K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 Her kan du stille spørgsmål hvis du har spørgsmål ang førtidspension efter 2003 dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 26-09-2009, 15:47   #1
kent86
På vej til at lære K10
 
Tilmeldingsdato: 19-09 2009
Indlæg: 3
Styrke: 0
kent86 er ny på vejen
Afgørelse om ophør af dagpengeudbetaling???

Hej Alle der har forstand på det!!!!
Jeg har lige modtaget overstående meddelse, efter at have skrevet tilbage i en partshøring, og de stopper udbetalingen 6 oktober
beskæftigesbehandleren bruger dagpengelovens paragraf 27 stk 1,
og derefter kommer hun med noget som hedder :
Ad 1
Ad 2
Ad 3
Ad 4
Ad 5
Ad 6
Ad 7
Og samtidig skriver hun at jeg kan klge inden 4 uger inden 4 uger, hvorefter kommunen vil revudere sagen, og såfremt jeg ikke for medhold i klagen, vil den blive fremsendt, med relevante akter til Beskæftigelseankenævnet.
Jeg har nu snar været og er syg i tre år, går ind i det fjerde!! spondylotese,
hvorved de kom til at bruge mig til en helt ny form for operation, som mislykkede, og jeg måtte have det hele taget ud igen, og få en gammeldags spondylotese operation, som jeg fik foretage i februar 09. men der har der allerde vist sig at en af skruerne muligvis er knækket, og nogle skruer er helt skæve, derfor skal jeg til Ringe OHU, engang i oktober og næste år skal jeg på smerteklinik, og så skriver hun under Ad. 3 det fremgår af sagens lægelig opæysninger, at du ikke er eller venter på lægebehandlig og derfor ikke kan antages at genskabe din arbejdsdygtighed inden for 2 x 52 uger fra varighedsbegrænsningen den 29 februar 2008.
Og under Ad 7, Der er ikke påbegyndt en sag om førtidspension. Begrundelsen fremgår ovenfor.
Jeg tror at jeg har diskuteret førtidspension med hende tre gange før, men hver gang er der gået koks i den, for hun sagde hver gang skal det være nu eller med alle de konskvenser der følger med, så det blev ikke til noget, og nu læser jeg inde på denne side at man faktisk kan søge førtidspension, endnu? er det rigtigt? for at gå ned på dagpenge det er jo ikke lige sagen, da jeg måtte stoppe mit i min uddannelse som SOSUAssitenelev, og kun får sygedagepenge af elevlønnen ca 6000.00 kr om mrd.
Og end anden ting er, at det er hele tiden hende jeg skal henvende mig til, hver gang jeg vil have en ny for hun sin vilje og får mig igen, så jeg føler mig magtelsløs idet spil hun kører mod mig
Er der nongen der kan hjælpe mig?? Kan jeg søge førtidspension og beholde mine sygedapenge?
Hilen Kent 86
kent86 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 26-09-2009, 16:38   #2
popiae
Jeg bor her på K10
 
popiaes avatar
 
Tilmeldingsdato: 18-09 2007
Lokation: Hillerød
Indlæg: 6.266
Styrke: 25
popiae er fast beboer på K10popiae er fast beboer på K10popiae er fast beboer på K10
Hvis du først søger pension efter §17, har du også udelukket at få genoptaget sygedagpenge.
Du kan højest opnå at få forlænget sygedagpenge i de 3 mdr det må tage at behandle sagen.
Og i og med at sagsbehandler ikke foreslår pension, er din chance nok lille. Og du er heller ikke arbejdsprøvet?

I og med, at du afventer behandling, ville jeg påklage netop dette punkt, for at få sygedagpenge forlænget, indtil behandling på smerteklinik, eller andet. Dvs forlængelse af 2x52 uger.
herunder skal du jo også afklares arbejdsmæssigt, såfremt du ikke kan vende tilbage til det ordinære arbejdsmarked?
Få hurtigst mulig din fagforening på banen. de skal tilbydes at deltage i møde på kommune før sygedagpenge afsluttes. §7a.
VH popiae
popiae er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 26-09-2009, 16:47   #3
zuza
Jeg bor her på K10
 
zuzas avatar
 
Tilmeldingsdato: 21-08 2006
Indlæg: 6.810
Blog Indlæg: 1
Styrke: 31
zuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for siden
Først... ja, korrekt, at man ikke må standse sygedagpenge, når du er uafklaret og afventer smertebehandling, som kan vise sig at hjælpe dig.

Meeeen... jeg undrer mig over nedenstående formulering:

Citat:
du ikke er eller venter på lægebehandlig og derfor ikke kan antages at genskabe din arbejdsdygtighed inden for 2 x 52 uger fra varighedsbegrænsningen den 29 februar 2008.
Og under Ad 7, Der er ikke påbegyndt en sag om førtidspension. Begrundelsen fremgår ovenfor.
Datoen forstår jeg ikke.

Og sagsbehandleren skriver jo netop, at din lægebehandling IKKE kan genskabe arbejdsdygtighed de næste 2 år.

Så burde du visiteres til fleksordning, når man nu kan se, at man IKKE kan genskabe din arbejdsdygtighed... ellers SKAL dine sygedagpenge forlænges.

Valget er enten sygedagpenge de næste 2 år eller fleks.

Man erkender jo, at din arbejdsevne er meget truet, og derfor SKAL der lægges en plan for at forbedre din arbejdsevne, og det er jo netop bl.a. smertetackling.

Om der skal andre ting til, evt. arbejdsprøvning, betyder jo stadig, at din arbejdsevne IKKE er afklaret, og man kan derfor IKKE standse dine sygedagpenge.

__________________
Hjort siger: "Det skal kunne betale sig at arbejde." Men siger IKKE for HVEM? Zuza
"The way my luck is running, if I was a politician I would be honest." Rodney Dangerfield
zuza er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 26-09-2009, 17:40   #4
kent86
På vej til at lære K10
 
Tilmeldingsdato: 19-09 2009
Indlæg: 3
Styrke: 0
kent86 er ny på vejen
Hej ZUZA !
Først tak for svaret, men det med datoen ved jeg heller ikke
men i Ad 4 skriver hun
Kommunen vudere at vi endu ikke kan sige om du kan vende tilbage til det ordinære arbejdsmarked på normale vilkår eller ej.
Brgrundelse er at din arbejdsevne ikke er afklaret, fordi du helbredsmæssigt ikke har haft mulighed for at deltage i en arbejdprøvning endnu.
Ad. 2 Kommunen har afgjort at det ikke er muligt at gennemføre en arbejdsprøvning eller andre afklarende foranstaltninger med henblik på at klarlægge din arbejdevne.
Begrundelse herfor er at du inden for den nærmeste fremtid ikke er stand til at deltage, pga. dine rygproblemer. Du er henvist til fornyet vurdering af behandlingsmuligher hos rygcentret i Odense og til smerte klinik. Din tilstand er derfor ikke staionær. Vi har lagt særlig vægt på stattusattesten fra din læge.
Jeg ved ikke om det kan hjæpe dig, men ellers mange tak
Hilsen Kent86
kent86 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 26-09-2009, 20:22   #5
Trold
Banned
 
Tilmeldingsdato: 12-03 2007
Lokation: Ringsted
Indlæg: 1.564
Blog Indlæg: 2
Styrke: 0
Trold er ny på vejen
Jeg har ikke noget at tilføje til de andres råd til dig, jeg vil blot sige: Pas godt på dig selv, lad være med at lade dig presse til mere end du kan klare.

Jeg har selv arkolyse med spondylolistese, og hver eneste gang jeg har deltaget i et af kommunens påfund, er jeg endt ud med en smerteforværring.

Du kan evt. søge på "spondylolistese" her på siden.
Trold er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
"Partshøring vedrørende påtænkt afgørelse om ophør af sygedagpengeudbetaling" EJvind Spørgsmål ang Sygedagpenge/Kontanthjælp 33 02-10-2014 22:50
Ophør med ssri Diablo Alt det andet 23 24-04-2012 10:10
ophør af sygedagpenge. futtefreja Alt det andet 69 03-04-2011 23:23
Sygedagpenge ophør MM73 Spørgsmål ang Sygedagpenge/Kontanthjælp 0 04-02-2011 03:40
Ophør af sygedagpenge Amy Alt det andet 28 04-11-2010 15:17




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 20:56.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension