvis du har spørgsmål ang sygedagpenge/kontanthjælp dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 27-06-2011, 19:18   #1
jasch
Lever på K10
 
Tilmeldingsdato: 27-05 2011
Indlæg: 1.457
Styrke: 14
jasch er ny på vejen
Ressourceprofil ...

Jeg har snart været sygemeldt et år, og skal starte i et afklarende forløb med henblik på at, få afklaret min arbejdsevne.

Jeg har ikke set eller været medvirken til nogen RP, er der nogle paragraffer der fortæller at denne skal laves i samråd med borgeren og godkendes/underskrives af borgeren ???

Lederen af afklaringsforløbet mente nemlig der burde være lavet en på mig, kunne kun sige øhhhhhhh ikke mig bekendt.

Vi har møde med min sb torsdag d. 7/7
jasch er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 27-06-2011, 20:41   #2
Hygeria
Hvor skulle jeg ellers være
 
Tilmeldingsdato: 17-10 2007
Alder: 47
Indlæg: 162
Styrke: 17
Hygeria er ny på vejen
En RP SKAL laves i samarbejde med dig og SB!!

Hvis du har overskud til det, så læs dette her igennem, der står helt nøjagtigt beskrevet hvordan en RP skal laves og også omkring godkendelse/underskrivelse af borger.

http://www.k10.dk/media/laerebog.pdf
Hygeria er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 27-06-2011, 20:58   #3
Enteneller
Jeg bor her på K10
 
Entenellers avatar
 
Tilmeldingsdato: 10-03 2009
Alder: 55
Indlæg: 5.190
Blog Indlæg: 1
Styrke: 22
Enteneller er ved at flytte ind på K10Enteneller er ved at flytte ind på K10
Citat:
Oprindeligt indsendt af jasch Se meddelelser
Jeg har snart været sygemeldt et år, og skal starte i et afklarende forløb med henblik på at, få afklaret min arbejdsevne.

Jeg har ikke set eller været medvirken til nogen RP, er der nogle paragraffer der fortæller at denne skal laves i samråd med borgeren og godkendes/underskrives af borgeren ???

Lederen af afklaringsforløbet mente nemlig der burde være lavet en på mig, kunne kun sige øhhhhhhh ikke mig bekendt.

Vi har møde med min sb torsdag d. 7/7
Hej Jasch,

Anmod din sagsbehandler om at få en kopi af din opdaterede ressource profil, så kan du om ikke andet se om du er enig i hvad der fremgår af denne. Din sagsbehandler bør kunne fremvise en rp. på nuværende tidspunkt og det har du krav på.

Er du blevet forlænget på sdp. ?
__________________
Enteneller

Husk at checke www.pensionsinfo.dk for dine muligheder for udbetaling af f.eks TAE ((Tab af Erhvervsevne) ydelse) under evt. pensionsordninger.
Enteneller er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 27-06-2011, 21:27   #4
jasch
Lever på K10
 
Tilmeldingsdato: 27-05 2011
Indlæg: 1.457
Styrke: 14
jasch er ny på vejen
Nej jeg er ikke blevet forlænget endnu, men regner da stærkt med, at blive det, min sb afventer en status fra min læge, hvori der står at tilstanden er stationær og uden behandling.

Ellers kunne hun jo heller ikke sige ja til et 16 ugers afklaringsforløb uden at forlænge mig..

Tror slet ikke hun har lavet nogen eller noget på en RP endnu !!!!
jasch er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 27-06-2011, 21:31   #5
Vovse
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 29-03 2010
Lokation: Sjælland
Indlæg: 9.664
Styrke: 26
Vovse er fast beboer på K10Vovse er fast beboer på K10Vovse er fast beboer på K10
Citat:
Oprindeligt indsendt af jasch Se meddelelser
Tror slet ikke hun har lavet nogen eller noget på en RP endnu !!!!
I mange kommuner laver man først rp'en når der skal træffes en afgørelse, f.eks. fleks eller fp.

Så det er meget muligt, at din sb først begynder på din rp når du er færdig i dit afklarende forløb.
__________________
"Lediggang som saadan er ingenlunde Roden til alt Ondt, tværtimod, den er et sandt guddommeligt Liv, naar man ikke keder sig"

Søren Aabye Kierkegaard (5. maj 1813 - 11. november 1855), dansk teolog, filosof og psykolog.
Vovse er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 27-06-2011, 21:31   #6
Pip
Jeg bor her på K10
 
Pips avatar
 
Tilmeldingsdato: 08-01 2011
Indlæg: 3.549
Styrke: 17
Pip er rigtig godt på vej
Hun laver nok en når hun har fået resultatet fra afklaringen og så bliver lægeattesterne skrevet ind der..

Min er heller ikke skrevet endnu, regner med det sker når jeg er helt færdig og grydeklar til indstilling....
Pip er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 27-06-2011, 21:32   #7
Enteneller
Jeg bor her på K10
 
Entenellers avatar
 
Tilmeldingsdato: 10-03 2009
Alder: 55
Indlæg: 5.190
Blog Indlæg: 1
Styrke: 22
Enteneller er ved at flytte ind på K10Enteneller er ved at flytte ind på K10
Hej Jasch,

Jeg satser og tror på at du har ret ang. forlængelse, men til trods herfor vil jeg omg. opfordre dig til at stile en mail til din sagsbehandler. Heri beder du hende bekræfte hvilket pkt. i sdp. lovens 27 du formodes at blive forlænget under.

Tilsvarende kan du i samme øjemed bede om en kopi af din rp.

Tro ikke på noget, lige meget hvor meget du "bonder" med din sbér. En lægeerklæring kan slå benene væk under de sikreste sdp. sager, så byg dine broer medens du kan og vær på forkant med det der skal ske. Du kan ikke bruge din "tro" til noget bagefter.

Husk det er ikke mistro at anmode sin sbér om noget, det er ganske alm. opfølgning på ens sag.
__________________
Enteneller

Husk at checke www.pensionsinfo.dk for dine muligheder for udbetaling af f.eks TAE ((Tab af Erhvervsevne) ydelse) under evt. pensionsordninger.
Enteneller er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 27-06-2011, 21:33   #8
jasch
Lever på K10
 
Tilmeldingsdato: 27-05 2011
Indlæg: 1.457
Styrke: 14
jasch er ny på vejen
Ja det ville vel osse give det mest retvisende billede at vente
jasch er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 27-06-2011, 21:36   #9
Enteneller
Jeg bor her på K10
 
Entenellers avatar
 
Tilmeldingsdato: 10-03 2009
Alder: 55
Indlæg: 5.190
Blog Indlæg: 1
Styrke: 22
Enteneller er ved at flytte ind på K10Enteneller er ved at flytte ind på K10
Citat:
Oprindeligt indsendt af jasch Se meddelelser
Ja det ville vel osse give det mest retvisende billede at vente
At vente hvad mener du ?

Du har ret til at vide hvad der sker i din sag. Tro mig, bagefter kan du hyle nok så meget op om hvad du troede I havde aftalt og hvor godt I talte sammen dig og din sbér.

Og dette kommer fra mig der med et kæmpe brag røg ud af spd. i 2007...

Følg op og tro ikke på mange andre end dig selv, du vil jo gerne vide hvad der skal ske med dig og din fremtidige forsørgelse ikke mindst right ?
__________________
Enteneller

Husk at checke www.pensionsinfo.dk for dine muligheder for udbetaling af f.eks TAE ((Tab af Erhvervsevne) ydelse) under evt. pensionsordninger.
Enteneller er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 27-06-2011, 21:49   #10
jasch
Lever på K10
 
Tilmeldingsdato: 27-05 2011
Indlæg: 1.457
Styrke: 14
jasch er ny på vejen
Jeg hentydede osse til at det nok var bedst, at vente med at lave rp, til efter min afklaring.

Har idag bedt om fuld aktindsigt, hvori der osse skulle være en rp - hvis denne er lavet ikke ??

Imorgen ville hun sende et kort referat fra vores møde, hvor forlængelse og afklaringsforløb blev aftalt.... er jeg noget spændt på at se !!!!
jasch er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
Ressourceprofil christiane Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 3 04-12-2012 08:31
Ressourceprofil Ayaa Alt det andet 44 21-09-2010 12:34
Ressourceprofil... Susanne2412 Alt det andet 2 07-09-2010 18:28
Ressourceprofil Adam SR Alt det andet 8 04-09-2010 13:10
ressourceprofil Heart2breake Alt det andet 18 24-08-2010 01:28




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 20:57.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension